'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_Roxanne

Berichten: 1053
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:08

*Hoor even de stem van Churandy Martina bij het lezen van mijn titel* :+

Dat is hoe ik mij steeds vaker voel als ik in het zadel zit. Als ik na een fijne training afstap, sta ik alweer te popelen om weer opnieuw in mijn zadel te kruipen. Het laatste jaar zijn we niet veel in de wedstrijdring te vinden geweest, maar des te meer groei hebben we in de training doorgemaakt. Ik heb in mijn merrie opnieuw een maatje gevonden, met wie ik nog heel veel toffe dingen hoop mee te maken <3

Ik wil jullie mijn ellenlange verhalen over hoe blij ik ben met mijn topknol besparen, en probeer dan ook niet al te veel op mijn toetsenbord te rammen.

*Bernice, merrie, 2006, KWPN, Sandreo x Gribaldi, 1.70m, M2*

1. Afgelopen januari, tijdens een ijkmoment van het HTC.
Afbeelding

Een paar dagen later viel ik van mijn paard. Een behoorlijke val, waarna we besloten hebben om ons eerst de tijd te gunnen om fysiek en mentaal weer bij te trekken. Paard naar de osteo, ik na de fysio en een korte tijd later hadden we weer dit uitzicht:
2. http://i1179.photobucket.com/albums/x38 ... 0443a1.jpg :o

7 maanden heeft onze wedstrijdstop geduurd. Ik heb het me toch moeilijk gehad, als fanatieke wedstrijdruiter. Nu, bijna een jaar later, durf ik met zekerheid te zeggen dat het ons goed heeft gedaan, véél goed. Niet alleen zijn we los van elkaar verbeterd, ook als combinatie hebben we elkaar beter leren begrijpen. Ik werk niet alleen met haar, we werken sámen.

Afgelopen zomer ben ik voor de tweede keer met tut naar de KNHS Instructieweek geweest. Allround, omdat we samen veel meer kunnen dan alleen door de bak heen hupsen. Wát een geweldige week!
3. Afbeelding
4.Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding

Tijdens deze week mochten we ook een clinic bij Tonnie Huberts rijden, érg leerzaam met bruikbare tips!

7. Afbeelding

Vlak na deze week een erg fijn s&t hoofdstel op de kop kunnen tikken. Natuurlijk even gepast, gepoetst en nu hangt'ie weer in de kast. Ik ga hem er pas weer een keertje in hangen als we eenmaal in het Z begonnen zijn.
8. Afbeelding

In oktober ben ik met Bernice en twee geweldige vriendinnen inclusief paarden een weekend naar de Veluwe gezien. Niet alleen om van de omgeving te genieten, maar om ook keihard te trainen. Onder begeleiding van Jesse Teune hebben we keihard gewerkt, aan onszelf, aan ons paard en als team.
9. Afbeelding

10. Afbeelding
11. Afbeelding

Inmiddels starten we weer, en hebben we ook maar meteen de overstap naar het M2 gemaakt. We blijven rustig aan doen, en trainen lekker door! Mijn houding verbeterd steeds weer, en mijn rechtervoet is niet meer zo ongewenst aanwezig als op deze foto's. Inmiddels durf ik ook al mee te geven als mijn paard onder mij aantrekt, en snapt mijn paard dat haar benen niet alleen naar voren kunnen, maar dat ook kunnen combineren tot een naar-voren-en-omhoog :D


N.B. Ik ben me er van bewust dat deze foto's bij lange na geen perfect beeld laten zien. Het zijn dan ook beelden uit trainingen, en ik heb pas sinds kort geleerd dat fouten maken mag, zolang ik er maar van leer. Daarom zijn tips en tricks van harte welkom.

*D
Afbeelding


Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24


Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:10

Ik zie je bijna op elke foto eindeloos genieten en glimlachen ;) Dat is het belangrijkste lijkt mij :D
Verder zijn jullie een fijn team!
Ziet er netjes uit :j

Veel succes en plezier nog samen ;)

PS: veel succes samen op wedstrijd! :)

(en idd, fouten maken mag, is menselijk, en daar leer je weer van! Paardrijden blijft (bij)leren, evolueren, vernieuwen, aanpassen, durven veranderen,... dat maakt het juist zo leerrijk en boeiend vind ik, toch? perfectie bestaat niet.. We kunnen het enkel proberen nastreven.. ;) )

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: 'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:13

Je maakt me alleen al blij met je verhaal. Leuk om te lezen en veel succes samen! Gaat vast wel lukken haha


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:17

Wat een mooie combinatie zijn jullie! Fijn dat jullie zo naar elkaar toe gegroeid zijn en dat het nu zo goed gaat. :) (Ben wel benieuwd wat er op foto 9 nou aan je wordt uitgelegd, hihi! :D )


Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:19

loveshadow schreef:
Wat een mooie combinatie zijn jullie! Fijn dat jullie zo naar elkaar toe gegroeid zijn en dat het nu zo goed gaat. :) (Ben wel benieuwd wat er op foto 9 nou aan je wordt uitgelegd, hihi! :D )



Haha, idd :P heel beeldend in ieder geval!! :D maar daar hou ik van.. Dan weet je vaak het beste waarnaar je op zoek moet qua gevoel of beeld :)
Ben er ook wel benieuwd naar ;)

Het lijkt iets van: op de achterhand, dan kan het been ver onder geplaatst worden vanachteren uit of iets van dat als het paard voldoende vanuit de achterhand loopt dat dan de schouder vanvoor meer vrijkomt en het voorbeen makkelijker kan bewegen en mss iets met lengtebuiging aan Jesse zijn 'houding' te zien? (kan helemaal missen natuurlijk ;) maar vind het wel eens 'grappig' om erachter te raden? O:) )

_Roxanne

Berichten: 1053
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:23

Babbelkous schreef:
loveshadow schreef:
Wat een mooie combinatie zijn jullie! Fijn dat jullie zo naar elkaar toe gegroeid zijn en dat het nu zo goed gaat. :) (Ben wel benieuwd wat er op foto 9 nou aan je wordt uitgelegd, hihi! :D )



Haha, idd :P heel beeldend in ieder geval!! :D maar daar hou ik van.. Dan weet je vaak het beste waarnaar je op zoek moet qua gevoel of beeld :)
Ben er ook wel benieuwd naar ;)

Het lijkt iets van: op de achterhand, dan kan het been ver onder geplaatst worden vanachteren uit of iets van dat als het paard voldoende vanuit de achterhand loopt dat dan de schouder vanvoor meer vrijkomt en het voorbeen makkelijker kan bewegen?


Bijna goed inderdaad! Ik was na mijn zitles aan het miepen over de schouderbinnenwaarts. Nadat hij had uitgelegd hoe ik die kon verbeteren door anders te gaan zitten, liet hij dus zijn welk effect dat op haar binnenachterbeen zou hebben. En dan volgt dus de riedel die jij zojuist beschrijft :D

Bedankt voor de complimenten allemaal! Ik word er ook blij van! *\o/*


Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:25

_Roxanne schreef:
Bijna goed inderdaad! Ik was na mijn zitles aan het miepen over de schouderbinnenwaarts. Nadat hij had uitgelegd hoe ik die kon verbeteren door anders te gaan zitten, liet hij dus zijn welk effect dat op haar binnenachterbeen zou hebben. En dan volgt dus de riedel die jij zojuist beschrijft :D



*\o/* :+
Juij!! :D

:')

Vind het wel interessant, want ben ook met de SB (o.a.) bezig, en kan er ook nog veel aan verbeteren, dus kan mss nog wat van je leren!! :j (nu ja, op andere vlakken ook hoor, ziet er echt al heel netjes en fijn uit, jullie rijden :j )

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:42

Knappe tuttieee <3
Op naar het Z! :D

♥♥♥♥♥

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: 'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:49

Knap paard, leuke combinatie! Net beeld op de foto's, bij leren is natuurlijk altijd goed maar probeer soms niet te kritisch naar jezelf te kijken (hier hetzelfde probleem, haha).
Ga zo door, succes in de ring!

    dare to dream
        Willem

_Roxanne

Berichten: 1053
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 07:24

CKR schreef:
Knap paard, leuke combinatie! Net beeld op de foto's, bij leren is natuurlijk altijd goed maar probeer soms niet te kritisch naar jezelf te kijken (hier hetzelfde probleem, haha).
Ga zo door, succes in de ring!


Bedankt! :)

Dat niet te kritisch naar mezelf kijken is juist dat wat zo potdikkes lastig is. :P De laatste tijd wordt het al minder, hoewel het érg lastig is om jezelf soms te vertellen dat goed, ook goed genoeg is


Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:45

Prachtige Bernice! ze wordt steeds mooier! probeer voor jezelf doelen te stellen ipv het perfect te willen doen,dat scheelt al een heleboel.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Cabelz

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:30

Super leuk overzicht zo, Bernice en jij zijn echt een hele leuke combinatie.
En idd zoals Kelly zegt, op naar het Z! :D

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: 'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:44

Hahaha die titel :D :D :D . Ik hoor het hem zeggen haha. Vooral veel plezier zie ik terug op de foto's. Overal ben je aan het stralen! Super leuk om te zien. Fijn dat jullie weer helemaal op de goede weg zitten, veel succes in 2014!

Wienske :+: B+11 L1+12 L2+3
23/09/2008 - 22/12/2012 "We had a great time, thanx for all the beautiful memories" *Chico*
Pitufo, you're a star in heaven now. :+:

_Megann

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:31

Rox! Super instelling! En nu op naar het Z ;)

Zoë (v. Le-Matsjo) - DZ2+48, Reserve Limburgs Kampioen CDEZ1 Indoor 12/13! & Limburgs Kampioen CDEZ1 Outdoor 2013 & Brons in het DE-Z2 Outdoor 2014!! Prest.sport!
Deluxe M.R. (v. Ronaldo van Rubenstein) - M1+17 PROK/sport!!
I'm Vanilla M.R. (Weissgold GF) - 2 jaar oud!

_Roxanne

Berichten: 1053
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 13:37

:D Jullie reacties zijn zo leuk allemaal, thanks!

Ik zal de complimenten zeker aan bernice doorgeven!


Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24

_Roxanne

Berichten: 1053
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: 'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 18:33

En ik ben alweer blij! Vandaag een uitnodiging van een fotograaf gekregen die bernice op een supermooie locatie voor zijn lens wil hebben :D


Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24

karin_gracia

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:28

Wat een prachtig paard, fijn dat het zo goed gaat. Het plezier straalt er echt vanaf, zowel bij jouals bij jouw paard!
mag ik vragen wat voor zadel je op je paard hebt liggen? En hoe bevalt dit? Mijn paard heeft een beetje het zelfde model als jouw paard, mijn paard heeft een vrij lange rug, iets strak in de lendenen en een vrij hoge, brede, lange schoft,bergop gebouwd. Ik ben op zoek naar een nieuw zadel dat past bij dit type paard.

Romero dressuur Z1+2 springen B+10
Ciranka nieuwe aanwinst! Citango x Havel
HI4 dressuur instructeur - licentiehouder KNHS

_Roxanne

Berichten: 1053
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 06:47

Helemaal top, gewoon bij Uitgelicht!! :D

@karin_gracia, ik heb een KN Allegro. Destijds overgenomen van de zadelmaker en ik ben er nog steeds érg blij mee. Zadel past eigenlijk op veel paarden, en zit heerlijk. :)


Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24

Albion

Berichten: 873
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:18

Wat een mooi paard heb jij onder je kont! :)
Fijn dat de band tussen jullie versterkt is :)
Jullie hebben er ook echt plezier in, is te zien op de foto's :))

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:31

erg chique paard, jullie zijn een leuke combi!

Leef: neem en geef!

_Roxanne

Berichten: 1053
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 09:49

Albion schreef:
Wat een mooi paard heb jij onder je kont! :)
Fijn dat de band tussen jullie versterkt is :)
Jullie hebben er ook echt plezier in, is te zien op de foto's :))


Bedankt! We hebben inderdaad echt allebei het plezier weer terug gevonden :D


Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: 'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:51

Wat een bloedmooi dier!

Fijn dat jullie zo lekker naar elkaar toe werken. Heel veel succes in de toekomst!

Lienboon

Berichten: 475
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: 'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:54

Mooi paard! Ik heb zelf een Sandreo x goodtimes die Sandreo's zijn altijd zo herkenbaar, zag t gelijk aan de foto bij uitgelicht!

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:57

Lieve Tut! Wat een fijn dier is het toch ook. Is ook op stal echt een knuffeldier, geweldig.

Ga zo door :)

TessJS

Berichten: 854
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Ermelo

Re: 'Ik ben blij'! Bernice (Sandreo x Gribaldi) op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:02

Leuke team zijn jullie! En wow, wat een prachtige lange benen heeft je paard zeg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers