[ENQ] Eetopia powersnoep

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbedoes__

Berichten: 417
Geregistreerd: 02-11-07

[ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:20

Wij zijn 7 eerstejaars studenten van de opleiding voeding & diëtetiek. We doen onderzoek naar het consumentengedrag in verband met biologisch eten en superfoods.
Zouden jullie daarom deze enquête in willen vullen? Het duurt ongeveer 5 minuten!
Alvast bedankt!

https://www.enquetesmaken.com/s/975cd41

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:36

Ik ben afgehaakt bij de laatste vraag.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:39

Telpeva schreef:
Ik ben afgehaakt bij de laatste vraag.


Foi, idem :j

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:44

Ik ben vergeten wat de laatste vraag was :')
Heb hem wel ingevuld.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:46

Ik vond de laatste vraag ook maar niets. Er was geen enkele groep die goed bij mij paste, maar wel drie die in de buurt kwamen. Uiteindelijk wel ingevuld. Ik denk dat het veel handiger was geweest als jullie nog een X-aantal vragen hadden opgenomen die de kenmerken van deze groepen onderzochten, zodat jullie zelf de respondenten in een van de groepen konden indelen. Want dat ik mijzelf thuis vind horen in groep X, betekent niet dat ik dat ook ben. Zeker omdat bij sommige groepen ietwat negatieve dingen naar voren komen, zullen mensen zichzelf niet zo snel in die groep indelen.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:28

ik vond het maar een beetje een rare enquete. Heb hem ingevuld, maar die laatste vraag vond ik maar raar.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:16

Ik heb het ook ingevuld.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:24

Laatste vraag was inderdaad totaal niet toereikend. Heb alles gewoon aangevinkt.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:47

Joh, als je nu eens gewoon zorgt voor fatsoenlijk eten op de plank, zonder achterlijke regels, bijvoorbeeld over niets toevoegende uiterlijke verschijning van datzelfde eten, dan had je deze zoveelste industriele uitspatting helemaal niet nodig.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:58

Heb hem ingevuld maar de laatste vraag paste ik ook nergens helemaal.
Ik ben voor gezond eten en daar hoord in mijn ogen zelf maken ook bij zelf selecteren welke voedingsstoffen je wil gebruiken en daarin je eigen gezonde keuzes maken

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:05

De laatste vraag valt voor mij helemaal buiten de enquête, heeft vrij weinig met het onderwerp te maken. Een toelichting hierbij is dan ook zeer gewenst.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:08

Knudd schreef:
De laatste vraag valt voor mij helemaal buiten de enquête, heeft vrij weinig met het onderwerp te maken. Een toelichting hierbij is dan ook zeer gewenst.

Hoezo? Dat heet gewoon: "hokjesmentaliteit"........

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:12

De enquête gaat toch niet om in welk hokje je jezelf plaatst... Hoe is dat relevant voor waar het wel over gaat?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:14

ikke schreef:
Joh, als je nu eens gewoon zorgt voor fatsoenlijk eten op de plank, zonder achterlijke regels, bijvoorbeeld over niets toevoegende uiterlijke verschijning van datzelfde eten, dan had je deze zoveelste industriele uitspatting helemaal niet nodig.
Ik snap je reactie niet zo goed, Ikke.

Die laatste vraag vond ik ook apart...

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:21

Ik heb echt moeite met producten die snoepen ineens het plakkertje gezond willen geven. Snoepen is ongezond en meot ook gewoon lekker ongezond blijven. Af en toe moet het gewoon kunnen om een lekkere ongezonde dikmakende bonbon te eten en als je verder gewoon gezond eet moet je daar dan ook juist extra van genieten. Ik zou dit product als dietist absoluut niey aanbevelen.

Die laatste vraag kon ik ook niet volgen..

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:22

KarinvdM schreef:
ikke schreef:
Joh, als je nu eens gewoon zorgt voor fatsoenlijk eten op de plank, zonder achterlijke regels, bijvoorbeeld over niets toevoegende uiterlijke verschijning van datzelfde eten, dan had je deze zoveelste industriele uitspatting helemaal niet nodig.
Ik snap je reactie niet zo goed, Ikke.

Die laatste vraag vond ik ook apart...

Verdiep je eens in de Europese regels hoe groente en fruit in de winkel moet liggen...........

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:32

K snap totaal niet wat dat met dit onderwerp te maken heeft...

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:51

secricible schreef:
K snap totaal niet wat dat met dit onderwerp te maken heeft...

Er wordt per MAAND meer voedsel doorgedraaid in de tussenhandel dan alle voedselbanken in NL per JAAR weggeven.
Als je daar eens mee ophoudt, is er voldoende goed, gevarieerd en verantwoordt voedsel te koop voor prijzen die ook de minima kunnen betalen, dan heb je dit soort "modernsmen" helemaal niet nodig om mensen proberen te bewegen gezonder te gaan eten!

Het is uiteindelijk een smoes zoeken om de winstmarges op te drijven, niet meer en niet minder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:09

ikke schreef:
secricible schreef:
K snap totaal niet wat dat met dit onderwerp te maken heeft...

Er wordt per MAAND meer voedsel doorgedraaid in de tussenhandel dan alle voedselbanken in NL per JAAR weggeven.
Als je daar eens mee ophoudt, is er voldoende goed, gevarieerd en verantwoordt voedsel te koop voor prijzen die ook de minima kunnen betalen, dan heb je dit soort "modernsmen" helemaal niet nodig om mensen proberen te bewegen gezonder te gaan eten!

Het is uiteindelijk een smoes zoeken om de winstmarges op te drijven, niet meer en niet minder!


En zo is het maar net... _/-\o_

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:11

ikke schreef:
Verdiep je eens in de Europese regels hoe groente en fruit in de winkel moet liggen...........
Ik bepaal zelf wel waar ik me in verdiep Ikkepikkeporretje...
En wat heeft dat met deze enquête te maken? :?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:15

Ik zie het verband dat ikke legt ook, en kan me er wel een beetje bij aansluiten. Voor wie het niet begrijpt: zoek eens op wat de regels zijn voor groente en fruit, je hoeft er waarschijnlijk niet eens heel diep op door te zoeken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:13

Ikke...dat kun je ook aangeven in de enquete hoor :)

lauraP

Berichten: 710
Geregistreerd: 22-10-07

Re: [ENQ] Eetopia powersnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:17

Je doet dezelfde opleiding in hetzelfde jaar als ik, wat grappig! Ik heb alleen een ander project gekozen.

Ik heb hem ook voor je ingevuld :)

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:03

secricible schreef:
Ik heb echt moeite met producten die snoepen ineens het plakkertje gezond willen geven. Snoepen is ongezond en meot ook gewoon lekker ongezond blijven. Af en toe moet het gewoon kunnen om een lekkere ongezonde dikmakende bonbon te eten en als je verder gewoon gezond eet moet je daar dan ook juist extra van genieten. Ik zou dit product als dietist absoluut niey aanbevelen.

Die laatste vraag kon ik ook niet volgen..


Zelfde hier, heb het ook in de enquete vermeld.
Al die 'kies bewust' marketing zooi maken producten echt niet gezonder.
En al die chemisch bewerkte spullen (light boter/margarine met toegevoegde omegas en weet ik veel) zijn echt niet gezonder dan de normale minder bewerkte producten als bijv roomboter.
Heb al verschillende onderzoeken gelezen die producten uit beide categorieën vergeleken en mijn conclusie is dat ik al die 'gezonde' alternatieven mooi links laat liggen.
Als ik boter eet eet ik roomboter en geen smeerbaar plastic.
'Gezond' snoepen in de vorm van een heerlijke bonbon gaan mn nekharen helemaal van overeind staan, ik wil niet eens weten hoe dat bewerkt is om het 'gezond' te maken.

En de laatste vraag.. Ik heb alle opties 2x doorgelezen en toen maar voor t kortste antwoord gekozen, vond inderdaad geen een van de antwoorden echt toereikend.