Knoflook poeder voeren minder kans op wormen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Knoflook poeder voeren minder kans op wormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 01:22

Sinds een maand of 2 voer ik mijn beide tinkers pony's knoflook poeder .
Omdat ze mij hadden verteld dat knoflook poeder goed is voor pony's en paarden .
En ook goed is voor de luchtwegen en het is insecten afwerend.


Mijn beide pony's lopen 24/7 buiten met 9 andere pony's in de weiland .
Ik ontworm mijn beide pony's op tijd met een worm kuur die ik op advies van mijn DA afwissel.
Helaas weet ik niet dat de andere eigenaren van de pony's in de weiland dat ze hun pony's ook ontwormen !!!

Daarom ben ik ook knoflook poeder gaan voeren aan mijn pony's .
Ik weet ook dat mijn pony's nu niet helemaal worm vrij zullen zijn omdat ze nu knoflook poeder door de voer krijgen!!

Omdat knoflook poeder insecten afwerend is ,is er dan een kans dat mijn pony's nu minder last hebben van wormen ? Of werkt knoflook poeder helemaal niet tegen wormen ??

Wie weet hier meer over ? Of wie heeft er ervaring mee ?Dan hoor ik het graag !!!


Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Knoflook poeder voeren minder kans op wormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:25

Ik ben hier ook wel heel benieuwd naar.
Ik heb mijn pony's juist van knoflookpoeder afgehaald, omdat hier op bokt stond dat ze er bloedarmoede van konden krijgen..
dus lees even mee! :o

eigenaar van 3 gouden paarden.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:28

Het probleem met knoflook is dat het giftig is voor paarden en wanneer de dosis hoog genoeg is zij bloedarmoede krijgen.
Tegen vliegen en wormen zijn er gelukkig goed werkende veilige middelen op de markt.

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Knoflook poeder voeren minder kans op wormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:33

Ik kreeg mijn pony met behoorlijke wormenbesmetting en die was ook met knoflook "ontwormt/wormenvrij" gehouden.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 01:34

Ik heb knoflook poeder die speciaal is voor paarden /pony's en van Mijten paardenvoerder . Is het dan ook nog giftig ?

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:35

Dat knoflook goed zou zijn voor paarden is inderdaad een vastgeroest fabeltje. Bij hoge doseringen kan inderdaad bloedarmoede veroorzaken ( Ziekte van Heinz). Tegen wormen helpen de meeste natuurlijke middelen niet - beter is gewoon de mest te laten onderzoeken (evt ook met bloedonderzoek) en te ontwormen met reguliere middelen als dat nodig is.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Knoflook poeder voeren minder kans op wormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:37

ik denk ook wel dat er niet voor niks ontwormingsmiddel bestaat..

[VS] knoflook en paard?
hier staat ook al duidelijk dat hoge dosis knoflook giftig is.

eigenaar van 3 gouden paarden.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 01:43

Mijn pony's ontworm ik op tijd en op advies van mijn DA . De ene keer is het een dure wormkuur en de andere keer een goedkope wormkuur . Mijn DA geeft ook aan welke wormkuur ik moet geven en voorwaar die wormkuur helpt tegen welke wormen dan ook !

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 01:54

Nou ja ziet er meer uit als knoflook snippers , dan als knoflook poeder !!

Ja ik weet ook dat er ontwormingsmiddel bestaat en zoals ik dat al een paar keer heb aan gegeven geef ik ook ontwormkuren aan mijn beide pony's en ook op tijd wanneer dat mijn pony's die nodig moeten hebben . Deze wormkuren haal ik bij de DA op . Zij geven mij de wormkuren die ik dan op dat moment moet geven aan mijn pony's

Nu lees ik ook meer over knoflook geven aan paarden ! Ik dacht dat het goed was voor pony's en paarden . Nou ja zo word het dan wel gezegd . Maar de nadelen wat een pony of paard er van kan krijgen dat zeggen ze natuurlijk niet .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-13 20:57, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 02:36

jansje73 schreef:
Ja ik weet ook dat er ontwormingsmiddel bestaat en zoals ik dat al een paar keer heb aan gegeven geef ik ook ontwormkuren aan mijn beide pony's en ook op tijd wanneer dat mijn pony's die nodig moeten hebben . Deze wormkuren haal ik bij de DA op . Zij geven mij de wormkuren die ik dan op dat moment moet geven aan mijn pony's

Wat ik weet van knoflook is dat paarden het lekker kunnen vinden , het is bloedzuiverend maar ook hiervan geld niet te veel , af en toen een teentje maar ook niet elke dag . Voor de precieze dosering zou ik eens vragen aan de da of de apotheker

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70503
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Knoflook poeder voeren minder kans op wormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:10

De dosering staat ook op de verpakking. Ik geef ook knoflooksnippers aan mijn paard door de slobber maar houd me strikken de dosering om geen bloedarmoede te veroorzaken.
Zelf ben ik trouwens niet voor een mestonderzoek. Niet alle wormen kun je in de mest terug zien en ik heb genoeg verhalen gehoord over paarden die onder de wormen zaten terwijl in de mest bijna niks terug te vinden was.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:19

C_arola schreef:
De dosering staat ook op de verpakking. Ik geef ook knoflooksnippers aan mijn paard door de slobber maar houd me strikken de dosering om geen bloedarmoede te veroorzaken.
Zelf ben ik trouwens niet voor een mestonderzoek. Niet alle wormen kun je in de mest terug zien en ik heb genoeg verhalen gehoord over paarden die onder de wormen zaten terwijl in de mest bijna niks terug te vinden was.


Wat mestonderzoek betreft heb je zeker gelijk, maar knoflook om wormen te bestrijden is nog veel onbetrouwbaarder en heeft geen effect.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Knoflook poeder voeren minder kans op wormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:27

Haarlemmer olie moet dan wel weer werken, maar heb dat met mijn pony's nooit geprobeerd.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Ibbel

Berichten: 49063
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Knoflook poeder voeren minder kans op wormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:04

Haarlemmerolie is zo giftig als wat. Daar zit ricine in. Mensen (en dieren) gaan er van aan de schijt. En wormen houden zich vast aan de darmwand, dus je spoelt er alles uit, behalve de wormen...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70503
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:27

Jannepauli schreef:
C_arola schreef:
De dosering staat ook op de verpakking. Ik geef ook knoflooksnippers aan mijn paard door de slobber maar houd me strikken de dosering om geen bloedarmoede te veroorzaken.
Zelf ben ik trouwens niet voor een mestonderzoek. Niet alle wormen kun je in de mest terug zien en ik heb genoeg verhalen gehoord over paarden die onder de wormen zaten terwijl in de mest bijna niks terug te vinden was.


Wat mestonderzoek betreft heb je zeker gelijk, maar knoflook om wormen te bestrijden is nog veel onbetrouwbaarder en heeft geen effect.

Helemaal mee eens, ik geef knoflooksnippers ook niet om die reden.

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Re: Knoflook poeder voeren minder kans op wormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:35

overigens, als je teveel knoflook hebt gevoerd en er is bloedarmoede ontstaan, en je stopt weer ermee dan gaat die bloedarmoede ook gewoon weer weg. Beter is om het niet of met mate te voeren.

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:06

Ibbel schreef:
Haarlemmerolie is zo giftig als wat. Daar zit ricine in. Mensen (en dieren) gaan er van aan de schijt. En wormen houden zich vast aan de darmwand, dus je spoelt er alles uit, behalve de wormen...


Haarlemmerolie bevat als het goed is geen ricine.
De plant en de bonen wel (castor bonen) en daarvan is de kleinste hoeveelheid al dodelijk. Maar in de olie zit het als het goed is niet.
Overigens zou castor olie (andere naam voor haarlemmerolie) nou niet mijn favo olie zijn en zeker niet om te ontwormen, want het werkt alleen krampopwekkend.

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lenexa, Noor17 en 79 bezoekers