Wijzigen terugvlucht British Airways

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 02:19

Ik zit momenteel in Phoenix en zal 10-01-2014 pas weer met het vliegtuig terugkeren naar NL. Door omstandigheden zit ik te twijfelen om de vlucht terug te vervroegen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik ga ervan uit dat er kosten aan zitten maar dat maakt me niet uit.

Ik heb geboekt via Vliegwinkel.nl en vlieg met British Airways. Ik vlieg op Londen Heathrow en vandaar naar Schiphol. De klanten service van Vliegwinkel.nl bellen zal een kostbare zaak worden vanuit de U.S.A. dus misschien heeft hier iemand nog tips. Ik heb het internet al afgezocht maar kom er niet helemaal uit.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen.

Dieren beschermen is mensen beschaven......


_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 02:32

Ik wilde enkele weken terug ook mijn vlucht omboeken, heb toen direct de luchtvaartmaatschappij gebeld.
Je kunt ook eventueel mailen naar vliegwinkel.nl en kijken wat zij voor je kunnen doen.

Ons reisbureau gaf aan dat je naar het vliegveld moet gaan om te vragen of ze het kunnen wijzigen, maar dat was nogal onhandig. Dus in 1 geval hebben we gebeld en in een ander geval het reisbureau gemaild.

Succes!

The Kings Lacorde & Wardie K <3


Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 02:36

Dank je Lisanne! Ik zit er echt een beetje mee in mijn maag.
Heb jij toevallig een e-mail adres van Vliegwinkel.nl? Ik kan nl. niets vinden.
Alleen noreply. Heb je overigens enig idee op hoeveel extra kosten ik kan rekenen?

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 02:38

Waarom bel je niet gewoon via skype naar NL? Het is niet gratis maar kost je zo goed als niks. Dan heb je het snelst je antwoord denk ik :)

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 02:39

Oh nee dat heb ik niet. Wij hadden via een lokaal reisbureau geboekt. Misschien is er iemand in NL die voor je wilt bellen om even te informeren?

Kosten verschilt volgens mij erg per airline. Met American Airlines zou het $200 kosten en met United Airlines lag het aan de datum waarop de nieuwe vlucht zou gaan, maar dat kon ook wel aardig oplopen tot 300 euro geloof ik.

The Kings Lacorde & Wardie K <3

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 03:03

Goed idee Lisanne. Ik zal morgen een vriendin een berichtje sturen of ze voor mij wil informeren. Skype snap ik geen moer van. Ik heb het op mijn telefoon en weet dat ik gratis kan videochatten maar zodra ik "beltegoed" moet kopen raak ik het spoor bijster. Iemand in Nederland vragen om voor mij te bellen is het handigste in mijn geval denk ik.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 07:46

Mocht je niemand kunnen vinden die voor je kan bellen, mag je me altijd een pb sturen :)
Ik vlieg zelf vandaag vanuit de US naar huis, vanaf donderdag ben ik weer in NL. Vind het geen probleem even voor je te bellen :)

The Kings Lacorde & Wardie K <3

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 13:10

Ach Lisanne, wat lief dat je dit aanbiedt. Ik raak er gewoon geëmotioneerd van. Ben een beetje boel emo sinds ik hier zit. Hartstikke bedankt voor je aanbod en ik zal er zeker gebruik van maken mocht ik niemand kunnen vinden. Nogmaals bedankt!

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 01:27

Een vriendin van mij in Nederland heeft geïnformeerd bij vliegwinkel.nl en ik kan terug op 22 december of 26 december. Ik moet dan wel even zelf bellen. Bijkomende kosten zijn € 230,00 om te wijzigen, € 180,00 wijzigingskosten en € 50,00 administratiekosten voor vliegwinkel.nl. Bij elkaar dus zo'n € 460,00. Ik heb € 680,00 voor mijn vliegticket (retour) betaald. Ik dacht toen ik het hoorde wat een hoop geld maar f*ck it ik doe het hoe eerder weg hoe beter. Die vriendin zette mij echter tot nadenken.

Amerika en de regio waar ik nu zit heeft zoveel mooie bezienswaardigheden. Zo zonde om bijna € 1.200,00 te betalen om na ruim een week vakantie weer terug te gaan naar ons koude kikkerlandje terwijl het probleem zit in het gezelschap waar ik in vertoef. Ze adviseerde me om eens te kijken of ik kon aansluiten bij een groepsreis. Betaal je ook wel voor maar dan heb je in ieder geval nog wat aan de vakantie waar je je zo op verheugd had. Ik heb eens rondgekeken op het internet maar weet eigenlijk niet waar ik moet zoeken. Is het raadzaam om gewoon eens een reisbureau te mailen? En zo ja welke reisbureaus die rondreizen aanbieden in West Amerika hebben jullie goede ervaringen mee of van gehoord?

Mocht het niet mogelijk zijn dan ga ik alsnog zo snel mogelijk terug maar dit idee maakt me in ieder geval al wat vrolijker.

Ik wil zo graag meer zien maar ik zit vooralsnog grotendeels binnen of in een shopping mall. Ik ben toevallig vandaag naar Cave Creek geweest maar na een kwartier wandelen onder een soort van dwang weer terug moeten gaan. Ik zit hier morgenavond een week en heb praktisch nog niets gezien. Naast Cave Creek en de shopping malls ben ik eergisteren een half uurtje bij Dobbins Point South Mountain geweest. Was ook mooi maar erg kort. Ik hoop dat aansluiting bij een leuk reisgezelschap mogelijk is. Anders gooi ik die € 460,00 er tegenaan en kom ik terug naar huis.

Wie oh wie heeft nog tips om evt. de reis te vervolgen met een groep?

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:57

Ja ze weten wel van prijzen, heb ik vorige week ook weer uitgevonden, maar dat was een europese vlucht. Je zou kunnen informeren bij reisbureau's of er op dat moment tours in de buurt zijn?

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:09

Ik zou blijven...hier in Nederland heb je toch ook niet veel bijzonders het is nu aan het regenen

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 02:18

Molfre schreef:
Ja ze weten wel van prijzen, heb ik vorige week ook weer uitgevonden, maar dat was een europese vlucht. Je zou kunnen informeren bij reisbureau's of er op dat moment tours in de buurt zijn?


Gewoon een willekeurig reisbureau? Nog tips?

@ shilady, als je in dezelfde situatie zat als ik dan had je waarschijnlijk een ander antwoord gegeven. Het kan hier mooi weer zijn (vandaag 24 graden) maar als je in een k*t situatie zit dan zit je nog liever in de regen in Holland dan met een steen in je maag in de warmte, een mooie omgeving en ver weg van dierbaren. Ik vergeet telkens dat het in Nederland 8 uur later is. Het is hier nu 18.15 uur maar in NL liggen de meesten nu al te ronken natuurlijk.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:21

Waar zit je nu en wat is er mis? Zit je met vrienden waar het mis mee is gelopen, mensen die je niet eens kende?

Wat houd je tegen om gewoon in je eentje te gaan? Je komt vanzelf weer mensen tegen :)

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 02:30

Ik zit bij een bekende maar wordt behandeld -op z'n Amerikaans gezegd- als a piece of oliebol. Beloftes worden niet nageleefd en ik zit meer binnen dan dat ik op pad ben zoals me is beloofd. Er wordt agressief en geïrriteerd gereageerd op alles wat ik zeg. Zelfs op de meest simpele vragen. Ik ben nu eenmaal geen Amerikaan en ken de gewoontes niet. Ik wil me uiteraard wel zoveel mogelijk aanpassen.

Ik ben geen persoon om in mijn uppie rond te trekken. Ik hou van gezelschap en iemand zomaar aanspreken ben ik ook niet de persoon naar. Bij mensen die ik niet ken kijk ik eerst een tijd de kat uit de boom. Een groepsreis zou daarom wel een optie zijn omdat je met die mensen reist. Het is geen vluchtig eenmalig contact. Daar ben ik gewoon niet goed in. Een reis in mijn uppie naar de States was al een hele stap in mijn geval. ;-)

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:35

Ah wat ontzettend naar :n
en die groepsreis zou je dan voor zsm willen toch?
En vanuit waarvandaan?

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 02:43

_lies_ schreef:
Ah wat ontzettend naar :n
en die groepsreis zou je dan voor zsm willen toch?
En vanuit waarvandaan?


Ik zit nu in Phoenix dus het liefst vanuit die omgeving. Ik zit niet op de schopstoel maar de situatie is buitengewoon onplezierig. Ik voel me geïntimideerd en hou mijn mond maar om geen snauw te krijgen.

Ik zou graag de Grand Canyon nog willen zien, San Diego, Las Vegas etc.etc. en nog meer parken. Het is me allemaal beloofd maar er gebeurt niets en ik krijg alleen een grauw en een snauw als ik er naar vraag. Ik heb alle shopping malls die Phoenix rijk is gezien en toen ik zei dat ik graag wat anders wilde kreeg ik naar mijn kop geslingerd dat ze het wel voor mij deden. Ik winkel in Nederland bijna nooit en ik heb nu een overdosis gehad dus het komende jaar zie je mij niet meer in winkelcentra. ;-)

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:47


Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 03:15

Ik heb ze net gemaild. Ik ben benieuwd! Ik heb wel gericht op de groeps- of singlereizen. In mijn uppie reizen vind ik echt niets. Ik voel me nu al zo "verdomd alleen". ;-)

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Anoniem

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 03:29

Kan je niet een reisbureau in Phoenix bellen of zij iets hebben?

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 03:34

Ik ben Nederlandse en niet bekend hiermee in de VS. Ik vind iets dergelijks regelen in mijn eigen taal prettiger. Ik weet niet of reisbureaus hier ook een soort van keurmerk hebben? Wat als ik word geflest? Bij wie kan ik dan aankloppen? Ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor. Maar ja, dat is ook het onbekende.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 04:02


Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 13:08

Ik heb net een zeer nette reactie gehad van Fox. Helaas geen mogelijkheid tot aansluiten maar wel contactgegevens van hun lokale partner in de VS. Ik ga nog wat reisbureaus mailen en lukt het niet ben ik uiterlijk de 26 e vertrokken naar Nederland.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:46

Yinnar schreef:
Molfre schreef:
Ja ze weten wel van prijzen, heb ik vorige week ook weer uitgevonden, maar dat was een europese vlucht. Je zou kunnen informeren bij reisbureau's of er op dat moment tours in de buurt zijn?


Gewoon een willekeurig reisbureau? Nog tips?

@ shilady, als je in dezelfde situatie zat als ik dan had je waarschijnlijk een ander antwoord gegeven. Het kan hier mooi weer zijn (vandaag 24 graden) maar als je in een k*t situatie zit dan zit je nog liever in de regen in Holland dan met een steen in je maag in de warmte, een mooie omgeving en ver weg van dierbaren. Ik vergeet telkens dat het in Nederland 8 uur later is. Het is hier nu 18.15 uur maar in NL liggen de meesten nu al te ronken natuurlijk.



nee hoor ik weet wel waar je het over hebt
ik had het vorige keer ook niet zo heel leuk meer in amerika
en toen moest ik nog 3 weken :')

maar goed ik zal wel mn mond houden verders +:)+

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:52

http://www.contiki.com/
http://www.trekamerica.com/

Dit zijn 2 organisatoren van groepsreizen die kwalitatief erg goede groepsreizen aanbieden. Veel van mijn vrienden hebben bij hen reizen gedaan en waren heel erg tevreden. Bel hen eens op of mail eens om te vragen naar aansluiting?

Of boek enkele nachten in een hostel, daar kom je snel en makkelijk in contact met andere jongeren die ook alleen reizen. En hostels richten zich specifiek op jongeren die alleen reizen door kroegtochten, rondleidingen, uitstapjes enz te organiseren.

Je bent nu in Amerika, je hebt zoveel geld betaald om er te komen, dan vind ik het jammer om nog meer dan 2 weken ergens te zitten waar je niet gelukkig bent. Neem eens een risico en trek alleen naar een hostel (nogmaals, je zal écht niet de enige alleenreiziger zijn) en ga op avontuur ipv ongelukkig te wezen bij iemand thuis. Reizen in Amerika is zo gemakkelijk! Neem de Greyhound of een andere goedkope bus, boek enkele nachten in hostels (is nog goedkoop ook) en trek er lekker op uit.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:00

Heb je een rijbewijs? Zo ja dan zou ik een auto huren en op weg gaan. Motels zijn overal en de wegen daar zijn erg goed. Het zou zo zonde zijn als je het mis zou lopen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Anoukjuuuhh, carola, DexterM, L_Flo, leonie1988, mvdende, verootjoo en 82 bezoekers