2013 met mijn 2 kleine vriendjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

2013 met mijn 2 kleine vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 19:41

Hallo bokkers,

2013 zit er weer bijna op en het was een raar jaar, met veel up's & down's, zowel op persoonlijk vlak als met de pony's, maar toch hielpen ze me er altijd door.
De grote vosse shet is Sammeke, merrie van 5. Al 4 jaar in mijn bezit.
De kleine is Arthur, ruintje van 3. 2 jaar in mijn bezit.

Januari
Direct al een hoogtepunt, ik haat sneeuw maar sleeën met Sammeke was toch wel super!
Afbeelding
Sammeke's mooie hoofdje
Mijn 2 kanjers samen


Februar
Rustige knuffelmaand.
Tuurtje <3


Maart
Het weer was raar, er was 1 warme week geweest waardoor Sammeke al een heel deel wintervacht was verloren. Daarop volgde terug vrieskou en ze liet duidelijk merken dat ze het koud had, dus maar snel ingepakt in een deken.
Afbeelding


April
1 april werd Tuurtje alweer 3 jaar! Sammeke & haar ruitertje gingen steeds meer op buitenrit, dat vonden ze beiden heel erg leuk. Het lange lijnen pakten we ook weer op :)
Afbeelding
Sammeke op buitenrit


Mei
Sammeke werd alweer 5 jaar, wat gaat de tijd snel. Al had ik wel terug een dipje met Arthur, onze karakters lijken soms zo hard te botsen en hij blijft altijd proberen. Hij probeerde te bijten en ging de grens te vaak over. Het werd een twijfelmaand.
Afbeelding


Juni
Arthur kreeg deze maand een koliekaanval :( Gelukkig was het snel over & werd hij terug snel de oude :)


Juli
Juli was heel druk, maar heel leuk en het deed ons alle 3 goed.
Eerst gingen ze 2 weken mee naar Equi-Pura, waar ik kampen ging begleiden. Ze kregen hun eigen paddockje al waren ze daar vaak niet zo blij mee & gingen ze op wandeling :P
Ze maakten veel nieuwe (grote) vrienden & kregen enorm veel aandacht van alle kinderen!
Afbeelding
Met Sky

Afbeelding
Arthur vs. een 'groot' paard.
Sammeke met haar grote vosse vriend.
Horse Agility met de kids
Horse Agility met de kids


De 27ste deed Arthur voor de 2e keer mee aan Equus, een minipaarden keuring. Het begon slecht, we hadden de pony's nog maar net vastgezet toen het begon te stormen. Dan sta je daar midden in een wolkbreuk, met al je kracht de tent tegen te houden zodat die niet op ons zou storten. Niemand raakte gewond, alleen de nieuwe partytent van mijn moeder heeft het niet overleefd.
Na al dit gebeuren ging Equus toch gewoon door, met halter behaalde hij een mooie 2e & 4e plaats!
Afbeelding
Liberty

Afbeelding
Tijdens het jeugd-opstakelparcour, hij heeft netjes balkje per balkje eraf geduwd & is er dan over gelopen :P


Augustus
Een echte speelmaand, na al die drukte van juli. Ik begon zelf een Horse Agility parcourtje samen te stellen.
Afbeelding

Afbeelding


September/Oktober
Door school minder tijd in de pony's kunnen steken maar in september kreeg Sammeke een nieuw ruitertje! Een meisje van 7, door een paar vallen op de manege bang geworden van paarden, maar alles ging vanzelf. Ze vertrouwd Sammeke echt heel hard.
Afbeelding



November
We gingen terug aan de slag met grondwerk & het ging super goed! Het nieuw zadeltje (Barefoot kids Lily) kwam binnen, Sammeke haar wintec lag niet meer goed & dit zadeltje wou ik al langer. Bovendien konden we extra inlages in de pad doen voor haar rare bouw :P
Afbeelding
Tuurtje zijn mooi hoofdje <3
Afbeelding


December
En nu zitten we hier, weer een heel rustige maand door de examens. Begin deze maand heeft Sammeke met haar ruitertje helemaal alleen gedraafd!
Afbeelding
De band met Sammeke word steeds beter en beter!
Arthur

Afbeelding
Voor iedereen de beste wensen!

Volgend jaar wil ik graag verder met grondwerk, ik wil me er nog dieper in verdiepen :)
In maart start ik een mencursus, en tegen de zomer zou Sammeke opgeleerd worden voor de koets. Tot dan gaan we nog veel oefenen met het lange lijnen, met een fijn bitje voor haar.
Met haar ruitertje zie ik het helemaal goed komen, ze hebben nog veel te leren maar ze zijn zo'n fijn duo!
En Arthur, met hem wat spelen & grondwerk, want hij is nog zo jong in zijn hoofdje :)

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: 2013 met mijn 2 kleine vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:45

Leuk overzicht! Mooi die laatste foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:50

toppers! <3

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: 2013 met mijn 2 kleine vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:56

Leuk overzicht! Je hebt leuke beessies! <3

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Re: 2013 met mijn 2 kleine vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 17:18

Dank je :D

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Re: 2013 met mijn 2 kleine vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:21

Leuke mini's! En wat schattig met zo'n klein ruitertje erop! Helemaal leuk!

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:24

Aah daar heb je Sammeke & Arthur weer <3
Leuk overzicht Ellen!

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: 2013 met mijn 2 kleine vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:07

Awhhhh wat een schatjes <3

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2013 met mijn 2 kleine vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:52

Nog een Agility'er, leuk :D Doe je ook mee met de online wedstrijden?

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Re: 2013 met mijn 2 kleine vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 12:35

Nee dat niet, maar we zijn nog niet zo goed :)
Weet er eigelijk ook niet zo veel van