hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 15:32

Mijn bullterrier lima is nu 9 jaar oud
Een half jaar geleden kwam ze ineens als een malle de kamer inrennen en was helemaal over de rooie.. hijgen rillen en staart tussen der poten.. ging onder de eettafel zitten waar ze nooit zit..
Ik dacht echt van wat is dit nou?? Dus ik riep haar en ze kwam naar me toe om geen moment meer van mij zij te wijken.. doodsbang.. en ik had geen idee waarom..
Ik had toen het spoednummer van de dierenarts gebeld want het was al bijna in de nacht.. verteld wat er was maar de DA dacht zelf niet aan iets lichamelijks omdat ze wel gewoon normaal at en dronk.. ontlasting etc ook normaal.. hij dacht dat ze waarschijnlijk iets gehoord had of kramp had en daardoor zo bang was.. ik moest het negeren..
Dit heb ik zoveel mogelijk geprobeerd.. wat erg moeilijk was want ze kroop echt gewoon in me..
Volgende dag was alles weer in orde gelukkig
Paar maand later had ze weet zo'n rare aanval.. volgende dag ook weer alsof er niks gebeurd was..

Nu afgelopen zondag had ze er weer 1! Ik had haar even op de slaapkamer opgesloten want ik had even visite en diegene was bang voor honden.. toen was er nog niks aan de hand.. tot ze op een gegeven moment keihard aan de deur aan het krabben was.. ben er even naar toe gegaan en heb een kong voor haar gevuld met pindakaas.. dacht dan is ze even bezig.. niet wetende dat ze toen al bang was.. ze bleef maar krabben dus ik had haar maar naar de kamer gedaan.. waar ze dus weer als een gek begon te hijgen en te trillen etc.. maar deze keer was de angstaanval veel langer..
Tot de volgende dag.. toen was er weer niks aan de hand
Toch heb ik gelijk een afspraak met de dierenarts gemaakt en die heeft haar helemaal onderzocht.. bloedtest gedaan.. maar kon ook niks vinden
Ik heb voor een volgende keer wel pijnstillers mee gekregen want het zou ook van pijn kunnen komen.. (ze rent en springt vaak nogal lomp en beukt dan echt overal keihard tegenaan)

Maar nu.. sinds afgelopen zondag heb ik het idee dat ze heel erg aanhankelijk is geworden.. ligt bijna de hele dag strak tegen me aan te slapen terwijl ze normaal vaak in der mand ligt.. als ik opsta loopt ze achter me aan.. als ik weg ga doe ik haar altijd in de slaapkamer.. kan ze lekker op bed etc.. maar nu loopt ze dan vaak weer achter me aan de kamer uit.. en als ik de deur dichttrek dan piept ze even..
Het is niet zo dat ze nu bang is ofzo.. maar gewoon heel erg aanhankelijk..

Sorry voor het lange verhaal maar ik vroeg me af of iemand dit herkent?
Lima is nooit bang geweest.. ook niet voor vuurwerk etc.. en eerder als ze pijn had was ze heel zielig (theatraal haha) en ging dan in haar mandje liggen ofzo
Dit gedrag is nieuw voor mij en vind het maar vreemd..

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!


Deaglán
Berichten: 879
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:10

Heeft de DA ook haar ogen en oren nagekeken?
Ik weet niet zo veel van het ras bullterrier dus ik weet ook niet of 9 jaar oud is voor het ras, anders zou het mss een beginnend ouderdoms kwaaltje kunnen zijn.
Verschillende oude honden die wij gehad hebben kregen nl op wat "oudere" leeftijd een periode angstaanvalletjes die het jaar erop vrijwel verdwenen, om plaats te maken voor verminderd zicht/gehoor e.d..
Honden, waar je b.v. het vuurwerk op jongere leeftijd voor hun neus af kon steken, schrokken ineens heftig van een deur die net iets te hard dicht viel of ineens bang voor onweer terwijl dat nooit een probleem was.
Bij onze honden duurde dit een behoorlijke tijd maar meestal hadden ze het jaar erop nergens last meer van (mss omdat ze tegen die tijd doof "genoeg"waren??)

Life has no remote. Get up and change it yourself


meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:16

kan het geen epileptie zijn??? mijn kat heeft ook epileptie en is na een aanval ook heel erg aanhankelijk...
Vooral omdat het ook redelijk vaak gebeurt, ik zou toch eens naar de da gaan met haar en het aankaarten

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 22:18

Bullies kunnen een jaartje of 14 worden
Ze is ook pas sinds oktober 9
De dierenarts vond haar ook te jong voor ouderdoms kwaaltjes.. ik ook hoor :P

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 22:21

meisje2000 schreef:
kan het geen epileptie zijn??? mijn kat heeft ook epileptie en is na een aanval ook heel erg aanhankelijk...
Vooral omdat het ook redelijk vaak gebeurt, ik zou toch eens naar de da gaan met haar en het aankaarten


Heb ik het ook met haar over gehad.. heb alle vragen op dr los gevuurd
Ze dacht het zelf niet naar om dat echt te kunnen constateren zouden de aanvallen veel vaker voor moeten komen
En ze heeft er nu 3 gehad in een half jaar.. ook heeft ze de symptomen niet van schokken etc
Voor haar was het dus ook een raadsel.. omdat er verder lichamelijk niks te zien was en het bloed was ook gewoon in orde

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:23

dementie? als ze hierdoor niet meer goed weet waar ze is kan ze ook angstig gedrag gaan vertonen, wanneer ze jou nog wel herkent ben jij haar steun en misschien zoekt ze je daarom zo extreem op?
vind 9 niet heel erg oud om direct hier aan te denken maar het zou wel een mogelijkheid zijn.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:26

ze zou eigenlijk gelijk naar de da moeten als ze weer zo'n aanval heeft.
mijn kat zijn eerste aanval was ook al vorbij toen ik bij de da aankwam maar hij kon wel zien dat het epileptie was

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 22:45

meisje2000 schreef:
ze zou eigenlijk gelijk naar de da moeten als ze weer zo'n aanval heeft.
mijn kat zijn eerste aanval was ook al vorbij toen ik bij de da aankwam maar hij kon wel zien dat het epileptie was


De eerste keer heb ik ook de dierenarts gebeld midden in de nacht maar omdat ze verder geen enge symptomen had (ontlasting normaal.. eet en drinkt gewoon..) kon hij verder ook weinig doen
De aanval van afgelopen zondag heb ik gefilmt trouwens.. en deze ook aan de dierenarts laten zien
En buiten lijkt de angst juist mee te vallen.. dat is ook zo gek.. want ben tijdens die aanvallen ook met haar buiten geweest en daar liep ze gewoon mee.. voor mij uit zelfs.. niet zoals ze binnen is iig.. misschien iets allerter maar geen bang hondje dat in me wil kruipen
Eenmaal weer binnen begon het dan weer

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:59

Lijkt toch erg veel op de vorm van epilepsie die mijn labrador heeft. Hij blijft meestal ook bij en valt dus niet weg. Het doet ook echt pijn en komt ook bij mij liggen als hij er weer eentje heeft.
Begint met trillen, verkrampt lopen. Komt dan bij mij liggen. Vaak verstard zijn hele lijf dan langzaam en trekken zijn poten en rug de verkeerde kant op krom. Dit door de spierspasme. Dan gaat hij langzaam uit de kramp en begint met hijgen. Hij moet dan blijven liggen van mij tot hij weer goede controle heeft. Dan mag hij opstaan en loopt dan moeizaam (gaat dan altijd zijn bot pakken en hiermee beetje blij rond lopen) voor hij medicatie had kreeg hij na de eerste verkramping en hijg-periode nogmaals een verstijvingsperiode. Soms verloor hij dan ook urine en werden zijn pupillen wijd. Maar meestal kijkt hij me vol aan. Nu met medicatie is het een stuk beter. Oja: hij gaat dus niet schokken! Maar is weldegelijk epilepsie (vorm van die vaker voor schijnt te komen bij labjes)

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 23:36

Maar mijn hond verkrampt niet he
Ze hijgt als een malle en loopt me strak achterna en als ik bv naar de wc moet, kruipt ze zowat achter de pot
En ze trilt heel erg.. van angst.. maar als ik haar vast houd dan lijkt het trillen te stoppen.. tijdens zo'n aanval dan he

Nu sinds zondag ligt ze veel meer bij op de bank als dat ze daarvoor deed.. misschien een na wee? Ik heb geen idee

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:06

Hmmm klinkt dan toch alsof ze ergens pijn van heeft (gehad) waar ze van schrikt. Zie je ook wanneer het gebeurd of komt ze al trillend naar je toe? Zie je de aanleiding zeg maar? Want als je het moment ervoor niet ziet weet je inderdaad niet wat er gebeurd is (pijn, schrik, angst?)

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:28

Deaglán schreef:
Heeft de DA ook haar ogen en oren nagekeken?
Ik weet niet zo veel van het ras bullterrier dus ik weet ook niet of 9 jaar oud is voor het ras, anders zou het mss een beginnend ouderdoms kwaaltje kunnen zijn.
Verschillende oude honden die wij gehad hebben kregen nl op wat "oudere" leeftijd een periode angstaanvalletjes die het jaar erop vrijwel verdwenen, om plaats te maken voor verminderd zicht/gehoor e.d..

Dat is ook waar ik aan dacht, achteruitgaand zicht of gehoor, verklaard ook waarom ze nu zo aan je plakt. Heeft ze deze aanvallen altijd als ze ergens is zonder jou of iemand anders erbij?
Daarnaast komt dementie ook voor bij honden.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 20-12-13 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 00:29

Ik zelf denk dat haar lompe gerace door het huis de boosdoener kan zijn.. want de laatste twee aanvallen had ze een paar uur ervoor wel extreem druk gedaan.. keihard door de gang racen van de voordeur naar de achterdeur en dan omdraaien dmv met der kont tegen de deuren aanbonken.. icm uitglijden op laminaat
Maar je zou dan denken dat, als ze zich bezeerd heeft, daar gelijk last van zou hebben..?

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 00:30

anneliesdj schreef:
Deaglán schreef:
Heeft de DA ook haar ogen en oren nagekeken?
Ik weet niet zo veel van het ras bullterrier dus ik weet ook niet of 9 jaar oud is voor het ras, anders zou het mss een beginnend ouderdoms kwaaltje kunnen zijn.
Verschillende oude honden die wij gehad hebben kregen nl op wat "oudere" leeftijd een periode angstaanvalletjes die het jaar erop vrijwel verdwenen, om plaats te maken voor verminderd zicht/gehoor e.d..

Dat is ook waar ik aan dacht, achteruitgaand zicht of gehoor, verklaard ook waarom ze nu zo aan je plakt.
Daarnaast komt dementie ook voor bij honden.


Ja klopt ook alleen vond de dierenarts haar daar nog wel te jong voor

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:31

Heeft ze niet al 9 jaar lang zo lomp gedaan? Ooit eerder daar last van gehad?
Een hond op die leeftijd weet wel wat hij wel en niet kan doen.

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:32

Limanade schreef:
anneliesdj schreef:
Dat is ook waar ik aan dacht, achteruitgaand zicht of gehoor, verklaard ook waarom ze nu zo aan je plakt.
Daarnaast komt dementie ook voor bij honden.


Ja klopt ook alleen vond de dierenarts haar daar nog wel te jong voor

Ja ze is idd nog niet zó oud, maar dat zegt ook niet altijd alles.

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 00:45

anneliesdj schreef:
Heeft ze niet al 9 jaar lang zo lomp gedaan? Ooit eerder daar last van gehad?
Een hond op die leeftijd weet wel wat hij wel en niet kan doen.


Ze doet haar hele leven al zo lomp :D
Als er visite binnenkomt die hier nog nooit eerder is geweest zeg ik altijd ' dat het normaal is dat ze zo doet' :D
Maar misschien omdat haar spieren minder soepel worden? Geen idee
Voor mij is alles ook een raadsel en zou zoooo graag willen dat ze gewoon kon praten

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:47

Dat bedoel ik.

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:01

epilepsie hoeft niet altijd gepaard te gaan met verkramping, kan ook gewoon hijgen en bijv concentratieverlies zijn, dit zijn dan de mildere vormen van epilepsie.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:07

heb je al gedacht aan een (lichte) hernia? door haar gekke gedrag voor d eaanval kan het zijn dat ze iets geforceerd heeft waardoor ze daarna pijn heeft waar ze bang van wordt

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:18

oei klinkt als mijn dobertje van 7...........ik had de aanval gefilmd met mijn gsm en toen de d.a een paar dagen na de aanval kwam voor de inenting heb ik het filmpje laten zien. Mijn dober zit in een voorstadium van epilepsie

Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:22


Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 13:03

zacharyhill schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=pRHvn01E ... e=youtu.be

dit was het filmpje dat ik aan de d.a heb laten zien


Oh wat naar om dat te zien zeg.. poeh
Maar lima verkrampt niet en loopt constant achter me aan..

Ze zit nu ook weer boven op me.. geen angst hoor
Maar ze gaat wel elke keer met haar neus naar der staart toe.. en wat me gister opviel was dat er een klein bruin vlekje op de bank zat waar ze lag.. en ik denk dat het der anaalklieren zijn.. want als ze die normaal 'uitknijpt' dan komt me er toch een stroom stank uit!
Ze had bij die bloedtest wel een iets verhoogde ontstekingswaarde maar dachten dat dat kwam omdat ze ook een iets ontstoken plekje heeft tussen der teentjes van een wondje
Zo de DA weer even bellen

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:32

Nou kom net van de dierenarts af.. anaalklieren leeg laten maken
Was niet ontstoken.. ze heeft wel een prednison prikje gehad tegen eventuele irritaties
Ik moet maandag even terug bellen hoe het gaat
Gelijk dementie en epileptie weer ter sprake gebracht maar daar vond ze haar nog te jong voor plus dat het dan met enige regelmaat moet voorkomen..
Dat ze zo aanhankelijk is ineens zou waarschijnlijk een gedragsding zijn..
Afwachten maar weer

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110479
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:36

Aan epilepsie zit geen leeftijd gebonden en zoals jij het omschrijft komt het toch ook met enige regelmaat wel voor.
Lastig..

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bronsveen, Googlebot, IASCrawler, Pluttersput en 45 bezoekers