Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:41

Hallo iedereen!

Ik wilde Toy Boy heel graag in het zonnetje zetten nadat we een fantastisch jaar hebben gehad!
Ik ben begonnen met hem te rijden nadat mijn eigen paard werd ingeslapen na een tragisch ongeluk :(
[IM] Quorde, rust zacht ik ga je missen...

vrij snel daarna kreeg ik de vraag of ik Toy Boy wilde gaan rijden. Een eigen paard zat er niet meer in (we woonde in Zwitserland en ik ging over een jaar al studeren in Nederland) dus dit was een geweldige kans! in augustus 2012 ben ik met hem begonnen, en ooh dat was echt geen pretje. Ik had hem al wel eens zien rijden in de bak, zag er heel makkelijk en simpel uit... maar toen ik erop ging heb ik toch echt de eerste 2 weken als een kip zonder kop rondgereden :P wat bleek, Toy Boy is heel eenkennig en accepteert niet zomaar iedereen op z'n rug en überhaupt in zijn stal. maar na 2 weken had hij mij wat meer geaccepteerd en ging het stapje voor stapje beter. Hij kon alles, maar hij moest het nog maar wel voor je willen doen! de eerste keren was een normale overgang rijden al een uitdaging...
maar uiteindelijk lukte het ons wel en gaf hij mij een super gevoel!

Afbeelding

we hadden onze eerste onderlinge wedstrijd al in september, ik zat er net een maand op, en we werden meteen al 2e van de 38!
Afbeelding

in Zwitserland is er geen winterseizoen, dus de volgende wedstrijd was pas weer in april. Dit gaf ons heerlijk de tijd om nog meer aan elkaar te wennen en flink door te oefenen en te trainen want er zat nog heeel veel verbetering in!
maar we genoten ook heerlijk van de winter :)
Afbeelding
Afbeelding

we begonnen ook met lessen bij mijn oude instructrice Antonella, en die gaf ook 2 clinics op onze manege waar we met veel plezier aan mee deden
Afbeelding

onze eerste wedstrijd volgde, had heel goed geoefend, maar misschien juist wel zo goed dat Toy de proef uit z'n hoofd kende wat resulteerde in heel veel spanning, gehaast en onnodige fouten. maar alsnog een mooie 5e plaats van de 20!
daarna volgde nog meer hele mooie wedstrijden, op vooral hele mooie plekken/maneges en super ervaringen!
eigenlijk zijn ze allemaal top verlopen en met resultaat en altijd prijs! (op eentje na waar Toy zo gestresst was dat we aan het galopperen waren waar we moesten draven of middendraf tijdens de stap :P)



we zijn zelfs een keer over de grens gaan kijken in Frankrijk :D

Afbeelding

we werden steeds meer een team!

Afbeelding
Afbeelding

helaas kwam aan onze hele fijne tijd een eind (dachten we toen) toen ik naar Nederland ging verhuizen om daar te gaan studeren in Utrecht
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar toen.... een maand nadat ik verhuisd was, kregen mijn ouders een brief van de AVSH (de regio waar wij in woonde) dat ik was geselecteerd voor de kampioenschappen! omdat in Zwitserland maar één seizoen is dat loopt van april tot oktober, waren die eind oktober... ik wilde wel heel graag gaan, en het lukte met school want ik had een paar dagen daarvoor en daarna vrij!!
ben 3 dagen voor de wedstrijd naar Zwitserland terug gevlogen en 3x gereden waarvan het eigenlijk al vanaf de eerste keer na 3 maanden weer goed voelde, ik was zoo blij met hem!! ik kon niet stoppen met hem te aaien en te knuffelen haha voelde me net een klein kind
we waren terug!!

Afbeelding

ik had eigenlijk echt 0 verwachtingen voor het kampioenschap, ik kwam 3 dagen van te voren aan, had 3 maanden er niet opgezeten.
de omstandigheden waren echt het slechtste wat er maar kon zijn, de dag van het kampioenschap is er net zo veel regen gevallen als wat er in de hele maand was gevallen, gelukkig hadden ze de wedstrijdring naar binnen geplaatst, maar helaas was dat wel een verschrikkelijk oude bodem waar je bij elke stap 20 cm de grond in ging, en voor mijn 2e proef heb ik 10 minuten ind e regen buiten staan wachten en dat deed mijn humeur ook niet echt goed.
MAAR we zijn 2x 1e geworden en dat betekende dus KAMPIOEN! oooh wat was ik blij, had het ook zoo niet verwacht! wat was ik trots op mijn Toy! het had geen beter afscheid kunnen zijn

omdat de paarden al weg waren gebracht ivm het noodweer moest thuis nog wel even de sjerp omgehangen worden natuurlijk, we wilde een leuke foto maken.
Toy heeft af en toe nogal een eigenaardig karakter, dus toy zou Toy niet zijn als ie niet even nog een sprintje trok. We stonden mooi klaar voor een foto, ik laat de teugel nog geen 1 seconde los of hij racet een net omgeploegd weiland in, inclusief sjerp en strik om haha het zag er wel komisch uit maar toch rende ik er heel hard achteraan, in mijn wedstrijdpakje door de blubber.
toch nog één laatste foto daarna kunnen maken toen ie gevangen was!

Afbeelding


ik heb als laatste nog een filmpje gemaakt van hem, alle mooie momenten die we dit jaar hebben meegemaakt. zeker de moeite waard om te bekijken (na mijn hele lange verhaal haha)
stel in op HD als je kunt :D



Ondanks dat Toy Boy pas 13 is, heeft de eigenaresse gezegd dat ze niet meer wil dat hij te zwaar belast wordt en geen wedstrijden meer gaat doen. Hij wordt nu alleen nog maar door haar lichtjes 3x in de week bereden en bosritten. Het is mooi geweest en hij heeft goed z'n best gedaan, het had niet beter gekund!

bedankt voor het lezen en het zou leuk zijn als je iets achter liet :D
Laatst bijgewerkt door Berdien op 18-04-14 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:48

Wauw wat een super mooi overzicht! heel mooi afgesloten :)
en prachtig beestje en ben jaloers op de omgeving daar jeehh :o

Joscelyn
Berichten: 123
Geregistreerd: 06-05-13
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:55

Wauw mooi verhaal en wat een leuk beest, je hebt het super afgesloten!

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:57

Wauw, wat een mooi filmpje heb je ervan gemaakt. En super wat jullie bereikt hebben in die tijd. Jullie zien er in het filmpje echt uit als een goed op elkaar ingespeeld team. Geweldig!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 17:00

bedankt voor alle leuke reacties :D

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:12

wauw laura. ik had je filmpje ook al gezien op facebook, maar wat een verhaal hé! Toch mooi dat je zomaar even kampioen wordt! *\o/*

esther19

Berichten: 24
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Schoonoord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:42

Wauw ! echt een mooie topic ik vond jou en toy echt mooie combinatie :)

Mooi filmpje werd er echt stil van ..

Diaana

Berichten: 179
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:56

vind jullie een hele leuke combi :D ! Fijn dat je 't op z'n leuke manier hebt kunnen afsluiten!

troytroy

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:57

Echt hele gave foto's!!!!!!!!!! *\o/*

Maukje
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:03

Super mooi overzicht Laura!

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:24

Wat een geweldig overzicht! Heel erg mooi!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 20:43

bedankt voor alle leuke reacties :D

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:16

Inmiddels is het artikel over de championnat vaudois verschenen in le cavalier romand! (het paardenblad voor franssprekend-zwitserland)
helaas wel in het frans :+
(ik ben de meest linkse)
Afbeelding
http://i42.tinypic.com/dg3ssk.jpg

Vera96

Berichten: 2165
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:17

Wauw gaaf paard Laura!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:19


batfull
Berichten: 129
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Breda

Re: Toy Boy, van een moeilijk begin naar een prachtig einde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:22

Wauw wat een gaaf paard, en een hele leuke combi zijn jullie!
Dat lijkt me inderdaad het beste afscheid wat je je maar kon wensen, heel leuk ook dat artikeltje :)