Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 22:33

ja, dat is eigenlijk mijn probleem. Een flink bedrag betaald ( 100+ ) om een osteopaat te laten komen. eigenlijk was er een hoop gezeur tijdens de behandeling.. ik had blijkbaar een boek moeten schrijven over mijn paard voor dat osteopaat langs kwam... effectief is er niets gebeurd, de handen hebben wat op het paard gelegen...
verder ben ik alleen de lesgelezen over hoe slecht ik wel niet met haar omging... als ik haar tegen wou houden moest ik een soort opstijgende kip nadoen want dat was effectief 8)7
Nou, paard behandeld... en ze moest nog een keer komen oke, ik wacht de mail af.
nu blijkt.. .
NOG 3x komen iedere 4 weken... en het paard 4 weken op rust... ( waarschijnlijk die 12?!!! )
bovendien moest ik kijken of ik haar op bepaalde plekken haar kon aanraken omdat ze die dan kon behandelen.
nu zit ik dus met een half behandeld paard, en een grapje wat meer dan 500 euro kan gaan kosten...
is dit normaal? zo vaak, zoveel rust, en het paard niet helemaal behandelen als ze braaf is?
en weet iemand een goede osteopaat in het noorden welke wel wat doet :+
:)

demireus

Berichten: 118
Geregistreerd: 22-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:37

Lijkt me niet helemaal normaal..
Laatst is er ook een osteopaat bij mijn paard geweest (heleen sleebos) en die heeft hem gewoon in een keer helemaal behandelt. Ze nam ruim de tijd want in het begin was mijn paard niet de makkelijkste, steeds tegenstribbelen enzo. Ze zei ook dat als het eventueel nog niet helemaal over was dat ze nog een keer kon langskomen maar niet dat ze er op aan ging dringen, want het zou ook nu in een keer over kunnen zijn.

Ik weet niet of Heleen sleebos ook in het noorden komt maar zo ja dan is ze zeker een aanrader!

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 22:38

demireus schreef:
Lijkt me niet helemaal normaal..
Laatst is er ook een osteopaat bij mijn paard geweest (heleen sleebos) en die heeft hem gewoon in een keer helemaal behandelt. Ze nam ruim de tijd want in het begin was mijn paard niet de makkelijkste, steeds tegenstribbelen enzo. Ze zei ook dat als het eventueel nog niet helemaal over was dat ze nog een keer kon langskomen maar niet dat ze er op aan ging dringen.

Ik weet niet of Heleen sleebos ook in het noorden komt maar zo ja dan is ze zeker een aanrader!


wat is er tijdens de behandeling gebeurt? :) handen erop leggen... of meer :+

demireus

Berichten: 118
Geregistreerd: 22-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:43

unihorses schreef:
demireus schreef:
Lijkt me niet helemaal normaal..
Laatst is er ook een osteopaat bij mijn paard geweest (heleen sleebos) en die heeft hem gewoon in een keer helemaal behandelt. Ze nam ruim de tijd want in het begin was mijn paard niet de makkelijkste, steeds tegenstribbelen enzo. Ze zei ook dat als het eventueel nog niet helemaal over was dat ze nog een keer kon langskomen maar niet dat ze er op aan ging dringen.

Ik weet niet of Heleen sleebos ook in het noorden komt maar zo ja dan is ze zeker een aanrader!


wat is er tijdens de behandeling gebeurt? :) handen erop leggen... of meer :+


Eerst moest ik even een stukje met hem aan de hand lopen en draven om te kijken hoe die liep, daarna nog even aan de longe omdat ik daar rechtsom ook problemen ondervond. Toen kon ze al zien dat er iets dwarszat in zijn rug. Daarna ging ze aan zijn rug voelen en hem laten buigen, en nog wat meer testjes met zijn benen en hals. Toen wist ze dus waar het precies zat en ging ze dat behandelen door een soort masseren en ze deed ook iets met zijn wervels het leek wel of ze het een beetje kraakte ofzo maar ik weet niet zeker wat ze precies deed. En na afloop merkte ik gelijk al wel dat hij anders liep!

Jespri

Berichten: 9636
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:45

Zo heb ik het ook niet ervaren. :n
Mijn paard is behandel door Linda van Diepen een erg vriendelijke en kundige vrouw. Zij is 2 keer geweest, beide keren heeft mijn paard een rustperiode van een week gekregen (na behandeling) op aanrader van haar.

Weet niet of ze bij jou in de buurt komt maar zeker een aanrader.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 22:46

demireus schreef:
unihorses schreef:

wat is er tijdens de behandeling gebeurt? :) handen erop leggen... of meer :+


Eerst moest ik even een stukje met hem aan de hand lopen en draven om te kijken hoe die liep, daarna nog even aan de longe omdat ik daar rechtsom ook problemen ondervond. Toen kon ze al zien dat er iets dwarszat in zijn rug. Daarna ging ze aan zijn rug voelen en hem laten buigen, en nog wat meer testjes met zijn benen en hals. Toen wist ze dus waar het precies zat en ging ze dat behandelen door een soort masseren en ze deed ook iets met zijn wervels het leek wel of ze het een beetje kraakte ofzo maar ik weet niet zeker wat ze precies deed. En na afloop merkte ik gelijk al wel dat hij anders liep!


ik heb niet voorgelopen... het was ja, ze zit vast, ik ga haar aaien :+ ben er misschien ook wat te scheptisch maar denk niet dat je met je handen erop leggen wat bereikt :o
ik ben overigens van plan om morgen weer te rijdne... dan heeft ze al 2 weken rust...

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:47

Wat is er precies met je paard mis??
En in welke regio van het noorden bedoel je precies.
Ik weet nog een goede fysiotherapeute Trientsje van de Woude in diever.
Ze behandeld mijn paard op dit moment ook en dit gaat super. Daarnaast vraag ze niet veel voor de behandelingen.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 22:59

myk_en_shant schreef:
Wat is er precies met je paard mis??
En in welke regio van het noorden bedoel je precies.
Ik weet nog een goede fysiotherapeute Trientsje van de Woude in diever.
Ze behandeld mijn paard op dit moment ook en dit gaat super. Daarnaast vraag ze niet veel voor de behandelingen.


hoofd scheefhouden met rijden... en niet lekker lopen.
dat is wel inde buurt ;)

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:16

Nou klinkt een beetje vreemd idd.
Zelf heb ik ook regelmatig een osteo bij mijn paard en hier knapt ze altijd erg van op en de eerste keer heeft ze gezegd dat het goed zou zijn dat ze er nog keertje bij zou komen maar heeft dit echt niet opgedrongen.
Ze doet bij ons een heleboel manegepaarden en daarvan zegt ze wel dat ze die anders doet dan prive paarden omdat die van de manege zich meestal zelf een loopje hebben gegeven en die moet je eigenlijk niet te veel veranderen .
Maar zou als ik jou was gaan kijken naar een ander .

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:20

Marleen Noordhof in Nuis is zeker een aanrader.

faramunda
Berichten: 84
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:23

Ik ken niemand die zo te werk gaat... bij ons op stal werd door verschillende dierenartsen Osteopaat Michael Hamerslag aanbevolen. Hij komt o.a. ook bij VDL. Ik heb hem bij mijn 21 jarige merrie gehad en binnenkort laat ik hem mijn 3 jarige nakijken. Hij neemt echt de tijd voor jou en je paard. Eerst gegevens invullen op de tablet. Dan gaat hij je HELE paard behandelen en niet de helft.. zelfs de binnenkant van de mond. Hij kijkt waar problemen zijn en behandelt deze spots meteen en kijkt ook waar het vandaan komt. Hij legt ontzettend veel uit, erg leerzaam dus ook nog eens. En je krijgt huiswerk mee. Je oefent samen met hem een greep/ oefening om bepaalde spieren losser te krijgen. En mij gaf hij ook voedingsadvies. De kosten lagen ook rond de 100 euro. Ik en mijn mede stalgenoten zijn echt super tevreden over deze man. Meerdere behandelingen zijn meestal niet nodig, maar dat al er miss ook een beetje aanliggen wat je paard mankeert.. mijn paard mocht alleen een paar dagen licht longeerwerk doen zonder bijzet. Anders moet je eens op zijn site kijken, paardenosteopaatmichael.nl, Michael Hamerslag

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:30

faramunda schreef:
Ik ken niemand die zo te werk gaat... bij ons op stal werd door verschillende dierenartsen Osteopaat Michael Hamerslag aanbevolen. Hij komt o.a. ook bij VDL. Ik heb hem bij mijn 21 jarige merrie gehad en binnenkort laat ik hem mijn 3 jarige nakijken. Hij neemt echt de tijd voor jou en je paard. Eerst gegevens invullen op de tablet. Dan gaat hij je HELE paard behandelen en niet de helft.. zelfs de binnenkant van de mond. Hij kijkt waar problemen zijn en behandelt deze spots meteen en kijkt ook waar het vandaan komt. Hij legt ontzettend veel uit, erg leerzaam dus ook nog eens. En je krijgt huiswerk mee. Je oefent samen met hem een greep/ oefening om bepaalde spieren losser te krijgen. En mij gaf hij ook voedingsadvies. De kosten lagen ook rond de 100 euro. Ik en mijn mede stalgenoten zijn echt super tevreden over deze man. Meerdere behandelingen zijn meestal niet nodig, maar dat al er miss ook een beetje aanliggen wat je paard mankeert.. mijn paard mocht alleen een paar dagen licht longeerwerk doen zonder bijzet. Anders moet je eens op zijn site kijken, paardenosteopaatmichael.nl, Michael Hamerslag


dat klinkt wel positief :) ga kijken :)

faramunda
Berichten: 84
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:30

Heb je er ook al een tandarts naar laten kijken?

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:33

Was het wel een osteopaat die bij ICREO is aangesloten, daar zitten alleen goed opgeleide osteopaten?

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:35

faramunda schreef:
Heb je er ook al een tandarts naar laten kijken?


jaah , 2x in het jaar ;) omdat ze een probleem gebit heeft.
simodi schreef:
Was het wel een osteopaat die bij ICREO is aangesloten, daar zitten alleen goed opgeleide osteopaten?

hoe zie ik dat? :+ Zal even zoeken... ja, aangesloten.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:42

Je hebt pbtje

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:50

Sta je er zelf wel voor open? Vaak komen de problemen bij de ruiter vandaan en dat kun ke terug zien on het paard. Dit geldt bij iedere paard en ruiter, dus is het zeker niet aanvallend bedoeld. Het is inderdaad een vreemde manier van doen. Maar ik weet wel dat je op stand kan zien dat er iets mis is met het paard. De ene merkt het probleem wat sneller op, dan een ander. Ik ben benieuwd wie het is :)
Merk je wel verschil? Je hoort na een behandeling verschil te merken (als je dus een goede osteopaat hebt) en een osteopaat heeft hooguit 2 a 3 behandelingen nodig bij de ernstigere 'probleemgevallen' :).
Heb je ook oefeningen mee gekregen en andere tips?

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 11:56

knetterhard schreef:
Sta je er zelf wel voor open? Vaak komen de problemen bij de ruiter vandaan en dat kun ke terug zien on het paard. Dit geldt bij iedere paard en ruiter, dus is het zeker niet aanvallend bedoeld. Het is inderdaad een vreemde manier van doen. Maar ik weet wel dat je op stand kan zien dat er iets mis is met het paard. De ene merkt het probleem wat sneller op, dan een ander. Ik ben benieuwd wie het is :)
Merk je wel verschil? Je hoort na een behandeling verschil te merken (als je dus een goede osteopaat hebt) en een osteopaat heeft hooguit 2 a 3 behandelingen nodig bij de ernstigere 'probleemgevallen' :).
Heb je ook oefeningen mee gekregen en andere tips?


nee, sta er niet echt voor open :+ rijtechnisch probleem moet je wel voor rijden... :+
ik merk eigenlijk geen verschil... behalve dat ze alleen maar slechter lijkt te worden van helemaal niets doen... verder ook geen oefeningen of tips... ja, ik moet zorgen dat de osteopaat "veilig" bij haar lies kan ( kont e.d is NIET behandeld... ) omdat ze het niet aandurfde.. paard heeft niets gedaan hoor... was enkel hengstig.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:17

Afspraak cancellen en naar een andere osteopaat op zoek gaan :j.
Als het niet genoeg helpt is het zonde van je geld..

Merel__

Berichten: 644
Geregistreerd: 28-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:19

Ik ben naar de dierenkliniek in hellendoorn geweest voor een behandeling.

Eerst op zand volte gedraafd, toen op het harde om te kijken of hij niet kreupel was. Dit doen ze bij ieder paard.

Daarna naar binnen gegaan. En is het hele paard langs geweest, begonnen bij de achterbenen, toen de voorbenen en de rug en uiteindelijk de hals. Bij de hals moest hij zelfs verdoofd worden omdat hij zich er tegen werkte. En anders kon hij de wervels niet los maken.

Paard was 4 jaar en net 4 maand onder het zadel, hij had nog wel eens last van keihard weg schieten als die been kreeg. Dat is allemaal veranderd en en het zadel moest van hem nogmaals aangepast worden met een zadelmaker waar ze veel mee samenwerken.

Ik zou hier zeker opnieuw heen gaan.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 12:19

knetterhard schreef:
Afspraak cancellen en naar een andere osteopaat op zoek gaan :j.
Als het niet genoeg helpt is het zonde van je geld..


ik heb eerst nog geen afspraak gemaakt, en om uitleg gevraagd.
ga vanmiddag rijden, dus zal zien of er effect is..

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:19

In welke regio woon je? Ik ken een goede osteopaat die werkt voor dierenkliniek Hellendoorn :)

Hierbij krijg je ook verdere tips en oefeningen mee naar huis (iets wat je altijd hoort te krijgen in mijn ogen).

Merel__

Berichten: 644
Geregistreerd: 28-06-09

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:23

@ knetterhard, dat kreeg ik idd ook, soort training schema voor de eerste maand. En dat moesten we wel altijd gaan gebruiken

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 12:26

knetterhard schreef:
In welke regio woon je? Ik ken een goede osteopaat die werkt voor dierenkliniek Hellendoorn :)

Hierbij krijg je ook verdere tips en oefeningen mee naar huis (iets wat je altijd hoort te krijgen in mijn ogen).


dat is wel erg ver weg *D
woon rond heerenveen

Anoniem

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:33

Ik ken helaas geen osteopaten in jouw omgeving, maar kan wel vertellen dat dit niet echt een handige gang van zaken is..
Ik heb zelf voor m'n pony een soort masseuse/fysio, en die is er vorige keer goed een uur mee bezig geweest. Niet omdat ze vast zat (pony is helemaal los in d'r lijf verklaard) maar omdat ze gewoon ieder stukje van d'r lichaam heeft meegepakt en ook m'n zadel heeft nagekeken in combinatie met m'n pony. Ze kijkt ook naar het voer e.d. en tis meer een soort algehele checkup, dus niet vergelijkbaar maar kan me niet voorstellen dat een osteopate half werk levert voor de hoofdprijs.. Ik zou inderdaad een andere zoeken, via bokt eerst wat ervaringen opvragen en deze laten zitten waar de zon niet schijnt.. Pff :\