Twijfels over verzorgpony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Twijfels over verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:14

Hoi,

Ik heb al 4 jaar een verzorgpony, een haflinger. Ik was 4 jaar geleden gestopt met het rijden op de manege omdat ik dit niet leuk meer vond. Dus toen ik de kans kreeg om een ''soort van'' eigen paard te hebben om op te rijden, leek dat me echt super. Ik heb het ook super leuk met haar gehad, veel buitenritten gemaakt, met haar gespeeld en ga zo maar door. Alleen de laatste tijd lijkt het ''gevoel'' voor het paardrijden bij mij een beetje weg te zijn. In de eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat het soms niet goed gaat met rijden, maar ook gewoon de lol die ik er eerst bij had is er niet meer zo. Vaak denk ik dan ook: Er zijn zo veel andere meiden die súper graag een verzorgpony zouden willen hebben, en dan zit ik hier steeds maar te twijfelen of ik het überhaupt nog wel leuk vind.
Het enige dat het maakt dat ik er (nog) niet mee wil stoppen is dat ik in die 4 jaar tijd echt wel een band heb opgebouwd met mijn paard en ik begrijp niet waarom het zomaar verdwenen is, die passie voor paardrijden, vroeger had ik dat wel.
Herkent iemand zich hierin? En denken jullie dat het ''gevoel'' voor paardrijden zomaar kan verdwijnen of dat het misschien wel eens eenzijdig kan worden?
Bedankt voor het lezen!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Twijfels over verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:16

Het kan dat je gewoon een tijd andere interesses krijgt. Zolang jij en het dier er niet onder lijden zou ik haar blijven verzorgen. En anders open en eerlijk tegenover de eigenaar zijn, en er mee stoppen..

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Twijfels over verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:21

@Gowlan het paard hoeft niet op vaste dagen door mij gereden/verzorgd te worden, dus als ik wat langer niet ga is het geen probleem nee. Ik denk dat ik ook gewoon een tijdje niet zal gaan en dan kijken of ik er weer zin in krijg. Alleen dat vind ik wel moeilijk, want ik heb het gevoel alsof ik juist wel (minstens 1x per week) even naar haar toe moet, ook al is dat niet eens nodig..

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Twijfels over verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:06

Dat had ik 3 jaar geleden ook, dat in combinatie met studie heb ik mijn pony (ook haflinger) verkocht.
Nu heb ik sinds kort een verzorgpony, omdat het weer helemaal kriebelt!

Anoniem

Re: Twijfels over verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:10

Ja hoor, dat gevoel kan zomaar ineens weg zijn en daar is niks mis mee :) Ik heb het ook van tijd tot tijd, dan heb ik gewoon écht geen zin meer om te rijden en dan doe ik dat dus ook niet :+

Nu ben ik weer wat gemotiveerder om te rijden dus rijd ik gewoon weer lekker. Zolang je open en eerlijk bent naar de eigenaar toe dan is er niks aan de hand! :)