Door studeren, maar wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Door studeren, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 16:06

Wat een drama is dat toch he. Verder studeren.
Dit jaar heb ik mijn MBO 4 diploma behaald (event management).
Mijn eerste idee was hierin verder te gaan bij het NHTV in Breda. Echter toen ik een meeloopdag deed werd mij duidelijk dat deze opleiding veel te erg om mijn MBO 4 opleiding leek en het leek mij hierdoor niet verstandig hieraan te beginnen. Was bang dat ik mijn motivatie dan snel kwijt zou raken omdat ik veel van de theorie al ken.

Ik heb besloten een tussen jaar te nemen en na de zomer van 2014 weer verder te gaan studeren. Echter is de tijd nu gaan dringen en heb ik nog steeds geen enkel idee wat ik wil gaan doen. Toch verder in de vrij-tijd en evenementen wereld of kiezen voor iets totaal anders?
De dingen die tot nu toe door mijn hoofd zijn gegaan zijn:

- Pabo (leraar basisonderwijs)
- Iets met sport
- Media en entertainment
- Werkzaam in de vrijetijds sector

Wat het nog lastiger maakt is dat ik graag deeltijd wil gaan studeren. Als dit echt niet zou kunnen bij een opleiding die me erg leuk lijkt, dan maar niet maar dat is wel het plan voor nu.

Hebben jullie misschien tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Weten jullie sites voor studiekeuzetesten die jullie ook verder hebben geholpen? Wat studeren jullie, waar en hoe bevalt het? (mag ook iets totaal anders zijn) Ik ben blij met alle reacties want de dingen die ik leuk vind zijn zo breed en heb het gevoel dat ik van de helft niet weet dat het bestaat en dat vind ik nogal jammer.

Alvast bedankt!

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Door studeren, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:54

Leisure management misschien? Of had je daarmee meegelopen op de NHTV?

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 18:34

Warboel schreef:
Leisure management misschien? Of had je daarmee meegelopen op de NHTV?


Ja volgens mij was dat de opleiding bij het NHTV waar ik ben wezen meelopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:23

De HALO, MEM, pedagogiek, communicatie?

Pabo is leuk, moet wel je passie zijn. Niet alleen 'ik vind kinderen leuk' nee 'ik vind het gaaf.om kinderen iets te leren en te laten ontwikkelen'.

Dat er nu nauwelijks banen.in zijn, moet je niet naar kijken.. kan over 4 jaar anders zijn.

Edit: veel opleidingen kunnen deeltijd gevolgd worden, alleen soms moet je een baan in die sector hebben van de gekozen opleiding.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Door studeren, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:57

Hoewel het geen deeltijd opleiding is, kan ik je Media, Informatie en Communicatie erg aanraden. Ik volg het nu zelf bij Saxion in Enschede, en het is echt zó leuk! Wel heel erg breed, dus het eerste jaar krijg je van alles (Marketing, communicatie, photoshop, schrijven, nederlands, economie ect.), maar in het tweede jaar kan je een richting kiezen. Zo leer je dus uiteindelijk echt voor wat jij wilt. In Amsterdam wordt de opleiding ook gegeven, maar wel op een andere manier. Dus daar kan ik niet veel over zeggen. Maar MIC in Enschede is echt wel een aanrader.