Wat mis ik het paardrijden toch!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Wat mis ik het paardrijden toch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 21:02

Beste Bokkers,

Sinds ik op het HBO zit ben ik gestopt met paardrijden. Dat is nu ongeveer 4 maanden geleden.
Daarvoor was ik elke dag bij de paarden te vinden, had ik zelfs elke zomervakantie vaak 4(+) paarden te rijden en was ik dus een hele dag zoet met de paarden.
Ik heb ook voor zolang ik me kan herinneren altijd al paardgereden. Altijd gedaan, nooit mee gestopt. Heb ook altijd gezegd dat ik er nooit mee zou stoppen, tenzij ik fysiek niet meer in staat was om op het paard te stappen.
Maar helaas. Toch heb ik wegens tijdgebrek m'n hobby, m'n sport en m'n uitlaatklep op moeten geven.
En wat heb ik er spijt van!
Ik had al wel gedacht dat het moeilijk zou worden, maar zo moeilijk had ik niet gedacht.

Helaas heb ik er nu geen tijd meer voor. Elke dag 3 uur reizen, alleen 's middags les, wat betekent dat ik 's ochtends weg moet en 's avonds pas thuis ben. Dan is het donker en moet ik vaak nog iets voor school doen.
Ik heb 4 maanden tegen mezelf gezegd: 'het is maar voor 4 of 5 jaar als het mee zit. Daarna kan ik altijd nog weer beginnen'.
Maar goh wat is het lastig om vol te houden!


Meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten?

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Re: Wat mis ik het paardrijden toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:06

Geen mogelijkheid om in het weekend en bijvoorbeeld 1 dag in de week te rijden? Of misschien een studentenvereniging waar je kan rijden 1 keer in de week? Het is ook belangrijk dat je een uitlaatklep hebt, anders ga je deze studie echt niet volhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:06

Poeh, ik moet er niet aan denken :o
Kan je niet dichterbij school gaan wonen (op kamers?) en dan een bijrijdpaardje zoeken voor 1 a 2x per week? Alleen school en slapen ga je geen 4-5 jaar volhouden :n Leuke dingen zijn heel belangrijk, je moet ook kunnen relaxen tussendoor!

Anoniem

Re: Wat mis ik het paardrijden toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:08

Studentenrijvereniging? :)

Cchanny

Berichten: 8843
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:10

Helaas ken ik je verhaal.

Sinds ik op het HBO zit, vind ik soms maar eens in de twee maanden tijd om te rijden. :(
En dan mis ik het ook ja.

Gelukkig vind de eigenaar van het paard het niet erg dat ik nu maar zo weinig komt. Hij begrijpt het wel.
Ik zelf vind het alleen erg jammer.

Misschien kan je zo iets ook zoeken of een vriendin ofzo

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Re: Wat mis ik het paardrijden toch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 22:22

Helaas is het makkelijker gezegd dat gedaan om uit huis te gaan en/of bij een studentenrijvereniging te gaan. Heb er wel over nagedacht hoor, maar heb er gewoonweg geen tijd voor.
Ik reed voor een handelaar, was fanatiek wedstrijdamazone, maar wegens tijdgebrek vond ik het niet eerlijk tegenover de paarden en de eigenaar om door te gaan.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Wat mis ik het paardrijden toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:25

Hier soort van dezelfde situatie..
Ik kan eigenlijk niet meer rijden ivm lichamelijke problemen. Maar ik heb 2 weken terug toch weer een zadel gekocht, omdat ik toch telkens weer opnieuw op de rug van die gekke pony klom..

Kan me dus heel goed voorstellen dat je het mist! :(:)

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Wat mis ik het paardrijden toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:32

Ik kan me goed voorstellen dat je het mist. Alleen dan weer niet dat je echt helemaal geen tijd hebt om paard te rijden, al is het maar 1 uurtje per week. Hoewel ik natuurlijk helemaal niet weet hoe jouw situatie precies in elkaar zit.

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 22:47

RiannaB schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat je het mist. Alleen dan weer niet dat je echt helemaal geen tijd hebt om paard te rijden, al is het maar 1 uurtje per week. Hoewel ik natuurlijk helemaal niet weet hoe jouw situatie precies in elkaar zit.


Ik reis per dag 3 uur. Dit houdt in dat ik altijd 's ochtends de deur uit ga, heb altijd alleen maar 's middags les, ben dan altijd 's avonds thuis.
De paarden die ik reed, stonden een halfuur met de fiets bij me vandaan.
's Weekends ben ik uitsluitend met school en werk bezig.
Dus veel vrije tijd heb ik niet. Heb ik eens een uurtje vrij, lig ik voor pampus op de bank :')

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Wat mis ik het paardrijden toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:53

Lastig.. Maar kun je dan in die 3 uur reistijd niets aan school doen?
Ik vind het knap als je dit nog een paar jaar wil volhouden hoor, ook buiten het niet-paardrijden om :) Vooral de latere jaren zullen in je opleiding waarschijnlijk ook alleen maar moeilijker worden.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Wat mis ik het paardrijden toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:57

Gelukkig heb je alleen 's middags les. Zo zou je in de ochtend al aan je studie kunnen werken en heb je in het weekend meer tijd over.
Moet je wel een beetje op tijd opstaan, maar dat is een keuze die je kan maken.