Bodembedekking trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 12:29

Wij hebben een trailer met (azobe) houten bodem. Op zich is dit prima, en zeer goed bestand tegen invloeden van buiten af, maar ik ben toch op zoek naar iets om hierover heen te gaan leggen, zodat de paarden wat meer grip hebben.

Ik ben zoiezo opzoek naar iets wat los is, zodat je de bodem goed in de gaten kan houden. Nu ben ik bekend met de losse trailermatten, alleen deze zijn erg prijzig.

Heeft iemand een idee voor een goedkoper alternatief? Ik zat al te denken aan staltegels die ik op maat kan snijden, iemand hier ervaring mee?

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:31

Wat dacht je van die rubberen speeltuintegels? Maar weet niet hoe duur die zijn.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 12:34

Silly1972 schreef:
Wat dacht je van die rubberen speeltuintegels? Maar weet niet hoe duur die zijn.


Die richting dacht ik op met staltegels, gezien deze vaak in de stal worden gebruikt. Zijn in ieder geval een stuk voordeliger als een mat.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:37

Alleen hou er wel rekening mee dat tegels vocht doorlaten en dan kan wel eerder je bodem aantasten.
Maar is dus gelukt om een trailer te kopen ;-)

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 12:38

Daarom wil ik ook graag iets los (zoals tegels), dan kan ik ze na gebruik eruit halen zodat de bodem kan drogen en ik kan controleren of de bodem in orde is.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:45

Een goeie gietvloer erin laten storten door een erkend bedrijf, randen afkitten & je hebt nergens geen omkijken meer naar.
Tegels in de trailer lijkt me erg gevaarlijk als ze gaan schuiven of iets.
Moet er niet aan denken.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:46

Ik zou eerder een mat lijmen en afkittzn, zodat er geen water,urine, etc aan kan.

Je mag het elke keer laten drogen, het gaat toch aan tasten.

Je bodem gaat veel sneller verslijten met losse tegels waarbij alles het hout kan aantasten, dan met een afgesloten mat.

Ik heb mijn mat gewoon gehaald bij hens, is een dier,tuin centra in Belgiƫ en niet overdreven duur.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 12:49

Ik wil absoluut geen vaste vloer erop leggen, ik heb teveel dingen gezien en gehoord waardoor dat voor mij echt afvalt.

Kirr, jij hebt dus geen speciale trailer mat, maar een "gewone" variant. Hoe is jouw bovenzijde dan, glad of met een soort profiel?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:50

Marjo89 schreef:
Een goeie gietvloer erin laten storten door een erkend bedrijf, randen afkitten & je hebt nergens geen omkijken meer naar.
Tegels in de trailer lijkt me erg gevaarlijk als ze gaan schuiven of iets.
Moet er niet aan denken.

Yep! Mee eens!

Wat in dit geval: goedkoop is duurkoop. Beter nu zo'n goede gietvloer erin laten maken en je bodem blijft bespaard.

Met tegels blijf je dus een natte bodem houden. En je kunt ze er wel uithalen en op laten drogen, maar iedere keer die houten vloer nat laten worden, is gewoon slecht voor je bodem.
Plus dat als paarden schrapen, verstappen, etc. de tegels gaan schuiven. Dat is niet veilig en kan ook nog eens voor schrikreacties bij je paarden veroorzaken.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:51

Waarom wil je geen vaste vloer erin? Wat zijn daar dan de nadelen van volgens jou?

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:54

Mee eens: losse tegels lijkt me telkens weer een hoop werk en gaat denk ik ten koste van je vloer. Voor een mat die bestand is tegen hoeven of ijzers en die niet lekt aan de kanten ben je gewoon wat meer krijt, maar ik denk dat het de investering meer dan waard is. Tot die tijd zou ik er niets in leggen, alleen maar goed schoonmaken na gebruik.

Mijn paarden plassen trouwens op commando, dus laat ik ze voordat ze de trailer op gaan eerst plassen. Dat scheelt een stuk met schoonmaken! Helaas is er eentje bij die niets anders doet dan mesten... Maar goed: ik heb dus geen strooisel op de vloer, want de mest kan ik er dan zo uitvegen en evt schoonspuiten. Ik heb een rubberen gietvloer over een alu bodem.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:56

Wel een speciale trailermat hoor... Sorry voor de verwarring.
Bedoel alleen dat dat niet zo duur is.
De andere optie is om de zoveel tijd nieuwe bodem, dat is pas duur.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 13:03

Duke schreef:
Waarom wil je geen vaste vloer erin? Wat zijn daar dan de nadelen van volgens jou?


Ik ben een groot aantal trailers tegen gekomen met vast vloer, waar je de gaten in kon prikken na 3 jaar. Deze waren professioneel aangebracht, kitnaden zagen er top uit.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 13:12

Een andere optie is strooisel, gezien deze bodem prima tegen urine etc kan. Maar is er een strooisel wat niet glad is?

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:27

Stro en zaagsel zal niet snel glad worden, denk ik.
Wat betreft een rubberen vloer: het lijkt me, dat als je hem na gebruik schoonmaakt, hij heel lang mee gaat. Het schoonmaken gaat gewoon een stuk makkelijker dan houten planken en hij droogt veel sneller. Ook een rubberen of zelfs aluminium bodem gaat uiteindelijk kapot onder invloed van mest en urine.
Kan het zijn dat die trailers met verrotte vloer een nieuwe rubber toplaag hebben gehad? Dan lijkt het al snel weer wat, maar het is natuurlijk het probleem onder het tapijt vegen.

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:29

Een dikke laag houtkrul erin en na het rijden de natte plekken eruit halen.

Zelf gooide ik dan na afloop alle krullen in een hoek van de trailer zodat de bodem bloot lag, het is een kleine moeite om voor je weer weggaat alles weer te verspreiden.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 13:30

Dan ga ik mij oriƫnteren op zaagsel, dit komt denk ik het dichtst bij wat ik wil (niks wat vast zit over mijn vloer heen) en makkelijk te verkrijgen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:30

Princesj schreef:
Duke schreef:
Waarom wil je geen vaste vloer erin? Wat zijn daar dan de nadelen van volgens jou?


Ik ben een groot aantal trailers tegen gekomen met vast vloer, waar je de gaten in kon prikken na 3 jaar. Deze waren professioneel aangebracht, kitnaden zagen er top uit.


Bijzonder, want dan is er ergens iets niet goed gegaan met die bodems
Mijn vader werkt in de aanhanger en trailer wereld. Trailer houders doen soms gekke dingen.
En mijn vader zweert echt bij matten erin kitten of een vaste gietvloer.
Onderhoud vrij, en als de onderkant ook goed behandeld is tegen water en zooi. Dan zou er niks mee kunnen gebeuren.
Dat betekend ook van buiten goed gekit, en binnenin. Deurtje etc..

Ik hdat de eigenaar de trailer altijd vlak/waterpas zette, waardoor het water erin blijft staan.

Zelf heb ik een trailer van nu 3 jaar jong.
Wij zetten hem altijd zo ver mogelijk achterover.
En hij is nog zo goed als nieuw. Ik heb overigens nooit geen strooisel in de trailer, ik heb een anti slip vloer.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:13

rubber gietvloeren gaan altijd na verloop van jaren wat uitdrogen dan krijg je haarscheurtjes waardoor het vocht dus wel naar de bodem kan zakken alleen kan het dan niet drogen....

Losse tegels zou ik niet doen, als paard er eentje loskrijgt tijdens het rijden dan kunnen er rare dingen gebeuren. Beter een grotere mat.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:20

In mijn oude gietvloer (na enige tijd gaat door droogte enz de rek er wat uit) waren kleine scheurtjes gekomen.
Waarschijnlijk door nieuwe ijzers waar de nagels nog wat onderuit komen.

Ook de kit rand aan de wand was op sommige plekken los geraakt, doordat door veroudering de elasticiteit verminderd was.
Dit komt omdat een trailer altijd iets beweegt ten opzichte van bodem/wand.

Nu hebben we een bodem met hardhouten planken met daarop 2 rubberen matten.
Deze hangen we na gebruik schoongemaakt over de voorstang.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 16:53

Brainless, 2 matten? Hoe heb je deze liggen?

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:59

Princesj schreef:
Brainless, 2 matten? Hoe heb je deze liggen?

Naast elkaar, dan zijn ze niet zo zwaar.
Gewoon een (dunne) koeien-ligmat gekocht voor 15E bij een boer in de buurt en die op maat geknipt.
In het midden ligt hij wel iets over elkaar, maar dat is niet storend.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 17:28

Brainless schreef:
Naast elkaar, dan zijn ze niet zo zwaar.
Gewoon een (dunne) koeien-ligmat gekocht voor 15E bij een boer in de buurt en die op maat geknipt.
In het midden ligt hij wel iets over elkaar, maar dat is niet storend.


Thanks, dat is precies wat ik zocht (ook de prijsklasse)! Ik zal mijn stalhouder is polsen of hij zoiets voor mij kan regelen.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:45

Wat dacht je van een mat van kunstgras??

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:00

Die speeltegrls zijn loodzwaar dienga je er echt niet elkr keer uitslepen dasr gaat je rug kapot van. Dan lijken 2 dunne losse matten me beter haalbaar. Ik had speeltegels in mjjn stal en haalde die er regelmatig uit om eronder schoon te maken. Zijn echt loodzwaar