Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 16:02

Ik weet dat er al zo'n honderd topics over barebackpad keuzes zijn, ik heb ze de afgelopen weken allemaal doorgespit :P Het is duidelijk dat BBPs beter worden naarmate de prijs stijgt, maar ik heb een absolute max van 100 euro. Over de BBPs uit de lagere prijsklasses lees ik eigenlijk ook alleen maar positieve verhalen. Ze zitten allemaal lekker, blijven goed liggen en gaan lang mee. Kortom, het is mij nog steeds niet duidelijk wat het verschil tussen de goedkopere pads is. Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen bij de keuze.

Er zijn vier relatief goedkope pads die mij aanspreken:

1. Best friend BBP standaard - 65 euro
http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-18 ... standaard/

2. FRA 'vierkante' BBP - 75 euro
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... b9c5b7a618

3. Barefoot BBP - 90 euro (2e hands)
http://www.hofstede-twekkelo.nl/index.p ... &Itemid=64

4. FRA BBP Free - 100 euro
http://www.ruitershoppasdedeux.nl/index ... 98&lang=NL


De enige verschillen die ik kan vinden, is dat de Best Friend BBP een singel over de rug heeft lopen en wat dunner lijkt. De 'vierkante' FRA en Barefoot BBP hebben allebei een suede antisliplaag en zijn iets anders gevormd, maar zijn kwalitatief gelijk aan elkaar. De FRA free ziet er vooral spannend uit met de synthetische wol, maar heeft geen verdikkingen zoals de andere drie. Het is me niet duidelijk of hij kwalitatief ook beter is.

Wie o wie gebruikt een van deze vier pads en kan me vertellen wat de ervaring daarmee is? :) En zou het prijsverschil echt kwalitatieve verschillen met zich meebrengen?


cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:18

Die van barefoot heb ik, bevalt goed en de druk van de singel word over de rug verdeelt ipv over 2 wervels.

mooney

Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:23

Op mijn werk worden de pads van Best Friend gebruikt.
Op zich fijne basic pads, maar natuurlijk geen topkwaliteit.
Voor niet heel intensief gebruik bij een paard/pony met een vlakke rug en geen schoft zijn ze prima.
Zijn wel relatief dun ten opzichte van de andere pads die ik ken en not done bij een paard met duidelijke schoft. Ze zijn namelijk niet voorgevormd en singel klemt dan op de schoft.

De Barefoot heeft een vriendin, die is wel heel mooi gevormd voor de rug en zijn een stuk dikker.
Zij is er erg tevreden over en hij blijft ook mooi.
Laatst bijgewerkt door mooney op 18-12-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt


Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:24

Ik heb de FRA "vierkante" BBP, deze bevalt super! Blijft mooi liggen, zit lekker en de singel sluit fijn aan.

PS. Moet ik er wel bij vermelden dat ik paarden heb met een redelijk vlakke schoft en dit 1 keer per week/2 weken doe en verder intensief dressuur/spring met ze.

Aglaja (v. Olivi): dressuur M1 + 9, cross BB (eindstand) - verkocht
Biyou (v. onbekend): dressuur M2 + 8, springen B, cross BB (eindstand) - overleden
Zarco (PRE): L/M niveau

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 17:12

Bedankt allemaal! Het zal vooral voor een fjord gebruikt worden, dus de hoogte van de schoft en ruggengraat is geen probleem :)

Als de Best Friend kwalitatief duidelijk minder is dan de FRA en Barefoot valt deze iig af. Ik wil met de BBP toch wel een uur goed kunnen rijden.

Els_175, heb je misschien een foto waarop de BBP op je paard ligt? :) en rij je ook met BBP intensief?

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:20

Ik heb de Barefoot BBP, gebruikt op een stevige haflinger. Lag heerlijk en zat er prima op!
Ik heb er ook lange buitenritten mee gemaakt maar ook dressuurmatig in de bak mee gereden.

Ik had zelfs het idee dat het paardje lekkerder liep met BBP dan met zadel. (of ik vond het gewoon veel lekkerder waardoor ik beter ging zitten en alles en daardoor mijn paard beter kon rijden dat kan ook nog :+ ) reed het paardje gemiddeld 3 keer per week (was mijn verzorgpaard) en reed ongeveer 1 keer per 2 weken met zadel, de rest met BBP.


Die van Barefoot vind ik zeker een aanrader!

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

Mirashiba

Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-11

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:22

ik weet dat je om de lagere prijsklasse vraagt, maar ik zweer toch bij de Van Voest pad. ;)
is niet goedkoop, maar dan heb je ook écht iets.

Never give up.

Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:25

Ik heb geen recente foto bij de hand, kreeg hem in september voor mijn verjaardag. Zal hem binnenkort even maken ;)

Ik rijdt er buitenritjes mee van ongeveer 1 uur/ 1 1/2 uur. En dat gaat prima en zit heerlijk!
Maar dat doe ik op die pad maar 1 keer per week/2 weken.

Ik zit normaal gesproken gewoon op een dressuur of springzadel en daar rijd ik intensief paard mee.

Aglaja (v. Olivi): dressuur M1 + 9, cross BB (eindstand) - verkocht
Biyou (v. onbekend): dressuur M2 + 8, springen B, cross BB (eindstand) - overleden
Zarco (PRE): L/M niveau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:26

Mag ik de Libra bbp nog aan je rijtje toevoegen? Zie http://www.buitenzinnig.nl en dan bij Libra barebackpad :) Hij kost 99,50.

Ik wilde zelf persé geen anti-slip (zowel boven als onder), ik wil zelf juist kunnen bewegen en niet vastgeplakt zitten, en antislip onderkant leek me voor mijn pony helemaal niet prettig. Een neopreen anti slip vind ik bovendien erg zweterig en warm.
Wat dat betreft vind ik de FRA free de beste uit je rijtje, maar die heeft weer zo'n hele rechte ruglijn, dat zit toch vaak minder mooi bij de schoft. Ook vond ik deze in het echt heel erg stijf.

Zelf kwam ik dus bij de Libra uit. Niet glad maar ook geen 'plak' suede achtige zitting. Mooi gevormde ruglijn. Geen neopreen/anti slip onderkant. Mogelijkheid om er inlages in te doen (best fijn bij langere ritten). En de prijs is ook heel redelijk :j Gebruik mijne nu dik een jaar en minstens 1 per week en hij blijft prima :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-13 17:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:28

Ik heb de Best friend BBP standaard en de Best Friend Barebackpad Comfort. De Best Friend Barebackpad Comfort zit lekkerder en je glijd er wat minder af, de standaard is iets gladder, dus als je voor een Best friend gaat, neem dan de Comfort.

Ik heb de Best Friend Barebackpads nu zo'n 5 jaren en gebruik de Comfort intensief (bijna 12x per week voor twee pony's). Ze blijven erg mooi, krijgen nu pas wat kleine slijtageplekken. Je doet er dus erg lang mee. Ik ben er dik tevreden mee.

edit: één pony heeft een hoge schoft, maar krijgt geen drukplekken van de barebackpad.

Vilar
Berichten: 553
Geregistreerd: 14-02-12

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:47

Ik heb een anatomisch gevormd barebackpad. Super ding, en heel belangrijk (wat bij de meeste bbp's wel anders is): de schoft is volledig vrij van druk. En achterop ligt niet zo'n lange flap die alleen maar schuurt.
Ik heb het over deze: http://www.permicavallo.nl/contatto.php

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:41

Ik heb ook de vierkante fRA, blijft na jaren goed en blijft goed liggen. Maat full past prima op onze koudbloed en rij en zo een 3 uurs rit mee( is ook best dik) maar voor mijn kwpner met dekenmaat 205 lijkt de pad erg groot/lang hele paard verdwijnt er onder

Ties 3/6/2015 <3

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 00:37

Echt heel fijn al die informatie :D En bedankt Els voor je reactie terug!

Als ik een eigen paard zou hebben zou ik zeker doorsparen en écht investeren in een BBP. Maar ik ga het gebruiken om op een manegepony vast zonder zadel te rijden. Vandaar dat mijn max bij 100 euro ligt.

Het verbaast me dat de Best Friend zo lang mee gaat. Maar voor 95 euro is ook een Barefoot of FRA te koop, en die vind ik persoonlijk mooier qua uitvoering en singelwerk. De vierkante FRA is ook in middelformaat te verkrijgen, dus die zou als het goed is wel op pony's en kleine paarden passen :)

Blijheid, bedankt voor de link! Ik ben deze BBP nog niet eerder tegengekomen. Hij ziet er ontzettend professioneel uit voor die prijs! Op de foto lijkt het alsof de pad enkel uit een dekje met daar omheen schapenwol bestaat, en dat er geen foam of iets in het zitvlak zit. Klopt dit? Want is er dan wel sprake van drukverdeling? En je zegt dat je absoluut geen anti-slip wilde op zowel de boven als onderkant. Is dit vooral smaak, of zitten er echt nadelen aan?

Vilar, het zou geen reden mogen zijn, maar ik denk dat de anatomisch gevormde BBP door zijn grootte niet mooi staat op een pony met ook nog een vlakke rug en schoft. Maar ik kan me voorstellen dat dit een goede optie is als je een groter paard hebt.

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:40

Ik heb een bbp van barefoot. Ben er super tevreden over. Zit echt heerlijk.

Daar zou ik voor gaan!


xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 00:54

Ik begin de Barefoot ook steeds mooier te vinden. Is de kleur daarvan in het echt net zo oranje/bruin als op de foto?

Heeft iemand misschien een foto van zijn pad (Barefoot, FRA, Best Friend, Libra) óp het paard? :) Ik ben namelijk benieuwd hoe ze dan uiteindelijk liggen.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:58


tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:58


[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 06:56


Ties 3/6/2015 <3

mooney

Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:02

De duurzaamheid van Best Friend vind ik niet heel goed hoor. De dekjes worden snel dun, bij veel werk buiten gaan de gespen van de singel wat roest vertonen en bij sommigen laten wat naden los.
Voor die prijs zijn het nette pads hoor, maar zeker niet in dezelfde kwaliteitsklasse als de andere in je lijst.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:12

xIrlijn schreef:
Blijheid, bedankt voor de link! Ik ben deze BBP nog niet eerder tegengekomen. Hij ziet er ontzettend professioneel uit voor die prijs! Op de foto lijkt het alsof de pad enkel uit een dekje met daar omheen schapenwol bestaat, en dat er geen foam of iets in het zitvlak zit. Klopt dit? Want is er dan wel sprake van drukverdeling? En je zegt dat je absoluut geen anti-slip wilde op zowel de boven als onderkant. Is dit vooral smaak, of zitten er echt nadelen aan?


Er zitten foam inlages in :j En als je nog betere drukverdeling wil, of de inlages dunner worden, zou je altijd nog andere inlages kunnen gebruiken, die van barefoot passen er prima in :j

Geen anti-slip is voor een deel smaak, ik vind het niet fijn om vast te plakken aan een bbp. Voor mijn pony vind ik het echt een nadeel, het materiaal is (in mijn ervaring) vrij zweterig en warm.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 13:29

Bedankt voor de foto's en links allemaal! De Best Friend is voor mij al afgevallen. Ik betaal liever 20 euro meer voor een kwalitatief betere pad :)

Ik zit nu wel met de grootte. De FRA heeft een middelmaat wat wel zal passen, maar de Barefoot heeft één standaardmaat.. Denken jullie dat de Barefoot zal passen op een forse C-pony (mini fjord)?

Blijheid schreef:
Er zitten foam inlages in :j En als je nog betere drukverdeling wil, of de inlages dunner worden, zou je altijd nog andere inlages kunnen gebruiken, die van barefoot passen er prima in :j

Geen anti-slip is voor een deel smaak, ik vind het niet fijn om vast te plakken aan een bbp. Voor mijn pony vind ik het echt een nadeel, het materiaal is (in mijn ervaring) vrij zweterig en warm.

Jeetje, voor 100 euro een pad mét inlages. Wow! Ik heb even verder gezocht, maar ik lees wisselende verhalen over de synthetische wol. Dat dit broeierig en snel vies zou worden, en minder fijn zou zijn voor het paard. Merk jij dat ook, of heb je andere ervaringen met de synthetische wol?

Anoniem

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:33

Ik heb die van mij nog nooit gewassen, en hij is echt niet vies :n Broeierig vind ik hem ook niet. Dat vind ik dus juist wel van die neopreen anti-slip, ook de voest pad die ik eens een tijdje geleend heb vond ik broeieriger dan de Libra.
Kijk, het is natuurlijk geen schapenwol/lamsvel dus daar moet je het ook niet mee vergelijken. De prijs is ook nogal anders ;) Maar het voldoet prima :j De inlages zijn ook geen topkwaliteit zoals van grandeur of de dikkere van barefoot, maar ze doen zeker hun werk :j

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:46

Barefoot BBP die heb ik, beval goed, zit er heerlijk op. riemen zijn lang genoeg voor een breed paard.
Hij is nog niet gewassen en ziet er nog als nieuw uit hij is een jaar oud. mijn dochter en ik rijden er alletwee op. we rijden ook met zadel. lig als een huis op je paard en hij verschuift niet. gaat er ook niet giga van zweten, ons paard heeft nooit een deken om.

hoe groot is jou c pony? mijn veulen heeft hem op gehad om te kijken of ze iets op haar rug er vond. die is 1,32

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 14:05

Dat klinkt heel positief Sweetsox! Ik gok dat ze ongeveer 1.38m is. Ik zit nu op mijn mobiel, maar de foto's in dit topic geven alvast een beeld: [RT-HAW] Kleine fjord weer aan het werk

Zodra ik thuis ben zal ik een duidelijke foto zoeken. Paste de Barefoot eigenlijk op jouw veulen, of was de rug veel te kort?

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:17

rug was nog veel te kort, maar ze is nog maar 8 maanden. als ik tijd heb neem ik vanavond een foto ervan voor je. dan kan je het inschatten. of het past. jou pony is dus waarschijnlijk langer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers