Mensen gezocht die mijn droom leven (Fotografie project)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
em_papillon

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Lisse

Mensen gezocht die mijn droom leven (Fotografie project)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 21:14

Hallo lieve bokkers!

Ik zit nu in het tweede jaar fotografie van de kunstacademie in Rotterdam (willem de kooning academie).

Voor een opdracht heb ik een concept bedacht waarin ik mensen wil ontmoeten die het leven hebben wat ik graag in de toekomst zou willen. Dit omdat ik me veel zorgen maak over hoe ik mijn dromen moet bereiken en of het wel gaat zijn zoals ik hoop.

Ik zoek 3 verschillende mensen die zo leven en alle drie ga ik op een andere manier vastleggen. Van de ene wil ik een autonome film maken met beelden van wat ik mooi vind en de sfeer overbrengen waar ik zo van zou genieten. Van de tweede wil ik analoge kleuren foto's maken en de derde documentaire zwart wit foto's.
Ik wil de voor en na delen van dit leven vastleggen en te weten komen hoe je/jullie deze droom voor elkaar hebben gekregen. Je hoeft niet persé herkenbaar in beeld, ik vind het juist leuk om details te nemen.

Dan nu even stapgewijs hoe mijn droom leven eruit zou zien!

- In een relatie, samen wonend, zonder kinderen
- Een vrijstaande woning/boerderij
- Paarden aan huis
- Een hond
- Andere boerderij dieren zoals kippen, koeien, schapen
- Een groentetuin, stukje zelfvoorzienend
- Een 'normale' baan naast het zorgen voor de dieren

of

- Verwaarloosde dieren revalideren en opknappen en herplaatsen in combinatie met al het bovenstaande of zonder baan.


Ik gok dat op bokt dit soort mensen wel te vinden zijn!

Ik hoop heel heel heel erg dat iemand het leuk zou vinden als ik een middagje kom fotograferen!

Als je niet volledig aan het bovenstaande voldoet, bijvoorbeeld één puntje niet, graag toch reageren :D
Ben heel erg benieuwd wie ik ga ontmoeten die mijn droom leeft!

Groetjes Emma

deflin

Berichten: 2252
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: dicht bij mijn paardjes

Re: Mensen gezocht die mijn droom leven (Fotografie project)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:17

Voldoe niet aan 2 van je punten. Heb geen geen boerderij dieren, maar 8 katten. En heb geen groentetuin;)

Verder heb ik alles wat mijn hartje begeert

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Mensen gezocht die mijn droom leven (Fotografie project)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:23

ik ben momenteel bezig deze droom helemaal compleet te maken. Ik woon vrij (twee onder één kap woning maar met 3200 m2. Paardje staat thuis, goede baan, leuke vriend en twee hondjes.) Wij hebben vorig jaar ons huis gekocht maar zijn alles buiten nog aan het opknappen. Maar om eerlijk te zijn heb ik al het gevoel mijn droom waar te hebben gemaakt, kan alleen nog maar beter en mooier worden.

em_papillon

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Lisse

Re: Mensen gezocht die mijn droom leven (Fotografie project)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 11:50

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik heb jullie een PB gestuurd :)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:57

Ik leef mijn droom en die lijkt heel sterk op jouw droom A.
Alleen heb ik wel een kind erbij.
Voor de rest woon ik buiten, heb ik paarden aan huis, honden, katten, schapen, kippen. Fruitbomen in de tuin en zomers sla/tomaten/etc van eigen tuin. Zonnepanelen voor de energie.
Wij hebben 2 eigen bedrijven (parketvloeren leverancier en secretariaatsservice), naast de verzorging van de dieren.
En ik ben er heel happy mee. ik wil dan ook niet met je ruilen :D

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:48

Hoi ik heb het volgende:

- In een relatie, getrouwd met 2 kids (dat wel)
- Een vrijstaande woning die te koop staat/ en een boerderij waar we het huis aan het bouwen zijn
- Paarden aan huis (2 shets op de boerderij, mijn paarden aan huis bij mijn zus 1 km verderop)
- Een hond
- Andere boerderij dieren zoals kippen, geiten, schaap, varkentjes
- Een groentetuin, stukje zelfvoorzienend ik heb een broeikas
- Een 'normale' baan naast het zorgen voor de dieren. ik werk in de zorg met gehandicapten daarnaast hebben we een bouwbedrijf en een verhuurbedrijf in toercaravans

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Re: Mensen gezocht die mijn droom leven (Fotografie project)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:18

Ik denk dat ik wel redelijk voldoe aan je eerste beschrijving.

Ik woon samen met mijn vriend en vader op een boerderij (2 huizen in een) (nog geen kinderen, maar staat wel op de planning voor volgend jaar).
We hebben hier 2 paarden (waaronder een trekpaard) en veel boerderijdieren (geiten, kippen enz).
Ik heb naast het huis een moestuin van ongeveer 120 m2 liggen, maar daar staat op het moment alleen maar prei en kruiden in, omdat de moestuin alweer 'winterklaar' is gemaakt.
We hebben 3 honden en 4 katten.
Ik heb alleen sinds augustus geen gewone baan meer, maar doe nog wel vrijwilligerswerk. Ook doe ik in een van de schuren oude meubels opknappen en handel ik veel op marktplaats. Mijn vriend is zzp'er.

We hebben dit jaar een paddock aan laten leggen, het hekwerk vernieuwd en er moeten nog wat dingen gebeuren. Op het moment is daarom ook een deel van de tuin nogal modderig (door alle landbouwmachines die er over heen zijn gereden), pas als het een keer goed heeft gevroren kunnen we met dat deel verder (we zitten in de klei).