Genoeg tijd?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleenxpum

Berichten: 72
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: sleeuwijk

Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:05

Beste bokkers,
Het baasje van mijn verzorgpaard heeft besloten dat ze hem wil verkopen omdat ze zelf vind dat ze er gewoon te weinig mee doet en tijd voor heeft.
Ik zou hem van mijn ouders mogen overnemen maar ik doe dit jaar examen en ga daarna naar een MBO en ik ben bang dat ikd an zelf ook geen genoeg tijd voor heb. Ik heb echt geen idee hoeveel tijd een MBO ineemt ik hoop dat jullie mij een beetje reacties kunnen geven hoeveel tijd jullie nog over houden
Xx

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:11

het hangt van de opleiding af die je doet en of je er veel mee moet reizen. wel geef je een stuk van je sociale leven op...

Heleenxpum

Berichten: 72
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: sleeuwijk

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:13

Ik ga een paraveterinaire opleiding doen en de reistijd is ongeveer een uur tot ander half uur

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:25

ED --> PP

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:30

Reken er maar op dat je dan lange dagen gaat maken met een MBO opleiding plus nog eens een uur reistijd. Is dat heen en terug, dan zou ik het paard helemaal lekker laten staan. Het gaat of je opleiding kosten of het paard wordt verwaarloosd. Beide erg zonde.
Lastige beslissing, succes ermee!

Heleenxpum

Berichten: 72
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: sleeuwijk

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:33

Ik durf het ook eigenlijk niet aan want ben echt bang dat het mbo me teveel tijd kost

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:36

Als je het nu al niet aandruft: niet doen!
Het mbo kan meer tijd kosten dan je denkt, vooral als je een BOL opleiding doet en dus ook nog veel stage moet lopen naast je school, én moet werken om je paard te onderhouden..
Je hebt nog heel wat jaren te gaan, een paard kopen kan altijd!

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:37

Ik doe een mbo opleiding, heb 2 paarden en werk 4 dagen in de week :)

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:50

Ik had juist meer tijd naast mijn MBO opleiding dan destijds in mijn examenjaar VMBO. Ik was elke dag om een uur of 2 a 3 uit en dan twee dagen in d eweek stage tot 6. Op de stagedagen ging ik een dag niet of ging alleen om te longeren.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:52

Tijd kun je maken als je andere dingen opgeeft... Weet je ook wel een beetje wat over de verzorging? Kun je bij rekeningen altijd terugvallen op je ouders? Als er medisch iets mis is kan een simpel onderzoekje al heel duur zijn.

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:03

Ik denk dat een opleiding en een paard prima te combineren is, straks ga je ook aan het werk, dan moet je ook tijd gaan indelen.
Creatief denken en zorgen dat je paard op een stalling staat waar je met een gerust gevoel een dagje overslaat en niet heen ga.

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:08

Vooral het eerste jaar is het zwaarst naar mijn mening.Dan moet je ook de meest aantal uren aanwezig zijn. Ik kocht mijn paard in het derde jaar. Prima te doen. Die andere jaren had ik een verzorgpaard die ik 3 x per week deed. Had ook reistijd van anderhalf uur. Was prima te doen..

Vraag is alleen, ben jij 'verplicht' veel te werken voor je paard of wordt dit voor je betaald?

Bo_Cassey

Berichten: 1011
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: edam

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:11

Ik ging destijds HBO doen, met dezelfde reistijd. Tja, het is druk. Maar het gaat. Soms had ik een lange stagedag en moest ik om 21 uur nog even uitmesten enzo...

Mss een idee om hem te leasen met optie tot koop?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:35

Ik studeer HBO en doe om eerlijk te zijn zeer weinig voor school.
Dit is niet omdat ik het zo geweldig goed kan, maar de voorbereiding ed wordt gewoon nooit besproken in de les dus snap ik er ook het nut niet van..
Dus heb ik tijd over.
Ik ben 4 keer per week met mn twee verzorgpaarden bezig en ben in het weekend bij mn vriend.. werk 2avonden in de week en studeer dan fulltime.. ik hou genoeg tijd over.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:49

Ik had op school meer tijd dan nu ik fulltime werk,
ging dus ook prima met paarden, en nu nog steeds.

Doordeweeks ga ik na mijn werk meteen eten, dan naar de paarden en erna douchen en op bed.
Het is dus wel mogelijk; maar dan zul je andere dingen moeten laten.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:41

Tijd moet je maken. En de vraag is vooral wil jij die tijd maken. Er zullen misschien dingen bij zijn die je moet opgeven. Of moet minderen. Als je paard z'n dagelijkse verzorging gewoon krijgt en je dus niet perse moet dan kun je jezelf afvragen heb ik dat er voor over zoveel geld en toch weinig mee kunnen doen bv.
Het paard zelf vermaakt zich wel als deze ook gewoon buiten komt en z'n basisbehoefte heeft.

Armitage
Berichten: 238
Geregistreerd: 28-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:46

belangrijk is ook om te weten of hij op een pension stal komt te staan of een wei. En of je op een stal veel zelf moet doen. als er voor alles gezorgd word hoef je niet perse ieder dag te gaan. Of alleen even kijken etc.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:31

Toen ik op het MBO zat had ik genoeg tijd voor mijn pony :)
Bijna al het 'huiswerk' en mijn praktijkopdrachen kon ik op school maken.(Heb SintLucas in Boxtel gedaan)
Daarna ging ik HBO doen en toen was het over met de vrije tijd, dus heb ik haar moeten verkopen :(
Na een half jaar stopte ik met die opleiding, beetje zuur dus haha.
Nu werk ik en heb ik weer tijd, maar geen pony :P