18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
DreamOfPride
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-13

18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 21:55

Dit is een goedgekeurd Schaduwaccount.

Het is eigenlijk een beetje mijn levensverhaal, ik hoop dat er bokkers zijn die mij kunnen en willen helpen.

Mijn ouders zijn toen ik 3 was gescheiden eigenlijk voor mij zonder veel drama.
Ik heb tot mijn 13e bij mijn moeder gewoont. Tijdens het verblijf bij mijn moeder werd ik veelvuldig geslagen door mijn stiefvader, niet in het gezicht oid want dat was te opvallend. Als gevolg werd ik steeds moeilijker maar ook banger. Ik ging heel veel om met mijn buurmeisje, haar broer en een vriend van haar broer.
Toen ik 12 was ben ik door hen aangerand. Hierdoor ben ik nu nog steeds erg bang voor jongens. Ik durf nauwelijks in het donker over straat omdat het steeds terug komt. Ik heb geprobeerd het te vertellen aan een mentor maar die zei dat ik verhaaltjes verzon en het allemaal zelf verzon. Hierdoor durfde ik het niet meer te vertellen aan mijn moeder en vader. Mijn moeder stuurde me naar een psycholoog maar ook die vond dat het een actie was van aandacht trekken.
Daarna ben ik naar mijn vader gegaan, ik werd gek van mijn zusjes. Mijn jongste zusje deed van alles bij mij (slaan, schoppen etc) en er werd niks aan gedaan. Nee, ik kreeg straf.
Bij mijn vader ging het eigenlijk prima. Helaas moest ik van tto (tweetalig havo/vwo) naar Mavo. Hierdoor werd mijn vader erg kwaad. Hij zei dat ik net als mn nichtje aan de drugs zou raken en in de goot zou belanden en dat soort dingen.
Na dit ging alles wel weer goed. Helaas begon dit te veranderen, mijn stiefmoeder begon steeds meer de aandacht op te eisen en uiteindelijk moest ik schreeuwen om aandacht. Dit kwam niet helemaal ten goede van mijn stiefmoeder/stiefdochter relatie. Op vakantie in amerika knapte het ook uiteindelijk. Want alles was toch veel makkelijker zonder mij. (mijn vader en stiefmoeder hadden heel vaak ruzie waarvoor ik verantwoordelijk werd gehouden) Ik heb hierna nog 3 maanden nagedacht en toen de knoop doorgehakt om terug te gaan naar mijn moeder.
Dat heb ik ook gedaan. Mijn stiefvader haalde me op maar voor dat was gebeurt besloot mijn vader me nog even een mes in de rug te steken. Hij zei letterlijk: Als je gaat ben je mijn dochter niet meer en wil ik je niet meer zien. Ik ben toch gegaan. Het eerste jaar bij mijn moeder ging heel goed, ik was zelf heel erg veranderd en dat was te zien, zowel thuis als op school deed ik het goed.
Toen ik was geslaagd ben ik door gegaan naar de havo. In de tijd dat ik bij mijn vader woonde had ik een hele hechte band ontwikkeld met mijn oma van mijn moeders kant. Zij heeft zelfs aangeboden om mij in huis te nemen terwijl ze zelf ziek was. Toen ik net een paar maanden was begonnen op de Havo is het mis gegaan, alle problemen van mijn vader en vroeger kwam weer naar boven. Ik ontspoorde en begon mezelf te snijden. Dit om de pijn die ik geestelijk voelde te laten verdwijnen door lichamelijke pijn. En als kers op de taart overleed mijn oma op 75 jarige leeftijd op 28-11-11 aan de gevolgen van kanker. Ze was als een moeder voor mij en nu nog steeds doet het heel veel pijn haar te moeten missen. Ze gaf me raad als het niet lukte en was als een spiegel. Ze keek dwars door me heen.
Tot op heden kan ik het niet verwerken. Ik heb geprobeerd hulp te zoeken bij het GGd maar omdat ik aan automutilatie deed was ik te ver heen en konden ze niks voor me doen.
In februari 2012 kwam ik mijn huidige vriend tegen. Hij is de reden dat ik stopte met snijden. Hij vulde het gat wat was ontstaan in mijn hart. Maar nu nog steeds ben ik soms bang voor hem, hij hoeft maar boos te worden... een keer zijn hand op te heffen en ik sta te shaken.
Wat ik eigenlijk hoop is dat mensen zich herkennen in wat ik voel. Dat ze toch tips hebben in hoe ik hiermee om moet gaan.

Note: Ivm het hele slechte advies van mijn vorige psycholoog heb ik daar zeer weinig vertrouwen in.

Allereerst respect als je dit alles hebt gelezen. Ook vraag ik mensen die mij denken te herkennen het niet zo op het forum te gooien.


Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:00

Heftig verhaal!

Ondanks je negatieve ervaring bij de psycholoog zou ik je toch aanraden er eentje te zoeken. Wat voor problemen je ook hebt, je moet ze serieus nemen. Een psycholoog kan je verder helpen!!

Sterkte!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

DreamOfPride
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-13

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:03

Bedankt voor je reactie, ik heb het al een keer geprobeerd maar klapte volledig dicht en dat nog wel een paar sessie lang. Had weinig zin. :(

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:04

Allereerst goed dat je de stap genomen hebt om te stoppen met snijden. Dat is al erg knap!
En net als Ymor wil ik je meegeven probeer toch een goede psycholoog te zoeken die je kan helpen. De vorige was gewoon een kwakzalver, punt uit. Probeer er eentje die vinden die wel naar je luistert.
Ah dat ging dus niet zo best. En kun je nu niet terecht bij de ggd? Omdat je gestopt bent met snijden?
Weet je vriend wat er met je gebeurd is? Dat hij ook jouw reacties kan begrijpen?

Heel veel sterkte

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:05

Allereerst al knap dat je het hier uit durft te schrijven. Mijn ervaring met psychologen is niet al te best en ik denk dat die ook niet goed passen bij jouw situatie. Ik zou naar de huisarts gaan en vragen om een verwijzing zodat je bij een psychiater terecht kan. Waar woon je? (mag per pb)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:06

Als je geholpen wil worden moet je praten, daar moet je je overheen zetten (klinkt hard maar ik bedoel het goed)

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:07

en als je dit verhaal naar een psycholoog stuurt?
zo zien zij ook dat het je raakt en dat er duidelijk verandering moet komen!
zo kun jij niet dichtklappen, en weet hij/zij de situatie!
succes!

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:08

Inderdaad erg heftig.. Ik raad je echt aan om naar een vrijgevestigde psychiater te zoeken. Dat is echt heel anders dan een psycholoog in mijn ervaring, zien de ernst veel sneller in en ik vond het veel fijner praten. Neem je vriend mee of iemand waar je je fijn bij voelt, dan gaat het praten al makkelijker.
Moet je wel een verwijsbrief regelen van de huisarts!
Sterke..

DreamOfPride
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-13

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:12

Iedereen bedankt voor alle reacties.
Mijn vriend zou het uitmaken als ik niet stopte en tja ik wil hem echt niet kwijt.
Hij weet niet alles zoals ik het nu heb geschreven maar meeste wel.
Overigens weet ik niet hoe het zit met psychiaters qua vergoedingen.
Heb geen vaste baan dus als het duur is kan ik het gewoonweg niet betalen.
Volgens die vrouw bij het ggd was het omdat ik al zo ver was gegaan te moeilijk om mij te helpen. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:14

DreamOfPride schreef:
Bedankt voor je reactie, ik heb het al een keer geprobeerd maar klapte volledig dicht en dat nog wel een paar sessie lang. Had weinig zin. :(


Vind dit wel een beetje 'makkelijk'. Je geeft toch niet zomaar op?
Hier kan niemand iets voor je doen, jij moet jezelf helpen. Het is JOUW leven namelijk wat je op de rit moet krijgen. Ik lees veel dat het anderen hun schuld is, zoals bijv van je vader.
Maar zij weten niet wat er allemaal gebeurd is met jou en denken dus te maken te hebben met 'zomaar' een moeilijke puber. Het is vreselijk wat er met jou gebeurd is!! Maar laat dit aub niet de rest van je leven bepalen!

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:15


DreamOfPride
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:18

Ik heb mijn vader wel degelijk geprobeerd te vertellen wat er is. Maar bij een soldaat met nog net geen PTSS is het nogal moeilijk praten. Voor mijn stiefvader begon met slaan was ik een blij gelukkig kind. Er was geen reden te slaan. Hij reageerde zich af op mij, heeft hij ook toegegeven overigens.
Als ik het opgeef waarom zou ik dan hier mijn verhaal posten? :')

Ben niet bang voor hard werken, ik heb dagen dat ik alleen kan huilen en intussen wil ik ervan af.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:19


sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:21

Met jou problematiek kom je in aanmerking voor tweedelijnshulp en dat wordt volledig vergoed.
Ik heb alleen de intake moeten betalen 20 euro eigen bijdrage en dan nog 70 euro aan eigen risico.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


DreamOfPride
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-13

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:26

Dat valt nog mee, bedankt zonnebloem18.
Ik ga morgen meteen even bellen naar de huisarts voor een afspraak. Wordt de 1e keer dat ik mijn huisarts zie :') Ben pas verhuisd en heb dus ook nieuwe huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:28

Ik bedoelde dat je aan gaf dat een psycholoog geen zin had. Zoiets moet je niet te snel opgeven want dat zijn degenen die jou kunnen helpen, wij kunnen steunen maar niks veranderen aan jouw situatie. Weet je moeder er nu ook vanaf?

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:29

Een psychiater vindt echt wel een manier om jou te helpen hoor, wat een onzin van die vrouw.. Mijn situatie is nu ook onbehandelbaar, maar daarom krijg ik medicijnen waardoor de problemathiek wat minder wordt en het wel te behandelen is. :)

DreamOfPride
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:30

Nee, Ik zie mijn moeder eigenlijk niet zo vaak meer. Heb het hier verder met niemand over. Behalve mijn vriend dan.

Geryon: vind ik ook :(

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:47

Heftig verhaal, en wat vervelend dat ze je niet wilden/konden helpen bij de GGD :(
Het hele traject van psychologen en therapie is zwaar, als je hier niet klaar voor bent/nog niet wilt/nog niet durft, geef jezelf dan nog wat tijd. Het zou goed zijn om ermee naar een psycholoog of psychiater te gaan, maar dit vergt weer moed. Ik heb er ruim twee jaar over gedaan voordat ik die stap heb gezet. Ik vond het ook moeilijk om te gaan praten tegen mijn psychiater, hij zat daar vooral van "nou, zeg het maar" en ik had ineens geen idee meer wat ik wilde zeggen (ging wel echt over iets totaal anders maar zo raar is het dus niet :) )

Wat kan helpen is dit hele verhaal op papier printen en ermee naar de huisarts gaan. Als je dichtklapt, dan kun je het in elk geval laten lezen en een huisarts kan je doorverwijzen en krijg je tweedelijns hulp. Dit wordt inderdaad (voor een groot deel) vergoed.

DreamOfPride
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-13

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:49

Ik ben vooral bang om te gaan. Vraag me niet waarom dat weet ik niet maar ik durf gewoon niet. Nooit gedrufd, het moest van mn moeder anders was ik nooit gegaan.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:53

In februari 2012 kwam ik mijn huidige vriend tegen. Hij is de reden dat ik stopte met snijden. Hij vulde het gat wat was ontstaan in mijn hart. Maar nu nog steeds ben ik soms bang voor hem, hij hoeft maar boos te worden... een keer zijn hand op te heffen en ik sta te shaken.


Dit stukje baart mij zorgen. Ik hoop dat je hier probeert te zeggen dat hij je nog nooit wat heeft gedaan en jij gewoon bang bent vanwege je verleden?
Want op het moment dat hij zijn hand heft naar jou is hij zo fout bezig, ongeacht je verleden, dan kan ik je maar 1 advies geven, ga! Hoe moeilijk ook.

Verder probeer het toch met een psycholoog etc. ga naar je huisarts, vraag WEER om hulp. Print desnoods je post hier uit en steek die onder hun neus.
En als je niet durft, wat als je vriend (mits die je niet slaat) je erheen brengt, voor de deur wacht en je weer mee naar huis neemt, durf je dan wel?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

DreamOfPride
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-13

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:57

Ik zelf mep hem wel eens speels maar op het moment dat ik hem een tik geef op bijvoorbeeld zijn billen kruip ik zelf al in elkaar omdat ik dan bang ben dat er een klap volgt. Overigens heeft hij mij nooit geslagen. Maar als hij boos wordt en op me af loopt word ik bang. Echter geeft hij me dan een knuffel maar omdat hij zijn armen uitstrekt, schrik ik alsnog.

Ik ben wat dat betreft dan net een paard wat een trailer niet in wil. Ik verzin van alles en wurm me in van allerlei bochten om maar niet te gaan. Wat best vervelend is.
Nou moet ik eerlijk zeggen ik geef als het om mij gaat vrij snel op.

Izep

Berichten: 767
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:59

zonnebloem18 schreef:
Met jou problematiek kom je in aanmerking voor tweedelijnshulp en dat wordt volledig vergoed.
Ik heb alleen de intake moeten betalen 20 euro eigen bijdrage en dan nog 70 euro aan eigen risico.


Tweede lijn is inderdaad gratis in 2013 en 2014 maar is wel onbeperkt en gaat van je eigen risico af. Het is echter wel zo dat je vanaf 2014 niet zomaar meer bij de tweede lijn terecht komt omdat vanaf 2014 zoveel mogelijk wordt ondergebracht bij de p.o.h. (praktijkondersteuner huisarts) en basis ggz. Via je huisarts kun je dus een verwijzing vragen/krijgen en waarschijnlijk zal hij/zij je dan naar de p.o.h. of een andere eerstelijns psycholoog (vanaf 2014 basis ggz) doorverwijzen. Indien daar blijkt dat de problematiek te groot is zul je pas doorverwezen worden naar de tweede lijn. Allemaal nieuwe regeltjes dus vanaf januari, met dank aan minister Schippers die het allemaal zo goedkoop mogelijk wil.

Ik zou je ook willen aanraden toch hulp te zoeken. Je hebt blijkbaar gewoon pech gehad de eerste keer met je psycholoog, dat is heel vervelend en beschaamd je vertrouwen maar vergeet niet dat er ook heel veel goede hulpverleners zijn. Besef ook dat vertrouwen moet groeien en dat je tijd nodig hebt om aan elkaar te wennen. Neem daar gerust 5 sessies voor. Je zult ook een klik moeten hebben met iemand. Geef het nog een kans.

Sterkte.

Izep
Laatst bijgewerkt door Izep op 15-12-13 23:30, in het totaal 4 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:01

DreamOfPride schreef:
Ik zelf mep hem wel eens speels maar op het moment dat ik hem een tik geef op bijvoorbeeld zijn billen kruip ik zelf al in elkaar omdat ik dan bang ben dat er een klap volgt. Overigens heeft hij mij nooit geslagen. Maar als hij boos wordt en op me af loopt word ik bang. Echter geeft hij me dan een knuffel maar omdat hij zijn armen uitstrekt, schrik ik alsnog.

Ik ben wat dat betreft dan net een paard wat een trailer niet in wil. Ik verzin van alles en wurm me in van allerlei bochten om maar niet te gaan. Wat best vervelend is.
Nou moet ik eerlijk zeggen ik geef als het om mij gaat vrij snel op.


Dan is het goed, was even bang dat je weer pech had in je leven, qua omgang met mensen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Regendans

Berichten: 4986
Geregistreerd: 17-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:01

Ach meid wat een verhaal! Dikke knuffel en het komt goed! X :(:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, xSuuzerd en 35 bezoekers