Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 23:53

Ow ik moet dit even van me afschrijven....
Sinds 3maanden heb ik mijn paarden aan huis staan.
Ik ben heel blij en vindt het heerlijk!

Nu hoor ik regelmatig dat mijn paarden teveel hooi krijgen...
Pff ik word er zo moe van.
Ze krijgen niet teveel, maar hebben wel constant wat te knabbelen.
Ik probeer steeds uit te leggen dat een paard eigenlijk de hele dag ruwvoer moet hebben.
Doe ik niet meer, ben er klaar mee.
Mijn paarden staan lekker in de paddock hun hooi te eten en op stal ligt genoeg te knabbelen.
Begrijp echt niet dat mensen ( vaak ook paardeneigenaren) zich daar mee bemoeien!

Zo ik ben het kwijt :o

If there are no horses in heaven.....im not going.....


Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:00

Lastig maar dat zal je altijd houden met paarden eigenaren. Iedereen weet het altijd beter

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Niobe

Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:03

Hmmm..
Als ruiter rijd ik volgens een stalgenoot te streng, volgens mijn 2 instructeurs veel te vriendelijk. Toen ik bestuurslid was van de vereniging was er bar weinig wat ik goed kon doen. Als jurylid heb ik laatst te horen gekregen dat ik op een bepaalde wedstrijd teveel winstpunten heb uitgegeven. Nooit geweten dat er een richtlijn was :')
De een zegt dat ik mijn paard moet scheren, een ander zegt "ab-so-luut niet." en dat ik mijn paard moet verpakken in dikke dekens en de haren uit moet laten zweten. (ga ik overigens beide niet doen en dat laatste al zeker niet, niet mijn ding..)
Pfffoe waar moet ik eindigen. :')

Heerlijk dat je je paarden aan huis hebt staan en dat je ze geeft wat ze nodig hebben! Het is best lastig die goedbedoelde commentaren te negeren, maar hou in je achterhoofd dat jij doet wat je het beste vindt voor jóuw paarden. Als zij dat niet willen snappen is dat hun probleem..

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 00:10

Dankje..... Altijd en eeuwig dat commentaar.gek werd ik ervan.
Maar mijn paarden hebben wel de hele dag en nacht hooi.
Ik voer wat ik denk dat ze nodig hebben en wat ik her en der gelezen heb.
Ik probeer ze zoveel mogelijk ' paard te laten zijn.
En ja daar hoort bijna de hele dag eten bij.

@niobe, vreselijk al dat commentaar hè... Zelfs als je bestuurslid bent...
Ben je dat nu nog?

If there are no horses in heaven.....im not going.....

Niobe

Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:19

Ja vervelend kan dat zijn hè?! Soms heb ik het idee dat het typisch iets van de paardenwereld is! Maar ik heb nooit in een andere sport/dierenwereld gezeten, dus misschien is dat wel helemaal niet waar := Misschien is het wel gewoon mens-eigen :P

Maar nee, bestuurslid ben ik niet meer. Ben gestopt wegens ernstig tijdsgebrek en het speelde wel mee dat ik er veel tijd in stak, maar geen vriendelijk woord voor terugkreeg. Dan is de koek wel snel op. Daarin heb ik gewoon voor mezelf moeten kiezen. Andere dingen moesten prioriteit krijgen, zoals werken, mijn paard, familie en mijn vriend natuurlijk. Plus dat organiseren etc toch niet in mijn straatje bleek te liggen. Het was ook gewoon mijn ding niet...

Met jureren ligt dat dan weer anders, vind ik bijvoorbeeld. Ik vind dat zo prachtig om te doen. Dan neem ik het commentaar wel op de koop toe. Daarin vind ik het weer een leuke uitdaging om negativiteit om een protocol bijvoorbeeld om te kunnen zetten naar begrip. Lukt niet altijd, omdat ik niet alle deelnemers spreek helaas. Of juist het voor te zijn door kort maar krachtig uitleg onderaan het protocol te schrijven.
Plus dat je dat een dagdeel doet en verder niet mee naar huis hoeft te nemen ;) op wat leermomenten na dan.

Niobe

Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:25

Oh ja en als ik het zou kunnen, zou ik het hetzelfde doen als jij waarschijnlijk :)
Had je ze eerst op een pensionstal staan of iets dergelijks?

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 13:39

Niobe schreef:
Oh ja en als ik het zou kunnen, zou ik het hetzelfde doen als jij waarschijnlijk :)
Had je ze eerst op een pensionstal staan of iets dergelijks?

Eerst inderdaad op een pensionstal, toen was ik blij dat ik van het gezeur af was...

Ach ja laat maar kletsen, het zijn mijn paarden...
Al ga ik ermee naar het circus , is mijn keuze toch? *\o/*

If there are no horses in heaven.....im not going.....


KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:54

Dat probleem heb je inderdaad met paardeneigenaren, iedereen weet het altijd beter. Mijn paarden krijgen ook onbeperkt hooi in de vorm van een hooiruif waar zo'n 80 kilo per keer in kan en daar doen ze dan 2 à 3 dagen mee. Wordt niet gewaardeerd want het hooi ziet er niet smakelijk genoeg uit. :Y)

Trek je er niks van aan joh! Al zou je je paarden op suikerklontjes-dieet zetten, jou paarden, jou keuze!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:59

Je moet vooral doen wat jij denkt en vind dat goed is voor je paarden.
Jij kent je paarden het beste. Niemand heeft wat te zeggen over wat jij met je eigen paarden moet doen dus lekker laten kletsen. Dit soort dingen houd je toch altijd.. ;)

Maar het is wel vervelend inderdaad.
Ik heb een op stal rondlopen die denkt dat ze het recht heeft om mijn paard vol te stoppen en hem trucjes te leren. Daar heb ik afgelopen zondag even heel gauw een halt toe geroepen.
Ze leerde hem gewoon te schrapen bijvoorbeeld. Iets wat ik er juist met heel veel moeite uit probeer te krijgen! Was mij nooit wat gevraagd en een ander hoeft mij niet te vertellen wat ik met mijn paard moet doen of wat goed is voor mijn paard.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:02

Achja, helaas wil iedereen zich tegenwoordig overal mee bemoeien. Ik kan er vooral niet tegen wanneer mensen gaan zeuren wanneer ik een pak vlas in mijn stal gooi en al het rode eruit haal.. Sorry hoor het sopt en is vies dus gooi ik er een nieuw pak vlas in, logisch toch? Ik slaap ook niet in een vies bed! :') Mijn paard, mijn beslissingen. Maar goed, als ik hun stal bekijk is het echt het tegenovergestelde van mijn stal. Ik negeer het gewoon en trek er niks van aan. :D

Gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Iedereen doet het weer anders! ;)

"Learn to travel, travel to learn."

hannah2312

Berichten: 153
Geregistreerd: 07-05-13
Woonplaats: Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:05

KimD schreef:
Dat probleem heb je inderdaad met paardeneigenaren, iedereen weet het altijd beter. Mijn paarden krijgen ook onbeperkt hooi in de vorm van een hooiruif waar zo'n 80 kilo per keer in kan en daar doen ze dan 2 à 3 dagen mee. Wordt niet gewaardeerd want het hooi ziet er niet smakelijk genoeg uit. :Y)

Trek je er niks van aan joh! Al zou je je paarden op suikerklontjes-dieet zetten, jou paarden, jou keuze!


Suikerklontjes-dieet :')

Maar commentaar blijf je did altijd houden denk ik... Iedereen weet het altijd beter, heel vervelend. Vaak wel goed bedoeld natuurlijk. Altijd blijven doen wat jij denkt dat het beste is, het zijn jouw paarden!!

We're the ones who never grow out of the horse phase.

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:23

Voor jou is het de beste manier. Hoeft voor een ander niet.
Mijn pa zit ook altijd dat het anders moet (hij heeft ook paarden), maar mijn paarden staan al een tijd zo en vermaken zich prima!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

senna21

Berichten: 11808
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:26

Welkom in de wereld van de Bokt-weters. :P
Een cultuur waar mondigheid (in NL) hoog in het vaandel staat, heeft ook zo z'n keerzijde.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:28

Haha ik vrees dat dat inderdaad een beetje eigen is aan paardenmensen. Die weten het altijd beter dan een ander. :D

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 21:25

esmeerambo schreef:
Achja, helaas wil iedereen zich tegenwoordig overal mee bemoeien. Ik kan er vooral niet tegen wanneer mensen gaan zeuren wanneer ik een pak vlas in mijn stal gooi en al het rode eruit haal.. Sorry hoor het sopt en is vies dus gooi ik er een nieuw pak vlas in, logisch toch? Ik slaap ook niet in een vies bed! :') Mijn paard, mijn beslissingen. Maar goed, als ik hun stal bekijk is het echt het tegenovergestelde van mijn stal. Ik negeer het gewoon en trek er niks van aan. :D

Gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Iedereen doet het weer anders! ;)



Dat hoor ik dus ook van iemand bij mij op visite was....hoeveel vlas ik in de week gebruikte.
Ik zei zoveel als nodig is ze moeten wel droog staan.zegt ze jij bent gek.is toch veel te duur?
Zucht.......

If there are no horses in heaven.....im not going.....


rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:08

byjou1983 schreef:
esmeerambo schreef:
Achja, helaas wil iedereen zich tegenwoordig overal mee bemoeien. Ik kan er vooral niet tegen wanneer mensen gaan zeuren wanneer ik een pak vlas in mijn stal gooi en al het rode eruit haal.. Sorry hoor het sopt en is vies dus gooi ik er een nieuw pak vlas in, logisch toch? Ik slaap ook niet in een vies bed! :') Mijn paard, mijn beslissingen. Maar goed, als ik hun stal bekijk is het echt het tegenovergestelde van mijn stal. Ik negeer het gewoon en trek er niks van aan. :D

Gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Iedereen doet het weer anders! ;)



Dat hoor ik dus ook van iemand bij mij op visite was....hoeveel vlas ik in de week gebruikte.
Ik zei zoveel als nodig is ze moeten wel droog staan.zegt ze jij bent gek.is toch veel te duur?
Zucht.......


pfff.. Ik doe gewoon wat ik denk dat goed is, soms een beetje te, maar ik kan me er niet zo druk om maken wat mensen van mijn stal vinden..

"Learn to travel, travel to learn."

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:12

Gelukkig geen last van :) wel van wandelaars die het in het voorjaar o zo zielig vinden dat de paarden niet op de volle weide staan :')

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:16

Whaha, TS, al die mensen die dat tegen je zeggen dat ze te veel krijgen, ik mag hopen dat de paarden geen anerexia paarden zijn van die mensen :=

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 00:40

puppy1128 schreef:
Whaha, TS, al die mensen die dat tegen je zeggen dat ze te veel krijgen, ik mag hopen dat de paarden geen anerexia paarden zijn van die mensen :=


En zo is het maar net! Mijne hebben de hele dag hooi, goed krachtvoer, altijd een droge stal en staan de hele dag in de paddock en als het weer het toelaat op de wei.
Goh wat zorg ik toch slecht voor mijn paarden.

-O-

Volgende die iets zegt, dan zeg ik: niemand vroeg jou iets.... _/-\o_

If there are no horses in heaven.....im not going.....

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 00:41

vuurneon schreef:
Gelukkig geen last van :) wel van wandelaars die het in het voorjaar o zo zielig vinden dat de paarden niet op de volle weide staan :')



Pff.... Lekker laten doen.....

If there are no horses in heaven.....im not going.....

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:44

TS, nouja zijn je paarden te dik zou ik me kunnen voorstellen dat je denkt dat je ze te veel geeft ofzo... Maar neem aan dat die van jou niet te dik zijn? :')

saskia80
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:50

Dat hoor ik dus ook van iemand bij mij op visite was....hoeveel vlas ik in de week gebruikte.
Ik zei zoveel als nodig is ze moeten wel droog staan.zegt ze jij bent gek.is toch veel te duur?
Zucht.......[/quote]


ik word altijd zo droevig van dat soort opmerkingen!!
je hebt toch geen paard gekocht om te bezuinigen(lukt zowiezo niet met een eigen paard)

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:55

omdat dat in de aard van de mens zit :)) :)) lekker overal mee bemoeien en alles meeluisteren zodat je je er mee kan bemoeien. Omdat je het beter weet, bemoei je je er meestal mee :Y)

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Waarom bemoeit iedereen zich toch altijd met alles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 01:00

Omdat de beste stuurlui aan wal staan :j

Enjoy the little things in life.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Bernadth99, Bytespider, Cjuan, Fly_high, Maartje_M, MyWishMax, Pantykous, xRooss, Zinzi_jewel en 121 bezoekers