Kosten DRHA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissFreubel

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-09-09
Woonplaats: Ede

Kosten DRHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 12:04

Aangezien de Nqha shows dit jaar voor mij boven de 200km zijn, zit ik er over te denken om dan maar Drha te gaan starten. Het is dan maar een paar km verder en kan het hele weekend starten ipv 2 x kort achter elkaar en bij Wanroij met goede bodem.
Nu is mijn vraag wat dat ongeveer kost. Ik zou donderdags heen willen, een paid warm up, en nog 2 of 3 willen starten en een box huren.
Mag via pb.

rosanja
Berichten: 338
Geregistreerd: 30-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:41

weet niet precies welke klassen je wilt/mag starten maar hier een link naar een showprogramma van vorig jaar en de kosten per klasse: http://www.drha.eu/wp/wp-content/upload ... w-2013.jpg
boxhuur voor gehele weekend bedraagt ca. € 120,- excl stro/voer
al met al ben je al gauw minimaal € 200,- kwijt, alleen al voor 2-3 keer starten en een box.

en daar komen de kosten van je lidmaatschap drha en/of nrha (en evt. startlicentie nrha) ook nog bij en de kosten voor je overnachtingen/eten/drinken/stalbedekking/hooi/transport.... :\

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Kosten DRHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:45

stal 120, paid time 10 (geloof ik) classes ligt eraan wat je wilt starten.
maar als je begint zou je bv gag kunnen doen en Rookie, die zijn ook het goedkoopste.
al met al ben je inderdaad wel meestal boven de 200 kwijt.
maaaarrrr het is het dubbel en dik waard :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:56

Hartstikke leuk dat je erover denkt om drha te gaan starten +:)+

Het is maar net hoe je de kosten ziet.
Met betrekking tot een meerdaagse wedstrijd. Ja, het is duurder dan 1 dag, dat is logisch.

Echter, bij de DRHA weet je zeker dat er een professionele organisatie achterstaat. Er is altijd een goede accommodatie met een veilige bodem. Er zijn mooie prijzen te winnen in de buckle-series, de jaargemiddelden voor drha-leden. Daarbij zijn het uiteraard nrha-approved shows, welke een goede Judge garanderen. Nrha-onderdelen komen op het showrecord op naam van het paard, welke de waarde van het paard aanzienlijk doet stijgen. Als je zelf goed rijdt, dan kan je met het gewonnen prijzengeld de kosten terugwinnen, of voor de echte goeroe, winst maken.

Buiten al deze voordelen, zijn het ook nog eens hartstikke gezellige en leuke wedstrijden.

En natuurlijk kan je ook gewoon enkel een dag komen. Door het te winnen prijzengeld en de relatief lage inschrijfgelden voor een classe als rookie, is dat ook altijd een optie.
Het enige nadeel is dat je dan wel de sfeer mist van de meerdaagse wedstrijd, met de bijbehorende voordelen.

MissFreubel

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-09-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 20:21

Lidmaatschap voor AQHA betaal ik nu ook, dus dat blijft gelijk. Nu kost het me ook vaak 50 euro om te starten. En dat is idd 1 dag. Als het trainen wat wil deze winter, niet teveel sneeuw etc., moet ik het maar gewoon doen. Weet wel dat ik verbaasd was, toen ik op Wennekers in een keer een vet goeie stop kreeg, vanwege de bodem :D dus ben benieuwd wat ik in Wanroij krijg van haar.

Oh ja, wat is nou ook al weer wat...gag weet ik wel, maar de rest, mmm, uh ben nu (novice) amateur bij aqha, dus wat start je dan bij drha

Anoniem

Re: Kosten DRHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:42

http://www.drha.eu/wp/?page_id=16
Via bovenstaande link kom je op een duidelijke uitleg van de classes.
Let alleen op; de verdiengrenzen zijn wel gewijzigd. Maar dat maakt natuurlijk niet echt uit als je nog geen nrha-verdiensten op naam hebt.

Veel ruiters die beginnend zijn combineren de Novice non pro (daar gaat het om de verdiensten van het paard, in L2 mag hij niet meer dan 25.000$ lifetime earnings hebben), de rookie en de green as grass.
Of ze starten enkel DRHA, dus dat is dan de Green as Grass en de Ladies reining. Voor die classes is geen NRHA lidmaatschap nodig of een NRHA competition license. Wel is voor die classes een DRHA-lidmaatschap nodig.

MissFreubel

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-09-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 22:16

Dat is nog s duidelijke info, dank je Hollywood86. Dan denk ik dat ik idd GAG en ladiesreining start om t s te proberen.

Vraagje nog dan. Stel, ik kom op donderdag, doe de pwu, maar start dan niks op vrijdag, kun je dan op vrijdagavond na alle runs nog trainen, of mag dat niet.

Anoniem

Re: Kosten DRHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:22

Rijden in de showpen is altijd mogelijk. Heel veel ruiters rijden in de nacht, het is meer regel dan uitzondering. Dit kan direct na het einde van de show iedere dag tot aanvang van de volgende show in de ochtend.

Meestal gaat een kwartier/half uur van voor de show wel de bak dicht om hem weer goed te preparen, maar er is dus meer dan genoeg tijd over verder.