Het roer om in 2013 samen met First Unique

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
First_Unique

Berichten: 2284
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Dicht bij Eindhoven

Het roer om in 2013 samen met First Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:49

Hallo Allemaal!

Na even getwijfeld te hebben of ik ook EJL-ITP zou maken heb ik het toch maar gedaan.. Dit jaar war een enorm heftig jaar voor mij maar ook voor mijn lieve Unique. Ik ging het jaar in met een Burn-out.. op dat moment had ik weinig energie om veel met unique te doen en had ik nog mijn bijrijdster die ook voor unique zorgde.

Januari
Mijn bijrijdster had de spiegelreflex van haar vader kunnen lenen dus hebben we samen leuke sneeuwfoto's gemaakt.
Afbeelding

Wauw.. wat was dat gaaf zeg al die foto's! al snel was ik dus om en een paar dagen later had ik mijn eigen spiegelreflexcamera gekocht *\o/*

Februari

Unique wilde wel even model staan.. uiteraard geheel op zijn eigen manier :)
Afbeelding

Maart

Zelf had ik weinig energie en kracht om echt met unique te rijden. Bijrijdster reed hem een paar keer in de week en ik was vooral aan het knuffelen met hem en op zijn tijd mocht unique ook weer proefkonijn zijn wat betreft fotografie :)
Afbeelding

April
Mijn staleigenaresse had me deze maand gevraagt om van alle paarden een standfoto te maken om deze naderhand op de stallen te hangen. Samen met de stagiaire zijn we een paar dagen bezig geweest maar het resultaat mag er zijn!
Afbeelding

Mei
In mei kwam bij mij het besef dat ik eigenlijk het roer om moet gooien. Unique is altijd enorm respectloos tegenover mij(ons) geweest en daar was ik helemaal klaar mee.. Altijd dat gevecht aan gaan met hem dat hij eens normaal langs moest gaan lopen in het bos in plaats van als een gek lopen hinniken en gekke sprongen maken, normaal op de poetsplaats kunnen staan etc etc. Ik ben veel gaan lezen.. Heb het boek van pat parelli gekocht en ben mijzelf begonnen in te lezen in het vrijheidsdressuur. Deze maand heb ik daar nog niets mee gedaan met unique..

Wel hebben we uiteraard weer leuke foto's gemaakt. In de weide langs onze stal stond er een wei helemaal vol mooie gele bloemetjes en ja.. daar moesten we uiteraard even wat plaatjes van hebben! na toestemming van de eigenaar van het weiland is er oa dit plaatje uitgekomen:
Afbeelding

Juni
In juni zijn we een beetje begonnen met Vrijheidsdressuur. De basis.. dit pakte hij zo enorm goed op! echt heel fijn. Op de foto liet mijn vriendje even zijn dat hij unique ook kon laten toucheren ;)
Afbeelding

Juli
Unique en ik zijn inmiddels helemaal fan van het vrijheidsdressuur geworden en krijgen steeds meer vertrouwen in elkaar.
Afbeelding

Augustus
Omdat ik alweer 2 maanden bezig was met mijn therapie voor de burn-out kreeg ik steeds meer mijn gevoelens terug. Ik leerde weer hoeveel ik met mijn gevoel deed en unique is voor mij hierin de grootste en beste therapeut die er maar bestaat.. voor hem wilde ik vechten om iedere keer dit geweldige gevoel die hij mij gaf terug te krijgen.. Wauw.. wat ben je geweldig en wat heeft de vrijheidsdressuur ons enorm dicht bij elkaar gebracht.. Ben deze periode enorm vaak huilend van geluk van stal weg gegaan.. wist niet dat zo'n mooie gevoelend nog bestonden...


September
Inmiddels heeft mijn bijrijdster haar eigen paard gekregen en hebben we in September samen een schriktraining opgezet. Allemaal dingetjes in de bak gelegd.. was erg leuk om ook eens te doen!
Filmpje in deze link: http://www.youtube.com/watch?v=5LcioMEMIlg

Verder is ons vertrouwen in elkaar zo gegroeid dat we zelfs alleen op neckrope gingen rijden.. iets wat ik nooit had durven dromen.. en oh wat ben ik trots op mijn ventje!
Afbeelding

Oktober
In oktober zijn we lekker ons gangetje gegaan. zijn weer wat gaan rijden en uiteraard weer lekker door gegaan met VD.
Verder heb ik een enorm mooi filmpje van unique gemaakt.. Dit geeft precies weer wat dit paard voor mij betekend


November
In oktober veel gewandeld in de bossen.. ondertussen wat VD in de bossen gedaan omdat onze bak onder water stond.. heerlijk!!
Afbeelding

December
Op dit moment zijn we nog altijd lekker van elkaar aan het genieten. veel afwisseling in de week tussen rijden, wandelen en VD.. en soms doen we gewoon een dagje lekker helemaal niets en zijn we gewoon lekker met elkaar aan het kroelen..

Afgelopen week nog een leuke kerstfoto gemaakt.. en oh wat ben ik nog altijd trots op mijn kerstengeltje <3

Afbeelding

Ik hoop dat we volgend jaar een nog mooier jaar krijgen met alle liefde en plezier die we in het afgelopen jaar met elkaar hebben mogen delen!!

Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een spetterend 2014 toe!!!

Liefs,

Ilse & Unique

.... :¨·.·¨:
......`·. ღ First Unique
.......


Nyko

Berichten: 36
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het roer om in 2013 samen met First Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:54

Wauw, wat een verhaal. Ben blij dat het nu goed gaat met jullie!
En wat een leuk beestje is het!:)

Veel geluk in 2014!

Don't be a Crow


_Sofie

Berichten: 4430
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Het roer om in 2013 samen met First Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:27

Mooi om te zien hoe jullie band is gegroeid!
Een plezierig 2014 gewenst {:)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

First_Unique

Berichten: 2284
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Dicht bij Eindhoven

Re: Het roer om in 2013 samen met First Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 22:38

Dankjullie voor de reacties! Ja ben ook echt vereerd dat ik dit mag meemaken met mijn paard :D kan niets tegenop hihi

.... :¨·.·¨:
......`·. ღ First Unique
.......

kiara_xxx

Berichten: 250
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: België

Re: Het roer om in 2013 samen met First Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:46

wauw ziet er echt geweldig uit, mooi paard!
vind dat hij in het filmpje toch mooi respect toont voor jou dus doe zo verder zou ik zeggen :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 2 bezoekers