TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 18:22

Hallo Bokkers,

Ik had op Marktplaats nieuwe laarzen verkocht aan een koper. Ik heb ze netjes
in de doos gedaan, maar nu mailde de koper mij, dat er schade aan de laarzen
is gekomen, ze heeft mij de foto's gestuurd, waarop inderdaad de schade te zien is.

Ik heb wel in de advertentie gezet dat verzenden op eigen risico was ,het pakketje
is als pakketpost verstuurd, ook niet verzekerd of aangetekend. Ze eist het geld terug.
Wat moet ik nu doen? Alvast bedankt voor jullie tips.


Rennie89
Berichten: 37235
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:24

het is het risico van verzenden, dat kan ze zelf ook wel bedenken... Jij hebt aan je plicht voldaan en ze netjes laten verzenden...

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:25

Jij hebt netjes gemeld dat verzenden op eigen risico is. Volgens mij ben jij nu niet verplicht haar geld terug te geven.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Anoniem

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:27

Wat voor schade hebben de laarzen opgelopen?
Heb je ze in een doos verzonden? Komt deze schade door het verzenden?

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:28

Heel vervelend voor haar... Maar niet jouw verantwoordelijkheid..

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:31

Ja wat voor schade is het dan?
Of is ze aan het zeuren over 1 klein krasje

vodansa lancet x gribaldi
Gouddam K crespo vdl x blanc rivage.
brina goodtimes x burggraaf x pion
diamond vivaldi x havidoff

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:34

Ik zou sowieso even een printscreen van je advertentie maken. ;)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18677
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:18

Wie zegt dat de schade gebeurt is door TNT en niet door hunzelf? jij kan hier verder niks mee, jij hebt je plicht goed gedaan zo :)

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:19

Maar sinds wanneer is TNT weer terug dan?

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:19

Niets aan te doen, jammer voor haar.
Je hebt er zelf nog bij gezet dat het verzenden eigen risico is.

Maris
Berichten: 15911
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:20

Als de schade is gebeurd door beschadiging van de doos tijdens het transport bij TNT kan je de TNT aansprakelijk stellen.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:24

maak even een printscreen van je advertentie,

mail hun die even door. en zeg er bij dat je duidelijk in de advertentie hebt gezet dat verzenden op risco van de koper is.

verder niet meer op in gaan, ook bij aan gifte zal de politie hier weinig aandoen naar mij mening. maar voor de zekerheid printscreen zelf ook ff bewaren.

Love the schoentje, who loves you.

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:25

Screenshot van je advertentie.
Je hebt er duidelijk bij gezet dat verzenden op eigen risico is, dan mag mevrouw in kwestie niet klagen. Het was haar keus.

Laatst ook een pakketje gehad dat waarschijnlijk schade opliep door verzendingb (dit betrof wel een elecktronisch apparaat) is netjes teruggestuurd en word naar gekeken.
Nou betreft dit laarzen en was je advertentie duidelijk, mevrouw heeft er voor gekozen te verzenden.

I am because you were

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:29

saskiakefie schreef:
Maar sinds wanneer is TNT weer terug dan?

TNT express is nooit weggeweest, hoor.

Het zou idd best kunnen dat ts postnl bedoelt.

- Offline -

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:38


Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41529
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:39

kimberley12 schreef:
Hallo Bokkers,

Ik had op Marktplaats nieuwe laarzen verkocht aan een koper. Ik heb ze netjes
in de doos gedaan, maar nu mailde de koper mij, dat er schade aan de laarzen
is gekomen, ze heeft mij de foto's gestuurd, waarop inderdaad de schade te zien is.

Ik heb wel in de advertentie gezet dat verzenden op eigen risico was ,het pakketje
is als pakketpost verstuurd, ook niet verzekerd of aangetekend. Ze eist het geld terug.
Wat moet ik nu doen? Alvast bedankt voor jullie tips.



Zo werkt dat niet. De verzender is ALTIJD verantwoordelijk voor het pakket. Jij moet dus zorgen voor een deugdelijke verpakking.

Oh, ik zie dat Brainless dit ook al heeft gezegd :).

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:42

Ook kan de ontvanger niet TNT aansprakelijk stellen voor schade (stel het pakket is kapot geleverd), dat kan alleen de verzender.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41529
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:45

Brainless schreef:
Ook kan de ontvanger niet TNT aansprakelijk stellen voor schade (stel het pakket is kapot geleverd), dat kan alleen de verzender.


Dat inderdaad. De TNT zal dan een onderzoek instellen (als je geluk hebt, ik acht de kans klein vanwege in het verleden behaalde resultaten, hoewel die natuurlijk geen garantie zijn) en als blijkt dat de laarzen bijvoorbeeld ondeugdelijk zijn verpakt, dan kan je alsnog fluiten naar je schadeloosstelling en zal je inderdaad de ontvanger terug moeten betalen, of je moet wat anders kunnen regelen, bijvoorbeeld een deel van het geld terug of reparatiekosten betalen.

Hoe erg is de beschadiging?

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:47

_San87_ schreef:
kimberley12 schreef:
Hallo Bokkers,

Ik had op Marktplaats nieuwe laarzen verkocht aan een koper. Ik heb ze netjes
in de doos gedaan, maar nu mailde de koper mij, dat er schade aan de laarzen
is gekomen, ze heeft mij de foto's gestuurd, waarop inderdaad de schade te zien is.

Ik heb wel in de advertentie gezet dat verzenden op eigen risico was ,het pakketje
is als pakketpost verstuurd, ook niet verzekerd of aangetekend. Ze eist het geld terug.
Wat moet ik nu doen? Alvast bedankt voor jullie tips.



Zo werkt dat niet. De verzender is ALTIJD verantwoordelijk voor het pakket. Jij moet dus zorgen voor een deugdelijke verpakking.

Oh, ik zie dat Brainless dit ook al heeft gezegd :).
'
wie zegt dat de koper het niet zelf heeft aan gericht, ja sorry hoor maar snap niet zo goed hoe laarzen moeten beschadigen met verzenden.
een hoop kopers bluffen.
ik vermeld ook altijd dat verzenden op eigen risico van de koper is, ik verpak het netjes, en zorg dat het er voor dat het in mij ogen niet kan beschadigen.
en als ze dan zeggen ja is beschadigt met verzenden hebben ze toch echt pech, en stuur ik ze ook dat ik gezegt heb dat verzenden op risico van de koper was en dat ik heb netjes heb n gepakt zo dat het in mij ogen zo goed als onmogelijk is dat het door de verzending beschadigt is en dat ze niks terug krijgen. en ga er dan ook niet meer op in. bewaar wel altijd de mails.

Love the schoentje, who loves you.


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41529
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:51

Mja, ik heb laatst nog met een postbeambte gesproken over de verpakkingen voor zendingen. Zij zei al, bedenk dat de pakketten door machines gesorteerd worden en dat dit er flink hardhandig aan toe kan gaan, wat voor ons goed verpakt lijkt, hoeft niet altijd goed verpakt te zijn. Het is dus aan mij om ervoor te zorgen dat ik mijn spullen zo verzend, dat er pertinent niks mee kan gebeuren. Ik zet er ook altijd groot 'BREEKBAAR' op.

En het kan inderdaad dat de koper zelf de schade heeft veroorzaakt. Daarentegen kan het ook zijn dat de laarzen gewoon niet goed verpakt waren. Het kan ook zijn dat TNT de schade heeft veroorzaakt, ondanks de deugdelijke verpakking. Bewijs het maar eens.

Daarom, altijd verzekerd verzenden. ALTIJD. Dit is het risico dat je kunt lopen, heel vervelend, maar wel common knowledge, dacht ik. Je kan wel zeggen 'risico voor de koper', maar zo werkt dat wettelijk dus niet omdat je als verzender een samenwerking aangaat met TNT en dus verantwoordelijk bent voor het goed dat je verzendt.

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:58

_San87_ schreef:
Mja, ik heb laatst nog met een postbeambte gesproken over de verpakkingen voor zendingen. Zij zei al, bedenk dat de pakketten door machines gesorteerd worden en dat dit er flink hardhandig aan toe kan gaan, wat voor ons goed verpakt lijkt, hoeft niet altijd goed verpakt te zijn. Het is dus aan mij om ervoor te zorgen dat ik mijn spullen zo verzend, dat er pertinent niks mee kan gebeuren. Ik zet er ook altijd groot 'BREEKBAAR' op.

En het kan inderdaad dat de koper zelf de schade heeft veroorzaakt. Daarentegen kan het ook zijn dat de laarzen gewoon niet goed verpakt waren. Het kan ook zijn dat TNT de schade heeft veroorzaakt, ondanks de deugdelijke verpakking. Bewijs het maar eens.

Daarom, altijd verzekerd verzenden. ALTIJD. Dit is het risico dat je kunt lopen, heel vervelend, maar wel common knowledge, dacht ik. Je kan wel zeggen 'risico voor de koper', maar zo werkt dat wettelijk dus niet omdat je als verzender een samenwerking aangaat met TNT en dus verantwoordelijk bent voor het goed dat je verzendt.

dat klopt, maar als jij het goed ingepakt hebt naar jou mening, en er lopen toch schade op,
en de koper stapt daar mee naar de politie, dan is het mijn woord tegen de koper.
kans is klein dat de koper dan in het gelijk gesteld wordt lijkt mij

Love the schoentje, who loves you.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:59

Kun je vragen om foto's van de verpakking. Als die stuk is heb je bewijs dat t tijdens het verzenden gebeurt is. Als ze dat niet hebben kunnen ze imo niet bewijzen dat de schade door t verzenden komt.

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:02

Wie heeft voorgesteldom te verzenden met de betreffende maatschappij? :)

            Soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar moeilijk - Victor Hoppe

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41529
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:05

hanny_jelke schreef:
_San87_ schreef:
Mja, ik heb laatst nog met een postbeambte gesproken over de verpakkingen voor zendingen. Zij zei al, bedenk dat de pakketten door machines gesorteerd worden en dat dit er flink hardhandig aan toe kan gaan, wat voor ons goed verpakt lijkt, hoeft niet altijd goed verpakt te zijn. Het is dus aan mij om ervoor te zorgen dat ik mijn spullen zo verzend, dat er pertinent niks mee kan gebeuren. Ik zet er ook altijd groot 'BREEKBAAR' op.

En het kan inderdaad dat de koper zelf de schade heeft veroorzaakt. Daarentegen kan het ook zijn dat de laarzen gewoon niet goed verpakt waren. Het kan ook zijn dat TNT de schade heeft veroorzaakt, ondanks de deugdelijke verpakking. Bewijs het maar eens.

Daarom, altijd verzekerd verzenden. ALTIJD. Dit is het risico dat je kunt lopen, heel vervelend, maar wel common knowledge, dacht ik. Je kan wel zeggen 'risico voor de koper', maar zo werkt dat wettelijk dus niet omdat je als verzender een samenwerking aangaat met TNT en dus verantwoordelijk bent voor het goed dat je verzendt.

dat klopt, maar als jij het goed ingepakt hebt naar jou mening, en er lopen toch schade op,
en de koper stapt daar mee naar de politie, dan is het mijn woord tegen de koper.
kans is klein dat de koper dan in het gelijk gesteld wordt lijkt mij


Maar goed inpakken is natuurlijk subjectief. Daarom ook altijd eerst aan een postbeambte vragen of de verpakking deugdelijk is. Dat doe ik altijd. Dan weet ik zeker dat het aan mijn verpakking niet kan liggen. Daarnaast, gewoon breekbaar erop zetten.

En wettelijk gezien ben jij dus verantwoordelijk voor het ongeschonden afleveren van goederen, dus mocht de koper naar de politie stappen, dan kan jij gewoon opdraaien voor de kosten.

mag schreef:
Kun je vragen om foto's van de verpakking. Als die stuk is heb je bewijs dat t tijdens het verzenden gebeurt is. Als ze dat niet hebben kunnen ze imo niet bewijzen dat de schade door t verzenden komt.


De doos hoeft aan de buitenkant helemaal niet geschonden te zijn om te zorgen dat de goederen aan de binnenkant toch schade oplopen. Er hoeft maar een stuk karton aan de binnenkant van de doos omhoog te staan en de laars hoeft er maar lang genoeg langsheen te schuren om daarvan schade op te lopen (karton is een bitch, echt). Dan ligt het niet aan de TNT, ook niet aan de koper, maar aan TS.

Maar, dit is wel speculeren natuurlijk. Ik ben inmiddels wel benieuwd wat de schade is.

opisop_shop

Berichten: 15058
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:05

maar als je er een sticker met 'breekbaar' op zet, wordt het dan handmatig gedaan? Of alsnog met die machines?

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Animal, Lipstick, Tazzey, TheNovelist, xxxmh, YandexBot en 182 bezoekers