Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 17:09

Hallo Bokkers. Nou heb ik werkelijk geen idee of dit topic er al is, maar het leek me wel grappig.

Nu vraag ik mij af (als kassamedewerkster) wat nou echte irritaties zijn als medewerker aan een kassa. Ik was namelijk het topic aan het lezen over de raarste opmerkingen van kassamedewerksters, maar andersom maken wij ook genoeg mee. :+

Wij hebben bijvoorbeeld bij de Albert Heijn koekjes bij de kassa staan. Die mogen wij uitdelen aan kinderen uiteraard. Wat mij nou zo hindert is dat die kinderen letterlijk bijna in mijn kassa kruipen om een koekje te krijgen, en daarbij ook nog heel brutaal 'koekje, koekje!' gaan schreeuwen. Nu snap ik het wel, maar wat ik niet snap is dat de ouders dan ook nog mij aankijken met een blik van geef je het nog of hoe zit het? Als mijn kinderen zo staan te schooien om een koekje zou ik ze op een stoel neerzetten en ze vooral geen koekje geven. Ik geef dan ook gewoon met tegenzin een koekje. Akelige schooiers. xD

En mensen die uitgebreid het bonnetje gaan controleren bij mijn kassa (waar ik het echt van op mijn zenuwen krijg) en daarna meteen beginnen met zeiken. Dan stuur ik ze door naar de infobalie en als ze dan zonder resultaat naar buiten lopen, dat vind ik nou echt genieten.

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen als medewerker van een kassa.



sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 17:19

Maar ik vind rare opmerkingen van klanten toch anders als waar wij ons aan irriteren, of ben ik dat? ;)

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:22

Volgens mij komt t vaak op t zelfde neer. In dat topic worden ook irritaties genoemd. Neem aan dat er niet over ieder puntje een apart topic hoeft te zijn?

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:33

Waar ik me aan dood irriteer zijn klanten die lopen de te zuchten en te tikken.
Scheit hekel aan.

Als ik iemand help met iets te pallen die niet goed te been is kunnen ze niet begrijpen. Krijg ik heel brutaal. Zeg kan je mij miet helpen.
Uh nee ben nu met mvr of mr bezig.
Nou dan niet. En loopt weg

ElenaJuna

Berichten: 434
Geregistreerd: 13-12-10
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:36

Hahah, ik werk bij de digros achter de kassa.
Laatst had ik een vrouw en het was belachelijk druk dus moet je echt heel snel scannen.
Toen had ze ook koeken gekocht en zei ze 'Niet zo smijten die koeken kunnen breken hoor!' en er stond een rij van 10 minuten ik had echt de neiging om te zeggen 'Je eet ze toch op of niet? Jank niet' maar ik hield me maar in. Echt verschrikkelijk zulke mensen als iedereen kerstinkopen aan het doen is en er rijen staan van hier tot tokio.

' You light up my world like nobody else '

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:39

En dan klagen of we niet sneller kunnen
Als je het zo goed kan doe het zelf.
Net als mensen die geld smijten ipv even geven
En alsje en bedankt is erg moeilijk
Antwoordt geven ook

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:41

Ik vind het verschrikkelijk als mensen geen woord tegen me zeggen. Hallo, beetje fatsoen kan toch wel?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:41

ElenaJuna schreef:
Hahah, ik werk bij de digros achter de kassa.
Laatst had ik een vrouw en het was belachelijk druk dus moet je echt heel snel scannen.
Toen had ze ook koeken gekocht en zei ze 'Niet zo smijten die koeken kunnen breken hoor!' en er stond een rij van 10 minuten ik had echt de neiging om te zeggen 'Je eet ze toch op of niet? Jank niet' maar ik hield me maar in. Echt verschrikkelijk zulke mensen als iedereen kerstinkopen aan het doen is en er rijen staan van hier tot tokio.

Ook al is het druk, moet je nog steeds niet met produkten gaan smijten (en ja, ik ven ook kassiere geweest)

Nanno_123
Berichten: 1083
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: tussen Gouda, Alphen a.d. Rijn en Zoetermeer in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:42

bestaat ook een facebook pagina van, leuk om te volgen!

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:42

Of aan de tel zijn en dan gewoon doorlullen.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:44

in het verleden achter de kassa gewerkt.

meest iritante was het als klanten van die stomme grappen maakten, dat ze zelf grappig zijn.. bijv met bonnetje in de plakboek plakken of als behang.

ik vind nu vooral mensen die zon telefoon oortje in hebben en gewoon doorbellen.. tijdens het afrekeken echt brutaal.

The end

ElenaJuna

Berichten: 434
Geregistreerd: 13-12-10
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:45

LadyMadonna schreef:
ElenaJuna schreef:
Hahah, ik werk bij de digros achter de kassa.
Laatst had ik een vrouw en het was belachelijk druk dus moet je echt heel snel scannen.
Toen had ze ook koeken gekocht en zei ze 'Niet zo smijten die koeken kunnen breken hoor!' en er stond een rij van 10 minuten ik had echt de neiging om te zeggen 'Je eet ze toch op of niet? Jank niet' maar ik hield me maar in. Echt verschrikkelijk zulke mensen als iedereen kerstinkopen aan het doen is en er rijen staan van hier tot tokio.

Ook al is het druk, moet je nog steeds niet met produkten gaan smijten (en ja, ik ven ook kassiere geweest)


Klopt, en ik smijt het niet maar het rolt gewoon snel over dat rolding :) en beter dat een paar koekjes gebroken zijn dan dat mensen 10 minuten in de rij moeten staan en niet meer terug komen omdat het te lang duurde denk ik.

' You light up my world like nobody else '

Yom
Berichten: 3774
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:47

ik;meneer spaart u de koopzegeltjes??
hij; Moet je die kopen????

ja duh...ik noem ze toch al expres zo

Ik; spaart u de koopzegeltjes??
"ja ja die wil ik ja" om dan vervolgens te zeggen als je ze geeft; "oh nee die, die moet ik niet"

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:47

Bij de jumbo krijg je als 4e wachtende in de rij je boodschappen gratis. Vele mensen blijken niet te kunnen tellen en worden boos als je het niet geeft. Of snappen de voorwaarde niet mits er nog een kassa open kan (als alle kassa's open zijn doet de jumbo er alles aan de doorstroom zo snel mogelijk te hebben en geldt het niet) en ook dan zuchten en boos worden enzo.

Of klanten die boos worden op de kassamedewerkster omdat een bepaald product uitverkocht is... Euhm ja als kassamedewerkster kan je daar echt wat aan doen... (Heb ze altijd doorverwezen naar de klantenservice dat klachten daar afgehandeld worden, vervolgens lopen ze zonder de klacht te melden de winkel uit :+ zo erg was het dus ook niet)

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:47

LovesKim schreef:
Maar ik vind rare opmerkingen van klanten toch anders als waar wij ons aan irriteren, of ben ik dat? ;)

ergeren, niet irriteren.. :)

Imo is het toch écht hetzelfde onderwerp. :D

- Offline -

kimberley82

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:49

Ik werk op een tankstation, sta vaak alleen en moet ook veel dingen tussendoor doen.
Nu hebben wij een pieper op de deur als iemand binnen komt en camera's overal dus als er een klant
aankomt ga ik gelijk in vlot tempo weer richting kassa...
Dan heb je nóg mensen die gelijk roepen, zuchten of wat dan ook terwijl ze nog niet eens goed en wel
staan en je vaak zelfs al aan zien komen.
Je hebt er ook nog mensen bij die durven beweren dat ze al even stonden te wachten.
Die hebben dus geen idee dat wij gewoon prima overzicht hebben zelfs als we er niet staan.
Zo irritant :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:56

ElenaJuna schreef:
Klopt, en ik smijt het niet maar het rolt gewoon snel over dat rolding :) en beter dat een paar koekjes gebroken zijn dan dat mensen 10 minuten in de rij moeten staan en niet meer terug komen omdat het te lang duurde denk ik.


Daar denk ik anders over, vind je niet echt klantvriendelijk.
Ik leg de dingen die rollen altijd zo neer dat ze of niet naar beneden rollen, of ik leg ze al tegen het einde aan, met colaflessen bijvoorbeeld.
Klant kan er niks aan doen dat het druk is, dus om dan maar te zeggen dat ze genoegen moet nemen met kapotte artikelen? Kan me heel goed voorstellen dat ze daar wat van zegt, als ze verder met je in discussie was gegaan of er op gestaan had dat ze nieuwe kreeg had het je meer tijd gekost dan dat je gewoon 'normaal' scant en kijkt hoe je producten neerlegt

noviceh

Berichten: 4780
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:59

Ik irriteer me vaak genoeg aan kassamedewerkers, telt dat ook? :o

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:00

Nee :+

- Offline -

ElenaJuna

Berichten: 434
Geregistreerd: 13-12-10
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:01

dees_daan schreef:
ElenaJuna schreef:
Klopt, en ik smijt het niet maar het rolt gewoon snel over dat rolding :) en beter dat een paar koekjes gebroken zijn dan dat mensen 10 minuten in de rij moeten staan en niet meer terug komen omdat het te lang duurde denk ik.


Daar denk ik anders over, vind je niet echt klantvriendelijk.
Ik leg de dingen die rollen altijd zo neer dat ze of niet naar beneden rollen, of ik leg ze al tegen het einde aan, met colaflessen bijvoorbeeld.
Klant kan er niks aan doen dat het druk is, dus om dan maar te zeggen dat ze genoegen moet nemen met kapotte artikelen? Kan me heel goed voorstellen dat ze daar wat van zegt, als ze verder met je in discussie was gegaan of er op gestaan had dat ze nieuwe kreeg had het je meer tijd gekost dan dat je gewoon 'normaal' scant en kijkt hoe je producten neerlegt


Nou, dat vind ik dan knap als jij een rolletje met koekjes zo kan neerleggen dat ze niet rollen? Als ik ze over het scanappraat haal dan is gelijk het rolding er dus moeten ze wel rollen daarnaast is nog een stukje zonder t rolplaatding maar dat is voor t glas enz. zodat het niet kan breken als het rolt. En ik let er ook op vooral bij glas maar als t zo druk is dan denk ik er meer aan dat alle klanten snel worden geholpen dan hoe ik een rol met koekjes neerleg.

' You light up my world like nobody else '

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:04

noviceh schreef:
Ik irriteer me vaak genoeg aan kassamedewerkers, telt dat ook? :o

daar is het andere topic voor :D

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:05

Oeh een topic voor mij :')
Wat ik vooral vreselijk vind is als mensen hun zegeltjes gaan natellen.. Ja kom op, ik ga je echt niet minder zegeltjes geven dan je betaald hebt hoor? En ik kan gelukkig prima tellen.
Of mensen die geen woord tegen je zeggen.

Buitenlanders/toeristen die je aankijken alsof je van een andere planeet bent als je het bedrag noemt en dan overal gaan zoeken naar waar het bedrag staat. Zég dan even wat. "English please" of zo is al genoeg, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:06

Wij hebben geen rollers, loopt af naar beneden.
Als je ze in de breedte neerlegt rollen ze sneller naar beneden, leg je ze in de lengte neer dan gaat het goed, bij jullie zal het ook vast mogelijk zijn om ze zo neer te leggen dat ze heel blijven.
Ik vind het niet belangrijker, wat ik al zei, als ze de discussie met je aangaat ben je veel meer tijd kwijt, en het is jou probleem dat het druk is, niet haar probleem, lekker klantvriendelijk dat ze dan maar kapotte artikelen mee moet nemen..

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:07

Bij de lidl ben ik pas nog afgesnotterd door de kassiere omdat ik vergeten was om dat scheidingsbalkje er tussen te leggen. Echt om te huilen zo klantonvriendelijk maar dat neem ik graag voor lief in ruil voor goede en goedkope boodschappen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DreamGuide, Gitana, GrapeshotBot, SemrushBot en 119 bezoekers