Sinds kort een hechting, maar me huid is verdooft..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Sinds kort een hechting, maar me huid is verdooft..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 23:50

Hallo,

Ik ben zaterdag nacht met me arm door glas gegaan.. en nu zit er een hechting in van circa 10-15 cm
Alleen ik maak me een beetje zorgen want de wond is in me binnen arm vlak bij me elleboog (binnekant)
maar de huid die tussen de wond en me hand zit voel ik niks meer. ik kan er in knijpen alles..

Wat is dit? en moet ik me zorgen maken of niet?
Ikzelf heb voorheen nooit hechtingen gehad..
En vind dit zenuwslopend.

Wie kan me helpen?

groetjes! en alvast bedankt!


Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Sinds kort een hechting, maar me huid is verdooft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:53

Kun je het dove gebied eens heel duidelijk omschrijven? Tot en met (een paar van je) vingers, of alleen je onderarm?

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:54

Dit kan jaren duren voordat het gevoel terug komt.

Ik ben geopereerd aan mijn sleutelbeen. Deze hebben ze helemaal bloot moeten leggen door een rare breuk. Doordat de huid zo was opgerekt was het helemaal verdoofd. Nu 6 jaar later is het gevoel pas terug.

Het gaat van gevoeloos naar het gevoel van watten (ja heel raar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:55

Het kan heel goed zijn dat er door de wond een paar zenuwen door zijn gegaan.
Als dat bij jou het geval is, is de kans klein dat je het gevoel nog echt terug krijgt.
Ik ben ook een keer door glas gevallen en daarbij was mijn slagader geraakt.
Nog steeds heb ik een soort verdoofd, tintelend gevoel, met name als ik eraan kom of er zachtjes op druk.
Het voelt een beetje alsof dat deel 'slaapt'.

Wat jij beschrijft is wel een groter deel en dat kan niet meer zijn van de verdoving zelf.
Ik zou toch even langs de huisarts gaan voor de zekerheid. :j

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:55

Heeft niet echt met de hechting te maken verwacht ik eerder een zenuw die beschadigd of doorgesneden is door het glas.
Dat heeft wel even de tijd nodig om te helen en dan nog hoeft het gevoel niet helemaal meer terug te komen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:56

eenitraM schreef:
Dit kan jaren duren voordat het gevoel terug komt.

Ik ben geopereerd aan mijn sleutelbeen. Deze hebben ze helemaal bloot moeten leggen door een rare breuk. Doordat de huid zo was opgerekt was het helemaal verdoofd. Nu 6 jaar later is het gevoel pas terug.

Het gaat van gevoeloos naar het gevoel van watten (ja heel raar)


Dat komt niet omdat de huid opgerekt is hoor, maar om dat er zenuwen zijn geraakt.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:56

Mindim schreef:
eenitraM schreef:
Dit kan jaren duren voordat het gevoel terug komt.

Ik ben geopereerd aan mijn sleutelbeen. Deze hebben ze helemaal bloot moeten leggen door een rare breuk. Doordat de huid zo was opgerekt was het helemaal verdoofd. Nu 6 jaar later is het gevoel pas terug.

Het gaat van gevoeloos naar het gevoel van watten (ja heel raar)


Dat komt niet omdat de huid opgerekt is hoor, maar om dat er zenuwen zijn geraakt.


Ja dat dus. :') Ze moesten doordat er een stuk sleutelbeen in mijn long zat (don't ask how!!!) mij helemaal openmaken.

JPTinkers

Berichten: 3571
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:56

denk idd ook dat het met een zenuw te maken heeft

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 23:57

ik heb even een foto van internet afgeplukt en aangegeven waar ik geen gevoel heb.

Afbeelding

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:57

dat kan nog wel eventjes duren.. :)
mijn been is ongeveer een 3? jaar verdoofd geweest, en voel nu wel weer dingen.

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden


Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:58

KoudbloedKim schreef:
Het kan heel goed zijn dat er door de wond een paar zenuwen door zijn gegaan.
Als dat bij jou het geval is, is de kans klein dat je het gevoel nog echt terug krijgt.
Ik ben ook een keer door glas gevallen en daarbij was mijn slagader geraakt.
Nog steeds heb ik een soort verdoofd, tintelend gevoel, met name als ik eraan kom of er zachtjes op druk.
Het voelt een beetje alsof dat deel 'slaapt'.

Wat jij beschrijft is wel een groter deel en dat kan niet meer zijn van de verdoving zelf.
Ik zou toch even langs de huisarts gaan voor de zekerheid. :j


Je dove gevoel heb je in jouw geval niet van het doorsnijden van een slagader, dan is er ook
een zenuw geraakt...

Ik denk idd ook dat het niet door je hechtingen komt, maar dat je met het glas een (of meerdere zenuwen) geraakt hebt. Als dat echt dwarsdoor is, dan is de prognose niet zo goed. Ik zou ook even naar de huisarts gaan met deze vraag.

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:58

Juulxx schreef:
ik heb even een foto van internet afgeplukt en aangegeven waar ik geen gevoel heb.

[ Afbeelding ]



Waar zit je wond?

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 23:59

en hier waar de snede zit die is gehecht..
Afbeelding

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Sinds kort een hechting, maar me huid is verdooft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:00

En geen krachtsverlies in je hand?

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: Sinds kort een hechting, maar me huid is verdooft..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 00:02

Ja me duim is een beetje zwakker.. de rest van me vingers doen het nog goed:P

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Sinds kort een hechting, maar me huid is verdooft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:03

Lijkt mij dat de radialis-zenuw, of een aftakking daarvan geraakt is. Lijkt mij voer voor huisarts en eventueel neuroloog. Zou ik wel even mee heen gaan.

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: Sinds kort een hechting, maar me huid is verdooft..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 00:05

Oke dankje! dan moet ik dat morgen idd maar even gaan regelen..

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Sinds kort een hechting, maar me huid is verdooft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:06

+:)+ geen dank! Succes ermee!

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:08

Ik heb ook een doof gevoel bij mijn knie door een kijk operatie. Huidzenuw geraakt blijkbaar. Gevoel is wel iets terug gekomen. Aangezien het bij jou zo'n groot stuk betreft en je ook minder kracht hebt in een vinger zou ik toch even langs de huisarts gaan. Succes en beterschap.

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:09

rindin schreef:
Je dove gevoel heb je in jouw geval niet van het doorsnijden van een slagader, dan is er ook
een zenuw geraakt...
Dat is inderdaad het geval, sorry als dat niet duidelijk over is gekomen. :)

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:09

Na mijn 1e keizersnede heeft het zeker 2 jaar geduurd voordat ik weer een 'normaal' gevoel in de buikstreek tussen de wond en mijn navel had.
Nu na mijn 2e keizersnede (9 maand geleden) is dezelfde plek niet geheel gevoelloos maar heeft wel zo'n vaag tintelend en 'watterig' gevoel.

Natuurlijk is er bij zo'n keizersnede heel wat aan (spier en) zenuw doorgesneden en daar gaat gewoon een hele tijd overheen voordat die weer hersteld zijn.

Maar mocht je teveel twijfelen en stressen: gewoon morgen even contact opnemen met je huisarts of de arts/zkh die je wond gehecht heeft :)

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:10

Daar loopt de zenuw die onder andere de beweging van je duim bepaalt en idd het gevoel van je arm.
Ik heb vier jaar geleden een ongeluk gehad met glas, bij mij is de zenuw gehecht (onderdeel van grote spoedoperatie, dus wel anders dan bij jou vermoed ik) en dat heeft er voor gezorgd dat ik een groot gedeelte van mijn gevoel terug heb gekregen. Alleen heb ik nog steeds wel veel last van een zwaar gevoel in mijn hand, hiervoor krijg ik de 30e een EMG bij de neuroloog om te kijken of de zenuw evt nog bekneld zit. Mijn wond zat wel hoger in de elleboog.

Ik weet niet hoe diep je wond was, maar hou het iig goed in de gaten, zeker wat betreft je duim. Gevoelloosheid kan sowieso in het begin nog wel wat aanhouden, maar als de zenuw echt door is zal het vermoedelijk niet meer terug komen. Een zenuw kan tot een jaar na dato nog watherstellen, maar op dat punt blijft het dan meestal ook wel hangen.
Flinke jaap had je in ieder geval! Hopelijkblijkt het uiteindelijk mee te vallen en hou je er niksaan over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:17

eenitraM schreef:
Ja dat dus. :') Ze moesten doordat er een stuk sleutelbeen in mijn long zat (don't ask how!!!) mij helemaal openmaken.

Bij mij zaten de stukken in mijn spieren ingekapseld :(

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:17

Klinkt als een geraakte zenuw. Mijn vriend heeft vorige week zijn vel van zijn pink tot aan het bot eraf gesneden bij het open maken van een ananasblikje en sindsdien ook geen gevoel meer vanaf de wond naar zijn vingertopje. Arts zij dat de kans groot was een zenuw geraakt te hebben. Nu gaat het waarschijnlijk om een hele andere en grotere wond maar denk dat het wel het zelfde effect kan hebben.

Succes ermee en zou het idd ook nog even navragen bij een arts voor de zekerheid. Verder sterkte natuurlijk en dat het maar snel goed mag komen.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: Sinds kort een hechting, maar me huid is verdooft..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 00:30

Nou ik gaat morgen ochtend vroeg opstaan om even langs de dokter te kunnen;)
ben heel benieuwd wat die ervan gaat zeggen.. Ik moet zeggen tot ik het best eng vind...
als ik de gedachte door me hoofd krijg daar nooit meer iets te kunnen voelen..

Maar laten we hopen op goed nieuws..

Ik laat morgen weten wat de dokter heeft gezegd!

Bedankt allemaal! +:)+ :)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Danache, GoogleAdsense, SemrushBot en 99 bezoekers