Migraine, the day after...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 15:45

Ik ben al jaren migraine patiënt. Nadat ik heb leren accepteren dat het nu eenmaal zo is, gaat dit een stuk beter. Heb lang niet meer zoveel aanvallen en ze zijn ook lang niet zo zwaar.
Maar dan, the day after...
Ontzettend moe, futloos, lam... Gewoon geen idee hoe ik mijn ene voet voor de ander moet zetten.
Daarnaast warrig en heel veel moeite om te concentreren.

Het liefst blijf ik dan de hele dag in bed om "bij te slapen", maar dat kan lang niet altijd...

Zijn hier tips voor?


Cchanny

Berichten: 8833
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:48

Ik kan het ..
alleen heb ik de day after altijd zware hoofdpijn alsnog.
Niet de migraine, maar die heftige bonkende hoofdpijn en inderdaad ik blijf dan ook het liefst in bed liggen.
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 19-12-13 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:49

Ik heb ook migraine, met pijnstillers en rust in een donkere kamer ben ik meestal op dag of 2 beter. Ik heb ook duidelijke triggers dus dat maakt het wat gemakkelijker. Ik denk dat rusten de enige mogelijkheid is in jouw geval.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:50

Ik heb het idd ook, enorm zware benen, niet vooruit te branden, slap. En hoofdpijn die dan steeds weer erger wordt als ik aan werk ben en niet rust kan nemen.

NadineK

Berichten: 383
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:51

Hier nog een migraine patient. Heb een speciale spuit, dat zodra ik het op voel komen moet doen en dan is het te harden en ben ik in ieder geval niet meer twee dagen uit de roulatie zoals jij nu schetst inderdaad. Voordat ik deze medicijnen had was het net als bij jou dat ik dag 2/3 nog zo moe futloos was en bij moest komen. Misschien dat, behalve al om bekende rustnemen, extra medicijnen helpen? Mits je die niet nu al gebruikt natuurlijk

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:53

Alles hier ken ik ook gewoon niks willen doen en slapen meestal heb ik dan of heel veel dorst of helemaal niet. en paracetamols helpt bij mij 5 minuten maar dan is het weer weg na dag of 2-3

Edit: ben nu 14 hadden jullie er toen ook al last van??


Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:57

Ik had mn eerste aanval met aura toen ik 11 was geloof ik, was toen ook best in paniek dat ik plotsklaps weinig meer zag. Voelde het ook niet opkomen, nu nog niet trouwens.

Ik gebruik Sumatriptan, heb hiervoor maxalt gebruikt maar dat deed niks. En topamax gekregen, maar na de bijsluiter en praatje van apotheker durfde ik niet meer :P. Word altijd wel erg stoned van de sumatriptan en dat blijft ook 2 dagen hangen, maar je moet wat.

Cchanny

Berichten: 8833
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:14

Lisannuuh schreef:
Alles hier ken ik ook gewoon niks willen doen en slapen meestal heb ik dan of heel veel dorst of helemaal niet. en paracetamols helpt bij mij 5 minuten maar dan is het weer weg na dag of 2-3

Edit: ben nu 14 hadden jullie er toen ook al last van??

Het is bij mij ook begonnen op mijn 12e. Ik had toen vaak migraine totdat ik ongesteld werd en werd het minder. Nu heb ik het alleen nog als ik mij veel te druk maak of te heftig ga lopen piekeren en stressen.

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:17

Cchanny schreef:
Lisannuuh schreef:
Alles hier ken ik ook gewoon niks willen doen en slapen meestal heb ik dan of heel veel dorst of helemaal niet. en paracetamols helpt bij mij 5 minuten maar dan is het weer weg na dag of 2-3

Edit: ben nu 14 hadden jullie er toen ook al last van??

Het is bij mij ook begonnen op mijn 12e. Ik had toen vaak migraine totdat ik ongesteld werd en werd het minder. Nu heb ik het alleen nog als ik mij veel te druk maak of te heftig ga lopen piekeren en stressen.


ik heb het juist nadat ik ongesteld werd

NadineK

Berichten: 383
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:22

Pinacolada schreef:
Ik had mn eerste aanval met aura toen ik 11 was geloof ik, was toen ook best in paniek dat ik plotsklaps weinig meer zag. Voelde het ook niet opkomen, nu nog niet trouwens.

Ik gebruik Sumatriptan, heb hiervoor maxalt gebruikt maar dat deed niks. En topamax gekregen, maar na de bijsluiter en praatje van apotheker durfde ik niet meer :P. Word altijd wel erg stoned van de sumatriptan en dat blijft ook 2 dagen hangen, maar je moet wat.



Die gebruik ik ook inderdaad, kon niet op naam komen. Heb aan het begin Imigran neusspray gebruikt maar dat was 1 grote hel.

Overigens is er bij mij geen relatie met ongesteldheid. Ik zat in de eerste toen ik het voor het eerst kreeg (ben nu 24) en merk wel dat ik geleerd heb beter te reguleren. Waar ik het vroeger zeker 1x in de maand had heb ik het nu ongeveer 1x per half jaar, mits ik mij niet te druk maak

Warboel
Berichten: 14676
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:28

Ik heb ook sumatriptan. Ik krijg er ontzettend pijn in m'n nek van!
Heb pas sinds april migraine, heb het toen een maand of 4 echt heel vaak gehad. Nu heb ik er een stuk minder last van. Ik voel het niet opkomen, en er is ook geen relatie met ongesteldheid.
Heb wel veel last van druk op m'n ogen.

Maar men, als ik die sumatriptan genomen heb kan ik m'n hoofd gewoon niet meer rechtop houden. Krijg ook altijd erge druk op m'n borst en keel. Beetje eng :=
Maar kan geen kwaad volgens de dokter.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 17:47

Maar goed, het gaat mij dus echt om de dag na een aanval...

hoogendroog
Berichten: 3281
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:02

Ik heb vaak meerdere keren per week migraine. Ik heb "gewone" migraine en daarnaast nog hormonale migraine. De laatste is zwaarder en kan wel 7 dagen aanhouden. De triptanen werken goed, maar met het risico van verslaving moet ik daar erg mee uitkijken.
The day after ga ik het liefst met de hond over de essen hier wandelen. Weer het gevoel krijgen dat ik baas ben in eigen hoofd! Wat ik sindskort heb ontdekt is in bad gaan met een bubblemat (blokker). En dan zo gaan liggen dat alleen je gezicht boven water blijft. Heerlijk ontspannend voor mijn hele lijf!

Evelyne79

Berichten: 3992
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:58

Ik had vroeger toen ik klein was ( vanaf ongeveer mijn zevende jaar) meerdere keren per maand migraine. vaak gelinkt als er leuke dingen zouden gaan gebeuren waar ik dan door de migraine niet aan deel kon nemen..........
ik moest altijd standaard eerst 2x overgeven voordat ik kon gaan slapen, ,als ik dan kon gaan slapen had ik het ergste gehad als ik dan weer wakker werd.
coordinatie was dan nog niet geweldig maar de hevigheid van de hoofdpijn is na het slapen bij mij weg.
vanaf mijn vijftiende is het minder geworden en kreeg ik het nog enkele keren per jaar.
inmiddels ben ik 34 en heb ik gelukkig nog maar heel weinig last van migraine, laatste keer is geloof ik een jaar of vijf geleden
Ik merk als de hevigheid van de migraine eraf is, dus de knallende koppijn, niet het licht en het geluid kunnen verdragen dan is mijn spraak en coordinatie nog niet helemaal je van het.
ik kom dan nog niet goed uit mijn woorden, ik krijg vaak de juiste bewoording niet gevonden, het is niet dat ik zinnen of woorden om ga draaien. en met lopen is je linkervoet na je rechtervoet gebruiken ook nog niet vanzelfsprekend, ik schop me dan onderhand tegen mijn eigen benen.

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:36

Ik ben 26 en heb al migraine vanaf dat ik heel klein was (al was toen nog niet bekend dat het migraine was, dat kwam pas later). Kan meestal niet ontdekken waar ik aanvallen van krijg.

Heb zoals de huisarts zegt de grote pech dat ik alle symptomen heb en meestal in heftige vorm, niets ontbreekt.

Een hele tijd Metoprolol geslikt, een poging om aanvallen te voorkomen. Ben nu aan het proberen of ik zonder kan, want twijfel over het effect. Voor aanvallen heb ik Imigran zetpillen.

Herken jouw omschrijving van ''The day after'' heel goed. Bij een heftige aanval ben ik een dag/een paar dagen flink ziek en daarna heb ik nog een paar dagen/hele week last van wat jij omschrijft als ''The day after''.
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 19-12-13 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:44

Hier ook een metoprololgebruikster, bij mij helpt het zowel om de aanvallen flink te verminderen, als veel minder zwaar te maken en ook "the day after" is een stuk minder zwaar sinds ik die gebruik. Voor als de aanvallen toch doorzetten (de helft minder vaak dan voorheen en bij lange na niet meer zo zwaar dat ik alleen nog maar kotsend in bed kan liggen met een doek over m'n ogen) heb ik sumatriptan. De eerste paar keer dat ik de sumatriptan gebruikte was ik zo stoned als een garnaal, maar dat trok na een paar keer gebruik ook weg. Heb nu alleen nog last van migraine rond de tijd dat ik ongesteld moet worden, en bij extreme stress, waar ik voorheen 2 tot 3 dagen per week niets meer kon vanwege de pijn.

Wel slaap ik slechter sinds ik de metoprolol gebruik, maar dat schijnt een bijwerking te kunnen zijn.

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:48

Yep, dag erna echt niks waard.. Is de wereld nog een beetje trager, kan ik niet helder denken en ben ik dizzy. Dus ja herkenbaar!

mamavrend
Berichten: 201
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:58

Oh wat herkenbaar allemaal.
Hier ook al jaren migraine. Zowel hormonale als de "gewone".
Tot een jaar geleden had ik 3 à 4 keer per maand migraine, wanneer ik bij gekomen was van de ene stond de andere al weer klaar. Doodmoe werd ik ervan en heb mijzelf echt letterlijk wel eens met de kop tegen de muur gegooid dat deed in elk geval even op dat moment pijner dan de migraine.
Nu heb ik mij vorig jaar november laten steriliseren en er is echt een wonder gebeurt heb nu nog maar 1 keer per maand migraine vlak voor mijn periode. Maar deze kan ik nu aan met ibuprofen. Echt werkelijk waar er gaat een wereld voor mij open. Heb een leven waar ik mij ook goed bij kan voelen.wat een weelde.
Ik gebruikte ook sumatriptam en ik zeg altijd je tript er ook van haha. Maar het is super goed spul. Zat op een gegeven moment op de 100mg.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:13

Die meroprolol heb ik ook gehad, maar die deden niks.

Heb ook 100 gram, maar snij ze door midden, ging anders wel erg mal met de bijwerkingen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:16

ik vrees dat je buiten voldoende drinken(hydrateren) en goed/gezond eten
en toch zoveel mogelijk rusten er vrij weinig aan kunt doen "the day after"
eventueel een paracetamol voor kleinere pijntjes op die dag?
een aanval vergt toch best wat van je lijf, dat heeft hersteltijd nodig.

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:53

Vervelend zeg Stef :(:)
Mijn moeder heeft ook zeer ernstige migraine, toen ze nog geen medicatie had was ze er ook zeker 2 dagen hele maar uit door een aanval.
Nu heeft ze maxalt lingua (smelttabelt) en als ze een aanval heeft neemt ze die, gaat een uurtje slapen (als het mogelijk is nog wat langer) en die medicatie zorgt er ook voor dat ze de volgende dag geen wandelende zombie is.

Weet niet of je nu medicatie gebruikt, maar dat kan misschien helpen. En natuurlijk voldoende drinken maar dat is logisch.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 19:56

Ik gebruik geen medicatie. Alleen in extreme gevallen een zetpil 1000mg diclifinac. Ga je heerlijk van "out" ;)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:59

Hier nog een klant....
Wegens een mislukte ruggeprik heb ik er sinds 2009 last van. Meestal een keer of twee per maand.
Ik zit aan de metaprolol 100Mg p/d en bij aanvallen die ik aan voel komen neem ik 1.5 tablet Sumatriptan en een AC Codeïne/Paracetamol 1000 zetpil en dan móet ik 4 uur plat liggen in een donkere, stille kamer.
Het duurt idd een tijdje om de juiste (dosering) medicatie te vinden, maar nu is het wel redelijk te managen.
Mijn aanvallen duren meestal anderhalve dag, omdat ik niet rustig aan genoeg doe.
Bijwerkingen bij mij zijn vooral sufheid, soort van warme band over de linkerzijde van mijn hoofd en koude vingers, tenen en neus.

Toos paardloos

Siggislief

Berichten: 13938
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:50

Ik neem altijd de dag der na vrij als ik moet werken..

De laatste keer is ergens begin Juni geweest dacht ik,
en dacht op een gegeven moment om toch maar is mn Medicijnen te nemen...
Maar die werkte/werken dus niet! :n

Ik krijg van de Smelttablet(Maxalt (rizatriptan)) een droge keel en als ik probeer te slikken wordt ik daarna
flink beroerd en is het rennen voor mn leven naar de wc.

En heb der ook nog een soort van Anti misselijkheids tabletten bij gekregen...
Als ik nu weer een aanval krijg wil ik het alle 2 nog een keertje proberen kijken of het echt NIET
werkt dan weet ik 100% dat ik weer naar de HA moet voor anderen.

Heb hier voor ook iets anders gehad, maar daar reageerde ik ook niet op.

En daaar voor had ik Imigran ftab 50(sumatriptan), en daar reageerde ik meteen op met een Ibuprofen derbij.

Van de HA heb ik begrepen dat die van Imigran niet meer zouden bestaan... -O-

Bram ✝12/08/'15

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:13

Sumatriptan bestaat nog gewoon hoor, er zijn verschillende merken daarvan. Sandoz, Bluefish uit mijn hoofd.
Waarom ga je niet terug naar de Sumatiptan dan?

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellen05, louise30, sandra1312, Zebrastreep en 191 bezoekers