Wanneer telefoon gebruiken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wanneer telefoon gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:15

Hallo.

Mijn abonnement op mijn huidige telefoon loopt 8-01-2014 af.
Nu heb ik al een nieuwe telefoon met abonnement besteld en binnen gekregen.
Ik behoud het zelfde nr, een verlening zeg maar, maar dan wel met een andere abbo en telefoon maar bij de zelfde provider.

Maar wanneer kan ik dit toestel met abbo gebruiken?
Moet ik het nu nog met mijn huidige toestel met abbo doen en de nieuwe in de kast leggen tot 8 januari?

Groetjes.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:16

Als je simkaart van je oude telefoon in je nieuwe past, kun je je nieuwe telefoon gewoon gebruiken hoor.

Edit: Of je nieuwe telefoon moet al een simlock hebben. Maar ik weet niet of dat nog van deze tijd is...

Anoniem

Re: Wanneer telefoon gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:20

Maar de nieuwe abonnement gaat dus 08-01-2014 in?
En als ik die nieuwe nu wel gebruik zitten daar extra kosten aan?

Ik heb dus net mijn nieuwe simkaart net geactiveerd en kreeg een smsje dat mijn oude het niet meer deed.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:22

Zit je met je nieuwe abbo nog bij dezelfde provider?
en heb je een nieuw simkaartje of niet?

als je bij dezelfde provider blijft en je houd ook je simkaart, dan kan je nu gewoon je nieuwe mobiel gebruiken.
zit je bij een andere provider dan moet je waarschijnlijk wachten tot je nieuwe abb ingaat, ivm simlock.
Hoe het zit met zelfde provider maar ander simkaart weet ik niet. waarschijnlijk kan je met je oude simkaart wel al je nieuwe telefoon gebruiken maar moet je dan dus de 8e wisselen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:23

Rintah schreef:
Zit je met je nieuwe abbo nog bij dezelfde provider?
en heb je een nieuw simkaartje of niet?

als je bij dezelfde provider blijft en je houd ook je simkaart, dan kan je nu gewoon je nieuwe mobiel gebruiken.
zit je bij een andere provider dan moet je waarschijnlijk wachten tot je nieuwe abb ingaat, ivm simlock.
Hoe het zit met zelfde provider maar ander simkaart weet ik niet. waarschijnlijk kan je met je oude simkaart wel al je nieuwe telefoon gebruiken maar moet je dan dus de 8e wisselen


Ik denk dat het de laatste is, want ik heb idd een andere simkaart bij de zelfde provider.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:24

Je nieuwe abonnement zou ik nu nog niet gebruiken. O wacht het is een verlenging. Dan maakt 't allemaal niks uit.
Waarom heb je een nieuwe simkaart gekregen?

Anoniem

Re: Wanneer telefoon gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:39

Omdat ik wel een ander abonnement heb gekozen.

Anoniem

Re: Wanneer telefoon gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:42

Maar nu heb ik dus tot 8-01-2014 mijn oude simkaart in mijn nieuwe tel, maar de contacten kan ik niet meer zien. Is dat normaal?

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:43

Toevallig bij Vodafone? Dan blijft je oude simkaart gewoon werken. Je hoeft je nieuwe simkaart alleen maar te activeren (en dat kan nu al) als je een ander type simkaart nodig hebt (bijvoorbeeld je hebt nu een normale en je moet een micro of nanosim hebben voor je nieuwe toestel). Daarvoor kan je Vodafone gewoon bellen :)

Overigens, als je inderdaad bij Vodafone verlengd hebt dan is je nieuwe abbo nu al ingegaan.

Anoniem

Re: Wanneer telefoon gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:55

Nee bij T-Mobile,

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:58

AmoorM schreef:
Omdat ik wel een ander abonnement heb gekozen.

Maar bij dezelfde provider toch? Dan maakt een ander abonnement niet uit... Of je moet al een nieuwe telefoon hebben met een microsim bv. Dan heb je wel een andere simkaart nodig.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:00

Over het feit dat je je contacten niet meer ziet, die heb je dan waarschijnlijk opgeslagen op je oude telefoon en niet op je simkaart. :)
Je kan dan de gegevens even kopiƫren naar je simkaart en die dan in je nieuwe telefoon stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:32

Okay.. nu heb ik dus 2 telefoons.. en beiden doen het niet... >;)
Toen ik dus mijn nieuwe simkaart ging activeren kreeg ik een smsje dat mijn oude simkaart het niet meer deed. En dat is nu dus ook zo. Hij doet het niet meer..
Maar mijn nieuwe geeft aan dat ik geen internetverbinding heb... :n

Moet ik eerst iets speciaals doen om te zorgen dat ik internet verbinding heb?
Bellen en smsen wil ook niet....

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Wanneer telefoon gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:40

Lijkt me logisch als je abonnement de 8e pas in gaat dat dat nu nog niet werkt. Ik blijf 't wel vreemd vinden dat je een nieuwe simkaart hebt gekregen en dat je die ook echt moest activeren enzo. Dat heb ik allemaal nooit gehad toen ik een nieuw abonnement afsloot.

Anoniem

Re: Wanneer telefoon gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:55

Maar wat is nu het beste dan? Want mijn huidige telefoon doet het dus ook niet.........

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Wanneer telefoon gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:04

Ik zou je provider even bellen wat je nu moet doen. Ik zou ook niet weten wat je nu zou moeten doen eerlijk gezegd.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Wanneer telefoon gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:59

Stuur eens een tweet naar T-Mobile webcare. Die gasten reageren over het algemeen super snel :)

Anoniem

Re: Wanneer telefoon gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:46

Hij doet het al!! Het was echt een hele domme reden.
Ik had het simkaartje uit de houder gehaald voor ik gecheckt had welke maat er in de telefoon moest.
Toen ik er achter kwam dat de simkaart met de houder in de tel moest heb ik het houdertje er wel om toe gedaan maar de sim zat er los in. Bij de tel winkel kreeg ik een nieuwe......