Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
kimberley12 schreef:Hallo Bokkers,
Ik had op Marktplaats nieuwe laarzen verkocht aan een koper. Ik heb ze netjes
in de doos gedaan, maar nu mailde de koper mij, dat er schade aan de laarzen
is gekomen, ze heeft mij de foto's gestuurd, waarop inderdaad de schade te zien is.
Ik heb wel in de advertentie gezet dat verzenden op eigen risico was ,het pakketje
is als pakketpost verstuurd, ook niet verzekerd of aangetekend. Ze eist het geld terug.
Wat moet ik nu doen? Alvast bedankt voor jullie tips.
Brainless schreef:Ook kan de ontvanger niet TNT aansprakelijk stellen voor schade (stel het pakket is kapot geleverd), dat kan alleen de verzender.
_San87_ schreef:'kimberley12 schreef:Hallo Bokkers,
Ik had op Marktplaats nieuwe laarzen verkocht aan een koper. Ik heb ze netjes
in de doos gedaan, maar nu mailde de koper mij, dat er schade aan de laarzen
is gekomen, ze heeft mij de foto's gestuurd, waarop inderdaad de schade te zien is.
Ik heb wel in de advertentie gezet dat verzenden op eigen risico was ,het pakketje
is als pakketpost verstuurd, ook niet verzekerd of aangetekend. Ze eist het geld terug.
Wat moet ik nu doen? Alvast bedankt voor jullie tips.
Zo werkt dat niet. De verzender is ALTIJD verantwoordelijk voor het pakket. Jij moet dus zorgen voor een deugdelijke verpakking.
Oh, ik zie dat Brainless dit ook al heeft gezegd .
_San87_ schreef:Mja, ik heb laatst nog met een postbeambte gesproken over de verpakkingen voor zendingen. Zij zei al, bedenk dat de pakketten door machines gesorteerd worden en dat dit er flink hardhandig aan toe kan gaan, wat voor ons goed verpakt lijkt, hoeft niet altijd goed verpakt te zijn. Het is dus aan mij om ervoor te zorgen dat ik mijn spullen zo verzend, dat er pertinent niks mee kan gebeuren. Ik zet er ook altijd groot 'BREEKBAAR' op.
En het kan inderdaad dat de koper zelf de schade heeft veroorzaakt. Daarentegen kan het ook zijn dat de laarzen gewoon niet goed verpakt waren. Het kan ook zijn dat TNT de schade heeft veroorzaakt, ondanks de deugdelijke verpakking. Bewijs het maar eens.
Daarom, altijd verzekerd verzenden. ALTIJD. Dit is het risico dat je kunt lopen, heel vervelend, maar wel common knowledge, dacht ik. Je kan wel zeggen 'risico voor de koper', maar zo werkt dat wettelijk dus niet omdat je als verzender een samenwerking aangaat met TNT en dus verantwoordelijk bent voor het goed dat je verzendt.
hanny_jelke schreef:_San87_ schreef:Mja, ik heb laatst nog met een postbeambte gesproken over de verpakkingen voor zendingen. Zij zei al, bedenk dat de pakketten door machines gesorteerd worden en dat dit er flink hardhandig aan toe kan gaan, wat voor ons goed verpakt lijkt, hoeft niet altijd goed verpakt te zijn. Het is dus aan mij om ervoor te zorgen dat ik mijn spullen zo verzend, dat er pertinent niks mee kan gebeuren. Ik zet er ook altijd groot 'BREEKBAAR' op.
En het kan inderdaad dat de koper zelf de schade heeft veroorzaakt. Daarentegen kan het ook zijn dat de laarzen gewoon niet goed verpakt waren. Het kan ook zijn dat TNT de schade heeft veroorzaakt, ondanks de deugdelijke verpakking. Bewijs het maar eens.
Daarom, altijd verzekerd verzenden. ALTIJD. Dit is het risico dat je kunt lopen, heel vervelend, maar wel common knowledge, dacht ik. Je kan wel zeggen 'risico voor de koper', maar zo werkt dat wettelijk dus niet omdat je als verzender een samenwerking aangaat met TNT en dus verantwoordelijk bent voor het goed dat je verzendt.
dat klopt, maar als jij het goed ingepakt hebt naar jou mening, en er lopen toch schade op,
en de koper stapt daar mee naar de politie, dan is het mijn woord tegen de koper.
kans is klein dat de koper dan in het gelijk gesteld wordt lijkt mij
mag schreef:Kun je vragen om foto's van de verpakking. Als die stuk is heb je bewijs dat t tijdens het verzenden gebeurt is. Als ze dat niet hebben kunnen ze imo niet bewijzen dat de schade door t verzenden komt.
Gebruikers op dit forum: Animal, Lipstick, Tazzey, TheNovelist, xxxmh, YandexBot en 182 bezoekers