De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:05

Takkemuis: 2e hands pannen zijn niet zozeer vies (dat kan je wassen) maar vaak heel slecht van kwaliteit. De antiaanbaklagen zijn er uit od er zitten putten in. De bodems zijn van bol; niet meer bruikbaar op elketrische fornuizen. Wil je in de winkel kijken of de bodem krom is; zoek een paar schaatsen en leg de ijzers tegen de bodem van de pan. Dan zie je snel of de bodem nog recht is. Dat is althans wat ik heb gezien van pannen in 2e handswinkels.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:24

ik heb bij de kringloop al een paar gloednieuwe pannen gekocht,
mooie oranje emaille pan, maatje mini, voldoende voor 1 of 2 personen rijst en aardappels etc in te koken .
je staat er soms van te kijken wat er allemaal ongebruikt bij de kringloop beland ...heb ook aardig wat tupperware staan van de kringloop wat er als nieuw uit zag, rondje vaatwasser en gaan.
en een tupperware hakmolen nog in het plastic etc .

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:09

Ik ben ook al heel lang fan!
Heerlijk vind ik het om er te struinen.. ouderwetse theepotten uit oma's tijd met roosjes etc.. of servies is oma's stijl
Meubels etc koop ik er nooit.. gewoonweg omdat ze daar zo belachelijk veel voor vragen.. kan je beter op marktplaats kijken
Toevallig van de week nog over gehad met een medewerker daar.. vroeger kocht je nog een bankstel voor 50 euro.. nu betaal je makkelijk 200 euro als het niet meer is.. kringloop is zijn doel een beetje voorbij geschoten

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:19

Banken kun je in Zwolle nog prima voor 50,- ophalen. Meubels zijn daar nog erg goed te betalen!

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:27

De prijzen in de kringloopwinkels zijn veranderd door oa marktplaats.
Mensen kochten dingen uit de kringloopwinkel voor weinig geld en zetten ze daarna voor veel geld op marktplaats.
Dus nu zoeken ze voortaan echt op wat iets waard is ipv gewoon maar een klein prijsje er op te zetten.

Goede kringloopwinkels zijn helaas nog maar weinig te vinden. Het is met alleen spullen van goede kwaliteit en dus duur, of alleen maar oude rommel die niemand wil hebben.

Ik mis de kringloopwinkel van jaren terug waar je nog echte schatten kon vinden voor een prikkie!

Neptunus
Berichten: 933
Geregistreerd: 10-12-05

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 08:25

ik vind de kringloop ook erg leuk , zo heb ik laatst een tegeltje met een vogelgebed voor een paar centen gescoord (en aangezien wij vogel liefhebbers zijn vond ik dit wel erg leuk ).
ook van mijn moeder een suiker en melkkannetje op schaal gekregen uit de oude tijd ;) erg leuk!!

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:30

Ik vind de kringloop oook echt leuk! Gelukkig hoef ik niet uit noodzaak naar de kringloop maar heb al heel wat leuke dingen gescoord waarop ik geld bespaard heb. Ik ga altijd naar 't Goed in Eindhoven.
Toevallig lag vandaag bij de spellen carcasonne voor 3,50 :) Wilde die al langer hebben maar stond op marktplaats niet veel in de buurt. Net nageteld en nog helemaal compleet en super netjes dus ben super blij :)
En inderdaad voorraadpotten, plastic pakjes, pannen en een ouderwetse aardappelbak zoals mijn moeder thuis ook had en voor een prikkie. Daar ben ik nog het meest blij mee denk ik :o
Trouwens bij de kringloop in Eindhovne is er ook een hele mooie literatuurafdeling. Op mijn gemak eens rondgekeken en heel wat titels tegen gekomen die ik recent nog bij de slegte (Tweedehands afdeling)gekocht heb (millenniumtrilogie bv) voor het dubbele. Weet ik dat ook weer :)

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:47

Net nog een leuk houten sieraden kistje gescoord voor 6 Euro .
Die ga ik mooi schuren en verven ...hij is 27 X15 X12 cm , zal morgen daar wel een
foto van maken .

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:56

eerder in dit topic kwam dat kasten systeem uit scandinavie aan bod, in Heerenveen hebben we sinds kort een winkeltje in het centrum wat ook met dat idee werkt, zowel nieuw als 2e hands als eigen gemaakt :)

http://www.loppisstore.nl/

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:57

Ziet er leuk uit Eleionomae ... :j

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:59

ja, ik moet er in de vakantie ook echt maar eens langs om te kijken, wellicht dat ik zelf ook eens wat ga huren daar :j heb genoeg spulletjes die weg kunnen :)

Fiets er nu telkens langs, maar heb dan echt geen tijd om even te sneupen helaas :')

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:02

Ja, en ook uit Scandinavie gehaald dus :D Leuk joh! Ben benieuwd of het bij zo'n klein winkeltje ook werkt, dat geeft ideeen voor hier :D

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:04

Jammer dat zo iets hier nog niet is ...heb ook nog genoeg in de kelder
staan :j .

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:53

ik zal het eens even voor je in de gaten houden GC :))

Ik ga iig in de vakantie mijn kasten eens uitspitten om te zien of ik nog wat verkoopbaars heb qua kleding :j

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:58

Mocht je er in de buurt komen, ik ben wel heel benieuwd wat zij aan huur vragen, pure interesse :)

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:14

Staat op de site, 30 euro per schap, 10 per roede of plank :)

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:19

Oh leuk topic :j Ik kom ook regelmatig bij de kringloop sinds ik op mezelf zit hihi, heb er hele leuke spulletjes vandaan. Ik zie dat de kringloop waar ik bij kom ook aardig populair is in dit topic, die in Zwolle bij de IJsselhallen/CCC/benzinepomp. Woon ik vlak naast, is voor mij een paar minuutjes wandelen.

Ik heb er laatst een keer een fijne luie stoel gekocht voor 15 euro, en ben met een steekwagentje ermee naar huis gewandeld, hihi. http://i18.photobucket.com/albums/b113/ ... 80c4a5.jpg

Ik wil er ook nog wel eens speuren naar leuke kookboeken, spelletjes, en ander klein spul.

Jniena

Berichten: 585
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Nieuwleusen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:19

heb voor een paar weken ook weer mooie inkopen gedaan bij de kringloop, o.a. Stephen King boeken voor vriendlief en een Rambo pad voor maar 1,50 :D . Wordt altijd blij als ik daar met leuke dingen weg kom :P

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:20

Eleionomae schreef:
Staat op de site, 30 euro per schap, 10 per roede of plank :)

Oh, die had ik nog helemaal niet gezien! Leuk om te weten!

Anoniem

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:22

Oh ik fietste er laatst langs! , zag er erg gezellig uit :j

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:34

Ja t ziet er echt leuk uit! Ik moet er na kerst maar even heen om te gluren :j voor die tijd heb ik echt geen tijd meer :')

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 07:16

Nieuw/oud gescoord sieradenkistje :D .
De binnen voering komt op de foto wat orangje over maar is gewoon rood .
Deze ga ik schuren en dan schilderen ....

Afbeelding

Afbeelding

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:59

Aleeneh schreef:
Oh leuk topic :j Ik kom ook regelmatig bij de kringloop sinds ik op mezelf zit hihi, heb er hele leuke spulletjes vandaan. Ik zie dat de kringloop waar ik bij kom ook aardig populair is in dit topic, die in Zwolle bij de IJsselhallen/CCC/benzinepomp. Woon ik vlak naast, is voor mij een paar minuutjes wandelen.

Ik heb er laatst een keer een fijne luie stoel gekocht voor 15 euro, en ben met een steekwagentje ermee naar huis gewandeld, hihi. http://i18.photobucket.com/albums/b113/ ... 80c4a5.jpg

Ik wil er ook nog wel eens speuren naar leuke kookboeken, spelletjes, en ander klein spul.

ik heb daar net gisteren een paar beenwarmers en zo'n ribfluwelen rijbroek gekocht.
voor 3,75 :')

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:48

Volgende keer even zwaaien :P

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:57

Ik was ook altijd fan van de Kringloop, maar vindt ze tegenwoordig behoorlijk duur geworden.