Illuminatie, wie gelooft erin?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 20:49

Een tijdje geleden heb ik heel het internet afgespit over 'de illuminati'. Ik vond het een erg boeiend, interessant en spannend onderwerp en sprak me aan. Nu ik er redelijk veel over weet, geloof ik er ook redelijk in. Natuurlijk zitten er ook onzin dingen bij maar het meeste lijkt me wel echt.

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit kennen/geloven?


JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:49

Nog nooit van gehoord

Enjoy the little things in life.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:57

Wat valt hierin te geloven? Illuminati bestaan. Of alle "aanwijzingen" ook echt zijn is een ander verhaal

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:59

misschien een idee om even kort een definitie ervan hier neer te zetten? Ik heb er ook nog nooit van gehoord.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:00


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:01

Murosch schreef:
misschien een idee om even kort een definitie ervan hier neer te zetten? Ik heb er ook nog nooit van gehoord.


Davinci code vast wel gezien of gelezen?

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:01

vast, maar ik denk dat er meer zijn die het niet kennen.. en 1x in het topic zetten, scheelt voor iedereen extra zoekwerk :P

Enneh.. nee niet gezien of gelezen

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:03

MarlindeRooz schreef:
Nou jullie kunnen op bokt, dan doet google het vast ook! :D
http://nl.wikipedia.org/wiki/Illuminati_(orde)

Maar ik denk dat ze wel bestaan (hebben)!

Geen resultaat. ...? Haha.

Overigens heb ik de davinci code wel gelezen

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:04

Ja, ik geloof er wel in. :j

                                                                              alles is liefde

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:04


KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:05

LadyMadonna schreef:
Murosch schreef:
misschien een idee om even kort een definitie ervan hier neer te zetten? Ik heb er ook nog nooit van gehoord.


Davinci code vast wel gezien of gelezen?


Bernini, niet Da vinci.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:06

Die link werkt niet hoor!!

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:06

Ik geloof er zeer zeker in. Het fijne gaan we er nooit van te weten komen. Niet wat er in het verleden is gebeurt, en niet in hoeverre ze nu nog bestaan.

Je suis Charlie.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:08

LadyMadonna schreef:
Wat valt hierin te geloven? Illuminati bestaan. Of alle "aanwijzingen" ook echt zijn is een ander verhaal

Nee ze hebben bestaan. Of alle complottheorieen over geheime orders die de wereld achter de schermen besturen echt zijn is hoogst onwaarschijnlijk.
En de da Vinci code is fictie...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:08

Kuggur schreef:
LadyMadonna schreef:
Wat valt hierin te geloven? Illuminati bestaan. Of alle "aanwijzingen" ook echt zijn is een ander verhaal

Nee ze hebben bestaan. Of alle complottheorieen over geheime orders die de wereld achter de schermen besturen echt zijn is hoogst onwaarschijnlijk.
En de da Vinci code is fictie...

Heb jij dan alle kennis om te kunnen zeggen dat ze nu niet bestaan? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:10

Ik heb de linkjes bekeken maar snap er nog steeds de ballen van..?

Het verlichten? Van wat? Een soort van Renaissance? Maar waarom zou je daar in geloven?
Wth? :)

Hasiinaaax
Berichten: 523
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:10

Jup ook ik geloof er zeker in . Je ziet het ook steeds vaker in films en boeken verschijnen dat er gewoon heel veel via de media anders getoond wordt dan dat er werkelijk aan de hand is ..

Shine bright like a diamond <3

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:15

MarlindeRooz schreef:
Kuggur schreef:

Nee ze hebben bestaan. Of alle complottheorieen over geheime orders die de wereld achter de schermen besturen echt zijn is hoogst onwaarschijnlijk.
En de da Vinci code is fictie...

Heb jij dan alle kennis om te kunnen zeggen dat ze nu niet bestaan? :D

Nope, en kijk eens daar staat "onwaarschijnlijk". Wel eens van Russel´s Teapot gehoord?

friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:21

In de klas hebben we het er een keer over gehad. Nou werkelijk, ik heb nog nooit zulke onzin gehoord. Vond het echt complete tijdsverspilling. Of ze hadden er gewoon geen verstand van, leerlingen vertelden namelijk wat zij ervanaf wisten en de docent vertelde wat zij er van vond en geloofde. Ik heb een kwartier geprobeerd te luisteren en ben daarna wat anders gaan doen. Kon het niet meer aan horen. Dus op basis wat ik daar van hem meegekregen (vage delen) geloof ik er compleet niet in en vind ik het zelfs lachwekkend. Maar nogmaals, wellicht is het verkeerd verteld omdat ze er toch niet zo veel verstand van hadden als ze zelf dachten..

Overigens, de davinci code is een film. Dat betekent niet dat delen ervan waar zijn maar over het algemeen is die film fictie. Dus geloof ik ook niet direct zonder bewijs dat het waar is.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:22

Davinci code is van oorsprong een boek uit een boekenreeks btw, wat grotendeels fictie is gebaseerd op feiten. Maar door die feiten heen is een fictief verhaal gevlochten.

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:23

Mijn vriendinnen hebben hun profielwerkstuk over illuminatie gehouden, bij interesse kan ik vragen of ik m naar iemand die het wil lezen via de mail kan sturen? :)


Act like a lady, think like a boss.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:25

Wat is het nou? :') Enige wat ik weet is dat als iemand een driehoek ziet hij/zij gelijk ''ILLUMINATIE'' roept

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:27

naomi_g1998 schreef:
Wat is het nou? :') Enige wat ik weet is dat als iemand een driehoek ziet hij/zij gelijk ''ILLUMINATIE'' roept

MarlindeRooz schreef:
edit: waarom doen de linkjes het niet.
http://lmgtfy.com/?q=illuminatie
:)



Misschien gewoon eerst even zelf zoeken. Er is genoeg over te vinden.

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:28

Illuminatie is idd het Bernini mysterie van Dan Brown en niet de Davinci code.
Ik heb na het lezen van het boek nog wel wat op internet gespeurd naar de illuminatie.
Denk wel dat ze ooit bestaan hebben, maar of ze er nu nog zijn? Geen idee.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:30

Dat kan. Tot op heden geloof ik er alleen weinig van. Een greep uit wat ik nog enigszins gevolgd heb.. Beyoncé en Jay-Z zijn bijvoorbeeld hier lid van. Bewijs 1 volgens de klas: haar alter ego Sasha Fierce. In de clip Crazy in Love (volgens mij) zie je een bewijs dat ze herboren is als Sasha Fierce. Ze stapt een auto in, Jay-Z blaast die op en je ziet vervolgens Beyoncé vrolijk dansend het beeld weer in springen. Amy Winehouse en Tupac waren ook lid maar wilden eruit stapten, gevolg: vroegtijdig overlijden. En iets in de trant van: als je succes wilt moet je je ziel verkopen aan de duivel dan zorgt hij voor je succes. Wil je er uit? Dan blaas je spoedig je laatste adem uit. Er is nog meer verteld maar na dit was het voor mij al klaar. Ik kan er gewoon niet bij dat iemand dit gelooft. Ik snap het gewoon niet. En misschien is dat het ook wel. Als ik geen bewijs heb, geloof ik het niet. En ik denk dat de vroegtijdige overlijdens gekomen zijn door verkeerde keuzes en niet doordat ze hun ziel terug wilden hebben. Ik vind het moeilijk te geloven.

Edit: oh en ze hebben hun handen vaak op een bepaalde manier, dacht driehoek, over hun oog heen. Was een teken van de duivel ofzoiets.
Laatst bijgewerkt door friendly op 18-12-13 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aalmel, Boheme, goldith, GoogleAdsense, ingvdh, Jessica_1998, lovemyhorse1, meintje, Rijsa, Rooss_24, Shetje14, Vagabondo en 83 bezoekers