3 zoenen of een hand geven bij collega's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

3 zoenen of een hand geven bij collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 15:56

De feestdagen komen er weer en straks (misschien wel nog erger!) het nieuwe jaar. Het zijn van die dagen dat je iedereen de het beste, mooiste, gelukkigste toewenst maar hoe doe je dat nou?

Ik werk in een mannen organisatie (defensie) en ik heb er nul behoefte aan om iedereen 3 zoenen te geven omdat het zo hoort *ofzo -O- *. Zij bedenken klaarblijkelijk niet dat ik 300 man 3 zoenen mag geven terwijl zij maar 10 vrouwen tegenkomen in dat rondje...

Wat ik altijd doe ik achter mn bureau blijven zitten, mn hand met gesterkte arm uitsteken om ze zo op afstand te houden enz maar dit land niet bij iedereen :z De beste oplossing is de eerste weken vrij te nemen en zelfs dan ontkom je er nog niet helemaal aan hahaha (dit doen trouwens de meeste vrouwen serieus bij ons!)

Hoe staan jullie hierin en hoe lossen jullie het op als je er geen zin in hebt!? Hilarische verhalen zijn uiteraard altijd welkom :j

brand los!

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: 3 zoenen of een hand geven bij collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:58

Wauw, dat mensen zo ver gaan om (ik neem aan om die reden iig) vrij te nemen :oo

Is het niet een idee om dit eens aan te kaarten in een bedrijfsoverleg/nieuwsbrief oid?

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:58

Gewoon zeggen dat je zwaar verkouden bent! :D

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:59

Nee hoor, ik doe lekker geen zoenen geven :evaw:
Dat zeg ik ook gewoon, zoenen doe je maar met iemand anders :')

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:00

Ik hou helemaal niet van dat zoengedoe, ik zoen alleen met mensen met wie ik close ben. Mocht het zo ver zijn dan probeer ik het altijd bij een hand te houden. Doe een sjaal om en doe net of ik stront verkouden ben en houd afstand ;)

Vorig jaar met mijn verjaardag tegen collega gezegd sorry maar we gaan niet zoenen, daar hou ik gewoon niet van. Komen andere collega's trekken me van mn stoel en geven wel 3 zoenen. Andere collega helemaal beteuterd.. ghehe heb toen wel even gelachen.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 16:01

Tallie1979 schreef:
Gewoon zeggen dat je zwaar verkouden bent! :D


whahaha goede!! Vriendinnetje plakt ook altijd zn stikkertje op der lip: sorry heb koortslip en steekt dan der hand uit :')

Ja, ze nemen er serieus voor vrij!

aankaarten heeft weinig zin, zitten ongeveer 15 bedrijven bij elkaar.. er is niet een algemene nieuwsbrief dus gaat niet opschieten

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:02

Ik doe alleen met vrienden en familie zoenen geven, verder steek ik mooi mijn hand uit en mogen ze 'm schudden :')

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: 3 zoenen of een hand geven bij collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 16:02

ben dus duidelikj niet de enige die het vervelend vind!!

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:03

In onze bedrijfscultuur is 3 zoenen heel normaal. Sterker, ze doen het zelfs nog voor ik op vakantie ga :=

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:06

Ik vind het zoenen juist veel fijner! Ik geef liever 3 kussen als al die slappe kleffe handjes te krijgen of juist mijn handen fijn te laten knijpen. :D

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:06

Er bestaan toch van die koortslip-camouflage stickers? Misschien bestaan er ook stickers die er juist uitzien alsof je een koortslip hebt :D :+

Vreselijk, dat zoenen! Ik probeer ook altijd bij iedereen uit de buurt te blijven, en hoop dat ze me vergeten :+

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Re: 3 zoenen of een hand geven bij collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:08

Gewoon met je lichaamstaal aangeven dat je niet wil zoenen.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:10

Idd, ver weg blijven staan zodat je je hele hand moet strekken. Vaak is het aan lichaamshouding al te zien. Zo blijven er maar enkele over die het wel gewoon doen, toch weer een groot deel van de 300 vermeden :P.

ik zie er zelf overigens geen probleem in, maar hoef m'n collega's niet zo nodig te zoenen. Zal het niet zeggen van dat wil ik niet maar met ene lichaamshouding aan proberen te geven.

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:11

Haha ik vind dit ook altijd drama!
Ik vind het absoluut niet erg om de mannen te zoenen ( O:) ) alleen ik weet nooit wanneer het nou wel en niet gepast is, en wat zij willen en verwachten. Waar leg je de grens tussen hechte collega's waar je dagelijkse mee samenwerkt en degene die je af en toe eens ziet. Dra-ma. Daarom hou ik ook niet van verjaardagen op het werk, ik weet nooit wat ik nou moet :D Hier werken ook circa 90% mannen.

Gelukkig begin ik per 1 januari bij een ander bedrijfsonderdeel waar ik helemaal niemand ken, dus kan ik rustig handjes geven :D

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:15

Ik vind het ook drama, zeker als je een grote groep mensen hebt, als je 1 heb gehad wil de rest ook anders voelen ze zich weer gepasseerd :')

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:17

Animal schreef:
Ik vind het zoenen juist veel fijner! Ik geef liever 3 kussen als al die slappe kleffe handjes te krijgen of juist mijn handen fijn te laten knijpen. :D

Hier geven ze een hand en dan 3 zoenen, dus hand ook vasthoudend.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:18

Lekkere verspreiding van bacillen :') Daarom hoeft het voor mij niet zo nodig.

Ik zie er momenteel uit als Rudolph ( ja, die met rode neus ) en klinkt als seabert, dus ik kom er hoe dan ook goed mee weg! :D

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3 zoenen of een hand geven bij collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:24

Niet zo preuts!! Gewoon zoenen!!! :D

Agh ik snap 300 man dat je het dan wel zat bent hoor :') Maar agh.... sommige mensen doen hier alsof zoenen zo vreselijk is, het zijn maar 3 zoenen op de wang hoor :Y)

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:29

Ah gadverdamme, dat gesmak en geslijm altijd. Ik hoop maar dat ik heel januari vrij ben en anders plak ik inderdaad wel zo'n koortslipsticker. :')
Klein snufje menthol snuiven voor ik ga werken, snufferdesnuf, snifsnif... Komt vast goed. :+

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:32

Werk ook in een mannen wereld en steek altijd heel stijf mijn arm uit. Eerste jaar waren er nog een hoop (met verjaardagen enzo) die je dan toch naar zich toe trekken. Ondertussen weten ze wel dat ik gewoon van het handje schudden ben. Niks met preuts te maken, meer met de hygiëne van sommige collega's. Ik roep ook gewoon als ik binnen kom "gelukkig nieuw jaar allemaal :wave: "

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:33

Ik nam vandaag afscheid op het werk en ondanks een fikse verkoudheid inclusief snot en kapot gesnoten neus wild de meesten toch echt zoenen.
Ik doe tegenwoordig niet moeilijk meer, willen ze zoenen kunnen ze die krijgen.

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:38

renee16 schreef:
Idd, ver weg blijven staan zodat je je hele hand moet strekken. Vaak is het aan lichaamshouding al te zien. Zo blijven er maar enkele over die het wel gewoon doen, toch weer een groot deel van de 300 vermeden :P.

Dit.
Het is niet verplicht om collega´s te zoenen omdat het "zo hoort" ofzo.

Mijn zus zoent geloof ik nooit, ook niet op verjaardagen, ze geeft ook alleen een hand aan de jarige en niet aan alle aanwezigen. Dan doet ze een vage lage handzwaai van "ja ook hallo allemaal".
Aan je soort groet en lichaamshouding merken ze wel dat het niet gewenst is.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:39

Ik geef heel graag kusjes hoor :*

Dat mensen daar vrij om vragen.. Ik kan me er echt niet druk om maken.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:39

Nee want een handje schudden is wel hygiënisch? :=
Ik denk dat er meer bacterieen aan een mannenhand zitten... (WC enzo) ;)
Maar goed dood ga je er iig niet aan :D

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:40

Romyv neem Eddy_Rocks als stand-in mee! :)*