zadelzoektocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 21:04

Misschien kunnen jullie wat helpen. Ik vraag niet om ervaringen maar om zadels en merken die voldoen aan onze eisen.

In het kort: ik ben in zee gegaan met een bepaald merk maatzadels. Onder leenzadels prima gelopen enkele mdellen daar gelaten. Helaas blijft ze op mn eigen zadel kriebelig, wat nijdig en loopt ze gewoon niet zo lekker. Zadelmaker alles gedaan wat in zijn macht lag. Ik dus maar gerenommeerd fysio bij gehaald. Maar dit zadel ging hem dus niet worden. Nu dus opnieuw zoeken ( met behulp van fysio). Nou zie ik zelf het door boom en bos niet meer waar te kijken en waar beginnen, wie laten komen..

Eisen:
-2500 grens uitgave (minder zou natuurlijk mooi zijn)
- Voorkeur voor wat ' langer" testen omdat daarna pas het " gedonder" begint.
-Dressuur

Paard:
- Veel rugvrijheid nodig, breed tussenkanaal
- Zachte kussens, eventueel met latex laag
- Veel vrijheid schoft, brede schoft en vaak beginnen kussens voorkant te hoog waardoor er te weinig ruimte bij LB etc overblijft.

Ruiter:
- Smalle zitting
- Kort zweetblad
- Voorkeur mono en niet te vlak

Brandt los!


xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:09

msfc of barnsby

Bob v. Nieuwenhuis Enkelspan Dr. pony ZZ+4/ Va. pony ZZ+27
Singelwoud's Nassau Enkelspan Dr. Pony L+11/Va. Pony M+9
Bob/Nassau Dubbelspan Va. Pony M+2 Reserve kampioen hippiade 2021 L

Aria_zz

Berichten: 5508
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:11

Is massimo iets? Breed tussenkanaal (9cm), korte zweetbladen, schoft en schoudervrijheid.
Ik hou echt ontzettend van lijn zadel,
Maar ik denk dat je nog andere goede zadels kunt vinden ook.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 21:16

Msfc ken ik niet? Heb je wat info? Barnsby er al eens twee op gehad maar die lagen niet zo goed en kon er ook niet zo fijn op zitten maar daarin natuurlijk ook verschillende maten en modellen...

Massimo hoorde ik van de week iemand over! Even opschrijven.Kwaliteit hoor ik verschillende dingen over. Schijnt minder te zijn?

Iemand ervaring met de nieuwe sommer modellen?

Bedankt voor meedenken

Nog wat info paard: 1.62, brede schoft ruggengraat, normale hoogte schoft, schouder loopt vrij ver door, rond geribt, wel genoeg lengte voor normale maat zadel.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 21:17

dubbel.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 16-12-13 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

2misty2

Berichten: 2228
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:18

Schutte zadel. http://www.zadelatelier.nl

Heb zelf ook het probleem dat mijn paard voor breed is en veel ruimte wil hebben. Anders loopt ze gewoon niet.

Trotse eigenaar van Be-Yon ( Sandreo x Precious Slotti )
B +10 L1+19 L2+12 M1+10 M2+ 10 Z1+2

Aria_zz

Berichten: 5508
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:20

Enige waar je mij over hoort klagen is dat de kleur op de zweetbladen afgaat door wrijving met mijn rubberlaarzen. Maar dit is simpel op te lossen door de zadelmaker het zadel in een kleur en beschermbad te steken, duurt 5minuten en kost niet veel. Maar niet alle zadel hebben het, weet niet waarom sommige wel en andere niet.

Voor de rest, ik heb die van mij nog niet zo lang, maar mijn vader heeft zijn trail al een jaar of 5en dit zadel houd het goed uit ondanks dat mijn vader er niet zacht mee omspringt.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 21:22

Hier uit het in nijdig en niet vooruit willen na singelen en galop aanspringen vooral, niet voorwaarts willen, boos.

Dankje aria- welke prijsklasse ongeveer? Vind overigens t kleur er boven bepaalde prijsklasse er niet zomaar af mag gaan.

Aria_zz

Berichten: 5508
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:25

Nieuw rond de 1350, ik had geluk heb hem 2dehands gevonden. Als je paard geen abnormale brede rug heeft zoals die van mij met maatje 40, dan kun je er zeker een vinden 2dehands.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

2misty2

Berichten: 2228
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:26

vencedor schreef:
Hier uit het in nijdig en niet vooruit willen na singelen en galop aanspringen vooral, niet voorwaarts willen, boos.


Klopt mijne net zo. Tot aan schoppen toe bij het aansingelen. En opstandig met rijden enz. Ik rij nu 6 weken zonder zadel omdat mijn zadel in de maak is. ( krijg ik woensdag als het goed is ) maar mijn paard is nu heerlijk te rijden!! Natuurlijk ook fysio erbij gehad enz.

Trotse eigenaar van Be-Yon ( Sandreo x Precious Slotti )
B +10 L1+19 L2+12 M1+10 M2+ 10 Z1+2

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:30

Ik weet niet waar je woont? Ik denk dat je meer hebt aan een goede zadelmaker die meerdere merken kan leveren dan op zoek naar 1 bepaald merk.

Ik kan je van harte Herman van de Bunt van de Country Mill uit Nijkerk aanraden. Zij zijn leverancier van meerdere op maat gemaakte merkzadels, waaronder ook het merk Tribal, dat zomaar heel goed aan jouw wensen zou kunnen voldoen. Verder daar een topservice en veel klantvriendelijkheid.
Is een zeer kundige zadelmaker, er komen mensen uit het hele land naar hem toe.

Lynn_FDA

Berichten: 2015
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: in een huis

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:31

Laat anders is zadelpasser komen die hebben vaak verschillende voorbeelden van verschillende merken

'You endure what is unbearable And you bear it. That is all.'
PROVE THEM WRONG
[JHK] De New Foresters houden van de mac #3 <-- goeie he

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 21:35

Ja daar zit ik ook te denken wat jullie hierboven zeggen..maar ook zadelpassers zit ZOVEEL verschil! Ik ga eens informeren naar schutte.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:37

Een zadelmaker kan vaak een perfect zadel voor jou en je paard zoeken! :j

"Learn to travel, travel to learn."

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 21:42

Dat zou ook de bedoeling zijn van een maatzadel....:D dat het perfect zou zijn, juist om dIT soort situaties te voorkomen.

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:54

vencedor schreef:
Msfc ken ik niet? Heb je wat info? Barnsby er al eens twee op gehad maar die lagen niet zo goed en kon er ook niet zo fijn op zitten maar daarin natuurlijk ook verschillende maten en modellen...

Massimo hoorde ik van de week iemand over! Even opschrijven.Kwaliteit hoor ik verschillende dingen over. Schijnt minder te zijn?

Iemand ervaring met de nieuwe sommer modellen?

Bedankt voor meedenken

Nog wat info paard: 1.62, brede schoft ruggengraat, normale hoogte schoft, schouder loopt vrij ver door, rond geribt, wel genoeg lengte voor normale maat zadel.


barnsby kun je helemaal op je paard laten maken, msfc is ontwikkeld door fysiotherapeuten.

Bob v. Nieuwenhuis Enkelspan Dr. pony ZZ+4/ Va. pony ZZ+27
Singelwoud's Nassau Enkelspan Dr. Pony L+11/Va. Pony M+9
Bob/Nassau Dubbelspan Va. Pony M+2 Reserve kampioen hippiade 2021 L

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:02

Ik zeg ook Ninon Schutte !

Princesj

Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:07

Fryso of Ninon Schutte.

Bouw van jouw paar klinkt er gelijk aan de mijne, ik heb een Fryso Profile, in combinatie met een simpele wintec elastic singel. Lederen singels (tot 150 euro geprobeerd) leek zij ook op te reageren, dus kijk ook naar de singel die je gebrukt!

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 22:17

Singel heb ik een mattes en een speciale met gel die zorgt voor druk verdeling aan onderkant. Bij beide oksel helemaal vrij wat bij de neopereens niet zo was. Rijdt met deze singel toch al wel een jaar of 2. Maar zeker iets om mee te nemen..

Msfc ziet er wel oke uit vanaf de site. Weet iemand of ieder consult 75 euro kost en wat is het probeer termijn van het zadel?

Fryso ben ik ook wel gecharmeerd, voor mn oude paard een gehad. Maar die komen helemaal uit het noorden toch? Ik woon in brabant.. Kost denk ik kapitalen aan voorrijkosten?
Laatst bijgewerkt door vencedor op 16-12-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:19

GJ9 schreef:
Ik kan je van harte Herman van de Bunt van de Country Mill uit Nijkerk aanraden. Zij zijn leverancier van meerdere op maat gemaakte merkzadels, waaronder ook het merk Tribal, dat zomaar heel goed aan jouw wensen zou kunnen voldoen. Verder daar een topservice en veel klantvriendelijkheid.
Is een zeer kundige zadelmaker, er komen mensen uit het hele land naar hem toe.


Helemaal mee eens!!

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:19

Ninon Schutte!!

Zadel kan eigenlijk al aan je wensen worden aangepast. er wordt voor de boom gekeken naar wat beste bij je paard past (verschillende bomen en dan bedoel ik niet wijdte maar echt verschillende bomen)
Zelf heb ik het moravita zadel van Ninon met balans kussen wat extra breedt is waardoor groot draag oppervlak. rug kanaal van mijn zadel is heel breed en volgens mij is dit standaard bij ninons zadels.

voor meer info kan je beste kijken op Zadelatelier.nl en evt contact met ninon op nemen
Laatst bijgewerkt door Alice13 op 16-12-13 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Diana (Oscar X Paddox)
B+13, L1+21, L2+20, M1+11

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 22:20

Ninon schutte niet bekent mee, site doet het niet op telefoon morgen eens op mn gemak op pc kijken! Wel veel positief geluid over.

ChelseaII
Berichten: 849
Geregistreerd: 24-07-09

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:24

Ik zeg ook Ninon Schutte! Fijne vakvrouw!

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:36

Je hoort er wisselende verhalen over, maar ik heb super ervaringen met hulsebos, zou nooit meer anders willen!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 22:49

Zadels hulsebos goed en zitten heerlijk!0maar voor andere gekozen vanwege geluiden over service..

Ninon, mscf, fryso allemaal zadels die door hen zelf gepast worden? Niet bij zadelmaker met meerdere merken? Dan moet ik nl keus maken. Rondbellen en verhaal doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Fiesta14, Jumpingstar, Nirvana95, SharonIndezz, VuurVleugels, xmichxrocky en 13 bezoekers