Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 05:14

Vandaag een harde les gehad dat collegas nooit egte vrienden zijn of zullen worden. Ik plaats dit topic om even mijn verhaal kwijt te kunnen en advies te krijgen hoe dit op te lossen. Graag vriendelijk blijven ik hoef geen opmerkingen hoe dom of wat ik ben geweest.

Het begon allemaal toen ik met collega vrienden M,H en N dagje pretpark deed afgelopen zomer ik heb auto dus ik reed F, H en N hebben mij alleen nooit bezine geld gegeven daarvoor wel beloofd maar niet gehad en ach lig dr nie wakker van hebbe leuke dag gehad. Maand later wilde we dit nog nog is over doen ditmaal ging N niet mee en ipv daarvan gingen P en F mee dit keer reed F, want zijn ouders hebben een busje. Weer werd er nie gesproken over benzine geld en wederoom leuke dag gehad.

Kort voor de 2e keer kreeg ik plots een huurhuis aangeboden dus ja daar gaat hoop geld in zitten. Dus voorlopig geen uitstapjes met vrienden tot F vorig maand jarig was en via een nieuwsbrief van een ander park een gratis entree kaartje kon krijgen, als hij 3 betalende vrienden mee nam. Die mogte dan mee voor 10 euro minder dan de entree prijs. F vroeg P, de vriend van P en mij mee. Ik zei F ik weet nog niet of ik mee ga moet kijken of ik dat geld kan missen. Uiteindelijk anderhalve week voor de datum gezegd oke ik ga wel mee, want hij had nog niemand anders gevonden. Ook al had ik het geld maar net aan en eigenlijk niet Maar paar dagen later werd ik geveld door de griep en kon nie mee. F kon uiteindelijk niemand in mijn plaats vinden en zijn met zijn 3en gegaan. Pas de avond voor ze gingen kwam ik er achter dat F de kaartjes al 2 weken daarvoor had besteld en voorgeschoten ( F wist toen nog niet of ik wel of niet mee ging).

Dus ja erg vervelend allemaal. Vond het banketstaaf dat hij nu moest betale voor iemand die niet mee ging dus heb hem de helft terug betaald. Omdat er ook niemand anders was die mee ging om dat kaartje dan te betalen. Dus ik dat alles opgelost was F heeft er niets meer over gezegt tegen mij. En F weet dat ik het niet breed heb nu ik sinds kort alleen woon en kreeg onlangs een flinke belasting aanslag wat ook een dilemma is. Tot ik net uit mijn werk kwam en F zijn moeder was daar om F en P op te halen en die begint tegen mij te schreeuwen wanneer ik F dat geld terug ga geven en dat hij ook nog 7,50 bezine geld krijgt van de vorige keer. Er was niet tussen te komen ze wilde niet naar mij luisteren. Ze heeft me zelfs bedreigd dat als ik het niet voor 10 januari terug betaal ze weet waar ik woon dreigde ze. Ik weet echt niet wat ik moet doen ik heb het geld niet ik wil ook nog graag geld hebben om te kunnen eten. Ik vind dit echt laag van F dat hij niet zelf met mij is komen praten maar zijn moeder op mij af stuurd we zijn allemaal volwassen. En P zit hier ook achter. En waarom moet ik voor de kosten opdraaien? Weet gewoon egt niet wat te doen.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana


Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 05:33

Heel simpel, negeren en lekker laten gaan. Echt waar, dat is dieptriest :n.

Ja, ik snap dat het heel vervelend is dat je dan afzegt, maar ziek is ziek en het ging hem meer, zo haal ik uit dit verhaal, om zijn eigen profijt op een kaartje, dan echt om de gezelligheid? :)
Hij had ook wel kunnen vertellen dat hij de kaartjes besteld had, is altijd wel zo netjes.
Dat je de helft hebt terugbetaald, vind ik heel schappelijk hoor, zeker gezien de omstandigheden, voor meneers kaartje.
Benzinekosten zijn er bij jou toen ook niet betaald, dus dan staat dat gewoon gelijk toch? Jij niet, hij niet.

Als moeders nog een keer zo vervelend doet, dan vertel je haar maar mooi dat je de politie inschakelt en niet gediend bent van dreigementen? :)

Anoniem

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 05:38

Ik snap er niks van. Gaat dit nou om 7,50? :')

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 05:47

Op werk word ik scheef aangekeken bedrijf met veel personeel (geroddel). mense vinden dat ik het geld moet terug betalen dat ziek zijn is mijn probleem. Hun zien het als geleend geld dus terug betalen. En F en P zeggen dat ik wist dat de kaartjes al gekocht waren. Dus is hun woord tegen het mijne. Toen ik reed was F er niet bij en heb F later nog €5 geven voor iets voor mij te vervoeren en voor het uitje.

Dit gaat inmiddels om nu opeens bijna €25 voor mij persoonlijk heel veel geld gezien mijn schuld bij de belastingdienst vanwege een flinke aanslag. Ik ben alleenstaand en heb een minimum loon.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 05:48

Neehoor, lekker niet doen.
Je wist niet dat hij de kaartjes had en hij wilde het alleen maar puur uit eigen belang.
Waarschijnlijk heeft hij meteen toen je ja zei die kaartjes gehaald om zeker te zijn van zijn free ticket :')

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 05:52

Probleem is dat niemand mij geloofd dat ik het nie wist. Ik wil iedergeval geen vrienden meer zijn met P en F.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 07:05

hoe oud zijn jullie allemaal?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 07:14

Als collega's vrienden zijn, dan dient iedereen zich op de werkvloer professioneel te gedragen. Ik ben wat dat betreft Jeckyll and Hyde, op het werk ben ik veel afstandelijker dan dat ik ben in mijn vrije tijd. Toch heeft dit naar mijn idee weinig te maken of het vrienden of collega's zijn.

Jij zou meegaan, dat kaartje is voor jou gekocht. Het is jammer dat jij ziek bent geworden, maar daar hoeft een ander niet de kosten voor te dragen. Als je het kaartje al had betaald en in handen had gehad, had je het dan teruggegeven met de mededeling "ik ben ziek, ik wil mijn geld terug"?

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 07:34

Dan vraag je bij de andere collega's toch ook nog even je benzinegeld terug? Dan zeg je er bij dat je het echt nodig hebt om dat mama's kindje van een andere collega terug te betalen.

Dat kaartje zou ik niet betalen. Als ik het goed lees dan hebben ze geen gebruik kunnen maken van het extra kaartje maar toch korting op de anderen gehad? En je hebt al de helft betaald. _-:(

Waarom hebben de meeste manege's en pensionstallen een grote kantine?
..Dan is er voor alle "beste stuurlui" en "technische jury" plek!

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 07:38

Als zij op hun strepen staan, kan jij dat toch ook?

Dan zou ik ook het benzinegeld terug willen hebben.....

Maar als je met F een overeenkomst hebt en hij was accoord, heeft zijn moeder er niets meer over te zeggen. Je woont op jezelf dus waarschijnlijk zijn jullie minimaal 20+, dan mogen ook jongentjes op eigen benen gaan staan.

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 08:01

@maaikemuis ik heb F nooit gevraagd een kaartje voor mij te kopen. Ik dacht dat hij moest reserveren voor 4 personen en de 3 betalende daar aan de kassa moesten betalen. Dat F 3 kaartjes voorschiet zonder te weten of ik mee ga of nie is dan tog niet mijn fout?

Ik wilde een goede vriendin zijn door de helf te compeseren. Had hij iemand anders in mijn plaats geregeld had ik dit probleem nu niet eens gehad.
Maar nu heb ik alleen maar elende.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:05

TS, niet heeft een t aan het einde. Niet nie. |(

Verder klinken jullie allemaal als een stelletje pubers en ik zou het gewoon negeren, al snap ik nog steeds niet echt wat er nu precies aan de hand is. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:08

TS, het is idd een vervelend verhaal maar je bent 29, misschien een idee om eens als volwassen mensen om de tafel te gaan en het netjes uit te praten? Het lijkt wel het verhaal van een stel pubers zeg :\

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:11

Maar goed het is dus een miscommunicatie. Het is een wijze les. Of je speelt het hard en vraagt ook je eigen geld terug. Of je betaald, zit even krap, en schuif deze mensen gelijk op een zij spoor. Vroeg of laat komt er een moment dat ze wat van je willen qua werk, uitjes, verjaardagen ed. En dat is dan het moment dat je kunt zeggen sorry boys maar voor julle niet.

Waarom hebben de meeste manege's en pensionstallen een grote kantine?
..Dan is er voor alle "beste stuurlui" en "technische jury" plek!

Dungen
Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:15

Ga een volwassen gesprek aan. Hun betalen jou benzine geld voor de 1ste keer zodat jij haar het geld van het kaartje terug kan geven.

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:25

Cayenne schreef:
TS, het is idd een vervelend verhaal maar je bent 29, misschien een idee om eens als volwassen mensen om de tafel te gaan en het netjes uit te praten? Het lijkt wel het verhaal van een stel pubers zeg :\


Ik ga mee met de tekst hierboven en leer de Nederlandse taal eens een beetje behoorlijk te schrijven. Dan is het allemaal beter te volgen.

Collegae zijn geen vrienden. Het is net familie, je zoekt ze niet uit maar moet het er wel mee doen. Ik wil je niet al je illusies afnemen maar dit had ook met vrienden en familie zo kunnen gebeuren.

Aeshah Carré, een team vanaf 08/2015: Inmiddels Z startgerechtigd en internationaal prijswinnaar @ ANC/Aachen❤️
[IM] Our lovely little Angel flew away much too soon

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:29

Dungen schreef:
Ga een volwassen gesprek aan. Hun betalen jou benzine geld voor de 1ste keer zodat jij haar het geld van het kaartje terug kan geven.


Idd goede oplossing.
Ook zou ik die moeder eens even bellen en jouw kant van het verhaal vertellen.
Succes.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:32

Inderdaad, eens samen bespreken en iedereen de kans geven om zijn zin af te maken.
Je hebt zeker je goede wil al getoond en het is je volste recht om jouw verhaal te kunnen zeggen, ik zou dit toch zo aanpakken.
Je moet er mee samenwerken en tenslotte zijn dit veel uren van je leven, misnoegde collega's op de vloer is allesbehalve gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:08

vrouwke schreef:
Dungen schreef:
Ga een volwassen gesprek aan. Hun betalen jou benzine geld voor de 1ste keer zodat jij haar het geld van het kaartje terug kan geven.


Idd goede oplossing.
Ook zou ik die moeder eens even bellen en jouw kant van het verhaal vertellen.
Succes.


Die moeder heeft er toch geen bal mee te maken? ZOu haar er echt buiten laten en negeren.. TS, je zult dit met je collega's moeten bespreken, dus om de tafel en een oplossing zoeken.

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:56

Toen ik dit las dacht ik echt dat jullie max. een jaar of twintig waren.
Persoonlijk zou ik er boven staan en het geld terugbetalen..
En als het geld er nu niet is zou ik dat gewoon zeggen en zeggen dat je ermee bezig bent..
Benzinegeld van de eerste keer heeft diegene niks mee te maken.
En ik weet niet hoe het toen bij de rest is afgesproken?
Als het wel afgesproken was kun je er nog over beginnen. Maar dit had je in mijn ogen ook eerder kunnen doen..
Vind het nogal vreemd dat je het eerst maar laat gaan en het nu naar voren wilt halen.

Ik vind het echt zo'n situatie van 'ja maar, jullie hebben dat ook niet gedaan'.
Maargoed dat is mijn mening..
Ik zou het hele groepje een keer bij elkaar halen om het uit te praten.
Je werk moet natuurlijk wel leuk blijven..

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:06

TS
Stel dat hij de kaartjes pas gekocht had toen jij zei mee te gaan.
Dat jij niet wist dat hij de kaartjes van te voren moest bestellen en er van uit ging dat ze pas bij de kassa hoefde te betalen is niet zijn schuld.

Dat zijn moeder zich er zo mee gaat bemoeien vind ik persoonlijk onbeschoft.
Woont hij nog thuis?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:26

Cayenne schreef:
TS, het is idd een vervelend verhaal maar je bent 29, misschien een idee om eens als volwassen mensen om de tafel te gaan en het netjes uit te praten? Het lijkt wel het verhaal van een stel pubers zeg :\

Oh gunst.. ik dacht werkelijk dat ts 16 was ofzo. Vond het alleen wonen al zo vroeg.

Verder snap ik ook niet zo goed wat dit verhaal met de titel te maken heeft. Collega’s kunnen wel degelijk je vrienden zijn, dit had net zo goed iets kunnen zijn tussen je ‘echte’ vrienden. Waarom een moeder van een 29-jarige zich er mee bemoeit..?

Ik snap ook niet zo goed dat je bij de eerste keer niet om benzinegeld vraagt, maar dit eigenlijk wel wil en bij de tweede keer er vervolgens niet <vooraf> over begint..

Kan je verder ook geen advies geven, want ik snap de helft van je verhaal niet.

- Offline -

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:34

Zet even op papier wat jij zou moeten betalen volgens bovenstaande. Zet daarnaast even op papier wat je aan benzinekosten zou moeten krijgen van die x dat jij rijdt.

Alles helder? Ga dan een gesprek met de gehele groep aan. Ik zou het zo laten draaien dat er van de voorgaande keren niet betaald wordt. Dus dat dit allemaal een vriendendienst was en dat alles wat hierna nog gaat komen gewoon gesplit wordt door het aantal collega's die meerijden.

Lukt dit niet zou ik toch betalen. Zit je heel hoog, tja dan kun je altijd wat proberen te verkopen via marktplaats. Het gaat hier niet om de wereld en voor de goede vrede op het werk zou ik toch een mogelijkheid zoeken om die 25 euro te betalen. Zeker als je net je eigen plekje hebt blijft er toch veel oude spullen over die anders op zolder belanden.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen


Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 19:47

Vind gewoon niet eerlijk dat F mij via zijn moeder dwingt te betalen, voor iets waar ik geen schuld aan heb. Stel nou dat ik nee had gezegd, dan had F als nog met dat kaartje gezeten. Want hij besteld en betaald kaartjes terwijl hij nog niet weet wie er mee gaan.

En als ze het egt hard willen dan kan ik ook heel kinderachtig op papier gaan zetten al die keren dat ik F de afgelopen 2 jaar voor werk heb opgehaald en thuis gebracht. Waar ik nooit wat voor heb gekregen mogen wel in de zelfde stad wonen, maar hij aan de ene kant en ik aan de andere waardoor ik moest omrijden om F te halen. Dan komt het erop neer dat ik nog flink wat geld krijg van F.

Maar nee zo ben ik niet zag het als vriendendienst dat F dan later ook is iets voor mij terug zou doen. Maar ik ga wel proberen met F rond de tafel te zitten.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:48

jouw moeder kan jou helemaal niet dwingen.. Zeker niet als je 29 jaar bent..

- Offline -


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Amazonbot, Besje, brennie85, daanbrego, Facebook, GoogleAdsense, jufjuf, Laj1, Lanoca, Lau07, littletash, Vaiqua, Wenta, YandexBot en 185 bezoekers