mogen bonten paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sweetjuna
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-02-11

mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 16:23

mijn paard is zwart bont en sommige mensen hadden tegen me gezegd dat je daar strafpunten voor kan krijgen als je wedstrijden rijdt... maar ik vroeg me af of dat nou echt waar is ik hoop het niet.. ik hoop dat iemand mij daar meer over kan vertellen....


fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:23

Nee? Wat een rare mensen die dat zeggen!

Zijn zeker bang dat ze niet van je kunnen winnen. :))
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 16-12-13 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:23

Nee hoor, daar krijg je geen strafpunten voor.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:24

_O-
Ik zou hem maar zwart verven!
Wat een onzin, natuurlijk krijg je daar geen strafpunten voor.

LadyKantje
Berichten: 421
Geregistreerd: 02-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:24

Nee hoor, je kunt gewoon met een bont paard de ring in stappen. Het kan echter wel eens gebeuren dat je onder je protocol (onprofessioneel) commentaar krijgt dat een bont paard niet in de ring hoort. Net als Haflingers/Friezen/ Fjorden etc. Daarbij wil het nog wel eens gebeuren, al blijft het natuurlijk dikke onzin.

Don't get your knickers in a twist!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:27

LadyKantje schreef:
Nee hoor, je kunt gewoon met een bont paard de ring in stappen. Het kan echter wel eens gebeuren dat je onder je protocol (onprofessioneel) commentaar krijgt dat een bont paard niet in de ring hoort. Net als Haflingers/Friezen/ Fjorden etc. Daarbij wil het nog wel eens gebeuren, al blijft het natuurlijk dikke onzin.

Ook dit is dikke onzin, een dressuurproef is geen keuring. Er zijn wel een aantal ruiters/amazone die na een mindere proef beweren dat de jury hun paard niet mooi genoeg vond. Mocht een jury wel zo onprofessioneel zijn om dit op een protocol te laten vermelden, dan maakt de KNHS daar korte metten mee.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:32

Daarom zijn bonte paarden (en haflingers/friezen/fjorden) juist uitermate geschikt voor de wedstrijdsport. Mindere prestatie ligt dan namelijk nooooit aan de ruiter :P

LadyKantje
Berichten: 421
Geregistreerd: 02-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:34

Anoeska27 schreef:
LadyKantje schreef:
Nee hoor, je kunt gewoon met een bont paard de ring in stappen. Het kan echter wel eens gebeuren dat je onder je protocol (onprofessioneel) commentaar krijgt dat een bont paard niet in de ring hoort. Net als Haflingers/Friezen/ Fjorden etc. Daarbij wil het nog wel eens gebeuren, al blijft het natuurlijk dikke onzin.

Ook dit is dikke onzin, een dressuurproef is geen keuring. Er zijn wel een aantal ruiters/amazone die na een mindere proef beweren dat de jury hun paard niet mooi genoeg vond. Mocht een jury wel zo onprofessioneel zijn om dit op een protocol te laten vermelden, dan maakt de KNHS daar korte metten mee.



Het is mij wel eens overkomen hoor, dat het onderaan het protocol geschreven werd dat mijn paard niet in de sport hoorde.

Don't get your knickers in a twist!

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:50

je mag gewoon met een bont paard wedstrijden rijden! heb op een manege wedstrijdje ooit commentaar gekregen dat de haflinger te dik was en dat ik er geen wedstrijd mee mocht rijden... mens het is een manege pony en manege wedstrijd...

salamaleque
Berichten: 986
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:54

Ja hoor maar het blijft een jurysport dus het zal sommige juryleden misschien minder aanspreken. Ik heb het al met stalgenoten, sommige kunnen het maar niet nalaten om onaardige opmerkingen te maken ... Maar goed daar moet je boven proberen te staan wat dat betreft zijn mensen in de paardensport echt gewoon zo onsportief en onaardig.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:00

Natuurlijk mag je met een zwart bont paard wedstrijden rijden, gewoon lekker starten.
Veel plezier op wedstrijd!

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:02

Natuurlijk maakt het niet uit welke kleur je paard heeft. Ik start ook met een zwart bonte!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:12

Destination schreef:
_O-
Ik zou hem maar zwart verven!
Wat een onzin, natuurlijk krijg je daar geen strafpunten voor.

Parmanent marker. :')

Nee maar hier mag je officieel geen strafpunten voor krijgen.

sweetjuna
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-02-11

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 18:00

oke heel erg bedankt allemaal echt hele leuke reacties zitten er tussen! *kuchkuch* permanenmarker _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

claudio_love

Berichten: 11
Geregistreerd: 23-10-13

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:00

Je mag met bonte paarden zeker wedstrijd rijden , is al vaak genoeg bewezen dat ze het aankunnen .
kijk maar naar Samber , Ed King Hill , ... en zo veel meer .

Je kan natuurlijk altijd commentaar krijgen maar meer niet :)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:46

Rex_Rolfo schreef:
Daarom zijn bonte paarden (en haflingers/friezen/fjorden) juist uitermate geschikt voor de wedstrijdsport. Mindere prestatie ligt dan namelijk nooooit aan de ruiter :P

Precies. Het ligt nooit aan jou en je paard is ook perfect, alleen vond de jury je paard gewoon niet leuk. Duhhh.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:47

Wie heeft jou die bullshit vertelt?! Tuurlijk mogen bonte paarden wel, maar als je er eerlijk op gejureerd gaat worden is een ander verhaal..

Why change the past, when you can own this day?

carolina1278

Berichten: 4327
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:12

Ook ik start met een bonte tinker en natuurlijk mag je met bont starten..

En het ligt altijd aan MIJ als er iets niet goed gaat, of als er mindere punten gereden worden, want ik doe dan iets verkeerd.. echter zijn er zeker wel juryleden waarbij de voorkeur NIET uitgaat naar tinkers, fjorden, Friezen etc.. in de ring..
Maar ach het worden er steeds minder die er moeilijker over doen en daar moet je gewoon boven staan. Ik ben tevreden als hij goed geluisterd heeft en mijn gevoel over de proef goed is..

Verlang niet al te zeer naar succes, doe gewoon wat je graag doet en waarin je gelooft en het succes komt vanzelf!
B+17 / L1+18 / L2+11 / M1+30 / M2 +19 / Z1+4 / SGM Klasse 1 + 13

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:03

Hahahahaha! Nee je mag alleen met een zwart of donkerbruin super dressuur gefokte kwpn'er starten bij de knhs.. _O-

Laat me niet lachen hé, wat een onzin dat je niet met een bonte zou mogen starten, of nouja dan "strafpunten" zou krijgen. Evenals dat het ook dikke onzin is dat je niet met een fries, haflinger, tinker, fjord, shire, shetlander zou mogen starten. Er zijn zelfs shetlanders die het overigens best leuk doen tussen de paarden! :P

Maar er zijn altijd mensen (en zeker in de dressuur (jury) sport), die van alles laten 'afhangen' van het plaatje.. Ze worden benadeeld omdat ze een weet ik wat veel paard of pony hebben, van mij part pimpel paars met witte stippen... :+ Altijd hebben ze dan wel een excuus waarom ze minder punten hebben...

Natuurlijk is het met sommige paarden (ook een zwarte kwpn'er met super papier kan een nadelig minpuntje in z'n bouw hebben voor de dressuursport) soms wat lastiger om te voldoen aan het skala.. Zo heb ik zelf altijd toch best veel respect voor de mensen die het met een koudbloed maar wel zo even doen! Het is volgens mij namelijk toch best lastig om die paarden net zo te laten swingen (en daarmee bedoel ik het correct gaande!) als een talentvolle dressuurgefokte die soms helemaal niet correct gereden is, maar wel zo lijkt door de aanleg van het paard. En als ze dan een jury treffen die daar wel door heen kijkt is er ook weer een excuus.. :+

Het vraagt (meer) kunde van de ruiter imo... en veel ruiters komen daar te kort in (en ja OOK die ruiter die WEL een dressuurtalent onder de kont hebben!) en dan zijn er altijd wel excuses om er onder uit te komen dat het gewoon aan jou vaardigheden als ruiter ligt.... En op het ene paard word er meer gevraagd van de ruiter qua kunnen dan op het andere paard, dat is nou eenmaal zo..

Zo heb ik ook wel eens gehoord dat ik met mijn vos (KWPN papier overigens), ook nadelig ben.. Ik vind het gewoon dikke bulsh*t.. :+

Rijd gewoon lekker je rondje, geniet samen met je paard en de vorderingen die jullie maken! Wat voor kleur, ras, bouw of what ever die ook maar heeft. Geniet! Enjoy! :D

En achja je kunt altijd juryleden treffen die hun persoonlijke smaak te veel laten mee tellen, de zogenaamde rotte appels. Wees zo verstandig om dit naast je neer te leggen en het niet al te veel aan te trekken, laat het plezier je niet bederven door die zogenaamde "rotte appels" en voor degene die eens op hun coupon het commentaar hebben gekregen dat hun paard (of zij zelf als ruiter) om wat voor reden dan ook niet thuis horen in de wedstrijdring, stuur een kopie van die coupon naar de KNHS! Er wel vanuit gaande dat beide overigens geen medische problemen hebben en verder dus in prima gezondheid zijn.. een kreupel paard bijvoorbeeld hoort inderdaad terecht niet op wedstrijden. ;)

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

carolina1278

Berichten: 4327
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:38

_Marinke_ schreef:
Hahahahaha! Nee je mag alleen met een zwart of donkerbruin super dressuur gefokte kwpn'er starten bij de knhs.. _O-

Laat me niet lachen hé, wat een onzin dat je niet met een bonte zou mogen starten, of nouja dan "strafpunten" zou krijgen. Evenals dat het ook dikke onzin is dat je niet met een fries, haflinger, tinker, fjord, shire, shetlander zou mogen starten. Er zijn zelfs shetlanders die het overigens best leuk doen tussen de paarden! :P

Maar er zijn altijd mensen (en zeker in de dressuur (jury) sport), die van alles laten 'afhangen' van het plaatje.. Ze worden benadeeld omdat ze een weet ik wat veel paard of pony hebben, van mij part pimpel paars met witte stippen... :+ Altijd hebben ze dan wel een excuus waarom ze minder punten hebben...

Natuurlijk is het met sommige paarden (ook een zwarte kwpn'er met super papier kan een nadelig minpuntje in z'n bouw hebben voor de dressuursport) soms wat lastiger om te voldoen aan het skala.. Zo heb ik zelf altijd toch best veel respect voor de mensen die het met een koudbloed maar wel zo even doen! Het is volgens mij namelijk toch best lastig om die paarden net zo te laten swingen (en daarmee bedoel ik het correct gaande!) als een talentvolle dressuurgefokte die soms helemaal niet correct gereden is, maar wel zo lijkt door de aanleg van het paard. En als ze dan een jury treffen die daar wel door heen kijkt is er ook weer een excuus.. :+

Het vraagt (meer) kunde van de ruiter imo... en veel ruiters komen daar te kort in (en ja OOK die ruiter die WEL een dressuurtalent onder de kont hebben!) en dan zijn er altijd wel excuses om er onder uit te komen dat het gewoon aan jou vaardigheden als ruiter ligt.... En op het ene paard word er meer gevraagd van de ruiter qua kunnen dan op het andere paard, dat is nou eenmaal zo..

Zo heb ik ook wel eens gehoord dat ik met mijn vos (KWPN papier overigens), ook nadelig ben.. Ik vind het gewoon dikke bulsh*t.. :+

Rijd gewoon lekker je rondje, geniet samen met je paard en de vorderingen die jullie maken! Wat voor kleur, ras, bouw of what ever die ook maar heeft. Geniet! Enjoy! :D

En achja je kunt altijd juryleden treffen die hun persoonlijke smaak te veel laten mee tellen, de zogenaamde rotte appels. Wees zo verstandig om dit naast je neer te leggen en het niet al te veel aan te trekken, laat het plezier je niet bederven door die zogenaamde "rotte appels" en voor degene die eens op hun coupon het commentaar hebben gekregen dat hun paard (of zij zelf als ruiter) om wat voor reden dan ook niet thuis horen in de wedstrijdring, stuur een kopie van die coupon naar de KNHS! Er wel vanuit gaande dat beide overigens geen medische problemen hebben en verder dus in prima gezondheid zijn.. een kreupel paard bijvoorbeeld hoort inderdaad terecht niet op wedstrijden. ;)


+ 1

Verlang niet al te zeer naar succes, doe gewoon wat je graag doet en waarin je gelooft en het succes komt vanzelf!
B+17 / L1+18 / L2+11 / M1+30 / M2 +19 / Z1+4 / SGM Klasse 1 + 13

Anoniem

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:41

Dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat ze geen winstpunten krijgen omdat de jury niet van haflingers houdt. :')

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4692
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:49


ShannonF
Berichten: 15
Geregistreerd: 17-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:30

Ja hoor Krijg er genoeg in mijn ring als ik ga Jureren. Als je paard netjes voor elkaar is kunnen ze niet om je heen :)
Succes met wedstrijden rijden

Bora Bora: Z2 + 16
Zhafiera: ZZ Zwaar + 10
Easter Bunny: M1 + 6

Mary_X

Berichten: 531
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: provincie Antwerpen

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:49

normaal niet, ik rij zelf wedstrijd met een bont paard en haal ook goede punten. Er zijn natuurlijk altijd jury's die minder geven dan anderen, maar tja wat kan je er aan doen ;)

Hulp nodig met uw paard of pony?
Contacteer mij gerust!
rebecca.bruna@hotmail.com

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: mogen bonten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:25

Daar kun je inderdaad niet veel aan doen, of nouja gewoon nog beter gaan rijden. :+
Maar als er echt op je coupon iets is geschreven als; "Tinkers horen niet in de ring thuis" kun je een kopie van de coupon wel opsturen naar de KNHS. Volgens mij krijgen die juryleden dan namelijk een sanctie o.i.d. omdat dat gewoon niet de bedoeling is dat je benadeeld word om het paard wat je rijd....

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 60 bezoekers