Dreams do come true- 2013 werd ons jaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Dreams do come true- 2013 werd ons jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 23:17

In 2008 kwam ABC Impressive Lady op 8mnd leeftijd mijn leven binnen gewandeld <3 Het was liefde op het eerste gezicht!
Ik zat vol mooie toekomstdromen; ik zou haar zelf gaan beleren, ik wilde haar gaan showen en vooral wilde ik heerlijk met haar gaan buitenwandelen en later ook buitenrijden.

Hoe geweldig ze ook was, het ging niet altijd vanzelf... Angel bleek van zichzelf erg onzeker te zijn en werd heel makkelijk ontzettend hysterisch. Tot op het punt waar ze zichzelf echt de vernieling in kon helpen. Ook in het werk kon ze heel heftig zijn. Als ik een vraag op de verkeerde manier stelde, dan kon het zo maar ineens hele dikke oorlog zijn.
Ik vond het erg moeilijk om daarmee om te gaan. De dromen die ik had leken verder weg dan ooit.
Zoekend naar een oplossing kwamen heel veel trainingsmethodes voorbij, maar geen één methode leek de oplossing te bieden. Het werd eerder slechter...

Totdat ik in 2011 Carolyn Resnick tegenkwam... zij heeft mijn ogen geopend en alles is toen veranderd. Echt niet in 1x... het was hard werken om dingen los te laten.... maar zonder haar was het me nooit gelukt.
Ik ging aan de slag met haar methode en het ging steeds meer voelen als van mezelf. Angel reageerde er super op en kwartje na kwartje viel bij mij.
Ik heb al mijn dromen los moeten laten... letterlijk heb ik het willen showen en het buiten willen rijden op moeten geven.
Het enige wat ik nog had; blij zijn met Angel. En dan bedoel ik écht blij zijn met haar, met wie ze écht was en niet met wie ik wilde dat ze zou zijn...
Ik ging houden van haar hysterische kant... ik ging houden van haar dwarse buien en boze hoofd, ik kon lachen om haar rare humor... en ineens waren er geen problemen meer!!

Ik stopte met haar te willen veranderen en dat veranderde alles!!

Helaas heeft ze ook behoorlijk wat gezondheidsklachten gehad, waardoor we het rijden nog een tijd uit moesten stellen. En ook het vinden van een passend zadel was een probleem. Daar hebben we maar liefst 2jaar over gedaan.

Maar dit jaar ging alles ineens in sneltreinvaart... als ik erop terugkijk kan ik het nog steeds niet geloven <3 <3


Januari/Februari
even niet rijden... ik had nog geen passend zadel en was er zonder een zadel al een paar keer afgestuiterd door haar schrikkertjes. Gelukkig is rijden niet het enige wat we samen graag doen :D


Februari
Mijn vriendin Mac was onze steun en toeverlaat tijdens een eerste ritje weer na de laatste vliegertjes :* Zo konden we weer het vertrouwen in elkaar terugvinden!
Afbeelding

Maart
Ik had in het afgelopen jaar ontdekt dat Angel het he-le-maal geweldig vond om kunstjes te doen... was nooit zo mijn ding, maar omdat zij het zó leuk vond, ben ik het ook helemaal leuk gaan vinden :D


April
Terwijl ik moest wachten op mijn 'eindelijk gevonden passende zadel' mocht ik in de tussentijd het boomloze zadel van Mac lenen, wederom :* :D Zo kon ik eindelijk beginnen met 'echt' rijden!
Afbeelding

Mei
Ondertussen vooral ook blijven genieten van het 'gewoon' samen zijn :+: :+:
Afbeelding

Juni
Nooit verwacht, toch gekregen... ons allereerste buitenritje!!! gigantisch gaaf! en ik was zó trots op haar <3
Afbeelding

Juli
Nog een droom die in vervulling ging... onze eerste buitenrit in het 'echte grote bos' :+:
"net echt" :D
Afbeelding

Augustus
Eindelijk is ons nieuwe zadel binnen!! *\o/*
http://img849.imageshack.us/img849/9827/8j8e.jpg

Helaas in augustus ook weer even een terugvalletje... Angel werd enorm hysterisch in het grote bos. Ze was niet meer rustig te krijgen. Uiteindelijk moest ik afstappen en naar huis wandelen.
De zon en het stuivende zand had nog wel mooie foto's opgeleverd :=
Afbeelding

September
Na deze terugval besloten even een stapje terug te doen en eerst maar eens rustig te gaan opbouwen met kleine ritjes in de omgeving. Angel vind gek genoeg verkeer minder eng dan bos, dus dan voorlopig maar even geen bos :)
Het rustig uitbouwen werkte SUPER en het vertrouwen groeide zo erg dat ik zelfs met haar alleen op pad durfde! een geweldig gevoel om zo echt samen op weg te zijn <3
Afbeelding

En ook in september ons eerste galopje ohz! Zoals gehoopt 'gebeurde het gewoon' en nog wel tijdens een fotoshoot van My_Little_P :D dus op foto vastgelegd!
Afbeelding

Oktober
Het vertrouwen was weer helemaal terug :+: het voelde zelfs zo goed dat we lekker tackles zijn gaan rijden!
Afbeelding



Maar natuurlijk doen we ook nog steeds andere leuke dingen dan rijden, zoals heerlijke wandelingen maken! Iets wat tot een jaar geleden ook nog niet vanzelfsprekend was...
Afbeelding

November
Voor het eerst een buitenritje met z'n 2tjes door het park! een soort volgende stapje voordat we het échte bos weer eens proberen. Eerst maar eens het kleine 'bos' dicht bij huis. Ze deed het super!!! <3


December
Inmiddels zijn we lekker aan het lessen! en we blijven onze kleine buitenritjes oefenen...
Weet zeker dat we in 2014 weer in het bos gaan rijden. Dat gaat ons lukken!
Als we maar blijven lachen samen!!! :D :D
Afbeelding



simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Dreams do come true- 2013 werd ons jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:32

Geweldig, die snoet van Angel!

Ik kende je verhaal natuurlijk al, zo achter elkaar is het toch heel wat!
Veel geluk voor 2014! :j

Love - language - leadership

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 23:40

thanks Simodi! :)
het is voor mezelf ook nog een beetje onwerkelijk om alles terug te lezen := Er is veel gebeurd. Wel eens goed om je dat te realiseren door alles eens op een rijtje te zetten :j

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:43

Jaaaa, hier komtie nog een keer: het is niet "net echt" maar ECHT ECHT :)) !!!

Petje af voor het geduld dat je met Angel hebt gehad en voor de creativiteit waarmee je de obstakels met haar hebt weten te overwinnen. Jullie zijn zeker een eind gekomen en dit is pas het begin *\o/* !

Relax. Nothing is under control.

Wranglerbutt

Berichten: 10376
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:48

Mooi overzicht! Ongelofelijk, zoveel als jullie het afgelopen jaar hebben bereikt _/-\o_
Dikke pluim voor je doorzettingsvermogen en je onwankelbare geloof in Angel +:)+
Ik ben heel benieuwd wat jullie in 2014 gaan ondernemen!

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 23:54

dankjulliewel!! :o

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Dreams do come true- 2013 werd ons jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:58

De complimenten zijn dik verdiend! Je hebt echt een deel van jezelf geinvesteerd in haar en dat krijg je nu dubbel en dwars terug!

Relax. Nothing is under control.

SamCo

Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:01

Leuk!

Snel gaan de leiders, elk in zijn plaats;
Snuivend staren zij naar ons, verlegen en uitdagend,
En zijn weg in razendsnelle vaart. - Gilmore -

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 00:07

Thanks Mac... :o

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Dreams do come true- 2013 werd ons jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 07:25

Zo knap wat jullie samen hebben bereikt!

Be yourself, there are plenty of others

Anoniem

Re: Dreams do come true- 2013 werd ons jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:28

Wauw Vick! Wat een onwijs mooi overzicht van jullie geweldige ontwikkeling. Jouw enorme vertrouwen in elkaar is gaaf om te zien. Ik heb heel veel bewondering voor jullie. Heel veel respect voor de wijze waarop jullie alle obstakels hebben overwonnen. Toppertjes!

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:19

Wat zijn jullie hard gegaan dit jaar.
Super! +:)+

bella24

Berichten: 834
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:23

Wat een leuk overzicht en wat knap dat je doorgezet hebt. Was niet makkelijk, zo te lezen!
Heel herkenbaar ook. Hier ook een erg onzekere ruin waarvoor IK echt heb moeten veranderen. Hij voelt zich ook niet prettig in het bos trouwens, wel op de hei en het strand (meer overzicht?).

Heel veel succes en plezier nog samen!

jottum

Berichten: 1125
Geregistreerd: 30-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:13

Volgens mij heb ik het al eens gezegd, maar nog eens dan, jullie zijn een voorbeeld!
Hoe volharding en geloof in elkaar kan leiden tot geweldige resultaten.

Het is fantastisch zoals jij je paard haarzelf laat zijn.

Schitterende foto's ook van Angel. Wat heeft ze soms ook een enorm prethoofd. Daar MOET je gewoon wel om lachen.

Ik hoop (en verwacht) dat 2014 een nieuw jaar wordt vol mooie momenten voor jullie samen, aan de inzet zal het zeker niet liggen.

A rose is a rose is a rose

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Re: Dreams do come true- 2013 werd ons jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:21

Wat een mooi paard en wat heb je veel met haar bereikt. Mooi overzicht!

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 13:50

bedankt voor jullie ontzettend lieve woorden allemaal :o

Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Re: Dreams do come true- 2013 werd ons jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:55

Ik ben stiekem verliefd op je paard wat is die mooi := <3
Heel veel plezier in 2014!

verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Dreams do come true- 2013 werd ons jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 03:26

wat een leuk overzicht en wat een leuke combi zijn jullie

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 10:20

dankjulliewel!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacquelinee_ en 32 bezoekers