Opleiding Tandartsassistente (mbo 4) ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Opleiding Tandartsassistente (mbo 4) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 12:18

Hoi,

Momenteel volg ik de opleiding dierverzorging niveau 3 op het mbo, na dit jaar ben ik daar mee klaar en heb ik dus mijn mbo 3 diploma.
Ik wil iets heel anders gaan doen, namelijk tandartsassistente. Het lijkt mij een leuke interessante opleiding en leuk werk, maar nu wil ik graag horen of dat ook echt zo is of dat ik beter wat anders kan gaan doen :')

Hoe vonden/vinden jullie de opleiding? Is het veel theorie, veel praktijk of een combinatie van beide?
Ik twijfel ook nog een beetje omdat het niveau 4 is, mijn cijfers voor de AVO vakken zijn er goed genoeg voor maar ik ben bang voor de hoeveelheid werk. Hoe ervaarde jij dat?

Groetjes Lisa :)


Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Opleiding Tandartsassistente (mbo 4) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:24

Ben zelf bezig met het laatste jaar van de opleiding. Ik volg de opleiding in Zwolle bij het Deltion College. Afgelopen jaar was het laatste jaar dat ze deze opleiding in 2 jaar deden. Ik doe de opleiding dus versneld.

Er is veel stage zo loop ik het hele jaar 2 dagen per week stage en ga ik de andere dagen naar school. Ik vind de opleiding niet echt heel erg zwaar maar soms is het wel heel erg veel (maar dat kan ook komen omdat het versneld is). De kwaliteit van de opleiding vind ik wel slecht maar dit is volgens mij vooral te danken aan het Deltion College!
Stage is wel echt super leuk en leer je ook echt heel erg veel van. Het is een afwisselend vak en je bent lekker bezig.

Als je nog meer wilt weten hoor ik het graag :)

Vera! :D

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Opleiding Tandartsassistente (mbo 4) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 23:40

Bedankt voor je reactie! Als ik dr opleiding ga volgen dan wordt dat op het ROC horizon college in alkmaar. Dat is wel mooi verdeeld dan met praktijk en theorie over het jaar :) heb je op school ook praktijklessen of alleen theorie en de praktijk dan op stage?

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Opleiding Tandartsassistente (mbo 4) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:02

Nee op school heb ik ook praktijklessen, deze zijn alleen wel behoorlijk saai want je hebt geen echte patiënten en je kunt niet alles met je klasgenoten oefenen.

Vera! :D

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:34

Goede keuze!! Er is altijd werk te vinden als tandartsassitente.

Ik heb het anders gedaan, namelijk via de LOI terwijl ik werkte in een tandartsenpraktijk. Ben daarna doorgegaan en studeer volgende maand (wow, dat klinkt lekker :D ) af als mondhygiënist. Had daar echt voordeel t.o.v. mensen die een normale opleiding tot tandartsassistente hebben gedaan (praktijkervaring).

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Opleiding Tandartsassistente (mbo 4) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 11:56

Dat is fijn om te horen! Met de opleiding die ik nu doen eindig je meestal werkloos namelijk :')

Tot zover klinkt het allemaal wel goed :)

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:57

LisaaBloem schreef:
Dat is fijn om te horen! Met de opleiding die ik nu doen eindig je meestal werkloos namelijk :')

Tot zover klinkt het allemaal wel goed :)


Vertel mij wat. Ik heb diploma's Dierverzorging (niveau III) en Dierenartsassistent Paraveterinair (niveau IV) behaald voordat ik inzag dat daar weinig toekomst in zat...


LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Opleiding Tandartsassistente (mbo 4) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:24

Ja dat was in eerste instantie dus ook mijn plan, om paraveterinair te gaan doen na deze opleiding maar vorig jaar hoorde ik dat ze Dierverzorging zelfs willen schrappen omdat er zo weinig werk is. Toch maar besloten om hem af te maken zodat ik in ieder geval een mbo diploma heb, anders is het ook zonde van het geld en de jaren..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers