Konijn (ram) al 2 keer ontsnapt maar gelukkig terug, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Larissa___

Berichten: 313
Geregistreerd: 19-10-08

Konijn (ram) al 2 keer ontsnapt maar gelukkig terug, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 16:58

Hoi bokkers!

Bij mijn vader thuis hebben wij sinds mei een thrianta konijn, Kees!
Hij is nog geen jaar oud (01-03-13).

Kees is een super lief en sociaal konijn, rent altijd achter je aan en houd ervan om lekker geaaid te worden. Hij heeft een hok met daaraan een ren op het gras, en als er iemand thuis is mag hij er uit en heeft hij de helft van de tuin tot zijn beschikking (afgezet met een hekje van ongeveer een halve meter hoog). Helaas kan hij niet door heel de tuin lopen omdat mijn vader en zijn vriendin gekozen hebben voor een schutting van houten spijlen, met tussen elke spijl een ruimte waar precies een konijntje doorheen kan..

Vanaf mei tot begin december is t goed gegaan en bleef kees netjes achter het hekje (halve meter hoog) , totdat ik sochtends een keer een berichtje van mijn vader kreeg dat hij was ontsnapt, gelukkig zat hij toen bij de buren, maar toch, wel over het hekje gesprongen en ja dan is het makkelijk om door de houten paaltjes door te glippen! Daarna heeft mijn vader daar gaas tegenaan geniet zodat ie niet meer door die ruimtes heen kon.

Maar helaas, ook dat heeft niet geholpen want gister is hij weer ontsnapt, waarschijnlijk onder de poort doorgekropen, dit keer was ie goed kwijt en hebben we hem teruggevonden via het asiel (als vermist opgegeven). Hij zat ongeveer 3 a 4 straten verderop bij een mevrouw in de tuin bij haar konijnenhok..

Ik weet dat konijntjes liever niet alleen zitten, dus mij lijkt het beter dat kees een vriendje of vriendinnetje krijgt, want het lijkt erop dat hij daar naar opzoek gaat.

Mijn vader heeft zoiets van ja ons vorige konijntje heeft ook altijd alleen gezeten en wil kees dus eerst laten castreren om te kijken of dat helpt, en zo niet dan wil ie pas op zoek naar een konijntje voor erbij..

Zijn er toevallig bokkers die hier ervaring mee hebben / tips hebben?

Bedankt voor het lezen :)

http://www.larissaeikenhout.nl *-:) | info@larissaeikenhout.nl | FB: Larissa Eikenhout | Instagram: @larissaeikenhout



Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Konijn (ram) al 2 keer ontsnapt maar gelukkig terug, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:34

Ik denk dat hij wel graag een vriendinnetje wil. Maar daarvoor moet die eerst gecastreerd worden en na castratie moet hij nog 2 weken alleen blijven (zijn nog 2 weken vruchtbaar).

Je vader zal ook niet de hele dag bij hem bij de kooi zitten, dus hij zal zich eenzaam voelen en gaat opzoek naar wat gezelschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:36

Laten castreren en er een vriendinnetje er bij. Konijnen zijn groepsdiertjes, samen slapen, tegen elkaar aan liggen, elkaar wassen en nog veel meer. Verder is een hekje van een halve meter niet voldoende. Al ze willen gaan ze ook over een dikke meter (hier althans wel). Als ze het naar hun zin hebben, ontsnappen ze vaak ook helemaal niet.
Je kan laten castreren en alleen houden, maar ook dan is het probleem niet verholpen en is het gewoon sneu om dat diertje alleen te houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celiien, GrapeshotBot, IASCrawler, leenleen11, Lestria, Pieneappel en 69 bezoekers