Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 14:54

Hallo :) Leuk dat jullie kijken.

Famke is alweer ruim 2 jaar mijn allerbeste maatje. Wat vliegt de tijd toch!




Dit jaar was voor Famke en mij een veelbewogen jaar. We hebben genoten, onze band is sterker geworden en we zijn onze uitdagingen aangegaan! Ik zou zeggen: Kijk naar de foto's en geniet net zo als Famke en ik dat gedaan hebben! :D

Helaas heb ik niet zo heel veel foto's van het rijden, dit komt omdat ik meestal diegene ben die foto's maakt op stal. En ik kan moeilijk foto's van mijzelf maken haha. Daar baal ik soms wel erg van.. Omdat mijn stalgenootjes dan heel veel foto's hebben van het rijden, en ik echt heel weinig, haha.

December 2012
Dit was een maand van sneeuw en kou. We konden vaak niet rijden doordat de bak bevroren was en omdat het overal glad en hard was. Alle paarden werden lekker fris. Famke mocht lekker vaak met haar vriendjes in de bak spelen. Even de energie eruit!
Afbeelding

Ook was dit de maand van rennen op het weiland.. Als het land bevroren is mogen ze er namelijk weer op. En ja... Wat krijg je ervan als je veel te hard rent op een besneeuwd weiland?.... Juist ja, dan ga je op je plaat! :+
Afbeelding
Afbeelding


Januari/ Februari /Maart 2013

Deze maand was de sneeuw vertrokken, maar de kou was er nogsteeds. Famke ging lekker los met haar grote vriend Amigo.
Afbeelding
Afbeelding

Verder pakten we na de kou het dressuren weer een beetje op en namen af en toe een sprongetje. We gingen ook weer lekker buiten rijden, waar wij samen altijd erg veel van kunnen genieten.

1 februari kocht ik Famke over van haar eigenaresse. Nooit verwacht dat ik een eigen paard zou krijgen, het was echt mijn grootste droom die uit kwam! *\o/* En eigenlijk kan ik het nogsteeds niet geloven.. Ik wilde altijd al een eigen paard! En ik wilde altijd al een Fries! En nu heb ik dat! :D En dan ook nog wel de liefste, mooiste, grappigste Fries die er is!



April/ Mei 2013

Yeey! Het lekkere weer kwam er weer aan! Iets waar Famke en ik samen altijd blij van worden. Die winter is niets voor ons! :+
Ik ging lekker foto's maken van de paardjes op het weiland tegenover onze stal, in de paardenbloemen! En zo ook van mijn eigen toppertje <3
Afbeelding
Afbeelding



Juni/ Juli 2013

De paarden stonden weer lekker op het land. Genieten van alle grasjes en de beweging! Ik heb meerdere keren foto's gemaakt toen ze lekker op het land stonden. Ook is er een keer een vriendin gekomen om foto's te maken.
Afbeelding
http://i44.tinypic.com/24xdjsz.jpg
http://i41.tinypic.com/say438.jpg
http://i44.tinypic.com/291jrz9.jpg
Afbeelding

We gingen ook lekker springen op het land!
Afbeelding


Augustus/ September 2013

Deze maand hebben we ook weer heel erg veel buiten gereden en genoten. Af en toe gingen we ook even aan de bak (in de bak :Y) )!
Afbeelding
Afbeelding
http://i42.tinypic.com/wgq6x1.jpg

We wonnen samen het vertrouwen weer een beetje in springen. Ik was zo trots!
Afbeelding
http://i43.tinypic.com/2aewocy.jpg

En we slaagde erin om ons record te verbreken met springen! :D Top paard!
Afbeelding
http://i39.tinypic.com/264l6o4.png


Oktober/ November 2013

27 september kwam de veearts langs voor Famke. Ze was plotseling binnen een week stokkreupel gaan lopen en het deed mij onwijs veel pijn om haar zo te zien. Ze liep haast op drie benen! Jeetje, wat was ik bezorgd.. Ik heb die nacht amper geslapen. De meest vreselijke scenario's gaan door je hoofd.
Toen de veearts er eenmaal was en Famke had zien lopen, en even wat onderzoek had gedaan, vertelde hij dat het 'maar' een hoefzweer was. Wat was ik opgelucht zeg! Het was natuurlijk heel erg pijnlijk voor Famke, maar dit was tenminste wel te behandelen! Dit kwam tenminste goed! *\o/*
Er werd een gat in Famke's hoef gemaakt zodat de pus eruit kon, en daarna werd ze in het verband gezet met een soort spul erin dat het de hoef ontsmette en de pus eruit 'trok'. Wat zag Famke er toch sexy uit, met dat blauwe verband!

http://i43.tinypic.com/28i8fg1.jpg

Na twee dagen mocht ik het verband eraf halen. Nu moest ik elke dag het gat in haar hoef opvullen met hoefteer en watjes. Wat een gedoe, met dat stinkende hoefteer dat meteen overal aan zit. Maar ik had het er voor over, voor mijn lieve knollie!

5 oktober kon ik weer lekker gaan rijden op Fammy! :)

November verliep verder rustig. We trainden wat, reden buiten en maakten vooral heel veel lol!


December 2013


Deze maand kende ik Famke alweer 2 jaar! :D En was ze alweer 10 maanden van mij! Wat vliegt de tijd....

8 december hadden we een fotoshoot in het Geestmerambacht. Een leuke 'herfstshoot'. Ook daar hebben we weer veel van genoten. En ik ben onwijs blij met het resultaat! :j
Afbeelding





Dat was ons jaartje alweer. Op naar een sprankelend 2014! +:)+ Famke en ik zijn er klaar voor. Ik heb er zin in. Nog meer lol maken met Fammy en mijn lieve vriendinnen op stal! <3 Soms besef ik gewoon niet hoeveel geluk ik heb.. Ik ben op het moment zo gelukkig! *D



Alvast prettige feestdagen iedereen! :brr: {:)

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


dorien1998
Berichten: 74
Geregistreerd: 03-12-12

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:09

Leuk! Mooie fotos en paardje :)

H_M_UP

Berichten: 311
Geregistreerd: 01-07-11

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:14

Je hebt een leuke fries :) Mooie foto's!

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 15:29

Bedankt!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 18:23

Nog reacties? :p

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 22:14

Niemand? : }

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

FloorM_
Berichten: 61
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Terborg

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:18

Leuk overzicht! En leuke foto's! :)

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 22:25

Dankjewel! :)

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:00

Leuk paard :)

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 19:25

Bedankt :)

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:28

Leuke foto's!

Maar wat is dat rode wat om haar hoofd zit :P?

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care..

[IM] Veel te vroeg, veel te plotseling: dag lieve gekke merrie..

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een veelzijdig jaar met mijn knappe Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 19:59

Bedankt!
En dat rode ding is voor haar eczeem, waar ze toen erg veel last van had. Is nu al minder geworden, gebruiken nu alleen in de zomer een eczeemdeken en in de winter niets :)

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HiFive5 en 24 bezoekers