Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 00:56

Beste bokkers,

Ik ben 20 jaar, afgestudeerd en ga ook niet meer verder studeren. Vooral de laatste tijd merk ik dat ik het huis uit wil. Ik wil vrijheid, onafhankelijk worden en bots de laatste tijd steeds meer met m'n vader om van alles en nog wat. Er zijn 2 goede redenen waarom het niet kan:

- Simpelweg: ik heb het geld er niet voor. M'n spaarrekening loopt ook eerder af dan dat t oploopt.

- Mocht ik het geld hebben: ik durf niet alleen. Ik heb last van hyperventilatie/paniekaanvallen, en ik weet ook zeker dat als ik alleen ga ik al snel 'eenzaam' word.

Wil ook niet in een studentenhuis, ik ben fotograaf en heb ruimte nodig om m'n studio op te bouwen. Het liefst zou ik een appartement huren, samen. Maar ik heb geen vriend, die moet ik nog tegen komen haha.

Ik weet dat jullie niks voor me kunnen doen. Maar wilde het eigenlijk gewoon kwijt, en vroeg me af wie hier nog meer mee zit. En hoe je er mee omgaat. En ruzie met je ouders op je 14/15e is anders, dat stuk gaat over :j en ben ik al voorbij haha.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:58

Waarom zoek je niet een huisgenoot die samen met jou een appartementje wil huren?

Ik ben op mijn 18e het huis uitgegaan om de redenen die jij ook noemt. Ik had toen nog wel stufi..
Inmiddels ben ik 21 en woon ik samen. Heerlijk. :)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:00

Grappig, ik ken je gevoel.
Ben ook 20, ben aan het studeren en zou wel een eigen plekkie willen, maar aangezien het bijna onmogelijk is aan een baan te komen, gaat dat helaas nog niet lukken :(.

Ik heb ook last van paniekaanvallen( angst en paniekstoornis) dus ik snap je gevoel heel goed dat je niet alleen durft en dat je je dan snel eenzaam voelt, ik heb precies hetzelfde.
Zoiets is wel heel rot, want dan ben je eigenlijk afhankelijk van een toekomstige partner..
Mischien een idee om bv. met een vriendin samen een plekkie te huren, zodra het geld er is?

Je bent 20, dus je hebt natuurlijk nog alle tijd,maar ik snap je heel goed :).

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:05

Ik ben 21 en woon wel op mezelf, maar ik wil wel zeggen dat ik ook snel last heb van paniekdingen en ik heb altijd ontzettend veel heimwee gehad, echt bij alles. Ik kon nog geen nachtje bij mijn oma logeren. Totdat... ik op mezelf ging wonen (ik was 18). Nu had ik ook wel echt mijn eigen plek nodig, véél ruzie en gedoe met mijn ouders en niet meer het gevoel dat het mijn thuis was. Ik ben toen wel in een studentenhuis gaan wonen, dat is natuurlijk wel wat anders want daar was ik niet alleen (had 9 huisgenootjes en bovendien ook een vriendje die er vaak was).
Het duurde wel héél lang voordat ik uiteindelijk een kamer kreeg dus ik weet wel hoe je je voelt, dat je weg wilt maar dat het gewoon nog niet lukt.

Heb je niet een vriend/vriendin/nichtje/zusje die ook uit huis wil en met wie je misschien een appartement kunt delen? Dat elimineert niet je eerste punt (wat best lastig is), maar wel de rest, want je bent dan niet alleen maar als je met z'n tweeën in een drie- (of zelfs vier-)kamerappartement woont kun je wel een ruimte voor een studio hebben.

Je wilt geloof ik eigenlijk geen advies dus lees dan vooral de tweede alinea niet :D Maar kan in elk geval zeggen dat ik het gevoel herken :)

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:08

hier ook iemand... ben 24 jaar en door mijn onstabiele inkomen kan ik niet in mijn eentje een appartement huren... heel frustrerend...

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:09

Lastig TS! Heb je misschien een vriendin/nicht die ook graag het huis uit wilt? kunnen jullie samen een appartement oid huren. Ben je toch niet alleen, maar wel het huis uit :j Maar als je daar het geld niet voor hebt wordt het lastig...

Ik ben 22 en wil ook heel graag het huis uit, maar heb op dit moment geen financiële middelen. Ik studeer en werk een x aantal uren in de week waarmee ik de stalling van mijn paard en nog iets extra verdien, maar niet voldoende om daarnaast een kamer te huren helaas -O-

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 01:15

Dank je wel voor jullie reacties!
Vriendin van me (ook fotograaf toevallig) vroeg of ik samen met haar wilde wonen. Maar aangezien ik op het moment nog geen 50,- kan missen... :(
Tenzij ik m'n auto verkoop maar dan heb ik geen auto meer voor naar m'n werk te gaan of opdrachten..

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:16

Hier ook nog een thuis-woner.
Ik studeer nog, maar werk 4 dagen. Ik heb geen recht op studiefinanciering, maar draag wel de kosten voor mijn opleiding. Met de 4 dagen die ik werk verdien ik niet genoeg om op mijzelf te gaan wonen en mijn studie te betalen. Ik kom ongeveer te kort wat mijn studie kost. En dan nog zou het vrij krap zijn.

Gelukkig zit ik niet op een schopstoel en heb ik een goede relatie met mijn ouders, maar ik droom wel van een eigen huisje!
Maar het is nog even wachten totdat ik klaar ben met school en ik iets meer centjes verdien...

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:16

En is er geen mogelijkheid voor je om bijvoorbeeld een extra baantje te nemen? :)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:17

Wilke93 schreef:
Dank je wel voor jullie reacties!
Vriendin van me (ook fotograaf toevallig) vroeg of ik samen met haar wilde wonen. Maar aangezien ik op het moment nog geen 50,- kan missen... :(
Tenzij ik m'n auto verkoop maar dan heb ik geen auto meer voor naar m'n werk te gaan of opdrachten..


Ik zou ook niet je auto verkopen..

Hoe zit het qua baantjes?!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 01:21

Ik heb een weekendbaan, maar dit filiaal sluit over een week en het ziet er Naar uit dat ik iniedergeval niet meer uren kan krijgen.

Heb wel gesolliciteerd naar een droombaan als parttime fotograaf waarbij je ook veel reist, én werkt vanuit Amsterdam (waar ik t liefst wil wonen) <3 maar die zullen wel veel reacties krijgen. Maar dat zou wel heeel gaaf zijn haha.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:24

Ik zou als ik jou was gewoon kijken wanneer je kan werken en maar solliciteren voor een parttime bijbaan.

Ik werk bij de Mac. Werk is ruk, maar het betaalt aan het eind van de maand en daar kan ik m'n huisje van betalen. :)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:25

upendo even offtopic sorry, je bent geboren in 1992 en 39 jaar oud? _O- _O-

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:25

Wilke93 schreef:
Dank je wel voor jullie reacties!
Vriendin van me (ook fotograaf toevallig) vroeg of ik samen met haar wilde wonen. Maar aangezien ik op het moment nog geen 50,- kan missen... :(
Tenzij ik m'n auto verkoop maar dan heb ik geen auto meer voor naar m'n werk te gaan of opdrachten..


Oei dat is wel heel jammer ja, zo'n mooie kans en dan geen geld :(
Tsja, geld is hier ook altijd een probleem. Heb hier ook een paar maanden mijn spaarrekening moeten plunderen, maar heb vanaf 1 januari gelukkig weer een baan!

Overigens is mijn droombeeld van mijn eigen huisje weer even weg, er is niet zoveel idyllisch aan een aanrecht vol met vaat en een berg vuile was op mijn bed en half op de grond -O- :P

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:27

_lies_ schreef:
upendo even offtopic sorry, je bent geboren in 1992 en 39 jaar oud? _O- _O-

:D Oude ziel in een jong lijf haha. :P
Je wil niet weten hoeveel PBs ik al heb gekregen met 'Euhh, er staat een fout in je profiel!' :')

En inderdaad. Het eerste wat we kopen als we meer geld krijgen is een vaatwasmachine _O-

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:32

Ah, een vaatwasser <3 Daar zou ik echt gelukkig van worden. Maar dan moet ik wel eerst verhuizen want dat past niet in deze keuken.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 01:32

Haha ik kan ook nog niet eens koken :P maar dat ben ik aan 't leren :)

Ben inderdaad gewoon op zoek naar 'n baantje voor door de week. Maar dat valt niet mee in deze tijd :') + als ik genoeg verdien en eindelijk het huis uit kan, wil ik toch naar de stad en is m'n baantje te ver weg :? Hmm. Maar eerst maar eens reactie krijgen van die fotograaf. Weet dat er weinig kans is...maaar, wie weet :')

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:34

En een baantje zoeken zodat je geld kunt sparen en ondertussen kijken voor een baantje in de stad waar je wilt wonen? Zodat je geld hebt ten eerste om ergens heen te gaan en hopelijk ookal een baantje daar dan als je er gaat wonen!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 01:36

Ohja nog iets: ik kan t paardrijden niet meer betalen waar ik zó van baal. Had een gratis bijrijdpaardje gevonden maar die is véél te pittig voor me en heeft me al een hersenschudding gegeven en gratis angst. :')

Heb wel n paar advertenties gezien van mensen die er geen geld voor vragen maar dat is helaas allemaal te ver weg. Of ik was nét te laat :(

@_lies_: dat is wel een goeie ja! :j
Edit:nou nog een leuke vent haha

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:37

Ik zou het gewoon proberen!

Je bent 20, dus nog relatief goedkoop! :j
Komt vast wel goed! Zeker als je an sich wel wat uren kan maken!

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:40

Let ook vooral even op de huurprijzen in de plaats waar je een huisje wilt huren en een baantje wilt zoeken. Het maakt soms veel verschil!

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:45

Ik heb hetzelfde. Zou het graag willen, maar de nadelen wegen harder op tegen de voordelen. Mijn paard staat aan huis, heb er het geld niet voor en ik hoef niet lang te reizen voor mijn school en ik heb geen werk meer. Het is gewoon niet echt nodig. Op zich zou het wel kunnen, maar ik spaar toch liever geld dan dat ik op mezelf ga. Bij mij is het vooral de thuissituatie waar ik spuugzat van wordt, maarja.. Ik hou het nu ook uit, dus opzich. :+

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 01:51

Ja ik ga het ook wel proberen :)
Het liefst zou ik dus (samen) willen wonen dicht in de buurt van Amsterdam. Dicht tegen de stad maar wel op n wat rustigere plek (waar wellicht wel een paardje kan staan :D )

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:03

Hier nog een...
20, nog studerend (3e jaars) en daar voorlopig ook nog niey klaar mee als ik masters ed erbij optel. Ik kan gewoon het huis nog niet uit ivm geld (toch wel erg belangrijk).
Technisch gezien zou t moeten kunnen, echter moet ik dan mijn paard weg gaan doen, geen geld meer over hebben en in een Jongerenwoning gaan zitten van nog geen 25m2 met een kat en een hond.. En dan niks leuks meer doen etc.

Ik blijf nog wel even thuis wonen _O- geen ruzies thuis ed heb het goed. Maarja anderzijds begint het toch te kriebelen..
Planning is over een paar jaar gewoon in een keer een appartement te kopen ipv te huren, veel beter plan :))

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 02:07

Dan zou ik ook nog maar even thuis blijven ja :j

EDIT: Het is trouwens niet zo dat ik elke dag ruzie heb met m'n vader hoor, botsen gewoon veel vaker de laatste tijd. Maar ik merk ook gewoon dat het langzaam aan tijd wordt.. Maar ben natuurlijk ook heel blij dat ie er is. En gezond is..je ziet de laatste tijd zo veel kanker om je heen. Goede vrienden van ons ook... Dan moet je blij zijn dat je ouders er zijn..
Ook als ik een hyperventilatie aanval/paniek aanval krijg, ben ik erg blij dat m'n vader er is. Ik zak dan snel door m'n benen en dan is papa er om op te leunen als ik toevallig niet kan zitten :)