Pakket kwijt/verkeerd bezorgt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cheiba
Berichten: 1867
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Gelderland

Pakket kwijt/verkeerd bezorgt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 20:59

Vandaag had ik een briefje in mijn brievenbus van Postnl.
Zou wouden een pakketje bezorgen maar ik was niet thuis dus hadden ze het pakket bij buren bezorgt.
Dus ik na de des betreffende buren gelopen.
Volgens de buurman was er alleen niks bij hem bezorgt -O-
Ik dus gebelt met Postnl, erg behulpzaam waren ze niet. Uit eindelijk vertelde de man aan de telefoon dat bij hem in de computer ook stond dat het pakket bezorgt is bij mijn buren.
Dus ik vertelt dat daar niks is.
Nou daar kon hij dan niks aan doen. En had ik dus gewoon pech _-:(
Dus gevraagt of hij dan geen contact op kon nemen met die gene die hier het pakket heeft bezorgt om te vragen waar hij het pakket precies heeft bezorgt. Maar nee dat doen ze niet. Had het pakket maar aangetekent verzonden moet zijn. |o

Vraag me alleen af of Postnl echt geen verantwoordig heeft hierin?

9januari getrouwd met mijn droomprins
20-06-2012 mama van een prachtige dochter
19-12-2013 mama van een prachtige zoon
ik heb dyslectie


Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Pakket kwijt/verkeerd bezorgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:02

Mijn pakket is gewoon helemaal nooit aangekomen...
Gelukkig opgelost met de leverancier waar ik het besteld had, maar fijn is anders.

Ben bang dat je er weinig aan kan doen. Misschien een aangetekende brief, of nogmaals bellen?

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:04

Misschien had de bezorger het verkeerde huisnummer opgeschreven dus dat het bij andere buren terechtgekomen is?

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:06

Weet je zeker dat de buurman de waarheid spreekt?
Ik zou morgen nog een keer bellen, om nog een keer te vragen of je de desbetreffende chauffeur kan spreken die dat pakketje heeft afgeleverd.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:07

Lang leve postNL. Schandalig gewoon hoe ze met klanten omgaan. Helaas ben je niet de enige en zullen er nog velen volgen. Ik zou een officiële klacht indienen. Niet dat er wat mee gebeurd maar hé je weet maar nooit.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37230
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:08

Hoe verassend dat dit gebeurt. Maar niet heus -O- . Post.nl is heel fijn bezig de afgelopen jaren en het wordt steeds erger lijkt wel. Ook hier al eens briefje in de bus pakje was afgeleverd. Niet dus, kwam het doodleuk twee dagen later met een andere bezorger mee. Was het toch niet afgeleverd dus.

Hopelijk duikt je pakje nog op bij andere buren of toch bij jou. Ik zou hier zowiezo een officiele klacht over indienen bij de vrienden van post.nl de sukkels.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:09

Jeetje wat een reactie van postnl! En je andere buren? Misschien onlogisch voor jou gezien, maar voor de postbezorger het volgende huis waar hij bezorgt bijv?

Persoonlijk vind ik het erg slecht dat ze pakketjes zomaar bij de buren brengen als je een keer niet thuis bent... Voorheen probeerden ze het 2 keer en daarna kon je je pakketje ophalen bij het postkantoor... Dat vond ik echt een betere oplossing!

Doe officiele klacht vind ik trouwens wel een goede, maar idd of ze er wat mee doen is een 2de...

Cheiba
Berichten: 1867
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 21:11

DaraBariton ik heb al bij 5 ander 'buren' nagevraagt. Maar hun waren niet eens thuis vandaag.
JCDJK weet niet zeker of hij wel de waarheid spreekt maar ik kan moeilijk zijn huis doorzoeken.
Anoli wat bedoel je met die aangetekende brief?
Ik heb idd ook al een officiele klacht ingedient. Maar hij zei al dat ik weinig kans maakten.

9januari getrouwd met mijn droomprins
20-06-2012 mama van een prachtige dochter
19-12-2013 mama van een prachtige zoon
ik heb dyslectie

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:12

Cheiba schreef:
DaraBariton ik heb al bij 5 ander 'buren' nagevraagt. Maar hun waren niet eens thuis vandaag.
JCDJK weet niet zeker of hij wel de waarheid spreekt maar ik kan moeilijk zijn huis doorzoeken.
Anoli wat bedoel je met die aangetekende brief?
Ik heb idd ook al een officiele klacht ingedient. Maar hij zei al dat ik weinig kans maakten.

Nou ja een officiele klacht dus... maar bij een aangetekende brief weet je zeker dat ie aan komt :')

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37230
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:13

Was het voor je buurman of andere idioten mogelijk interessant of is het bv een zoutblok en een hoevenkrabber?

Aangetekend aankomen :') dan getekend door de bezorger zelf of zo. Dat is hier wel eens gebeurt. Brief in de bus maar was dus getekend voor aflevering. Alleen niet door ons maar door de bezorger zelf 8)7

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:20

Hier vandaag andersom :n Pakketdienst belde aan 'buren zijn er niet, wilt u hem aannemen'. Aangenomen, getekend voor ontvangst, pakketbezorger weg. Kijk ik even later op het pakketje, staat er een heel andere straatnaam op. Wel dezelfde wijk en stad, maar toch. Wellicht is iets dergelijks ook bij jou gebeurd?

Wij zijn tot twee keer toe met het pakketje langs het betreffende adres geweest, niemand thuis. Morgen even naar 't bezorg-bedrijf bellen..

(Bij ons was het overigens geen PostNL..)

Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Pakket kwijt/verkeerd bezorgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:31

Bij mij lag laatst een aangetekende zending in de brievenbus. Was wel voor getekend volgens het systeem. Of het niet door een van de buren aangenomen had kunnen zijn en dat díe het in mijn brievenbus had gedaan?

Toen ik zei dat ik zélf vroeger post heb bezorgd en dat ik wéét hoe die dingen soms gaan zei de mevrouw van de klantenservice 'tja, wij helaas ook maar we moeten toch ook nagaan of er andere opties zijn.'

Betreffende bezorger is als het goed is aangesproken.


Shadow0

Berichten: 43495
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Pakket kwijt/verkeerd bezorgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:45

Naar mijn mening interesseert het de Post maar weinig. De wetgeving is helaas ontoereikend, omdat die wetgeving toestaat dat er een bepaald aantal fouten mag worden gemaakt, en de registratie en afhandeling van klachten naar mijn bescheiden mening wat laks verloopt. Misschien hoopt Post.nl zelfs wel dat er hierdoor meer aangetekend / verzekerd wordt verkocht. Meer betaald als je slechtere service biedt, een prima business model.

Ik hoop dat er eens een onafhankelijk meldpunt komt met bovendien de eis dat er onderzoek gedaan wordt naar elk zoekgeraakt pakketje, en een boete + kleine schadevergoeding voor elke keer dat er gefraudeerd wordt (handtekeningen vervalsen, ten onrechte pakketjes afscannen als 'bezorgd bij de buren' etc.)
Dan gaat het vast beter met de motivatie om goed werk te leveren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Dandy200, DinaxUllie, DotBot, Eefje_Sammy, HuyanaJoy, IASCrawler, Lestrange01, Leukertje, Nathachou, Paloma_Janet, Riviera87, rosalie_a, shaddy82, spookyskippy, Zira1994 en 187 bezoekers