Pijnlijke Knie.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Pijnlijke Knie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:34

Hoí bokker!

Laatst ben ik bij de dokter geweest wegens een zeer pijnlijke linker knie. Hoe heb ik dat gekregen geen idee..
Even terug toen het begon namelijk een half jaar geleden tijdens de zomervakantie in Portugal

Even een blikje terug in de tijd..
Een half jaar geleden was ik samen met een vriendin op vakantie in Spanje en Portugal. We gingen daar 6 dagen paardrijden. De eerste 2 dagen gingen wel goed, Dag 3 had ik een vocht bult naar m'n knie zitten en heb ik 2 dagen niet gereden. Dag 5 wel weer gereden dat ging goed maar dag 6 was ik ziek dus niet gereden. De vocht bult is tijdens dag 3 en 4 keurig weg getrokken. M'n knie deed wel iets pijn maar niet heel erg. Na de vakantie daar had ik nog 2 weken vrij van m'n werk en nergens last van. Thuis gewoon kunnen rijden zonder last. In september nog 2 weken thuis geweest en niks gedaan want ik ben geopereerd.

Sinds een paar maanden heb ik ontzettende last van m'n linker knie weer. Tijdens lopen, fietsen, sporten en paardrijden. Als ik mijn been wil buigen kan ik wel door de grond zo'n pijn doet het. Kracht kan ik er niet echt mee zetten want dat doet te veel pijn. Gaan zitten en staan is het zelfde. Nu ben ik laatst bij de dokter geweest, dit was een vervanger van m'n eigen. De dokter deed wat bewegingen met m'n been en dat deed zeer!! Daarna kreeg ik te horen dat wanneer het niet binnen een paar week over zou gaan dat ik naar de fysio zou moeten om mijn bovenbeenspieren te trainen..

Ik weet niet wat ik nog meer aan mijn bovenbeenspieren moet trainen, ik rij al 13 jaar paard, dit doe ik 3 keer in de week. Ik sport 3 keer in de week. Ik stap elke dag op de fiets wat voor een weer het ook maar is. En ik loop me het apezuur per dag. Nu we een paar weken verder zijn is er niks veranderd. Ik ben wel wat rustiger gaan doen maar de pijn is op sommige dagen niet te houden!

Moet ik de dokter serieus nemen of moet ik iets anders, Wie kan me helpen en heeft misschien tips voor mij?

:D

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Pijnlijke Knie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:36

Ja, naar de fysio. Ik weet niet wat je hebt, maar vocht in je knie is nooit goed, en je hebt duidelijk veel pijn.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:40

Gewoon nog een keertje naar eigen ha gaan misschien. En mocht je eigen ha het dan nodig vinden doorverwijzing naar fysio, maar die ga dan kijken wat hij voor je zou kunnen doen.

Loop al jaren met pijn in mijn knieën jongs af aan, maar ze weten bij mij helaas niet wat het is (ha, fysio en ziekenhuis). Enigste optie die nog zou kunnen doen is kijk operatie, maar ja of ik daar iets mee opschiet is ook nog de vraag.

SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:54

Omdat ik nu verhuisd ben moet ik naar een andere HA.. En ik heb voor de zekerheid in mijn nieuwe zorgverzekering behandeling van de fysio maar in m'n pakket genomen..
Ik zal morgen even een afspraak maken bij de HA.
Momenteel zit er geen vocht bij wat ik voel. Maar de knie zit er wel dikker uit dan m'n rechter knie..

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Pijnlijke Knie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:52

Moet ik de dokter serieus nemen :roll:
Nee, die van heeft voor de kat z'n viool zolang gestudeerd om huisarts te worden.

SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Re: Pijnlijke Knie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 18:49

Zij nam mij niet serieus. Ze zat op de klok te kijken en zat er echt bij van pfff moet dit. . Als iemand zo tegenover mij zit neem ik het niet zo snel serieus

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Re: Pijnlijke Knie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:53

Ik kon afgelopen vrijdag avond niet eens meer lopen van de pijn in mijn rechterknie. Ben op de huisartsen post beland en oorzaak was bij mij een acute ontsteking.
Zij vertelde mij dat dit vaak voorkomt vaak in mindere mate dan wat ik voelde die avond. Daardoor lopen er teveel mensen mee door en geven hier geen acht aan. Het gevaar daarvan is dat het dan met regelmaat terug kan komen in erge of mindere erge vorm. Het wordt dan als het ware chronisch.
Kan je beschrijven waar je precies pijn hebt in je knie en met welke bewegingen het pijn doet.

SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Re: Pijnlijke Knie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:57

Ik heb last van m'n knieschijf en schuin links van m'n knieschijf. Dat is het ook wat dikker dan bij m'n andere knie.
Bij buigen en strekken en lang staan doet het zeer. Als m'n broek erover gaat die iets strakker is (zoals m'n rijbroek) doet het ook pijn..
Het is een zeurende pijn de dag door een soms steekt het er door wanneer ik het buig of strek.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Pijnlijke Knie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:16

Soms kan het smeren van spiroflor van vsm al een beetje de oplossing zijn.

SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Re: Pijnlijke Knie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 22:28

Ik smeer momenteel ook met iets maar dat verlicht voor een half uurtje...

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:49

Wat je beschrijft voelde ik ook , alleen dan heftiger denk ik want ik kon echt niets meer.
Zou toch even laten nakijken of het geen ontsteking is in je knie.

SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 21:16

Bij m'n nieuwe dokter geweest. Pees ontsteking/irritatie. 8 tot 12 weken niet paardrijden en het 3x per week fitness mag ook niet ivm belasting.
mocht het niet over gaan moet ik naar de orthopeed en misschien een MRI scan.