Koppig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sara_Lexie

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: België

Koppig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 21:32

Mijn vriendin verzorgt sinds vorige week een paard, maar het is zo'n koppig beest! Als je hem longeert wil hij geen stap vooruit zetten zelfs niet met de zweep. Weten jullie iets om hem te motiveren ofzo? Zijn baas heeft hem nooit echt goed verzorgt maar hij was ook niet verwaarloosd hij is dus ook nooit opgevoed. Weten jullie iets?


kiara_xxx

Berichten: 250
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: België

Re: Koppig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:33

weet je zeker dat hij koppig is ? misschen begrijpt hij het niet :) als je zegt dat hij niet opgevoed is is dat volgens mij normaal, dat was bij mijn paardje toch zo

Sara_Lexie

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: België

Re: Koppig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 21:38

Mss wa heb jij dan gedaan?

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:43

Dat paard test haar waarschijnlijk uit en dat is vrij normaal. Weten jullie hoe jullie de juiste hulpen kunt geven om hem te longeren? Misschien snapt hij jullie ook niet. En vooral geduld hebben en niet boos worden.

Wat ik doe is opnieuw blijven proberen zonder boos te worden en dan pas stoppen als ze doet wat ik vraag en zodra ze doet wat ik vraag stoppen en belonen en positief afsluiten.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Sara_Lexie

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: België

Re: Koppig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 21:46

Hoe moete we dan zorge da hij gwn een toertje stapt?

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:47

Dat zeg ik toch al?

Een paard die de hulpen niet snapt loopt ook geen 'toertje' begin eerst eens vanaf het begin. Laten stappen en als die dat doet stoppen en positief afsluiten zodat je de volgende keer het nog eens probeert en naderhand een drafje en ga zo maar door maar zorg wel dat je positief afsluit.

Misschien heb je hier iets aan?
http://www.paardenbegrijpen.nl/rechtrichten/longeren/
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 17-12-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar


Sara_Lexie

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: België

Re: Koppig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 21:48

Okey k zal t probere

Sara_Lexie

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: België

Re: Koppig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 21:52

Heel erg bedankt k heb hier egt iets aan! bedankt

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:38

Klinkt alsof jullie het longeren nog niet helemaal onder de knie hebben. Jullie lichaamstaal geeft namelijk ook aanwijzingen en waarschijnlijk blokkeren jullie met jullie lichaamstaal de voortgang van het paard. Het dier is hoe dan ook niet koppig, maar snapt duidelijk niet wat jullie van hem willen. Mijn advies is om een paar longeerlesjes te nemen voordat jullie met dit dier verder gaan. Een zweep is een verlenging van je arm waarmee je een aanwijzing geeft, zonder dat je het dier hoeft aan te raken bijvoorbeeld. Als jullie het dier hiermee vooruit willen slaan, dan heb je het niet helemaal goed begrepen en zorg je juist voor wantrouwen van zijn kant.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Koppig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:42

In mijn idee ben je te snel gegaan als je paard werkelijk geen stap zet aan de longe.
Dit is misschien niet puur koppigheid maar misschien onwetendheid, of eenkennigheid.
Misschien kent ie het gewoon niet?
Of het dier heeft niet de wil om te werken voor je vriendin. Bij sommige dieren moet je respect verdienen en dat doe je door onvoorwaardelijke liefde, aandacht en respect te tonen naar een dier maar wel te laten zien dat jij de baas bent. Dat doe je met je houding, stem, en gehele attitude.
Sta voor je normen en waarden. Als je met de zweep echt moet gaan slaan(denk eraan: ik stel niet dat dit nu gedaan wordt) ben je niet juist bezig. Je moet ervoor zorgen dat het dier zijn best wil doen voor jou. Ga eerst rustig wandelen, poetsen, losgooien in de bak. Vrijheidsdressuur met beloningen.
en ga daarna aan de hand wandelen met de longeerlijn.. stapje voor stapje kun je dan opbouwen.

PM1
Berichten: 78
Geregistreerd: 11-10-13

Re: Koppig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:27

Rustig bij het begin beginnen, laat het paard eerst eens aan jullie wennen. Lekker poetsen, wandelen, de basis. Zorg dat hij op die momenten al respect voor jullie heeft, jullie leert kennen en dan pas longeren. Dan duidelijk zijn in de hulpen, er kan ook 1 van jullie naast hem lopen, terwijl de ander in het midden staat. Goed belonen als hij doet wat je wilt.

jipsielove
Berichten: 55
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:48

misschien kent hij het longeren niet?

Lena <3
you´re my everything


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MissMarije en 43 bezoekers