Kat eet niet. Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:44

Het kan maar zo zijn dat de blaasverstopping te lang heeft geduurd waardoor de kat zich al gedeeltelijk zelf heeft vergiftigd. daar zie je ook het overgeven en misselijkheid bij, ik hoop voor je dat het goed komt maar vind het al met al niet echt hoopvol klinken, sterkte.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 10:52

Hij heeft gisteravond twee keer zijn eten er weer uitgegegooid.
Ik ga zo denk ik de dierenarts toch maar weer bellen. Ben behoorlijk radeloos. Ook met die eetlustopwekkers gebeurt er nog steeds niets.

Edit; ik kan om half 12 bij de dierenarts terecht.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:14

Goed zo. Ik hoop echt dat je de waardes krijgt, want dit wachten is niet te doen. Ik hoop zooooo me heel mijn hart dat het niet nierfalen is, maar het klinkt allemaal veel te bekend... :(

Houd je ons op de hoogte?

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 11:21

Yes ik laat vanmiddag zeker even weten hoe het ging.

anitaolja

Berichten: 649
Geregistreerd: 21-02-07
Woonplaats: amsterdam

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:08

Hoop voor je dat ze meteen de bloeduitslag hebben, bij mijn DA kan ik wachten op de uitslag..nieren, suiker, blaasgruis etc.
Mijn vorige kat had suiker (wat ik niet wist) was misselijk en at daarom niet meer....

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 14:35

Kat is achtergebleven in de kliniek.
Hij heeft een infuus met vloeistof gekregen, want hij was toch wel wat uitgedroogd ook en heeft wederom medicatie gehad tegen misselijkheid en om eetlust op te wekken.
Hij moest voeding krijgen via een sonde. Ik mocht dat in principe ook thuis doen, maar dat zag ik zelf niet zitten dus we hebben besloten dat hij daar blijft.
DA heeft gecheckt of de uitslag er al was, maar die was er niet, die is er echt morgen pas helaas. Ze vermoedde een ontsteking aan de pancreas, maar ik weet niet exact waarop dat gebaseerd is, want daar heb ik afgelopen week niets over gehoord.

Ze gaan hem vandaag dus medicatie en voeding toedienen en dan kijken hoe hij er op reageert. Ze belt me vanavond om verder te overleggen.

anitaolja

Berichten: 649
Geregistreerd: 21-02-07
Woonplaats: amsterdam

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:57

Voelt iig prettiger dat hij in goede handen is, zou hem daar ook achter gelaten hebben want hun kunnen hem beter in de gaten houden en meteen actie ondernemen mocht er iets fout gaan....
Ben benieuwd naar de uitslag...

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 16:01

Ja zij kunnen meer dan ik op dit moment.

Kom er net achter dat de pancreas de alvleesklier is en idd, die hadden we al wel besproken van de week.
Prognose voor katten met acute pancreasontsteking in 100% van de websites over dit onderwep = slecht :(

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:06

jeetje wat vervelend!

goed dat hij achter is gebleven..zo kunnen ze hem goed in de gaten houden.

sterkte!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:20

Sterkte ts, je doet er iig alles aan om hem te helpen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 19:36

DA belde dat hij alles netjes binnen had gehouden en dat hij in afwachting van de uitslag van het bloedonderzoek wel thuis mocht slapen.
Toen ik net aankwam bleek hij echter toch net alles weer uitgespuugd te hebben ;(
Ze vertrouwen het niet, dus ze gaan de uitslag niet afwachten, maar nieuw bloed prikken en vanavond nog onderzoeken (op hun kosten, dus supertof) en morgenochtend doen ze een echo van de buik.

Ik voel me er steeds minder happy bij ;(

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:52

Ach nee :( verdommeverdommeverdomme :(

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:38

Ik ben heel blij dat ze nu toch zelf een bloedonderzoek gaan doen.
Ik ben dan ook heel benieuwd. Héél veel sterkte!!!!!!!! :(:)

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 22:49

Bloeduitslag was goed, alle waardes waren zoals ze horen te zijn.
Morgenochtend is hij als eerste aan de beurt voor een echo.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:57

Ach gut, arm dier! ;(

HEEL veel sterkte en ik zal een kaarsje voor jullie branden!
Ik weet wat het is om met een zieke kat te zitten.. Bij ons is het helaas niet goed gekomen, hoop echt dat dat voor jullie wel het geval is!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:58

Oh, gelukkig!!!!!! Pfff, daar ben ik echt heel blij om!!

Nu ben ik wel benieuwd naar de echo en ik hoop dat ze het kunnen vinden en gemakkelijk kan worden opgelost.

Heel veel sterkte!

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:41

Fijn dat het bloedonderzoek goed is, dat is een hele opluchting!
Hopelijk vinden ze snel wat het dan wel is en kan de behandeling gestart worden. Heel veel sterkte! :(:)

Dagmar80

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:25

Wat een toestand! Gelukkig zijn de bloedwaardes goed, dat is al iets positiefs! Sterkte ermee!

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 14:05

Dank voor de berichtjes weer.

Poes heeft inmiddels een sonde, dwangvoeren lukte niet meer.
Echo was goed vanmorgen, niets afwijkends gevonden. Oorzaak van zijn ziektebeeld is onbekend dus.
Wel wordt hij nu behandeld voor leververvetting, want dat speelt wel. Arts ziet het redelijk positief in, wel kan behandeling weeeeken gaan duren.

Ikzelf zie het nog steeds niet zo positief in eigenlijk....

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:46

Leuk dat de DA het nog redelijk positief inziet, maar het belangrijkst is hoe jij je voelt, hoe Poes zich voelt en wat de vooruitzichten zijn voor Poes. Zal het weeeeeeeken sondevoeding zijn? Of zal hij snel zelf weer gaan eten? Ik hoop natuurlijk op het laatste. Hoe oud is Poes eigenlijk? En zou je misschien een andere DA kunnen vragen om een second opinion?

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 16:33

Ik ben gelukkig heel realistisch en eigenlijk ook wat minder positief dan de DA zelf.
Ik heb hem enkel over de telefoon gesproken nu, heb ook meteen gevraagd hoe lang ik zo'n herstel dan voor me moet zien omdat ik het eigenlijk al te lang vind duren.
Ik ga vanmiddag op ziekenbezoek en dan hoop ik de arts nogmaals te spreken.
Uiteraard wil ik de kat deze week de kans geven wat aan te sterken. Als ik echt flinke vooruitgang zie wil ik het natuurlijk de kans geven. Als er weinig of geen vooruitgang is stop ik ermee. Ik blijf niet aan een kat leuren die zelf niet lijkt te willen, dat vind ik ook sneu.
In principe mag hij als hij wat opknapt naar huis en mag ik thuis de sondevoeding toedienen. Ik werk in het onderwijs dus heb na vrijdag vakantie wat goed uit zou komen. Maar nogmaals, ik wil eerst progressie zien deze week.

Edit; poes is 8,5.

_Liza

Berichten: 302
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: alteveer

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:06

Gadsie Goof, wat vervelend zeg. Gelukkig waren de waardes goed! sterkte :)

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:15

Ik zou toch preventief een AB kuur willen. Verhaal komt me erg bekend voor. In het geval van die kat konden ze in het dierenziekenhuis in Amsterdam zelfs niks doen. Toen mijn eigen da gebeld en die wilde het proberen en is gestart met AB, finidiar en speciaalvoer. Dat deed het 'em. Mocht je meer info willen Goof dan wil ik dat wel geven.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:21

Die van mij is ook behoordlijk ziek geweest kreeg blikjes voer van de da. En dat moest ik aanleggen met warm water. Dat at hij redelijk. En heb hem toen ook wel eens wat rauwe magere runder gehakt gevoerd. Na een week at hij weer gewoon. Leek er op dat hij misselijk was van her niet eten.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:07

Nathalie02 schreef:
Ik zou toch preventief een AB kuur willen. Verhaal komt me erg bekend voor. In het geval van die kat konden ze in het dierenziekenhuis in Amsterdam zelfs niks doen. Toen mijn eigen da gebeld en die wilde het proberen en is gestart met AB, finidiar en speciaalvoer. Dat deed het 'em. Mocht je meer info willen Goof dan wil ik dat wel geven.


En deze kat had ook leververvetting?
Ik hoor graag meer van je.

Koetjeboe; zoals je verder had kunnen lezen ben ik het stukje van de tips om voer binnen te krijgen al voorbij. De kat is opgenomen in de kliniek ;)