Voor de liefhebber van de PRE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:40

Is er weer het jaarlijkse evenement in Spanje /Sevilla
de Sicab
Voor diegene die niet gaan is het allemaal live te volgens op de site van de sicab
http://www.sicab.tv/

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 19:18

Weer terug van de SICAB , en weer prachtige paarden gezien. Veel reuzen (rond de 1.70) en zeer veel talenten.
1 prachtige zwarte hengst heb ik mogen rijden op het terrein en ring. Zeer bijzondere ervaring, tussen longerende merries, en andere rijdende trainende ruiters.
Afbeelding
Afbeelding
De ruiter was eigenlijk wel toe aan een nieuw zadel (reed met een zaldi new kent van 18 jaar oud ;-) ) en ik heb zaldi gevraagd om de nieuwe zaldi san jorge " Kyra Klass " eens te testen op hem (ook voor mij om eens te proberen)
Zo grappig, gewoon even wisselen op het terrein. Allemaal nieuwsgierige mensen eromheen. Zadel wisselen en gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oh, deze 6 jarige beauty is overigens te koop :D

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:22

:~ wat een mooie bruut.
Simpele optoming.

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 19:26

en toen kwam ik dees tegen!
Zijn bouw zei me al genoeg, die moest wel geweldig bewegen. Pas 6 jaar!
En idd toverde hij een glimlach op mijn gezicht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 19:59

en dan kom je deze 3 jarige reus tegen van al 1.70 (voor het eerst mee op reis)
Wat een prachtige verschijning.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xxxlottie

Berichten: 360
Geregistreerd: 08-06-08
Woonplaats: Aken

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:15

Ik vind die paarden zo mooi he! Jammer dat ze altijd zo duur zijn, ik denk dat het een droom blijft eentje te hebben/rijden :n

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:25

schep ut en je heb ut ;-)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:28

Mooie dieren, maar 1.70m vind ik toch te groot voor dit ras.
Ik mag toch echt hopen dat ze van dit ras geen kastelen gaan maken die meer op een kwpn gaan lijken.

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:33

Eerlijk gezegd ik ook niet hoor.....
enige is, dat ze toch wel met de groei van de mens mee zullen moeten.
die spanjaarden zelf, worden ook al groter.
Zelf vind ik tot 1.65 toch wel heel mooi! (ook met mijn lange stelten)
Overigens vind ik die van 1.70 wel echt een "mannen paard"
deze vond ik tot nu toe wel heel mooi in verhouding (voor zijn 3 jaar al)

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:47

hey wat leuk, ik ben ook net terug! Mooie fotos en wat een ervaring dat je hebt mogen rijden!

Ben woensdag avond even op de beurs geweest en mn ouders meegenomen naar de show, wel leuk maar ik vond het jammer dat het eigenlijk gewoon circus acts waren en niet de PRE in al zn diciplines. Natuurlijk was frederique Pignon wel weer indrukwekkend met zn friezen.
Zaterdag ben ik de hele dag op de beurs geweest, helaas in mn eentje. Mn paarden vriendin met wie ik daar naar toe zou gaan en die toevallig goed spaans spreekt, moest helaas in nederland achterblijven. Door mn gebrek aan Spaans heb ik wel wat gemist voor mn gevoel. En ik werd raar aangekeken als meisje alleen tussen al die trotse spanjaarden en hun familie :-)

Voor iedereen een echte aanraden, Sevilla is een prachtige stad, het eten is goedkoop en het beste wat ik in spanje heb geproefd qua tapas, de mensen zijn vriendelijk en ja het was elke dag 20 c en zonnig :-)
En ryanair vliegt rechtstreeks vanaf weeze en eindhoven (jammer van de 9 uur vertraging door dichte mist op eindhoven op de heenweg)

Jerezano
Berichten: 99
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 04:02

Paard van een vriend heeft gewonnen, 4 jarige ules vdos! Ik wil echt graag volgend jaar gaan maar zit metde paarden. Maar goed een jaar om te plannen. Mooie fotos en wat gaaf daf je mocht rijden!

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 11:03

leuk! Je moet echt ook gaan! Hetzelfde probleem had ik ook altijd. Nu heb ik gelukkig paarden en dierenoppas aan huis ;-) . En is prima gegaan.
welke rubriek was dat?

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 11:18

Lhundol schreef:
hey wat leuk, ik ben ook net terug! Mooie fotos en wat een ervaring dat je hebt mogen rijden!

Ben woensdag avond even op de beurs geweest en mn ouders meegenomen naar de show, wel leuk maar ik vond het jammer dat het eigenlijk gewoon circus acts waren en niet de PRE in al zn diciplines. Natuurlijk was frederique Pignon wel weer indrukwekkend met zn friezen.
Zaterdag ben ik de hele dag op de beurs geweest, helaas in mn eentje. Mn paarden vriendin met wie ik daar naar toe zou gaan en die toevallig goed spaans spreekt, moest helaas in nederland achterblijven. Door mn gebrek aan Spaans heb ik wel wat gemist voor mn gevoel. En ik werd raar aangekeken als meisje alleen tussen al die trotse spanjaarden en hun familie :-)

Voor iedereen een echte aanraden, Sevilla is een prachtige stad, het eten is goedkoop en het beste wat ik in spanje heb geproefd qua tapas, de mensen zijn vriendelijk en ja het was elke dag 20 c en zonnig :-)
En ryanair vliegt rechtstreeks vanaf weeze en eindhoven (jammer van de 9 uur vertraging door dichte mist op eindhoven op de heenweg)


ik ben met trans gevlogen. Enige nadeel is dat ze maar 3 keer per week vliegen.
Leuke is wel....woensdag morgen vroeg heen en als begin middag op de sicab staan. (beetje cultuur shok altijd) Vind het wel stoer dat je alleen gegaan bent hoor!
De show was in ieder geval beter dan vorig jaar. En , dit keer was het idd anders, maar als je elk jaar al de spaanse shows gezien hebt , is dit ook wel een mooie afwisseling.
Zelf vond ik naast Pignon (jammer dat ie met friezen werkt , hoewel die spanjaarden daar helemaal gek op zijn) ook de hip hop en horses show erg vindingrijk en leuk gedaan.
http://www.youtube.com/watch?v=XH4BuAsM ... ture=share

Jerezano
Berichten: 99
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:32

In de dressuur voor 4 jarige :)

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:08

nombrado schreef:
Lhundol schreef:
hey wat leuk, ik ben ook net terug! Mooie fotos en wat een ervaring dat je hebt mogen rijden!

Ben woensdag avond even op de beurs geweest en mn ouders meegenomen naar de show, wel leuk maar ik vond het jammer dat het eigenlijk gewoon circus acts waren en niet de PRE in al zn diciplines. Natuurlijk was frederique Pignon wel weer indrukwekkend met zn friezen.
Zaterdag ben ik de hele dag op de beurs geweest, helaas in mn eentje. Mn paarden vriendin met wie ik daar naar toe zou gaan en die toevallig goed spaans spreekt, moest helaas in nederland achterblijven. Door mn gebrek aan Spaans heb ik wel wat gemist voor mn gevoel. En ik werd raar aangekeken als meisje alleen tussen al die trotse spanjaarden en hun familie :-)

Voor iedereen een echte aanraden, Sevilla is een prachtige stad, het eten is goedkoop en het beste wat ik in spanje heb geproefd qua tapas, de mensen zijn vriendelijk en ja het was elke dag 20 c en zonnig :-)
En ryanair vliegt rechtstreeks vanaf weeze en eindhoven (jammer van de 9 uur vertraging door dichte mist op eindhoven op de heenweg)


ik ben met trans gevlogen. Enige nadeel is dat ze maar 3 keer per week vliegen.
Leuke is wel....woensdag morgen vroeg heen en als begin middag op de sicab staan. (beetje cultuur shok altijd) Vind het wel stoer dat je alleen gegaan bent hoor!
De show was in ieder geval beter dan vorig jaar. En , dit keer was het idd anders, maar als je elk jaar al de spaanse shows gezien hebt , is dit ook wel een mooie afwisseling.
Zelf vond ik naast Pignon (jammer dat ie met friezen werkt , hoewel die spanjaarden daar helemaal gek op zijn) ook de hip hop en horses show erg vindingrijk en leuk gedaan.
http://www.youtube.com/watch?v=XH4BuAsM ... ture=share



ryanair vliegt 2 keer per week vanaf eindhoven, wel heeel vroeg in de ochtend terug. Ik ben 8 dagen gegaan, mn ouders waren er de eerste 4 ook.
Ja Pignong is prachtig, de friezen warenabsoluut faforiet!

castano
Berichten: 402
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: hollandscheveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:46

Ik vond ook de hiphoppers leuk !! en Sevilla is ook altijd een genot om te zijn. in 2012 was ik er ook en was het savonds wel warmer ...ik hoop dat het volgend jaar weer in November is, die 2,5 weken eerder is wel echt een enorm verschil in temperatuur. De paarden vond ik ook echt te groot ook al zn ze wel in verhouding. hebben ze wat dikkere knieeen en grovere hoeven. ook het hoofd is wat grover..zonde!! zeker de 2 jarige hoog op de benen en veel front met een klein kontje hiihih Maar het was weer geweldig :) vond de ezel buiten ook een schatje hihihi

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 17:06

pft...wat je zegt, jas aan jas uit..hahahahaha
volgend jaar toch weer wat meer truien mee. We gingen richting extremadura, pft...savonds werd het 2 graden. (kouder dan in Nederland) en dan het zonnetje overdag 20 graden. Toch wel grappig.
Maar hoop ook dat het volgend jaar weer eerder is.
Voor de paarden ook fijner

Alice327
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:20

Ik ben vooral benieuwd naar wat je van het Kyra Klass-zadel vond :)

Casmihra

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-07-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:02

Lijkt me geweldig om een keer mee te maken !

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 16:28

Alice327 schreef:
Ik ben vooral benieuwd naar wat je van het Kyra Klass-zadel vond :)


Voor mij geweldig (en ook meteen besteld 8-) )
het is momenteel het duurste type zadel wat zaldi verkoopt, maar er is keuze uit zoveel verschillende opties als vorm beenwrong, kussenkanaal, korte of normale kussens (voorkeur van zaldi is nog altijd de normale kussens....,maak ze het liefst niet korter om het ruitergewicht beter te kunnen verdelen), kleuren.
Eigenlijk kan je voor de ruiters het ideale zadel samenstellen.
Op het zwarte paard wat ik daar reed (en de ruiter ook nog met het zadel heeft gereden)
voelde je het paard meer onder je, en vooral in de hogere oefeningen als piroutte fijne steun bij je been, zonder dat je het contact met het paard verliest.
Voor de billen is er iets meer ruimte achter, door een iets andere vorm boom dan de san jorge.
Hij lijkt er verder wel veel op.
Ze hebben enorm veel onderzoek geïnvesteerd in pasvorm, comfort paard en ruiter, contact met paard en het aanpassen van het zadel aan de paardenrug. (thermoplastische boom)

Paard liep er fijn en los onder....(khad nu ook duidelijk het verschil gevoelt )
wel grappig.....zo op het SICAB terrein.


Ruiter van het zwarte paard heeft er ook 1 besteld. Moest toch aan een nieuw zadel (en de new kent van 17 jaar oud was nu echt versleten hahahahaha)

MissesDon
Berichten: 100
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: geleen

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:58

Hoi nombrado,wat ligt de prijs voor een kyraklas zadel? Ziet er goed uit met al die opties

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 18:14

De Kira Klass is rond de 2200 euro nieuwprijs.
Binnenkort komt er wel een introductie prijs... (maar dan moet je fb pagina in mijn profiel even in de gaten houden, daar komt alle info te staan over dit nieuwe zadel, hij is echt net vers van de pers!)
Daar kan je straks ook alle ins en outs lezen over het zadel.

Zjurima05

Berichten: 36
Geregistreerd: 29-10-11

Re: Voor de liefhebber van de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:28

Mooie ervaring zeg! Geweldige paarden, mooi dat ze groter zijn..

Sammyvg

Berichten: 74
Geregistreerd: 28-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:48

Wauw wat een ontzettend mooie paarden zeg! <3
Ook voor mij zal het een droom blijven om er een te hebben,
heel misschien dat het er later nog eens van kan komen.

jus

Berichten: 1170
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Alfaz del Pi / Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:17

In Spanje kost die introductie prijs 1580 € heeft wel wat weg van de bates innova