Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 07:17

Wie o wie voert zijn kat Royal Canin en zou mij een klein zakje met wat brokjes van dat merk willen opsturen.

Even een uitleg hierover.

Onze Me-Ow heeft al een hele tijd last van een steeds terugkerende allergie.
Dit uit zich in zichzelf likken, kapot bijten omdat hij zo'n jeuk heeft.
Vlooien heeft hij niet dus dat kan het niet zijn.

Iedere keer doen we symptoom bestrijding dmv een keer per2-3 maanden een spuitje met een soort prednison maar ik heb nu besloten om hem mee te nemen naar een holistische dierenarts.

Hier zal ook zijn voer getest gaan worden en momenteel zit hij op de Hypoallergenic van RC dus we hopen dat het daarmee ook zal gaan afzakken maar dat resultaat duurt even.

Voor onze Mads hadden we van Royal Canin Diabetic maar dat is helaas op en hij mag van de DA ook die Hypoallegenic hebben dus dat kan ik nu ook niet testen.

Nu wil ik graag verschillende soorten voer meenemen naar de holistische DA om te testen wat wel bij Me-Ow zou passen.

Dus daarom mijn vraag.... wie o wie zou mij een klein zakje (klein handje in een envelop) voer op willen sturen van verschillende merken RC of een ander merk waarvan je denkt dat dat ook bij Me-Ow zou passen zodat we kunnen gaan testen volgende week vrijdag de 27ste wat hij wel of niet mag.

Me-Ow zal je dankbaar zijn en hij wil zijn zakgeld inleveren om dan jullie postzegel te betalen.

Dank je wel.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 07:34

Ik heb de RC fit 32. Doe maar je adres dan stuur ik wat op

fjordwijk
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 07:52

Je kunt ook naar de klantenservice bellen en het probleem uitleggen. Vaak krijg je dan proefzakjes.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 07:55

O dat is ook een idee, daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan.
Ik zat alleen te denken aan hoe ik aan verschillende soorten voer kon komen...

Ga het straks gelijk doen, dank je wel voor de tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 07:56

Ik heb al jaren naar volle tevredenheid de Royal Canin Sensible. Stuur maar pb met je adres dan komt er een envelopje naar je toe!

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:01

Ik heb de RC outdoor! Als je geen proefzakjes kunt krijgen van de klantenservice wil ik best wat opsturen hoor! :)

Rhyddid

Berichten: 1950
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:06

Ik voer RC Maincoon. Stuur je adres maar!

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:11

ik heb nog een zakje gastro intestinal liggen volgens mij voor katten met gevoelige darmen officieel (ook van RC dus).

Ik zou ook proberen Happy Cat proefzakjes te vragen met dat merk heb ik betere ervaringen dan met RC (zie zooplus voor vele varianten van beide merken en wat er in de brokken allemaal zit).

Maar gaat die DA dan brokken testen? Hij kan toch beter de kat testen en aan geven waar deze niet mee overweg kan? Ik bedoel maar als hij brokken wil testen dan neem ik aan dat dit niet de eerste keer is en dat hij exact weet wat er inmiddels in dit bekende voer soort zit. Daarnaast als je wil testen hoe een dier erop reageerd moet je het minimaal 6 weken achtereenvolgens zonder iets extra's voeren. Laat die hoeveelheid nu net niet in en enveloppe passen ;)

Als jij de kat aait trekt hij dan met zijn hele vel van genot en van de jeuk of blijft hij daar rustig onder? Vele denken dat kapot likken en bijten van de jeuk is echter momenteel hebben wij een kat in het asiel die dit echt niet doet van de jeuk. Je kan ze aaien en borstelen en dat vind ze uiteraard heerlijk maar totaal geen reactie hier op dat ze het overmatige lekker vind of jeukend vind zeg maar. Zij doet het echt door de stress en heeft nu wel dieetvoer omdat ze ook blaasgruis heeft maar ook blaasgruis worddt bij haar zeer waarschijnlijk door haar stress veroorzaakt. Dit is namelijk een katje wat sowieso snel en veel stress heeft bij een verandering van omgeving of een vreemd of hard geluid en helaas zijn ze naast de opvang aan het bouwen dus vandaar momenteel helemaal een stress piek

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:15

Ik voer geen Royal Canin, maar wil je eventueel wel een proefzakje opsturen van wat ik voer:
Porta 21 Feline Finest Sensible Grainfree
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/porta21_kattenvoer/172965

Productbeschrijving gekopieerd:
Citaat:
Porta 21 Feline Finest Sensible is een compleetvoer voor volwassen katten. Het kattendroogvoer is zeer geschikt voor katten met een allergie en gevoelige katten, daar de keus aan additieven lijkt op de natuurlijke - in het wild - voeding van uw kamertijger. De kleine hoeveelheid koolhydraten verminderen het risico op een allergische reactie. Bewust is in Feline Finest Sensible Grain Free afgezien van zwaar verteerbare graansoorten zoals tarwe of maïs : uw kat moet de pure smaakbeleving van de wildernis aangeboden worden.
Rijk aan dierlijke proteïnen en belangrijke aminozuren door het verwerken van de beste groentesoorten.

Zonder toevoeging van kleur- lok- en smaakmiddelen. Natuurlijk houdbaar gemaakt en rijk aan Omega 3 en 6 vetzuren.


De reden waarom ik voor dit voer heb gekozen is dat het gluten en sojavrij is (bekende allergenen) en een hoog vleespercentage (>75%) heeft, en verder geen toegevoegde kleur/geur en smaakstoffen. Andere, en voor mij ook belangrijke reden, is dat dit voer in vergelijking met andere voersoorten met ongeveer dezelfde samenstelling 'goedkoop' uit de bus komt.
Mijn kat heeft trouwens geen last van allergieën oid, dat was voor mij dus niet de reden om over te gaan op dit voer.
Enige nadeel vind ik dat de brokjes vrij klein zijn.

Of dit echter voor Mats geschikt is weet ik niet want ik begrijp dat hij suikerziekte heeft? Ik ben niet zo thuis in wat een feline suikerpatiënt nodig heeft in en qua voeding, iig is dit voer laag in koolhydraten en hoog in eiwitten (47%) in verhouding tot RC hypoallergic (eiwitten 25,5%)

Laat maar weten of je graag een proefzakje wilt hebben hiervan.

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:37

Heeft je kat geen granen (gluten) allergie?? Dat had onze hond namenlijk ook, en die had ook altijd jeuk en beet zichzelf helemaal open. Wij voeren onze hond nu granenvrije Bosch Bio, maar ik weet niet of ze dat voer ook in kattenvoer hebben.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 09:17

Dank jullie wel voor het meedenken... echt lief.

Dierenfan, natuurlijk zal eerst de kat getest worden maar ook zal daarbij getest worden wat voor voer wel of niet voor hem goed is.
Daarom heb ik nu voor het holistische gekozen omdat ik er regulier niet meer uitkom met hem.
Ik krijg vandaag zijn medische dossier van mijn eigen DA zodat we een beetje kunnen zien hoe de verloop is.


Allergie is altijd moeilijk om uit te zoeken niet alleen bij een dier maar ook bij een mens.

Me-Ow is een hele slanke siamees ik zeg altijd.. er loopt een skeletje met een velletje eromheen om de organen op zijn plek te houden hier in huis rond.
Hij zal 3 kilo wegen, dat is niet veel maar dat is hij al 7 jaar.
Het is altijd een nerveuze kat .. van jongs af aan.
Het stuitert altijd het huis door, heeft nooit rust behalve als hij slaapt.
Praat veel, wil overal met zijn neus bovenop staan en kan vanaf de grond bovenop de rand van een deur springen. Hij zit altijd vol energie en dat is soms lastig.

Maar dit probleem speelt nu al een tijdje en naar mijn gevoel wordt het steeds erger.
Nee hij trekt niet met zijn rug vind het heerlijk om geborsteld te worden maar het is net alsof er een onzichtbaar mannetje met een vorkje onder zijn huid rondloopt die hem op alle plekken loopt te kietelen.
Zelf heb ik soms ook last van urticaria dus ik weet wat het is en dat is niet leuk.
Ze kijken daar ook inderdaad naar een stressfactor dus dat vind ik ook wel fijn.
Eigenlijk wordt ie helemaal binnenstebuiten gekeerd in die 1,5 uur.


Annemiek heel graag.. zou ik erg blij mee zijn zal je een pb sturen.

Ik zal eens kijken Mariska hoe of wat... kan ook daar iets gaan opvragen natuurlijk.

Zelf heb ik wel goede ervaringen met RC daarom kies ik hier eigenlijk voor maar zit ook te kijken naar bv Iams of Eurkanuba die zal ik ook eens bellen
en happycat ga ik ook even achteraan.

Ik ga dus naar http://www.dekapschuur.nl/ om hem te laten testen.
Dit is voor ons maar 50 minuten rijden en als ik naar Laarakker ga ben ik dus al 2 uur onderweg en met zo'n kletsende stresskip in de auto is dat geen doen daar maak ik Me-Ow niet zo blij mee.
Mads heb ik wel ooit meegenomen naar Laarakker en daar is hij erg van opgeknapt maar die is liever lui dan moe en is ook heel rustig in zijn mandje vergeleken met een hyper Me-Ow dus daar kan je wel 2 uur mee onderweg gaan.

mirim

Berichten: 4405
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:45

Ik voer naar alle tevredenheid master.
Dat zijn brokjes van gedroogd vlees, in plaats van gekookt vlees.
Ik wil je wel wat opsturen?

Anoniem

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:00

Ik heb hier 3 soorten voer, wat je best mag proberen

rc siamees(ouders voeren dat)

taste of the wild: canyon river feline (vis)

porta21 grainfree (kip)

Linea
Berichten: 661
Geregistreerd: 22-05-09

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:13

Waar ik wel benieuwd naar ben, is of jouw holistische dierenarts zelf aangegeven heeft om verschillende brokken te willen gaan testen tijdens de afspraak? Er zijn naast brokken ook andere opties die misschien beter aansluiten bij een kat met allergie + diabetes. De holistische dierenartsen die ik tot nu toe ben tegengekomen zullen zich hier eerder op richten als op het testen van 100 broksoorten.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 19:47

Ik moest zijn voer meenemen wat ik nu voerde en of ze nu 1 brok testen of verschillende brokken.
Ik kies ook niet voor alles om te testen want dan kan ik wel een aanhanger meenemen.
Die helderheid van geest heb ik gelukkig nog wel.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:01

ik snap het min of meer maar ik snap niet wat hij bedoelt met testen van brokken. Ik bedoel maar in stress gaat hij geen 30 soorten brokken eten en brokken in een enveloppe zit geen beschrijving bij wat er exact in zit over het algemeen dus hoe kan hij matchen welke brok het beste voor jou kat is. Met één of ander raar (in mijn ogen ;) ) foefje?

Ik heb totaal niets tegen holistische dierenartsen hoor, juist super blij dat die mogelijkheden er ook zijn!! Dit klinkt me echter heel vaag in de oren maar nogmaals ik heb hier nog wel een proefzakje RC gastro intestinal liggen als je deze ook mee wil nemen en je via RC niets te pakken krijgt.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:09

Ik heb indoor 27, stuur maar een pb als je t nodig hebt

Anoniem

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:35

Vanmorgen de RC sensible op de post gedaan! Ben erg benieuwd hoe het straks verder gaat!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:39

Ik voer applaws dit is graanvrij voor gevoelige katten :)

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 10:46

Dank jullie wel.
Ik heb idd alles wat ik nu wilt.

Ik ga volgende week dus zal n update plaatsen hier van Hoe of wat.

Dank jullie wel.

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:03

Ik heb hetzelfde probleem met mijn siamees, dus ik volg even.
Ik gaf eerst RC sensible maar hier gaf ze alleen maar van over, heb nu RC siamees het overgeven is over, maar aankomen doet ze slecht. DA heeft haar doorgelicht en mijn portomonee, maar kan niks vinden.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 11:47

Met Roos uit jouw profiel?
Die is ook zo slank net als Me-Ow.

Ik zal de updates plaatsen.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:40

Ik zou ook eerder kijken naar een contactallergie bij een Siamees. Die zijn toch vaker gevoeliger voor dat soort dingen. Denk dan aan huisstofmijt bijvoorbeeld.
Als je een voedselallergie wilt uitsluiten kan ik je sowieso aanraden om op graanvrij voer over te stappen, hoort sowieso niet thuis in een kattendieet. Kies dan een visvariant, daar doen de meeste katten het goed op. Idealiter gezien wil je een kat natuurlijk op vleesbrok hebben, maar mochten de problemen daar al mee weg zijn is dat natuurlijk beter voor de kat.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 13:09

Wij hebben geen vloerbedekking, alleen houten vloer en plavuizen en er wordt 4x per week gezogen, dagelijks de kattenbakken en wekelijks het bed verschoont waar hij niet op ligt maar goed... als hij er eens op zit... banken en stoelen worden ook altijd meegenomen hierin.

Mijn oude kat kon niet tegen brokken waar rood vlees in zat. dus zelfs al kregen ze af en toe eens een zak ander brok dan RC dan was dat altijd kip of vis nooit rood vlees.

Ik wil een kat niet op vleesbrok zien ... en granen zijn voor een kip of paard dus die krijgen mijn katten dus ook niet.

Maar goed, we gaan het zien... er is al heel veel uitgesloten en hij is altijd wel wat nerveus, altijd geweest maar goed... ergens moet het vandaan komen.

Dank je wel voor het meedenken, dat vind ik fijn als mensen er toch over nadenken want ook ik kan wel eens iets over het hoofd zien.

Anoniem

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:13

Waar wil je je kat wel op zien dan?
Want in RC zit gewoon graan.