Kat eet niet. Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:30

ik had al wat op je fb gelezen, ik vind het heel naar voor jullie -O- -O-

ik hoop dat er iets aanslaat en er een klein wondertje gebeurd

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ


franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 02:42

He wat naar allemaal wel topdat ze alsnog dat bloedonderzoek wilde doen. Maar wel erg lastig dit probleem sterkte ook voor poezel

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

Pauline
Berichten: 12187
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 05:30

Wat ellendig. Ik kreeg vorige week de tip kipfilet koken en dan geven met kookvocht maar daar heb je nu niets aan. Ik wens je heel veel sterkte en hoop echt dat je poes er goed doorheen komt.

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:15

Je hebt een pb Goof. :)

Indra en Norah

Goof

Berichten: 28696
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 13:50

Dank nogmaals allemaal.

Situatie is nog hetzelfde.
DA ziet het eigenlijk wel positief in omdat alle waardes en de echo goed zijn. Zijn eten blijft er netjes in nu, hij mag in principe morgen of overmorgen naar huis waar ik hem zelf verder kan voeren via de sonde.
Hij is te bang en gestresst daar, dus hij zal daar sowieso niet zelf gaan eten.

Ik heb een nieuw topic geopend omdat ik graag wat meer hoor over leververvetting:
search.php?search_id=egosearch

Dagmar80

Berichten: 1848
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:34

Fijn dat de dierenarts nog positief is en dat het eten nu binnen blijft! Veel succes met je kat, hoop dat het steeds meer de goede kant op gaat!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:17

Klinkt toch wel positief, zeg goof jij was toch naar autralie geweest? stuurde je toen over dat zand pb. Ik wens je veel succes met poes.

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

anitaolja

Berichten: 649
Geregistreerd: 21-02-07
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:26

Gelukkig zijn alle waardes normaal maar idd toch klopt er iets niet! Hij zal zich eenmaal thuis weer snel op zijn gemak zijn en hoop dat hij dan ook zelf weer gaat eten :Y)
Dus nu leveruitslag afwachten toch?

[i]olja was mijn alles[/i Allerliefste SG en Olja jullie zitten voor altijd in mijn hart en zal jullie nooit vergeten....

Goof

Berichten: 28696
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 21:28

Er is sprake van leververvetting, maar verder is alles ok. Er zijn geen onderzoeken gaande nu. Voeren via de sonde gaat goed, het is wachten tot hij zelf gaat eten.

Ik snapte vanmiddag ineens waarom de DA optimistisch was; zodra poes me zag sprong hij op en begon hard te spinnen en kroelen en dat had hij echt al een tijd niet gedaan.
Hij oogde een stuk tevredener en beter.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:30

Oh, dat is wel heel fijn dat hij zo reageert! Hij lijkt er dus best door te komen. Ik hoop dus helemaal en dat hij snel zelf weer gaat eten.

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

Goof

Berichten: 28696
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 21:32

Ja ik was onwijs blij met zijn reactie!
DA wil hem, als hij niets start met eten, een dezer dagen mee naar huis sturen. Het is zo'n angsthaas, hij is zo bang, dat het thuis eerder zal lukken dan daar. Ik zal hem dan thuis sondevoeding moeten blijven geven tot hij zelf eet.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:22

Ik ben een voorstander van thuis genezen. Als het lukt met jou en sondevoeding, dan zou ik inderdaad daarvoor kiezen. Al hoop ik dat hij eerder weer gewoon gaat eten, hoor!

Ik kan me zo voorstellen dat zo'n reactie je tot tranen toe kan roeren... Dat zou dus bij mij zo zijn... :=

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:28

Hmm... sondevoeding ik ken het van mijn broertje maar dat is alleen maar positief want meestal helpt dat super goed

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 07:58

Klinkt al een stuk beter Goof!

Indra en Norah

Goof

Berichten: 28696
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 19:39

Poes komt morgen naar huis. Ik ga hem thuis sondevoeding geven tot hij zelf gaat eten.
Hij was vandaag weer erg vrolijk en alert, hij eet nog niet, maar ruikt inmiddels wel weer aan zijn eten, dus dat is een begin.

Dank voor al jullie berichten afgelopen week!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:57

Oh, dat klinkt heel positief, Goof!! +:)+ Ik denk dat het dan beter gaat en hoop dat Poes binnen een dag of zo lekker weer gaat eten. :j

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."


branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:11

Hopelijk gaat alles goed!
En zoals iemand al eerder zei probeer eens wat verschillende soorten blikjes van almo nature.
Mijn super kieskeurige kat eet alleen zn bakje met almo helemaal leeg.

Ik duim voor je!

Goof

Berichten: 28696
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 23:15

Haal ik almo in de dierenwinkel? Supermarkt?

Goof

Berichten: 28696
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 23:18

En hier poes in kwestie :')

Afbeelding

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:25

Wij gaven altijd als wij een erg ziek dier hebben.

Dit kin je kopen bij een dierenarts klein potje mrt blikvoer van royal canin recovery als ik het goed schrijf. Maar sit is speciaal voor zieke dieren of dieren sie een operatie hebben onder gaan en moeten aansterken.
Hier zit zoveel in dat ze hier genoeg aan hebben en dus ook maar weinig van moeten eten.
Want als jou kat dit wel een beetje wil eten is dit vaak al voldoende er zijn dieren die dit alleen maar eten en hier gewoon oud mee kunnen worden en ze vinden het vaak heerlijk.
EN IS NIET TR VERGELIJKEN MET BLIK VOER UIT EEN WINKEL

Kost ong bij ons 2.50 per blikje en een kat kon erg ziek zijn van een erge blaas onsteking mijn oude kat had dit vaak en gaven wij ook dit voer

vodansa lancet x gribaldi
Gouddam K crespo vdl x blanc rivage.
brina goodtimes x burggraaf x pion
diamond vivaldi x havidoff

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:30

Had Het idd op fb al voorbij zien komen maar dat hij nog niet eet wist ik niet. Geen idee wat je al geprobeerd hebt maar wat goed voor ze is en er hier goed ingaat bij mijn brokkenweigeraar zijn hills ad. Verkrijgbaar bij de da, krijgen ze een enorme boost van. Is vooral voor verzwakte dieren of voor na een operatie. Ik geef het tijdens en na de bevalling.
Verder natuurlijk vers vlees. Die diepvries worsten van carnibest, tinlo, bibi oid.
Nutridrops zorgt voor een directe stijging van de bloedsuikerspiegel. Misschien ook een idee als hij niet gegeten heeft. Gekookte witvis. Als hij een beetje de kracht er voor heeft: Kippenlevertjes. Kippenhartjes. Eendagskuikens misschien.

In ieder geval succes ermee. Gelukkig weet je dat hij voldoende binnen krijgt zolang het via de sonde krijgt. Ik ga voor je duimen.

Semi-professioneel ponypoetser, opzadelaar, chauffeur, fotograaf, groom, cameravrouw, cateringdame, proefjeslezer, maar vooral de grootste fan en trotse moeder en zus van het crossende duo: mijn 17 jarige dochter en kleine grote zus. :-)

Goof

Berichten: 28696
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 23:33

Dank je wel mamamier.
Versvlees lust hij niet, haalt hij zijn neus voor op, dus dat hoef ik ook nu niet te proberen :+
Ik hoop hem te kunnen overhalen met zijn eigen brokken en hills ad inderdaad.
Nutridrops ken ik niet, klinkt goed.

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:37

Wij hebben ook een kat die tot twee keer toe niet meer wou eten. De eerste keer had die een soort blaren op zijn tong, is daar al naar gekeken? De tweede keer weten we niet wat diehad. Na enkele dagen bij de DA en allemaal onderzoeken hebben we hem mee naar huis gehad met sonde voeding met de
Boodschal hij moet zelf weer gaan eten meer kunnen we niet doen. Toen we hem een paar dagen thuis aan de sonde hadden, hafden we voor onszelf grieks besteld en van die lucht kreeg die spontaan honger. Beetje vlees gegeven dat wou die en zo opgebouwd uiteindelijk terug naar zijn eigen brok.

Goof

Berichten: 28696
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 23:38

De binnenkant van zijn bekkie is ook goed idd. Hij kwijlt nog wel veel, maar ik vermoed door de sonde, wellicht is hij ook nog steeds misselijk.
Ik ga maar dagelijks Grieks eten denk ik :+

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:40

Die kat is normaal helemaal geen bedaar maar die lucht riep zijn eetlust weer op denk ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, GrapeshotBot, IASCrawler, mayadeby en 108 bezoekers