dierwetenschappen, breeding and genetics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokt_annabel
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-02-12
Woonplaats: ergens in Nederland

dierwetenschappen, breeding and genetics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 21:11

hallo allemaal, na mijn gymnasium diploma zou ik heel graag naar Universiteit Wageningen gaan. Om de bachelor dierwetenschappen te volgen en daarna de master animal sciences, breeding and genetics met de minor: genetic improvement of livestock (haha ja ik weet het :P heel precies allemaal) Ik zou deze studie graag willen doen omdat het voor mij een ideale combi is van genetica en "iets" met dieren.

En das allemaal leuk en aardig natuurlijk maar heeft iemand enig idee wat voor beroepen je na deze studie hiermee kan doen en wat zou de arbeidsmarkt zijn voor zo iets specifieks?

Ik ga in maart zowieso naar de open dag van die studie maar ik wil alvast wat info op doen.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: dierwetenschappen, breeding and genetics

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:15

Klinkt heel gaaf zeg! Zijn er toevallig ook Hbo studies voor? (Vast niet, maar het is het proberen waard.. :P)
Ik weet niet precies wat je ermee zou kunnen doen eigenlijk.. Misschien in een laboratorium de "ultieme" proefdieren fokken, of iets met genetische manipulatie? Weet niet of je dat leuk zou vinden, though..

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: dierwetenschappen, breeding and genetics

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:20

wat ik me zo zou bedenken is bij topigs bijvoorbeeld.. dat is een organisatie die gaat over het verbeteren van de varkens in de varkenshouderij... zoiets hebben ze ook vast voor koeien en kippen... denk dat deze opleiding daar haarfijn op aan sluit..
ook bij de KI hebben ze wel werk voor iemand uit die opleiding voor het verbeteren van bepaalde rassen, en selectie op dieren..

interessant hoor! :)

bokt_annabel
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-02-12
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 21:21

Lynnepinny schreef:
Klinkt heel gaaf zeg! Zijn er toevallig ook Hbo studies voor? (Vast niet, maar het is het proberen waard.. :P)
Ik weet niet precies wat je ermee zou kunnen doen eigenlijk.. Misschien in een laboratorium de "ultieme" proefdieren fokken, of iets met genetische manipulatie? Weet niet of je dat leuk zou vinden, though..



hoi Lynnepinny,
Een HBO studie die er redelijk op lijkt is bio-informatica, maar das dan weer niet specifiek met dieren.
maar mischien heb je hier iets aan: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ ... nformatica

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:43

bokt_annabel schreef:
Lynnepinny schreef:
Klinkt heel gaaf zeg! Zijn er toevallig ook Hbo studies voor? (Vast niet, maar het is het proberen waard.. :P)
Ik weet niet precies wat je ermee zou kunnen doen eigenlijk.. Misschien in een laboratorium de "ultieme" proefdieren fokken, of iets met genetische manipulatie? Weet niet of je dat leuk zou vinden, though..



hoi Lynnepinny,
Een HBO studie die er redelijk op lijkt is bio-informatica, maar das dan weer niet specifiek met dieren.
maar mischien heb je hier iets aan: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ ... nformatica


Dankjewel! :D

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:27

keshia schreef:
wat ik me zo zou bedenken is bij topigs bijvoorbeeld.. dat is een organisatie die gaat over het verbeteren van de varkens in de varkenshouderij... zoiets hebben ze ook vast voor koeien en kippen... denk dat deze opleiding daar haarfijn op aan sluit..
ook bij de KI hebben ze wel werk voor iemand uit die opleiding voor het verbeteren van bepaalde rassen, en selectie op dieren..

interessant hoor! :)

CRV is een van de koeienvarianten hiervan. Ik heb in Nieuw-Zeeland bij CRV stage gelopen en op dat zelfde moment schreef een studente Animal Sciences daar ook haar scriptie.