Ervaring cortison injectie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
amandananana

Berichten: 4110
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Ervaring cortison injectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 20:17

Hoi,
Ik heb sinds ongeveer twee maanden een pees- en slijmbeursontsteking in mijn rechterschouder, en sinds vorige week is nu mijn andere schouder ook ontstoken. Ik verga van de pijn en moet de hele week stagelopen dus het komt zeer slecht uit..
Ik ben een cortison injectie aan het overwegen. Zijn er bokkers die hier goede/slechte ervaringen mee hebben en deze met mij willen delen? :)


Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:41

Heftig hoor! Mocht je er voor kiezen laat het dan niet door je huisarts doen maar in het ziekenhuis en zorg ervoor dat er gecontroleerd wordt dat er goed geprikt wordt.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Re: Ervaring cortison injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:47

Mijn moeder heeft toevallig deze week haar cortison injectie gehaald. In het ziekenhuis en het zou gaan om 1 prik. Het zijn er uiteindelijk 6 geworden. ( de arts zei zelfs.. als je van te voren had geweten dat het er meer dan 1 waren dan was je niet gekomen) Het doet erg veel zeer.. niet om je te ontmoedigen hoor :P

Het heeft mijn moeder de afgelopen jaren wel goed geholpen en ook nu voelt ze al verschil in een paar dagen. Dus de pijn bij het prikken is het haar wel waard.. alleen op het moment zelf kon ze de prikkende arts wel schieten.

It's not about the path you choose, but about the way you're walking on them...

monica08
Berichten: 4717
Geregistreerd: 02-02-07

Re: Ervaring cortison injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:22

Ik heb vorig jaar meende ik een injectie gehad in m'n schouder voor slijmbeursontsteking. Geen pretje inderdaad, maar wel de kortste klap waarbij je vrij snel van je pijn verlost bent en je ding weer kan doen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Ervaring cortison injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:25

Mijn man heeft een paar jaar terug een cortison injectie gehad vanwege een slijmbeursonsteking.
2 injecties met 2 maanden ertussen en fysiotherapie erbij.

Daarna was de slijmbeursontsteking over.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

mienmien

Berichten: 920
Geregistreerd: 13-01-04

Re: Ervaring cortison injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:28

Ik heb in mei een injectie gehad omdat ik een slijnmbeursontsteking had in mijn rechter schouder. Wat een opluchting!!! De prik viel me 200% mee, (door de huisarts gezet) ik voelde mijn schouder elk uur steeds beter! worden.. en dus minder pijn.!!

Morris
Animal Magnitism

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:30

Voor diegenen die hier hard roepen dat het veel zeer doet:
Dat is per persoon verschillend, en dan hangt het ook nog af van waar ze prikken en hoe.
Persoonlijke ervaringen snap ik, maar niet elke cortisone injectie is zo pijnlijk.

Ik heb er inmiddels ook ervaring mee, en de eerste paar dagen kunnen zeker wat minder tof zijn, maar zeker niet vervelender dan waar je nu mee kampt vermoed ik zo. En daarna zul je, als hij effectief is gezet, heel snel een stijgende lijn gaan zien.
Dus i.m.o. zeker het overwegen waard en gewoon doen.

Bij mij en mijn omgeving is die prik/prikken 9 van de 10x dus geen fluit waard, kwestie van goed ontspannen en zorgen dat hij wordt gezet door een ervaren iemand. Maar again, het hangt ook af van waar ze prikken, en zeker ook van wie het doet. Ziekenhuis is ook niet altijd even prettig om te verkiezen boven een huisarts.

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, maar durf hem wel aan te raden :)

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek


Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:33

Wij hebben erg veel mensen in de familie die dat gehad hebben en allemaal waren ze absoluut niet te spreken over de injecties. De fysio was er ook boos over omdat het weefsel er van kapot gaat op lange termijn.
Wat wel direct hielp bij mijn moeder, oma en tantes was acupunctuur.
Mijn moeder kon al 2 weken niet meer liggen van de pijn, maar na 1 sessie acupunctuur kwam ze weer fluitend naar huis.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ervaring cortison injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:38

Ik heb vorig jaar een injectie gehad voor een acute peesontsteking in mijn schouder.

Heeft nog geen week geholpen. Manuele therapie was voor mij de oplossing.

Maar het belangrijkste is rust! Stage lijkt me sterk af te raden als het lichamelijk werk is.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Re: Ervaring cortison injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:39

Ik heb hem in mijn enkel gehad én er eigenlijk nog spijt van. Ik heb op krukken moetne lopen zoveel pijn deed het, ik viel nog net niet flauw van de pijn :x

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re: Ervaring cortison injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:46

Inderdaad ook allemaal weer onderdeel van waar, wie, gespannen/ontspannen, voortraject etc.

En wat hierboven wordt gezegd is ook wel belangrijk; neem niet zomaar een injectie zonder therapie.
Je hebt die ontsteking voor een reden, en dat is niet omdat je netjes en juist met je schouders omgaat. Dus daar zul je sowieso wat aan moeten doen voor je klakkeloos die spuiten laat zetten.

Maar in sommige gevallen is een injectie wel net even de dealbreker die iemand nodig kan hebben. En de lange termijn gevolgen, daar zijn de meningen ook nog over verdeeld.

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:22

Ik heb m ook een paar keer gehad, voor slijmbeursontsteking in mn schouder.
Lange, dikke naald die er via de achterkant ingespoten werd, deed gruwelijk veel pijn.
Voordeel was dat de pijn snel weg was.

Dat is dus meteen ook het nadeel, want ik deed er natuurlijk al weer veels te snel dingen mee wat eigenlijk helemaal niet mag. Maarja, als je geen pijn meer hebt, is het lastig om dingen te laten die je anders ook doet.

Mede daarom zal ik 'm niet meer nemen. Overigens waren de prikken (pillen ook) voor korte duur, want ik denk dat ik eens in de 1,5 jaar er weer last van heb, dan hangt mn arm ineens uit het niets naast mn lijf en dan kan ik er niets meer mee wat ook wel een paar dagen aanhoudt.

Bij mij was-ie de eerste keer trouwens heel spontaan op komen zetten. Ik was 16, aan het werk in de snackbar, wilde een bord met patat naar een klant brengen en het volgende wat er gebeurde was dat alle patatjes over de grond lagen, mijn baas boos werd omdat hij dacht dat ik het express deed en mijn arm niets meer deed.

♥ Rewrite the Stars ♥

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Ervaring cortison injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:17

Ja heb genoeg ervaring heb al een jaar of 9 minimaal 1 tot 2 x per jaar een forse slijmbeursontsteking in mijn schouder. Normaal hielpen de injecties altijd redelijk de injectie zetten is altijd even pijnlijk maar ik denk altijd ach het is zo weer voorbij. Meestal is de erge pijn meteen even voorbij omdat er in de injectie ook lidocaine zit. Daarna toch nog proberen rust te nemen zodat het ook kan werken.
Helaas dit jaar al 4x een spuit gehad en is de ontsteking nog net zo erg als in het begin dus ik sta nu op de wachtlijst om de slijmbeurs operatief te verwijderen. Hoop heel erg dat dit gaat helpen.
Dus mijn advies laat de spuit zetten neem rust en zoek ook een fysiotherapeut die verstand heeft van schouderklachten.

Sterkte ermee!

Groetjes genja

tootje71

Berichten: 5094
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Ervaring cortison injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:19

4 keer een prik gehad maar voor mij heeft het niet geholpen ...

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:48

Ik heb een keer een spuit gehad ivm een tennisarm, dat werkte niet en een tijdje terug eentje in m'n knie. Die had wel effect, maar onvoldoende, vandaag heb ik een GPS- behandeling gehad.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, DotBot, GGFJ, Polarize, SemrushBot, Silenna en 170 bezoekers