2 eerste jaren met mijn fantastische shet hengstjes!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( Belgiƫ)

2 eerste jaren met mijn fantastische shet hengstjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 23:27

Hallo allemaal !
Ik ga even zeuren en heb er 2 ipv 1 jaar ITP van gemaakt!
Dit topic gaat over mijn fantastische shethengst Billy.
Omdat ik jaren lang in het bezit van een eigen pony was geweest en ik het "onder de paarden" zijn wel mistte stelde mijn vader voor dat ik een shetlander zou krijgen. Wat was ik gelukkig ! ;)
Maar zijn max prijs was maar 100 euro. Ik was al blij dat ik hem zelf niet hoefde te betalen en voor 100 euro had je toch al wat keus wat betreft shetlanders.
Na wat gezoek op zoekertjessites sprong mijn oog op een klein , bont scharminkeltje.
Een bont, jaarling hengstje die er vrij mager bij stond en die amper manen had. Ik was opslag verliefd op zijn snoetje. Dus gelijk zijn we om hem gereden en ik kon mij weer trotse eigenaar noemen van een pony!
Meet : Billy ! ( ja op de foto lijkt hij niet zo mager als dat hij echt was maar zijn wintervacht speelde hier ook een rol in
Afbeelding

Maar natuurlijk wat bleek , mijn lieve Billy vriend had last van wormpjes en had ook Droes ( wat we niet opgemerkt hadden toen we hem gaan halen zijn omdat hij zoveel winterhaar had ).Hij stond ook in een soort van "handelsopfok" vol met kleine jaarling shetlanders op een soort van koeienboerderij. Later hebben we op zijn paspoort ook gelezen dat hij in Nederland zou geboren zijn.

De winter kwam eraan en wat vond hij het leuk !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook maakten we veel winterse wandelingen en vlechtte ik zijn manen in zodat ze zo snel mogelijk lang zouden worden !
Afbeelding

Maar toen opeens , grote paniek ! Op een dag waren wij overdag niet thuis en kregen wij telefoon van de DA dat Billy daar stond. Blijkbaar was hij uitgebroken die ochtend en hadden mensen van enkele straten hem herkend en hebben ze de DA gebeld om te vragen of hij hem wou komen ophalen.
Wij meteen naar huis maar aangezien we geen trailer hadden om hem op te halen en de DA geen tijd had om hem te komen brengen mocht ik tevoet met hem naar huis , maar liefst 4km op onbekende (meestal drukke) banen op m'n eentje met mijn grote sloeber !
Afbeelding

Omdat mijn geitenbokje overleden was en Billy helemaal alleen kwam te staan op de weide heb ik hem er een vriendje bij gekocht !
Meet : Black Socks !
Afbeelding

De kennismaking verliep wel niet van een leien dakje..
Afbeelding
Maar al snel waren mijn 2 mannen fijn aan het stoeien
Afbeelding

Vanaf toen tot nu heb ik een fantastische tijd gehad met mijn 2 vrienden. Deze vakantie begin ik aan grondwerk en VD. Om dan waarschijnlijk deze zomer met Black Socks naar een menstage te gaan om te leren mennen *\o/*
Afbeelding
Afbeelding --> Oja , Blacky doet zijn naam wel eer aan deze winter ;)



selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Re: 2 eerste jaren met mijn fantastische shet hengstjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:26

<3
lief!

b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: 2 eerste jaren met mijn fantastische shet hengstjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:13

Wat een dropjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hobbyhorse en 41 bezoekers