Kat mauwt de hele dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Kat mauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 13:22

Dag bokkers,

Wij zijn kort geleden verhuist. Nou mauwt onze oudste poes de hele dag door. Ze stopt alleen om te eten en te slapen. De rest van de tijd loopt ze doelloos het huis rond, mauwent.
Nou is ze bekend met blaasgruis en nierproblemen en lijkt ze pijn te hebben. de dierenarts is daarom dus ook gebeld en morgen is de afspraak
Maar mijn vraag is, kan dit mauwen de pijn betekenen of is dit puur vanwege de verhuizing? Ze is namelijk gewend om buiten te lopen, wat nu dus voorlopig niet kan. Echt, ik wordt stapelgek van het gemauw


tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kat mauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:25

Stress kan een oorzaak zijn.

Maar een van mijn poezen mauwde ook altijd als ze naar de bak ging die bleek dus maanden blaasontsteking te hebben, daar kwam ik pas achter nadat ze naast de bak ging plassen.
Dus al die maanden van te voren probeerde ze me te waarschuwen (ik ben doof dus hoorde haar niet mijn ex wel) voel me best schuldig erom

30-11-2015
03-07-2018

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Kat mauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:31

Zoiezo zeer verstandig dat je naar de DA gaat, maar het kan gewoon zijn omdat ze "haar"huisje kwijt is. Een verhuizing kan een hele impact hebben op een kat, zeker als het om een ouder dier gaat.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Kat mauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:39

Goed dat je naar de DA gaat om een medische reden uit te sluiten.

Als dit uitgesloten is kan je eventueel een Feliway stekker proberen om haar een beetje te kalmeren. Dat werkt hier erg goed. Beetje duur in aanschaf, maar voor de katten zoveel fijner :j

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Kat mauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 13:44

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben zo bang dat de blaasgruis terug is.. aangezien we haar ook niet op mogen pakken en ze moeite lijkt te hebben met springen en poepen/plassen.
Maar de andere kant is weer dat ze wel om een aai komt en normaal eet en drinkt.
Feliway is idd een goeie. Maar idd als een medische reden is uitgesloten

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Kat mauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:46

Ook wel handig voor oud en nieuw ;) Als het sowieso nog niet haar plekje is en dan ook nog oud en nieuw kan best stressvol zijn.

Wij werden juist stressvol van de kat na onze verhuizig. Die was ook zo, hele dag zoeken naar "iets" en dat luchtalarm maar aan. Die is dus na een week gewoon naar buiten gegaan en na wat zoeken in de buurt was ze na een half uurtje gewoon weer achter huis.
Vond ik zelf wel heel spannend hoor :')

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Kat mauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 13:55

Ne ligt ze eindelijk, na 2 uur aaneengesloten mauwen op de bank. Ik mag haar wel aaien, maar dan krijg ik daarna wel een shagrijnige blik toegeworpen..
Ik denk ook niet dat ik me aan 6 weken kan houden sakkia, gezien er hier nog 1 rondloopt die graag naar buiten wil en anders begint met het afbreken van mn huis. Maar ben bang dat ik ze anders bij het oude huis weer mag ophalen..

Roosch

Berichten: 36636
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:03

Als iets medisch uitgesloten is, raad ik ook Feliway aan! Kan goed met de verhuizing te maken hebben.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

dierenfan
Berichten: 9604
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Kat mauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:24

blaasgruis kan goed terug zijn want blaasgruis wordt namelijk vaak veroorzaakt door stress naast andere medische redenen die uiteraard ook blaasgruis kunnen veroorzaken.

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Kat mauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 13:08

Klopt. En gezien haar verleden dus voor de zekerheid naar de dierenarts.
Ik denk persoonlijk dat het een mengeling is van stress (dus daardoor wellicht een blaasontsteking/blaasgruis) en wennen aan het nieuwe huisje.
Het is echt mijn vriend zijn kat, hij kan er alles mee. Ze vraagt veel aandacht bij hem maar ondertussen geeft ze wel pijn aan.
Over een uurtje moet ik bij de DA zijn, dus we zullen zien wat ze zegt. Ik houd jullie op de hoogte!

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Kat mauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 15:13

En ik ben weer terug van de dierenarts.
Heb speciale korrels meegenomen voor urine, om op te vangen. Haar blaas was leeg, dus kon ze geen punctie doen. Iets waar ik wel op hoopte gezien madam dus niet op die speciale korrels wil plassen.. Maar ik ga het proberen. Ze heeft vocht toegediend gekregen (via subcutane injecties) en pijnstillers.
Nierdieet (omdat bij vorig onderzoek 2 jaar geleden, bij een andere dierenarts, bloedonderzoek is gedaan waaruit bleek dat haar nierwaardes te hoog waren) meegekregen in natvoer vorm, ze was iets uitgedroogd. Komt waarschijnlijk door de nierproblemen en diarree.
En pijnstillers mee naar huis gekregen.

Hopelijk wil mevrouw vanmiddag nog op die bak plassen zodat ik nog, voor de dierenkliniek sluit, met urine erheen kan.. Anders wordt het donderdag, dan ben ik de hele dag thuis. Zodra ze naar de bak toe wil zet ik haar op de speciale bak. Mevrouw een nacht in de badkamer gaat hem niet worden. Dan houd ze alles op en zodra ze eruit mag racet ze naar de normale bak om daar haar behoefte te doen :+ Of ze piest er gewoon naast..

Maargoed, ben iig blij dat ze nu redelijk pijnvrij de dagen doorkomt door de pijnstillers en hopen op urine..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edisons, Facebook, IASCrawler en 148 bezoekers