niet kunnen stilstaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loenatje
Berichten: 260
Geregistreerd: 02-09-12
Woonplaats: Aarschot (België)

niet kunnen stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 19:16

als ik mijn paardje vraag om halt te houden dan valt ze altijd naar binnen...
ze kan nooit mooi op de hoefslag blijven!
en als ik het vb op de middellijn doe dan draait ze eerst wat rondjes voordat ik haar stilkrijg...
hebben jullie misschien tips?
ik volg les maar die zijn een tijdje stilgelegd door de examens enzo!

Jschuur
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-04-13

Re: niet kunnen stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:32

Een paard heeft iemand nodig die hem goed leidt. Dit kan een balans probleem zijn dat hij zijn balans kwijt raakt of aanleuning zoekt bij jou die jij op dat moment niet geeft.

Probeer je paard eens een beetje uit zijn comfort zone te rijden. Dus in plaats stelling naar binnen vraag je een keer contra stellingen. Rijd een zes slangenvoltes achter elkaar. De ene slange volte rijd je de stellingen netjes mee zoals het hoort naar de binnen teugel. De andere keer rijd je de voltes met een contra stelling dus je buiten teugel. Hierin zou je merken dat je paard zijn balans kwijt kan raken of erg scheef gaat lopen dat vang je weer op met je benen daar druk je zijn lichaam als het waren een goede houding in. het paard blijven kneden noemen ze dat.

Verder kan je eens balkjes op de grond leggen en precies tussen die balkjes laten halt houden. Zou maak je voor je zelf een hele duidelijke lijn waar jij stil wil staan dus ben je zelf veel geconcentreerder om hem te leiden

Hopelijk heb je wat aan de info ;)

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Re: niet kunnen stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:07

Je moet enkel je paard vragen om stil te blijven staan, dit lijkt mssn een stom antwoord en toch werkt het perfect, en raar maar waar, dit werkt bij elk paard dus ook bij jouw paard.

loenatje
Berichten: 260
Geregistreerd: 02-09-12
Woonplaats: Aarschot (België)

Re: niet kunnen stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:22

ok bedankt!

DeTjoeter
Berichten: 330
Geregistreerd: 12-11-12

Re: niet kunnen stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:41

Je billen ontspannen als je wilt halthouden! Bij mijn pony hoef ik alleen mijn billen te ontspannen en ze gaat stilstaan. Misschien bouw jij teveel spanning op omdat je weet dat je paard niet wil stilstaan, waardoor het paard juist zal doordrammen.

AmyxDomino
Berichten: 162
Geregistreerd: 17-06-12

Re: niet kunnen stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:48

Doet ze dit ook als je haar aan de hand laat halthouden?

loenatje
Berichten: 260
Geregistreerd: 02-09-12
Woonplaats: Aarschot (België)

Re: niet kunnen stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 16:15

aan de hand doet ze dat soms ook maar wel minder!

en ik dal eens proberen! danku!

ShannonF
Berichten: 15
Geregistreerd: 17-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:02

Goed je paard tussen 2 teugels en 2 benen houden. Niet onbewust wat meer druk geven met 1 hand of 1 been. Ga daarna wat langzamer stappen. Houd hem recht en bouw dit op. Ga steeds langzamer stappen en wanneer jij merkt dat ze weer naar binnen valt stap je weer naar voren. Herhaal dit telkens weer dus veel schijnovergangen maken. Als je merkt dat ze niet naar binnenvalt neem je hem terug en ga je halthouden.