De bejaarden van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

De bejaarden van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 17:56

Die denken maar dat ze alles mogen omdat ze al zo lang mee gaan. :7

Vandaag moest ik naar de bank en ik ging eerst even zitten maar toen er meer mensen kwamen ging ik in de rij staan, zegt een meneer tegen mij van hoor jij bij die mensen. Ik zo nee. Zegt meneer op een vijandige toon: Maar ik was toch eerder.

En die vrouw waar hij mee stond te praten die begon nadat die meneer aan de beurt was steeds meer naar de balie toe te lopen met rollator. :') Gewoon langs de privacy lijn. Want je moet toch niet hebben dat je niet voor kan kruipen. _O-

Gelukkig kan ik er wel om lachen maar dan denk ik wel van, wat hebben bejaarden toch voor drukte dat ze voor moeten kruipen. Want ik zie dat erg vaak, ook op mijn werk. :=

Dan pakken ze gewoon een kers uit de kistjes (6 euro de pond) en dan gooien ze het pitje op de grond neer. :=

Zijn er meer mensen die dit opvalt dat bejaarden tegenwoordig brutaal worden?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: De bejaarden van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:57

Die worden helemaal opgehitst door programma's als Benidorm Bastards :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 17:58

Shirley schreef:
Die worden helemaal opgehitst door programma's als Benidorm Bastards :j

Ja daar gooi ik het ook maar op.

Laatst stond een stel bejaarden gewoon midden op het fietspad te "chillen" 8-) en toen ik even belde toen was het van: >;)

Want ik moet dan maar over de stoep want ze waren net zo lekker aan het kleppen. :=

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De bejaarden van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:00

Tja, die oudjes doen gewoon wat een merendeel van de jeugd al jaren doet en daar erger ik me soms ook blauw aan.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:02

Hetzelfde met de jeugd van tegenwoordig. Je hebt overal rotte appels.
Ook weleens zo'n brutale grijsaard gehad. Gelukkig zijn ze niet allemaal hetzelfde.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 18:03

bigone schreef:
Tja, die oudjes doen gewoon wat een merendeel van de jeugd al jaren doet en daar erger ik me soms ook blauw aan.

Ja daar kan ik me ook flink aan storen, maar dan denk je ach dat is de leeftijd maar als je al zoveel levenservaring hebt dan moet je toch beter weten. Ze willen wel respect maar ze willen ook alles mogen. :=

Ik heb zelfs een keer flink op mijn donder gekregen omdat ik per ongeluk Hallo! zei in plaats van goedendag... Door een bejaarde man op het werk.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:04

Ik van de week netjes wachten omdat een auto klem stond met wegrijden uit een drukke winkelstraat, die auto achteruit steken, precies 30cm over, schiet er zo een bejaarde tussen vlak voordat ie auto weer vooruit ging. Vervolgens geen voorrang geven aan een auto van rechts en zo linksaf de kruising over vliegen.
Ik stond wel even te kijken ja..

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:04

MarlindeRooz schreef:
Zijn er meer mensen die dit opvalt dat bejaarden tegenwoordig brutaal worden?


Niet worden; zíjn. :+ Die brutale bejaarden zijn gewoon de brutale jongeren van vroeger :')

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:05

Ja helemaal mee eens, erger me op scooter ook vaak aan bepaalde oudjes.
Gewoon met z'n tweeën naast elkaar blijven fietsen en het gewoon verdommen om aan de kant te gaan.
Ik heb best respect voor ouderen hoor, sta in de bus/ trein ook echt wel op voor ze vind ik niet meer dan normaal. Maar er is een groep ouderen die denkt dat ze overal recht op hebben, die maar in de weg blijven staan/ lopen/ rijden, voordringen, simpelweg omdat ze oud zijn. Om vervolgens over de jeugd van tegenwoordig te klagen als ze hun asociale zin niet krijgen.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 16-12-13 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:07

Je hebt ook de aardige hoor! :) Maar er zitten inderdaad rotte appels tussen, (vooral niet te letterlijk nemen)

Sommigen reageren echt heel chagrijnig op dingen en anderen juist op een heel positieve manier, maar net hoe je het treft.

Maar het is wel dat ze zich stand moeten houden tussen allemaal tieners die erg brutaal kunnen zijn (ik natuurlijk niet en heel veel andere mensen ook niet, maar je hebt ze ;) )

Edit; ben een heel stuk vergeten. Nou nu heb ik niet zo lang geleden gehoord van mijn vader dat er een jongen van de fiets viel voor het raam waar hij werkt, en toen is hij op een oudere man gevallen die hem zo wat rake klappen heeft verkocht... :=

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:11

Het valt me ook op dat ouderen altijd doorcrossen bij een zebrapad. Is mijn ervaring tenminste.

Maar in elke leeftijdcategorie heb je onbeschofte mensen natuurlijk. Er zijn gelukkig ook een hoop lieve oudjes.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: De bejaarden van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:14

Ach ja. Net als bij jongeren mensen heb je dit gedrag ook bij ouderen. Ze vinden blijkbaar dat ze bepaalde rechten hebben verdiend.
Gelukkig zijn de meeste oude mensen heel aardig.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 18:14

Ja ik kwam in de rabobank ook een vaste klant tegen, die is wel weer heel lief hoor. Die giechelt altijd om alles. <3

Maar ik maak het vaak mee hoor, dat ze pitten tussen het fruit gooien, of op de grond spugen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:16

Herkenbaar, mijn man zijn oma is ook zo.. Ze is oud en meent dat ze alles maar tegen iedereen kan zeggen.. :+ Laatst had ze zelf bedacht dat ze naar een aanleunwoning wou en in het dorp vertelt ze iedereen dat haar kinderen haar naar het bejaardenhuis willen hebben. Was mijn schoonpaps niet zo blij mee ;)

Ook stond ik een keer bij de bakker, kwam ze binnen met dr rolator en nog voor ze bij de toonbank staat roept ze haar bestelling. Keek niet eens of er nog andere stonden en de medewerker was nog met mijn brood bezig.. Hoi Oma, jij ook hier? :P Ooo hoi! Dus maar even een praatje gemaakt zodat ze niet vervelend ging doen ;)

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:18

Weetje wat nou zo jammer is... mijn oma is zo'n terror oudje :=
Word er soms echt niet goed van, ook levensgevaarlijk want die neemt niet alleen in kassa rijen voorrang ( >;) ) maar ook op de weg :=

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:19

In elke leeftijdscategorie zitten asociale mensen.
Bij ouderen heb je ook nog andere problematiek waardoor ze soms minder flexibel worden, minder goed overzicht kunnen houden en soms ook op sociaal vlak qua normen en waarden, empathie etc.. Tuurlijk is dat niet altijd zo, maar ons land vergrijst, dit gaan we meer zien.

En nu heb ik oog voor wachtrijen, medemens etc.. Maar als ik over een aantal jaar (heel veel) moeite heb om een enkele taak uit te voeren kan het zo zijn dat het totaal niet tot me doordringt dat die andere mensen ook staan te wachten en ben ik bang dat ik het vergeet of niet goed doet.
En als ik het dan al zwaar heb hoop ik op wat mededogen.

Stel je bent een keer aardig tegen iemand die dat niet verdiend, als dat het ergste is wat er kan gebeuren ach.....
Ik vind overigens best dat je kunt zeggen dat je al eerder stond te wachten, maar dat kan ook vriendelijk.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:20

Oh ja vervelende oudjes haha, zie ze hier ook heel veel. Vooral bejaarde mannen die je nogal eens na willen roepen.. Of inderdaad dat voordringen in de rij (waar ik dan gewoon wat van zeg)

Maar ook hele lieve oudjes, zo was er laatst een man die niet snapte hoe hij moest betalen met chipknip. Ik hielp hem dus even om een kaartje te kopen en als dank kreeg ik een bedankje en een pepermuntje. Misschien stelt het niks voor maar ik vind het toch een heel lief gebaar :D

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:20

Je hebt genoeg aardige, maar soms...
Fietste laatst met iemand samen, we staan voor het stoplicht, komt er ineens een oud vrouwtje aanrijden in haar scootmobiel en vraagt boos of we aan de kant willen gaan, want ze wil afslaan, wat daar niet eens mag. Ben maar gewoon een stuk opgeschoven, mevrouw dacht blijkbaar dat we wereld van haar was :').

Ik zie ook wel eens hangouderen, die zitten dan bij elkaar op een bankje en op hun scootmobiels, beetje hetzelfde als hangjongeren :').

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:21

Ik lig hier helemaal gevouwen, ik zie hier allemaal Benidorm Bastards-praktijken voor me van oudjes op een scootmobiel enzo _O- En het is zooo herkenbaar. Maar ik sluit me wel aan bij Raket.

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:26

Mijn zoon (nu14) heeft vergroeiingen in zijn lijf, loopt daardoor minder snel en kan niet lang staan. Als je het niet weet, zie je het niet aan hem.

We gingen een keer met de bus (openbaar vervoer) en die was vol. De plaats achter de bestuurder (mindervalide plek) was nog vrij. Dus ik zeg tegen mijn zoon, ga jij daar maar zitten. Ik bleef staan. Komen er een halte verder oudere mensen bij, in de volle bus. Dus toen werd er tegen hem gezegd dat hij "met zijn jonge benen" wel kon gaan staan......en niet op een vriendelijke manier. Sorry hoor, maar omdat je ouder bent, wil het nog niet zeggen dat mensen die jonger zijn dan jij, niets kunnen hebben.

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:28

Ik heb zo'n overdreven lief oma en eentje die is omgewaaid door de storm en niet meer het huis uitkomt :') Ze zijn beide heel aardig!

Mijn opa die werkt nog steeds (jaja met zijn 77 nog tussen de dure duiven) en hij heeft het er altijd over dat een of andere man met een Jaguar (spreek uit Jaaagoear, braband) zijn parkeerplaats inneemt.. Naarmate hij verteld kan hij er steeds bozer over worden

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:33

Dat zeg nou ook steeds..

Gelukkig zijn er een heleboel hele lieve oude besjes, maar er zitten ook echt van die typetjes tussen..

Zodra de deur van de trein open gaat staan ze al te dringen en gaan geen stap opzij als ik probeer uit te stappen..

Als er in de supermarkt een kassa bij komt en er wordt eerstvolgende gezegd, dan is er vaak 1 of 2 óudjes' die dan menen dat ze voorrang hebben, ondanks dat ze ent aan komen lopen en de rest al braaf in de rij stond te wachten en die dan dus de eerstvolgende zijn.

zo ook bij de vis boer/ bakker etc. gelijk naar de balie lopen terwijl er gewoon mensen staan te wachten om geholpen te worden.

Menen voorrang te hebben, omdat ze 'van rechts' komen, terwijl je toch echt op een voorrangsweg rijdt (inclusief haaientanden voor hun neus(.

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:40

Met de meeste oudjes heb ik engelengeduld, maar in het verkeer wil ik ze echt niet tegenkomen. Vreselijk, wat kunnen sommigen slecht gevaar inschatten. Kom ze regelmatig tegen, met zo'n hoofd van: Oh, je hebt mij gezien? Mooi, dat betekend dat ik voorrang krijg, ook al heb ik het niet!
En vervolgens stoppen ze dus niet met hun fiets/rollator/scootmobiel waardoor je keihard in de remmen moet, en je mag bidden dat je ze niet alsnog aanrijdt. Het is soms net overstekend wild, je komt aanrijden, ze zetten grote ogen op, wachten tot het laatste moment en besluiten dan om nog even snel voor je auto/scooter/whatnot te springen.

Het vage gedrag in winkels kom ik zelf niet zo vaak tegen, ik zie vaker ouderen die zichzelf compleet wegcijferen en een ander juist voorlaten.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:44

Ooooh oude mensen op de fiets zijn zo gevaarlijk soms. Handen niet uitsteken maar gewoon naar rechts zwenken terwijl je net inhaalt (en ik toeter altijd met mijn fietstoeter of ik roep ''pardon!'' En dan nog boos worden als je vraagt of ze een doodswens hebben.

Gelukkig zijn mijn oma en schoonoma hartstikke lief.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 18:44

Ik heb zelf trouwens veel respect voor ouderen, loop altijd om de toonbank heen om de spullen in de rollator te pakken. Of ik loop mee naar de fietstas. Ik zeg altijd goedendag, en ik wens ze met weggaan een fijn weekend / prettige dag...

Ik heb geen hekel aan bejaarden, maar het valt me gewoon op dat ze steeds meer denken te mogen.