Konijn moet aan het infuus bij de DA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emilio_
Berichten: 455
Geregistreerd: 03-11-09

Konijn moet aan het infuus bij de DA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 16:13

Hallo,
Vanmorgen heb ik 1 van mijn 2 konijnen naar de dierenarts moeten brengen. Hij is namelijk uitgedroogd. Ben gister ook heen geweest, laxeermiddel gekregen en antibiotica (wss een verstopping, darmen waren nog wel actief) maar helaas is het in die 24 uur achteruit gegaan.

Nu is hij dus bij de dierenarts aan het infuus. Als er wat is bellen ze.

Maar ik heb hier het vrouwtje nog wel, heel alleen.. Het is echt 2 handen op 1 buik die 2. Wat kan ik doen zodat mijn meissie zich niet gaat vervelen/alleen gaat voelen?
Heb al konijnenspeelgoed in het hok, een knuffel voor konijnen, hokje open (hebben we altijd, ze lopen door huis). Wat kan ik nog meer doen? Of heb ik alles al gedaan wat ik kan doen?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:15

---
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 19-12-13 16:15, in het totaal 3 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:15

Je kan haar wat extra aandacht geen als ze daar behoefte aan heeft? of wat lekkers voor haar kopen als afleiding?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:15

naomi_g1998 schreef:
Ik zou even afwachten op je konijn die aan het infuus ligt. Mocht die overlijden zou ik een nieuw konijntje nemen maar anders niet.

TS heeft het niet over een nieuw konijn. :+

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:16

MarlindeRooz schreef:
naomi_g1998 schreef:
Ik zou even afwachten op je konijn die aan het infuus ligt. Mocht die overlijden zou ik een nieuw konijntje nemen maar anders niet.

TS heeft het niet over een nieuw konijn. :+

Ja ik had het beetje verkeerd begrepen :+

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:25

Ben bang dat je verder niet veel kunt doen. Onze konijnendame zat opeens alleen toen haar man overleed. Ze was wel wat stilletjes maar verder ging het wel. Ze heeft wel een tijdje alleen moeten doorbrengen omdat mijn dochter een ander mannetje op stal vond maar die moest eerst nog even gecastreerd worden. Die tijd is ze prima doorgekomen gelukkig.
Beterschap voor je konijn. Hoop dat hij er doorkomt.

Carrotcake
Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Konijn moet aan het infuus bij de DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:29

Pas wel op met straks weer bij elkaar zetten. Het mannetje (rammelaar) ruikt nu anders en dat kan voor een conflict zorgen. Je kan ze het beste even weer op neutraal gebied koppelen. Maar dat weet je waarschijnlijk al?

IloveJaimy

Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Waalwijk

Re: Konijn moet aan het infuus bij de DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:08

Als er iets is met mijn rammetje of voedster neem ik ze allebei mee naar de dierenarts. En als het slecht is met 1 van de 2 en die moet blijven laat ik ze alle 2 daar. Zodat ze lekker bij elkaar blijven. Mijn dierenarts raad dit ook aan omdat als ze ineens alleen zitten dit veel stress kan opleveren. Ook ruikt het konijntje wat bij de dierenarts is geweest anders en daar kan het konijntje wat thuis zit op reageren. Omdat dat konijntje zijn of haar maatje niet herkent doordat het een ander geurtje bij heeft.

Heel veel sterkte in elk geval met je konijntje!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Konijn moet aan het infuus bij de DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:17

Ik heb het ook meegemaakt. Een konijn overleed omdat zijn beste vriend uit de groep was overleden aan een ziekte. Uiteindelijk waren ze allemaal besmet op één na. De anderen werden ingeslapen, en dat konijn was alleen over. Door die ziekte mocht er weken geen ander konijn komen. Ze at op het gegeven moment niet eens meer, was futloos.. Dus uit wanhoop bij één van de cavia's gedaan.

Als ze aandacht fijn vindt, geef haar die maar extra, en anders kan je niet zoveel doen.. Maak het eten voor haar misschien wat moeilijker zodat het haar bezighoudt? Hooi in een wc rol bijvoorbeeld.

Emilio_
Berichten: 455
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Konijn moet aan het infuus bij de DA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 21:20

Bedankt voor alle reacties! Helaas is hij vanmiddag overleden :'(
Zal kijken wat ik het beste kan doen voor het vrouwtje..

Carrotcake
Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Konijn moet aan het infuus bij de DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:14

Wat naar, bah! Sterkte....