Jean-Claude Dysli overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Jean-Claude Dysli overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 12:48

www.wittelsbuerger.de/ bokt.nl
ingezonden door bokker Rina


Een van de bekendste horsemen van Europa is afgelopen zondag aan een hartaanval overleden.
Zijn uitgever heeft dit vandaag bekend gemaakt.
Dysli werd gezien als een trainer die vooral de nadruk legde op respect voor het paard en een paardgerechte training.

Een week geleden overleed zijn quarter hengst Okie Isma Dad.

Jean-Claude Dysli was vooral voor vele westernruiters een voorbeeld, een mentor.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.


quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Jean-Claude Dysli overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:09

Bizar dat hij Oki achterna is gegaan. Wat heb ik van deze man mogen leren. JC rust zacht en Oki staat vast op je te wachten.

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: Jean-Claude Dysli overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:46

Jeetje wat sneu

In Liefdevolle Herinnering Day-Night's No Mr Whiskey... 20-05-1999 - 11-12-2013...
Bedankt voor alles Whis... Zal Jou Nooit Vergeten...

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:43

Op een of andere manier vind ik het "passend" dat hij zo snel (precies 1 week) na Okie is gegaan... Ze waren zó'n twee-eenheid en een fantastisch team!
Ik voel me bevoorrecht dat ik maar liefs 3x een clinic van hem heb kunnen rijden en nog een stuk of 6 langs de kant heb mogen bekijken. Het was altijd een fantastische belevenis.

Hij was een levende legende die vele legendarische paarden persoonlijk heeft gekend en gereden en daar ook geweldig over kon vertellen. Ik zal hen in ieder geval nooit vergeten. ;(

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Jean-Claude Dysli overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:34

Ik wil alle nabestaanden heel veel sterkte wensen, hij was een groot Horseman.

Je suis Charlie.

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:08

And together they ride to the sunset... r.i.p
gecondoleerd

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Jean-Claude Dysli overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:11

Dat klinkt als hartzeer. Mooi om zo te gaan. Gecondoleerd aan de nabestaanden.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:12

Zo, dat is een groot verlies voor de hipische wereld, ik heb in de 80er jaren van hem mogen leren.

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Re: Jean-Claude Dysli overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:03

Gecondoleerd

♥♥♥ 13-02-2013 getrouwd met de liefde van mijn leven♥♥♥

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Jean-Claude Dysli overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:17

JC en Okie waren een bijzonder team... Veel van hun mogen leren.

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:46

http://www.dqha.de/dqha/aktuelles/detai ... erstorben/

Het officiele persbericht op de Duitse Quarters horse site.
Maandag ochtend las ik het bericht op FB. 2 Dagen voor zijn dood heeft hij nog lesgegeven en een artikel geschreven in de Newsletter van zijn Riding Academy.
Hij was " a great horseman" en ik ben blij hem te hebben mogen kennen en de eer gehad te hebben om met hem te rijden. Vorig jaar ben ik nog 14 dagen voor training bij hem geweest in Beieren.
Hij rijdt nu door de eeuwigheid met Okie, hij zal gemist worden. HIj was de grondlegger van de westernsport in Europa en bracht de 1e Quarters, per boot, hier naar toe vanuit Amerika.

Het laatste artikel:
Citaat:
“Als 1972 und 1973 die ersten beiden Equitana stattfanden, damals noch unter dem Patronat von Wolf Kröber, stellte ich, von Kalifornien kommend, das Western-Reiten dem europäischen Publikum erstmals vor. Ich hatte zwei Quarter Horses im "Gepäck", die ich in der Hackamore vorgestellt habe, eine damals völlig unbekannte Zäumung. Der Erfolg war umwerfend, da man zum ersten Mal gerittene Pferde ohne Gebiss im Maul sehen konnte und die dazu noch relativ hohe Manöver (Zweierwechsel, direkte und inverse Pirouetten, hohe Tempoveränderungen und elegante Sliding Stopps) zeigen konnten. Diese Vorführungen von mir waren der eigentliche Startschuss zum Interesse am Western-Reiten, das bis heute ungebrochen ist. Aber was ist nun inzwischen seit 1972, also seit 40 Jahren, mit dieser herrlichen und schonenden Art Pferde zu reiten passiert? Das Gegenteil von dem, was ich damals versucht habe, als Botschaft mit in die Reiterei zu bringen, nämlich schonende Ausbildung und keine Abrichtung, dem Pferd seine Individualität zu lassen und es nicht zu versklaven, die Anlehnung auf ein Minimum zu beschränken mit dem Ziel zum losen Zügel hin und nicht zur Rollkur...“


Het is zo jammer dat hij zo teleurgesteld was door de manier van rijden van tegenwoordig; hij leidde zijn paarden op in tegenstelling tot het " africhten" en " trainen" wat nu vaak gebeurt. Hij gebruikt geen trucjes ( of gimmicks, zoals hij die noemde) .

Zijn wijze woorden: " Wait for your horse, he will tell you ( when he is ready) " zullen me altijd bij blijven!

R.I.P. JC.

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Jean-Claude Dysli overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:51

Mooi gezegd Loes!

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, __danielle__, amand0, bonnielau, cp112, daiswees, EliseXJoelle, GrapeshotBot, Ilse_123, JoyenUnory, koend, Lielle, marleen_88, Pjotar, SemrushBot, vilo en 89 bezoekers